Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

15x001.jpg

En laat er nu net een 300 E Brabus 3.6 4matic te koop staan. Dat kan geen toeval zijn.
Voor wie meer wil weten - en wie wil dat nou niet?;) - hier de bijbehorende test.

Eigenaar stuurde me, naast een zwikkie foto's, ook deze twee (1 en 2) kopietjes. En dan lees ik Hubraum 3588. Dat klopt. Maar ik lees dan ook Leistung 157 kW. En dat kan ik dan weer niet rijmen.
Maar ik zie ook 186 Für den Export bestimmt. En zie (met spelfout nota bene!!) Aus[size=x-large]S[/size]tellungsdatum: 25.02.2008 /JPAN.

Zal dit een geknepen Japan versie zijn?

Ook vind ik de S op dit Schriftzug afwijken. Dat klopt niet. Ik heb meerdere Brabus (M103) Schriftzüge bekeken. En die hebben die afwijking niet.

11ty0pg.jpg

Ik vind het op zich wel een aardige auto. Maar dan moet wel alles kloppen. Conform Brabus. Want wat moet ik van die 500 E Widebody Optik ( E500 Whide body front and rear incl. aerodynamic package (front spoiler / skirts) lees ik in de advertentie) denken?

ie0a68.jpg

En in een andere advertentie zag ik foto's van Recaro Sitze compleet met 6-puntsgordels. Dat wordt in een W124 zelfs mij te gek.

En weer is mijn Diamantblauwe 300E zonder problemen door de apk.
Met 85000 kilometers en altijd bij me in de schuur slapen is hij nog steeds PERFECT! o_O

Met 85000 kilometers en altijd bij me in de schuur slapen is hij nog steeds PERFECT!

41 ZS HT zei:
Met 85000 kilometers en altijd bij me in de schuur slapen is hij nog steeds PERFECT!
Zelfs als je 18 bent kan je zo door tot je pensioen. Diamantblauwe 124 met leer zou ik nog wel eens willen hebben.

Lekker hoor, maar met een dergelijk kilometrage verwacht ik eigenlijk ook niet anders. (y)

Mijne staat inmiddels bijna op 240k. Nog immer perfect. Voor komende zomer heb ik een leuke trip voor 'm in gedachten: klik. :D

Leuke rit, ook in een w124 moet dat lukken.
Ik heb de 300E nu bijna 5 jaar en bevalt me nog steeds zeer goed, alleen is hij het laatste half jaar heel weinig de schuur uit geweest.

Daar moet je dan eens verandering in brengen. De auto rijdt simpelweg te lekker om te laten staan.

Vanwege mijn werk in de visserij ben ik vaak meer op zee dan dat ik thuis ben en word het mij nu toch even te druk om er 7 auto's op na te houden voor dat weekend dat ik thuis ben, dus heb ik besloten om mijn hobby te gaan inkrimpen, het meest lopende onderhoud doe ik zelf vandaar dat 7 stuks toch teveel word en te weinig tijd over is voor het rijden.
Ik wil de 300E en de 300CE-24 cabrio even houden en de rest gaat in de verkoop.
Dat zijn een 250d van 1986, een 200e van 1991, 200d van 1977 de w123, jaguar XJ8 van 2004 en ik heb een donor w124 staan, alles is netjes en goed maar wel wat kleine gebruikersspoortjes .

De gewone W124 is op de Nederlandse wegen al flink uitgedund en zoiets zie je al helemaal niet.

Na lange tijd weer eens een update voor de Benz; hij rijdt vanaf vandaag rond met een heuse dashcam:

4BFAD09A-9C2C-4E2F-92AD-E630873A5837_zpsr3igv2lq.jpg

Niet voor capriolen van medeweggebruikers tijdens het dagelijkse rondje om de kerk, maar voor het vastleggen van wat de boeken in zal gaan als de 'Epische-zomer-2015-roadtrip'. :D In die roadtrip speelt de Benz uiteraard een hoofdrol en zullen er aan z'n reeds indrukwekkende lijst van 12 bezochte landen nog 5 à 6 worden toegevoegd. Ik heb er ongelofelijk veel zin in en twijfel geen moment aan het kunnen van de dikke diesel. (y)

Allemensen! Dat is eerder een wereldreis dan een roadtrip :D

Staat je camera goed afgesteld? We verheugen ons al op urenlang beeldmateriaal met de Ster pontificaal in beeld!
Heb je al een youtubekanaal?

Dank heren! Foto's zullen hier t.z.t. wel verschijnen. :D De eerste etappe (Nederland-Vilnius) zal woensdag van start gaan. In Vilnius blijf ik een tijdje en dan begin ik eind juni aan het vervolg van de roadtrip.

Wat ik met de bewegende beelden ga doen weet ik nog niet precies. Ik moet nog even aan de slag met de instellingen van de dashcam en een bevlogen video-editor ben ik ook niet, maar wellicht is het inderdaad wel leuk om e.e.a. online te zetten.

TYN zei:
Dank heren! Foto's zullen hier t.z.t. wel verschijnen. :D De eerste etappe (Nederland-Vilnius) zal woensdag van start gaan. In Vilnius blijf ik een tijdje en dan begin ik eind juni aan het vervolg van de roadtrip.

Wat ik met de bewegende beelden ga doen weet ik nog niet precies. Ik moet nog even aan de slag met de instellingen van de dashcam en een bevlogen video-editor ben ik ook niet, maar wellicht is het inderdaad wel leuk om e.e.a. online te zetten.

Waarom maak je er geen videoverslag van zoals die jongens met die BYD van China naar Nederland? (y)

Ik ben nu in Moldavië, heb er al een aantal gezien en een paar kunnen fotograferen. Zal als ik kan ze eens uploaded.
Het zijn overigens een van de weinige oude auto's, ook hier nu, in tegenstelling tot een paar jaar geleden, veel nieuwe dure auto's.

Zemelaar zei:
Een 124 224 moet ik zeggen. Er zijn er meer.

5vyykw.jpg

j9u49d.jpg

Vijf keer AMG op een A4'tje en wat interessante Japse tekens en iedereen gelooft het wel. En in veel gevallen wordt er vanaf foto's geboden. Dat is nogal een risico.

@TYN: Gave trip. (y) Is langer dan onze trip door de USA in september (5,5 a 6k). Hoe lang trek je er voor uit ongeveer?

Op de valreep nog even de laatste toevoeging: een accessoire waarmee hij nóg meer recht doet aan z'n imago van Marokkanenbak. :)

316E9BBC-2A5D-430D-B0E4-EDE8884F365B_zpsjuifnisr.jpg

Natuurlijk, ik vind het ook niet bijster fraai (al vind ik de typische look stiekem wel grappig). Maar praktisch nut gaat hier eventjes boven esthetiek. Want als je in de zomer een auto zonder airco ettelijke duizenden kilometers door Europa's warmste landen wil gaan sturen, dan moet je iets om het hoofd koel te houden. Het schuifdak doet goed werk, maar kan niet voorkomen dat na een paar uur sturen de rug toch ietwat broeierig wordt. Hiermee is dat hopelijk verholpen. (y)

Durashift zei:
Leuk man. Wat voor type camera?

Het is een Mini 0805 (gekocht trouwens bij Dutchdashcam; top zaak). Bewust voor deze gekozen vanwege a) de vriendelijke prijs en b) het zeer kleine formaat. Ik heb een hekel aan dingen die in m'n gezichtsveld zitten. Deze zie je nauwelijks, ook niet van buitenaf.

De Schaduw zei:
Hoe lang trek je er voor uit ongeveer?

Nederland-Vilnius in drie dagen (met tussenstops bij concentratiekampen Buchenwald en Treblinka). Voor de rest van de roadtrip pakweg twee weken (inclusief een driedaags festival).

500 E zei:
Vijf keer AMG op een A4'tje en wat interessante Japse tekens en iedereen gelooft het wel. En in veel gevallen wordt er vanaf foto's geboden. Dat is nogal een risico.

Dat is het ook. En ook niks voor mij. Maar ik denk dat iedere serieuze bieder wel meer doet dat louter afgaan op wat foto's en een A4'tje.
Misschien heeft zo'n bieder ook wel een man ter plaatse. Die even kijkt of het wat is.

Ik denk dat er maar weinig serieuze bieders zijn die iemand ter plaatste laten kijken, en dan ook nog iemand ter plaatse die donders goed weet welke kwaliteit jij zoekt. Wat nu als de auto toch niet helemaal is zoals je hoopte? Dat het toch een Rucklaufer is, of een lappendeken van spuitwerk? Gooi je 'm dan weg?

500 E zei:
Ik denk dat er maar weinig serieuze bieders zijn die iemand ter plaatste laten kijken, en dan ook nog iemand ter plaatse die donders goed weet welke kwaliteit jij zoekt. Wat nu als de auto toch niet helemaal is zoals je hoopte? Dat het toch een Rucklaufer is, of een lappendeken van spuitwerk? Gooi je 'm dan weg?

Ik dacht dat jij de Hammer op die manier hebt gekocht. Eerst iemand even ter plaatse laten kijken. En als die fiat geeft, er zelf naartoe.

Zemelaar zei:
500 E zei:

Ik dacht dat jij de Hammer op die manier hebt gekocht. Eerst iemand even ter plaatse laten kijken. En als die fiat geeft, er zelf naartoe.

Eerst lokaal d.m.v. ter zake kundig tussenpersoon de juiste (door mij gedicteerde) vragen laten stellen, dan auto laten reserveren en ticket boeken om zelf te gaan kijken en dan pas kopen. De meeste Japanse import wordt ongezien op de boot gegooid en je ziet pas wat je gekocht hebt als ze in Europa aankomen. Niet mijn methode. Er zijn enkele collega's die Japan import aanbieden op de juiste manier: hier in Europa pas kopen. En op die adressen kun je dus ook gewoon zo'n auto kopen. Als een auto klopt, dan klopt 'ie, en dan mag 'ie uit Zwitserland komen, uit Japan of Burkina Faso. Dat maakt dan niet uit, want nieuw is nieuw. De rotzooi moet je er alleen altijd zelf uitfilteren.

Alles goed en wel, maar het is inmiddels toch al even geleden dat jouw man in Burkina Faso met jouw kwaliteit op de proppen kwam.....:)

520d zei:
Alles goed en wel, maar het is inmiddels toch al even geleden dat jouw man in Burkina Faso met jouw kwaliteit op de proppen kwam.....:)

Wat weet jij daar nou van? Er rijden daar prachtige Benzen rond, stofzuigertje erdoor en ze kunnen zo bij Marco de showroom in!

Camel-Car_zps9dbd1544.jpg

R W D zei:
Beenruimte is gelijk, hoofdruimte is groter.
Thanks, hoofdruimte denk ik niet nodig te hebben, maar de beenruimte wordt een issue met de kids over 5 jaar :D
Lange termijn denken he ;)

Heb er nu 350k op staan na 8 jaar en zit (weer eens) te denken aan een W124 met airco, en dan gelijk maar een T. Er staat een mooie T bij Nijkamp, maar die heeft geen airco dus valt af. Turbo is leuk maar neutraal wat dat betreft, 94 PK is meer dan zat (y)

Een W124T diesel met airco en zonder astronomische kilometerstand, ga er maar aan staan. Ze zijn dun gezaaid geloof ik. Deze vind ik wel gaaf. (y)

Mijn dikke diesel staat inmiddels weer op vertrouwde Litouwse bodem. :D De rit is zonder enige bijzonderheid verlopen. Veel files en ergerlijke Baustellen in Duitsland en heerlijk met 120/130 km/h cruisend over de geweldige Poolse snelwegen.

Een treffende samenvatting van m'n rit door Duitsland..
643B7FF5-3E4A-4781-ABAA-5A223E873E6C_zpscdoecgs4.jpg

De Benz bij Buchenwald concentratiekamp.
9529871A-EAB5-44D4-818B-EC0993E5DB62_zpsev1gkcmr.jpg

Poolse snelwegen daarentegen zijn absoluut fantastisch.
2EDF96EE-355E-4F71-98EF-2B2495ACCC4A_zpssbeewqgz.jpg

16E49990-4944-4113-BE74-471829B5170E_zpstkgyk6t3.jpg

Noord-oost Polen is prachtig. Dubbelbaans wegen zijn er evenwel compleet onbekend.
346D11DF-A148-4A63-8C66-3E1037836456_zpsmewxrgee.jpg

989C1B5E-C463-4532-9375-D03CB1CFB55C_zpsbd4jywvu.jpg

Voldaan staat 'ie nu achter m'n appartement na een goede 1.800 km. Het blijft echt een fantastische machine. :D
1652BF81-3142-4429-A3AE-638FB2425793_zps6qx4r2xd.jpg

Nu heeft 'ie even rust. Over drie weken mag 'ie weer aan de bak, wanneer ik aan de rest van m'n roadtrip begin. Vandaag reeds bij m'n favoriete garage langsgegaan ('Ah yes I remember you, with nice Mercedes!') en een afspraak gemaakt voor morgen. Oliewissel en verder heb ik 'm carte blanche gegeven. Ik wil de Benz technisch 100% hebben voordat ik weer vertrek.

Een mooie rit gehad, zo te zien TYN!

Vanochtend heb ik de 190 opgehaald. Dat is wel een feestje hoor, wat rijdt dat leuk! En ik merk aan alles dat het feitelijk een fabrieksnieuwe auto is. De aflevering was weer zoals gebruikelijk: top!

Even snel een paar plaatjes voor de sfeer:

image_10.jpg

image_9.jpg

image_8.jpg

Wat een ongelofelijk leuke 190! (y) Echt nieuw. Bij jou is 'ie in goede handen, lijkt me. In de zin dat Marco hem over een tijdje weer terug mag zien (in minimaal dezelfde goede staat natuurlijk!) als je hem gaat ruilen voor iets anders leuks. :)

Vandaag met de Benz bij de garage geweest en... er mankeert werkelijk he-le-maal niets aan. :D Nieuwe olie en luchtfilter erin en klaar.

Als beloning het ding maar even volgetankt (1:16 over de afgelopen 900 km) en gewassen. De Duitse en Poolse vliegen zijn er in ieder geval weer af.
DC1283C3-6A55-4376-8888-A21DCF5B321A_zps0fdnedbp.jpg

Geen verrassing toch? Die naaimachine van jou tokkelt rustig naar het half miljoen. en dan verder.

Nou ja, een rubbertje hier of daar had ik 'm wel vergeven. Maar dat ze er echt helemaal niks aan konden had ik niet echt verwacht. Nouja, de remblokken achter zitten op 50%. Dat is alles.

Wat zijn je plannen met de 190 trouwens? Of is 'ie echt 100% zoals hij er nu bij staat?

Ziet er goed uit 520d (y)

Op de foto lijkt er alleen een rafeltje aan het stuur te zitten...

Grotefoto-RWLWTPJM.jpg

Klopt dat of zie ik het verkeerd?

Terug
Bovenaan