Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Michel, open deze pagina eens met een heel mooi plaatje van één van Sacco's mooiste! Aan jou om te bepalen welke Benz dat wordt.

Het een sluit het ander zeker niet uit. Overigens heb ik vandaag zeer genoeglijk met de eigenaar van een prachtige, nooit gerestaureerde Aston Martin DB5 Volante met 42.000 kilometer op de teller staan te praten. Over de 200D, om precies te zijn.

Snipe zei:
Overigens heb ik vandaag zeer genoeglijk met de eigenaar van een prachtige, nooit gerestaureerde Aston Martin DB5 Volante met 42.000 kilometer op de teller staan te praten...

Toevallig in Lelystad? Daar stonden vandaag een flink aantal Astons op de Nationale Oldtimerdag! Er was ook een DB5 Convertible, man wat een gaaf ding (tu)

Ja, in Lelystad inderdaad. Die Convertible heet Volante, dus we hebben het over dezelfde; die donkerblauwe coupé vond ik overigens ook erg gaaf.

Ja, dat was ook een plaatje! Was een mooie dag gisteren in Lelystad met veel fraaie bolides, en met een lekker zonnetje B). Wij stonden er met onze VW T1 en wonnen de 1e prijs in de categorie "Specials".

Die heb ik dan weer even gemist. Dat vond ik wel jammer; het terrein was nogal onoverzichtelijk en uitgestrekt. Ik wilde twee Aston Martins ook wel van wat dichterbij bekijken (die lichtgele onder andere), maar ik kon ze nadat ze dat rondje voor het concours hadden gereden nergens meer terugvinden.

Dat klopt, en we stonden nogal verdekt opgesteld achter het Nieuwland museum. Verder overigens wel een leuke locatie daar in de Bataviahaven.

Ik heb de halve dag vóór dat Nieuw Land gestaan, met een zilvergrijze Jeep Wagoneer naast het beeld van Lely, maar dat daarachter nog meer te zien was is me niet opgevallen.

Snipe zei:
Het een sluit het ander zeker niet uit. Overigens heb ik vandaag zeer genoeglijk met de eigenaar van een prachtige, nooit gerestaureerde Aston Martin DB5 Volante met 42.000 kilometer op de teller staan te praten. Over de 200D, om precies te zijn.

Het is dan ook een icoon.

Zo'n AM lijkt me dan overigens ook wel erg leuk, maar ik vraag me af hoe snel ik hem zat zou zijn. Met de Daimler (heel andere auto natuurlijk) had ik het toch snel gehad. Prachtig ontwerp, maar niet mijn auto qua rijden, afwerking en algehele kwaliteitsbeleving. En dan zat deze nog goed in elkaar. Vraag me af hoe dat bij een AM zou zijn. Of bij een Bentley, for that matter. Lijkt me gaaf om gewoon eens een tijdje te rijden.

Een Aston Martin ben je natuurlijk nooit zat en bij een Bentley ligt het eraan over welke Bentley het gaat. Maar het is uiteraard wel persoonlijk, zoals ik jouw vrouw misschien na een week helemaal zat zou zijn terwijl jij al jaren gelukkig met haar bent.

maar 2 jaartjes geleden schreef iemand op 't forum dat de Aston Martin 1 op 4 liep
na een grondige opknapbeurt. Moet U nog een peul uit Schin op Geul ? (:P)

Wil hem toch nog even wat aandacht geven, van de week bij de Hoffmeister geweest en mijn prijs daarop aangepast:

https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=61195

Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit wat ik er voor krijg zolang hij maar goed terecht komt.

Wow, je zakt wel hard met de prijs SJ. Voor jouw 260E (bijzondere kleurstelling, benzine, overgangsregeling...) moeten toch best liefhebbers te vinden zijn? Als het een diesel was dan zou dat een groter probleem zijn.

Nou, hier moet je natuurlijk ook eerst de lpg-tank uitslopen om voor de overgangsregeling in aanmerking te komen. Dat neemt niet weg dat het een mooie auto is natuurlijk.

Zeker voor dat geld. Ik hoop dat hij goed terecht komt, het is een pure auto met een lekker interieur. (tu)

@ SJ: Als ik jou was zou ik het interieur eens goed onder handen nemen. Bekleding reinigen, nieuwe mattenset erin (zie bijv. automatten4you), losliggende spulletjes eruit, en dan nog eens een goede fotoserie maken van dat super bijzondere en fraaie interieurtje.

Eens. Een opgeruimde auto verkoopt beter. En raak je hem toch niet kwijt, dan heb je er zelf lol van.

Datteltje gaat volgende week overigens naar een kuuroord. Afgelopen week heeft ze een Starlet total loss gedrukt, en nu zitten er krassen op en een scheur in de voorbumper. En dat kan natuurlijk niet. Omdat ze nu toch wordt opgeknapt, laat ik er direct wat deukjes en krasjes uit masseren. Dan is ze deze zomer weer helemaal strak, klaar voor een tweetal rally's die ik nog voor de boeg heb.

De enige mod die ik wel gepland had, is ook uitgevoerd. Vrijwel onzichtbaar heb ik een Parrot laten inbouwen. En verder is Datteltje zonder zorgen. Ongenaakbaar, grotesk en des ondanks charmant in doen en laten.

Mijn 200D staat momenteel niet alleen op de parkeerplaats, hij heeft gezellig een 300D naast zich staan - ook al is het maar voor een paar dagen. Meer vermogen, meer versnellingen (5 in plaats van 4), meer cilinders, minder geluid, een leuk setje 15-gaats velgen. Maar ook: minder soepele vering en meer gewicht in de neus. En de 200D heeft een windkap voor het schuifdak, zodat je ook daadwerkelijk iets aan dat schuifdak hebt.

Nee, ik geloof niet dat ik zou willen ruilen.

Dus een 300D met windkap zonder Sportline-onderstel wint op alle fronten?

Wel mooi dat die Prozac-op-wielen kennelijk toch onder je huid kruipt.
Bye, ratrace.

Nou ja, voor de snelheid hoef je ook geen 300D te nemen, want met 109 pk heb je niet gelijk een monster onder je rechtervoet. Ik weet nog niet helemaal zeker of de extra pk's opwegen tegen het onderstuur. De 200 gaat verrassend lekker een bocht in, de 300 wil eigenlijk liever rechtdoor.

Hij klinkt trouwens wel erg lekker.

Die LPG installatie (die pas 1,5 jaar oud is trouwens) ligt er zo uit. Dat is het punt niet. Hij staat nu nog bij de garage voor wat laatste onderhoud (ruitenwisser, bandjes). Ja ik kan dat doen, maar ik weet niet of ik het 'juiste' publiek bereik met de verkoopsites. Hij gaat binnenkort naar Kraggenburg, moet alleen nog even kijken wanneer.

Snipe, wil je een W124 rijden die verrassend goed de bocht door gaat? De 260E met de 225/50/16 sloffen kan hárd de bocht door.

Als ik in de markt was voor een benzine W124 had ik die van jou zeker overwogen S-J. (tu) Je hebt er verder niets aan, maar ik wilde het even melden.

0232877046004.jpg

https://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=232877046 jammer van die chromen lijsten om de wielkasten.

0232500477001.jpg

https://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=232500477 (tu)
Al vind ik die matte bumpers en platen niet echt mooi

Die oude hokken zijn hier eigenlijk wel erg duur allemaal.

Snipe zei:
Nou ja, voor de snelheid hoef je ook geen 300D te nemen, want met 109 pk heb je niet gelijk een monster onder je rechtervoet. Ik weet nog niet helemaal zeker of de extra pk's opwegen tegen het onderstuur. De 200 gaat verrassend lekker een bocht in, de 300 wil eigenlijk liever rechtdoor.

Hij klinkt trouwens wel erg lekker.

Ach, als je kunt leven met het vermogen van de 200 D, dan is genoeg genoeg. Het blijft een echte old school Benz. En dat bevalt kennelijk!(tu)

@Snipe

Probeer eens een 250D! Het beste van twee werelden, t.o.v. een 200D wél het beetje extra power, een lekkerder geluid en een (in mijn ogen onmisbare) vijfde versnelling, maar dan zonder de nadelen die een 300D kenmerkt. Geen hoog verbruik en ook niet zo zwaar in de neus.

Verbazend trouwens, de W124 nodigt totaal niet uit tot sportief bochtjes pakken, maar hij kán het wel. Als 'ie eenmaal op één oor hangt dan bijt 'ie zich ook goed vast in de ingezette lijn.

Ik rijd met Datteltje zoals Herr Eberle dat waarschijnlijk ook deed. Kalmpjes aan en statig de bocht door. Die wilde fratsen zijn aan Datteltje niet besteed.

Zo, nieuwe kentekenplaten op de 200D - dat lijkt gelijk weer een stuk frisser. Maar het zou ook door de nieuwe remblokken, nieuwe banden of gerepareerde handrem kunnen komen dat 'ie vandaag weer een verse APK kreeg.

Wel met opgelegde letters, neem ik aan?

Nieuwe bandjes is altijd fijn, dat rijdt toch net weer ff wat beter. Wat ligt er nu onder? Michelin?

Er zaten eerst gedeukte, doorboorde platen zonder opgelegde letters op, dat is nu inderdaad even rechtgezet. En de banden zijn Michelins inderdaad.

Ik heb er net Dunlops onder laten zetten. Schijnen veel stiller te zijn dan de andere banden (ook Michelin). En gewoon MO. Van het weekend maar even proberen als ik de auto weer opgehaald heb.

Zo, Dattel is onder de pannen. Er wordt goed voor haar gezorgd de komende week. Wat zal ze stralen straks, met een opgefriste bumper....;)

Snipe zei:
Er zaten eerst gedeukte, doorboorde platen zonder opgelegde letters op, dat is nu inderdaad even rechtgezet. En de banden zijn Michelins inderdaad.

... onverstoorbaar, zo'n 200D. Nog steeds tevreden met de aankoop?

520d zei:
Zo, Dattel is onder de pannen. Er wordt goed voor haar gezorgd de komende week. Wat zal ze stralen straks, met een opgefriste bumper....;)

... en dan volgen de foto's in dit topic?

W124STER zei:
Snipe zei:

... onverstoorbaar, zo'n 200D. Nog steeds tevreden met de aankoop?

Heel tevreden zelfs. Voor 1 januari gaat 'ie zeer zeker weer weg (omdat diesel-MRB me wat overdreven lijkt voor een derde auto), maar eigenlijk vind ik dat nu al een beetje jammer.

Als we betalen moeten hoef ik niet te veranderen naar Mopfl2 ik heb een mooie Mopfl0 en die mag blijven:p

Inderdaad Dio. Wat Snipe zegt, gewoon doen. Eigenlijk is het ongehoord dat jij, na talloze openlijke liefdesverklaringen, nog steeds geen Sacco op de oprit hebt staan. Waarom niet? Échte kwaliteit op vier wielen moet je in je leven toch eens in bezit hebben gehad.. En bovendien, een W124 kost je de kop niet. Dat bewijst mijn exemplaar wel.

Schuifmans is wel een absolute must. Ik had er nooit ervaring mee, maar nu ben ik helemaal om. Al is het een rit van 2 minuten, dat dak gaat open.

Schitterende 400E. Ik hoop niet het een voorteken is dat 'ie in het plaatsje Kloten te koop staat.

Echt een plaatje! Maar die eerste eigenaar moet wel een flinke black-out gehad hebben dat ie het schuifdak vergeten is aan te vinken.....

TYN zei:
Schuifmans is wel een absolute must. Ik had er nooit ervaring mee, maar nu ben ik helemaal om. Al is het een rit van 2 minuten, dat dak gaat open.

Overigens ben ik bijzonder gelukkig met mijn (foeilelijke) windkap voor het schuifdak, daarmee kun je het zelfs op de snelweg open hebben.

Terug
Bovenaan