Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

500 E zei:
Het bijzondere aan deze 230 CE is natuurlijk zijn uitrusting, maar bovenal het feit dat de auto - op een linker achterscherm na - volledig origineel is. Er is voor de rest dus nog nooit aan gespoten. Wanneer merk je dat? Nou, da's simpel: laat 'm maar eens poetsen en polijsten:)

Bij een aankoop (keuring) op locatie is deze erg handig :T

https://www.inspectietools.nl/index.php?route=product/product&product_id=50

O ja,... nieuwe pagina...
1.jpg

Ach, die zijn zo vervangen. Geweldige kleurencombinatie zo.

Al eens met een 500E/E500 gereden, 520d? Lonkt dat niet?

Ik was vorig jaar heel dicht bij de aanschaf van een 500E. Hij komt er een keer. Nu eerst nog even downsizen. Ik zit in de crisismode.:cool:

Ga je straks de Golf nog wel gebruiken? De 230 is ook behoorlijk alltagstauchlich en een stuk zuiniger dan de Kohl-Benz.

Zeker. De Golf is de werkauto en bevalt me erg goed. Lekker onopvallend, goed afgewerkt en comfortabel. De 230 ga ik de komende maanden lekker rijden naast de Golf. En in de winter zet ik hem in de stalling.

Ik vind deze 300 E 3.2 AMG wel een lekkere bak!

Toch wel een paar dingetjes. Waarom geen oranje knippers? En wat zijn dat voor rare randen om de wielkasten? Gelukkig wel in de wagenkleur mee gespoten. Maar het blijft een vreemd gezicht.

En wat is dat voor dingetje op de kofferdeksel? Alarm? Afstandsbediening?

En die rare zwarte dingen, zwarte grepen op het achterruit!

Bestuurdersstoel is ook niet al te best meer. En stuur is veel te modern. Witte Tacho kan nog. Is wel AMG.

En wat is dat voor handgreep bovenaan de middenconsole?

25gfm36.jpg

Verder wel een lekkere Autobahn uitstraling. My kinda car!

Wonderlijke zaken inderdaad. Dat donkere glas bevalt mij niet. Dat past niet bij de auto. Dat tijdgebonden spoilerwerk kan ik dan wel weer waarderen.

Zemelaar zei:
25gfm36.jpg

Verder wel een lekkere Autobahn uitstraling. My kinda car!

20 jaar geleden nog wel, maar tegenwoordig zie een dergelijk uitgevoerde (lees: verprutste) Mercedes alleen nog met Poolse kentekenplaten.

Ik ben nogal loyaal. Wat ooit de top was, blijft bij mij de top. Wie kijkt er nu nog naar de Rolling Stones om? Ik draag hun oeuvre uit hun beste periode- late jaren 60 tot begin jaren 70 - ook nog altijd op handen.
En wat ze nu doen is niet interessant. Maar dat heeft toch niks met het kunnen waarderen van hun ouder werk te maken?

Net als met die AMG. Wat doet het ertoe wie 'm verder leuk vindt, waar je 'm verder ziet?
Mensen moeten eens ophouden hun mening te baseren op wat anderen er van zouden kunnen denken.
Dat hebben we gisteren bij het Songfestival weer volop kunnen waarnemen.

Zelfstandig denken zonder vooroordelen is aan velen niet besteed.

@ Zemelaar: Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen een dikke originele AMG uitgevoerde W124 of een 190 2.5-16 EVO, integendeel! Maar door de kleinste aanpassingen verpruts je ook gelijk zo'n auto en dan heb ik er niets meer mee. De zaken die je zelf al aangaf, het donkere glas, dat hoort niet en geeft een oostblok-uitstraling aan deze auto, jammer.

Fahrzeug wurde bei AMG Japan mit Zertifikat umgebaut

Als dit waar is, en ook begin jaren 90 is uitgevoerd, kan ik met de aanpassingen leven.
Ben dan wel blij dat de randen om de wielkasten in wagenkleur zijn. Anders had ook ik afgehaakt.

Zemelaar zei:
Wat ooit de top was, blijft bij mij de top.

Net als met die AMG. Wat doet het ertoe wie 'm verder leuk vindt, waar je 'm verder ziet?

Mensen moeten eens ophouden hun mening te baseren op wat anderen er van zouden kunnen denken.

Zelfstandig denken zonder vooroordelen is aan velen niet besteed.

(y)

R W D zei:
@ Zemelaar: Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen een dikke originele AMG uitgevoerde W124 of een 190 2.5-16 EVO, integendeel! Maar door de kleinste aanpassingen verpruts je ook gelijk zo'n auto en dan heb ik er niets meer mee. De zaken die je zelf al aangaf, het donkere glas, dat hoort niet en geeft een oostblok-uitstraling aan deze auto, jammer.
(y)

Wat is er mis met het Oostblok? Is het niet wat hautain en zelfingenomen om zo te denken? Om over generaliseren maar niet te spreken!

Bovendien denk ik dat de originele AMG, de originele EVO niet bestaat. Iedere (eerste) eigenaar zal net even andere opties hebben aangevinkt. Waardoor ieder exemplaar anders is.

En wie ben ik dan om een complete bevolkingsgroep over één kam te scheren.

Zeg dan dat je het niet mooi vindt, maar associeer dat niet met een bevolkingsgroep. Dat is generaliseren. En laf.

Ongelijk, lijkt mij. Wat RWD bedoelt, is dat die auto is aangepast op een wijze die je veel ziet in oostbloklanden. En dat is kennelijk niet zijn smaak.

Geef er maar een draai aan. Je bent net Arie Slob. Jammer dat je het vooroordeel niet ziet. Of wilt zien! En da's veel erger.(n)

Zo jammer dit!

Een verstandig mens heeft maar een half woord nodig om te begrijpen.

De dwaas heeft maar een half woord nodig om alles mis te verstaan.

tekening3.gif

Tja, het is maar hoe verkrampt je tegen de dingen aankijkt. Wind je toch niet zo op, nergens goed voor.

520d zei:
Ongelijk, lijkt mij. Wat RWD bedoelt, is dat die auto is aangepast op een wijze die je veel ziet in oostbloklanden. En dat is kennelijk niet zijn smaak.

(y)(y)

Zemelaar zei:
Geef er maar een draai aan. Je bent net Arie Slob. Jammer dat je het vooroordeel niet ziet. Of wilt zien! En da's veel erger.(n)

Zo jammer dit!

Tjongejonge wat doe jij je naam weer enorm eer aan (n)(n). Verder ga ik mijn standpunt ook niet uitleggen, je begrijpt het of (wil mij) niet (begrijpen).
Fijne zondag verder!

R W D, dan had jij dat zó moeten zeggen. En niet op de manier dat er misverstanden en irritaties kunnen ontstaan. Gewoon duidelijk zijn.

Want het kan anders als beledigend worden opgevat. Net als al die zgn. leuke kreten over kamperbak, Turkenbak, zigeunerbak en wat al niet meer.
Een keer is leuk. Maar bij herhaling irritant. En voor sommigen beledigend.

En dat is niet de weg die wij willen. Groepen mensen ongenuanceerd wegzetten.

Dus graag op de formulering letten in het vervolg. Bedankt.

Men wordt alleen door zelf denken overtuigd: daarom laten zo weinig mensen zich overtuigen.

Daarom:

De beste manier om een dwaas te overtuigen is hem zijn gang te laten gaan.

R W D zei:
Man zeur niet zo, last van het slechte weer?

Bericht is gerapporteerd. Ik erger me aan jouw discriminerende en beledigende houding. En aan jouw houding niet voor rede vatbaar te willen zijn.
Want ik wil niet alles over mijn kant laten gaan.

Fijne zondag verder!

Van die 500E heb ik ooit een poster gehad in perlmutgrau met Karo. Dat vind ik nog altijd de ultieme combi voor een 500E.

Betreffende het 'auto's in hun tijd zien', ik heb daar niks mee. Ik bedoel, ik was 2 toen m'n 250D het levenslicht zag. Hoe kan ik die auto in z'n tijd zien? Ik heb z'n concurrenten nooit gereden.

Voor mij zijn slechts 2 zaken van belang bij het beantwoorden van de vraag of ik een auto wil hebben: 1. Beleef ik enig plezier aan het rijden erin? 2. Is de auto voor mij visueel aantrekkelijk? De rest doet er in mijn ogen niet toe.

Bij mij speelt wel mee dat ik van de Sacco-modellen vroeger de posters en folders had. Onbereikbare auto's in die tijd. Die schade haal ik nu in.

Gullwing zei:
3. En kan ik hem betalen? :)

Een goede W124 is nu voor redelijke bedragen te koop. Voor mij is het nu betaalbaar, daar waar dat
destijds niet zo was. Zo kan ik nog eens doorwisselen en allerlei leuke exemplaren rijden.(y)

TYN zei:
Betreffende het 'auto's in hun tijd zien', ik heb daar niks mee. Ik bedoel, ik was 2 toen m'n 250D het levenslicht zag. Hoe kan ik die auto in z'n tijd zien? Ik heb z'n concurrenten nooit gereden.

Voor mij zijn slechts 2 zaken van belang bij het beantwoorden van de vraag of ik een auto wil hebben: 1. Beleef ik enig plezier aan het rijden erin? 2. Is de auto voor mij visueel aantrekkelijk? De rest doet er in mijn ogen niet toe.

Die opmerking van Zemelaar maakte hij meer in verband met opmerkingen hier op het forum zoals "ja, vroeger was het een topklasse auto en vond ik 'm absoluut begerenswaardig. Maar tegenwoordig is het een hopeloos achterhaalde auto, ik heb er niets meer mee." Of woorden van die strekking. De opmerking van Zemelaar was bedoeld om aan te geven dat je een auto die je vroeger schitterend vond, nu nog steeds schitterend kan vinden. Ongeacht wat er daarna op de markt kwam. Ik ben het met hem eens.

R W D zei:
(y)

Prachtige auto, prachtige kleur (y)
Alleen even andere knippers erin.

Het zijn de originele knippers,.. gewoon (usa) Mopf 2 ... waarschijnlijk maakt de "fotohoek" ze een beetje afwijkend.

We gaan toch niet aansporen om een E500 van zijn originaliteit te ontdoen ??? :p;)

https://www.hatchandsons.com/pages/sales/JB36/

Phaeton W12 zei:
Ik ben het met hem eens.

520d zei:

Ik ook. M'n toevoeging 'De rest doet er in mijn ogen niet toe' was niet voor niks. Concurrenten van destijds, de 'impact' die hij bij introductie maakte, eventuele voorgangers of opvolgers; allemaal niet belangrijk. Ik bekijk elk model individueel. Als 'ie de twee bovenstaande vragen met een volmondig 'ja' kan beantwoorden, dan vind ik 'm leuk.

Precies. Daar is de Audi 100 van het laatste model voor mij een goed voorbeeld van. Die auto klopte voor mijn gevoel helemaal, iets dat ik met zijn opvolger veel minder had en heb. En eigenlijk is dat met de W124 niet anders. Alles wat erna komt, is voor mij toch minder qua beleving en gevoel. Zelfs een latere S500 deed mij op dat vlak minder.

Punt is dat er uiteindelijk maar een beperkt aantal variaties op een thema zijn die echt kloppen, de rest wordt vaak gekunsteld. Bijvoorbeeld de carrosserie van een W124, bij voorkeur een 500E, klopt vanuit alle gezichtpunten. Hetzelfde geldt voor een goed uitgevoerde W126 of een R129. Als je nu naar een nieuwe C kijkt, is het vanuit bepaalde gezichtspunten een beetje vreemd gestyleerde auto, de lijnen passen niet bij het formaat auto. Bij een S is het wel weer ok. Laatst was ik bij Mercedes Leiden, in de showroom stond een nieuwe standaard witte C180 met handbak, met 16 inch wielen en verder nauwelijks zichtbare opties, ik schrok er gewoon van, zo onaantrekkelijk.

Terug
Bovenaan