Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Mooi plaatje Erg begerenswaardig.
Zit hier momenteel een beetje in tweestrijd.
Enerzijds vind ik de W140 erg mooi maar wil ik er de SEC niet voor opgeven.
Daarnaast vind ik het zonde een SEC/W140 dagelijks in de binnenstad van Alkmaar te zetten.

Ben nu serieus een e65 aan het overwegen voor dagelijks gebruik naast de SEC.
Iemand die me kan overtuigen om het wel/niet te doen?:)
 
michel1975 zei:
Ben nu serieus een e65 aan het overwegen voor dagelijks gebruik naast de SEC.

Reactie staat in het andere topic. Maar het moet even gezegd, wat voor held ben je als je deze zin bloedserieus neerpent op één of ander forum :cool:
 
520d, mijn complimenten. Ik begrijp je aankoop na het aanschouwen van jouw Kohl-unit. Een stiltecentrum op wielen. En noem hem geen Datteltje meer. Dat is-ie namelijk niet. DATTEL, da's meer op z'n plaats.

Prachtig.

A93F2366.jpg


Edit, even een nieuwe pagina verfraaien.
 
Datteltje bevalt me wel, geloof ik.

In de tussentijd was ik hier wat stil. Niet omdat ik geen zin had om iets te melden, maar omdat ik onderweg was met mijn W124. Ik heb 'm twee weken en een dag en in die tijd heb ik er iets meer dan 2.500 kilometer mee gereden. Wie weleens met een 200D gereden heeft, weet dat je dan bijna fulltime achter het stuur moet zitten. Regen, mistbanken, de Eiffel, de hellingen van de Ardennen, Belgische kinderkopjes en andere meer of minder verharde wegen, het is allemaal al achter de rug. In alle rust en comfort, om precies te zijn.
 
TYN zei:
Wow, gaaf man! Gefeliciteerd. Hoe rijdt dat nou, in vergelijking met een W220?

Thanks.

Tja, er zit natuurlijk wel verschil tussen de twee. Het aardige is dat ik de souplesse van de V8 niet eens echt mis, Datteltje is soepel genoeg voor mijn manier van autorijden. De luchtvering mis ik wel, ik merk dat Datteltje toch wat minder comfortabel is dan de 500. Het zijn nuances, maar toch.

Het verschil in beleving is wel enorm. De W140 is toch wel echt een klassieke Mercedes van de oude stempel met het bijbehorende karakter. Dat miste ik in de 500, die is in dat opzicht toch te modern naar mijn smaak. En dan die ruimte. De 500 is een behoorlijke auto, maar Datteltje overtreft alles. De auto is enorm en dat merk je aan alles. Mij bevalt het wel. Ik geniet ook weer van kleine details zoals de peilstaafjes en de handgreep die naar buiten komt als je de kofferbak opent.
 
Dionysus zei:
520d, mijn complimenten. Ik begrijp je aankoop na het aanschouwen van jouw Kohl-unit. Een stiltecentrum op wielen. En noem hem geen Datteltje meer. Dat is-ie namelijk niet. DATTEL, da's meer op z'n plaats.

Haha, En toch past zo'n koosnaampje wel bij der Dicke.
 
Snipe zei:
In de tussentijd was ik hier wat stil. Niet omdat ik geen zin had om iets te melden, maar omdat ik onderweg was met mijn W124. Ik heb 'm twee weken en een dag en in die tijd heb ik er iets meer dan 2.500 kilometer mee gereden. Wie weleens met een 200D gereden heeft, weet dat je dan bijna fulltime achter het stuur moet zitten. Regen, mistbanken, de Eiffel, de hellingen van de Ardennen, Belgische kinderkopjes en andere meer of minder verharde wegen, het is allemaal al achter de rug. In alle rust en comfort, om precies te zijn.

Dan heb je al aardig kunnen wennen. Jouw kleurencombi is top. Dat champagne interieur voegt toch wel wat toe, vind ik. Onthaasten in een oase van Duitse degelijkheid. Wat wil een mens nog meer...
 
michel1975 zei:
Ben nu serieus een e65 aan het overwegen voor dagelijks gebruik naast de SEC.
Iemand die me kan overtuigen om het wel/niet te doen?:)

Mijn advies? De W140. Ik heb de E65 gereden, maar miste de emotie. Geen gevoel bij die auto, ondanks de fijne rij-eigenschappen. Ik zou gewoon een W140 nemen, die een stootje kan hebben. Als hij technisch bij de les is en het interieur is netjes, dan kun je leven met een krasje en een deukje. De mijne is ook niet foutloos, maar dat stoort me niet.
 
520d zei:
michel1975 zei:
Ben nu serieus een e65 aan het overwegen voor dagelijks gebruik naast de SEC.
Iemand die me kan overtuigen om het wel/niet te doen?:)

Mijn advies? De W140. Ik heb de E65 gereden, maar miste de emotie. Geen gevoel bij die auto, ondanks de fijne rij-eigenschappen. Ik zou gewoon een W140 nemen, die een stootje kan hebben. Als hij technisch bij de les is en het interieur is netjes, dan kun je leven met een krasje en een deukje. De mijne is ook niet foutloos, maar dat stoort me niet.
Dat stoort mij wel en de e65 komt naast de SEC. Dus niet in plaats van. Dus emotie genoeg in de garage ;). Overigens is de kogel nog niet door de kerk. Klinkt stom en misschien een detail. Maar lig echt wakker als die Benz met zijn ster buiten staat. Is me al 5 keer gebeurd dat de ster gejat is. Daarnaast vind ik de w140 een icoon en een waar kunstwerk en de e65 meer een gebruiksvoorwerp. En dat is het dus net wat ik nodig heb. Maar dan wel een die van alle gemakken voorzien is en werkelijke formidabele zetels heeft.

TYN zei:
michel1975 zei:
Ben nu serieus een e65 aan het overwegen voor dagelijks gebruik naast de SEC.

Reactie staat in het andere topic. Maar het moet even gezegd, wat voor held ben je als je deze zin bloedserieus neerpent op één of ander forum :cool:
Dank voor het compliment.
 
520d zei:
Dan heb je al aardig kunnen wennen. Jouw kleurencombi is top. Dat champagne interieur voegt toch wel wat toe, vind ik. Onthaasten in een oase van Duitse degelijkheid. Wat wil een mens nog meer...

Het wennen lukt behoorlijk. De acceleratie blijft traag, maar als je snelheid houdt gaat het allemaal best. Laatst zei iemand met een Z3 2.8 na een ritje in de Eiffel al heel verbaasd: "Je hield me aardig bij!"

Vooraf dacht ik dat ik de 200D misschien na een week wel zat zou zijn, omdat het niet zou wennen. Maar zo lastig is dat helemaal niet, rust en comfort wennen juist erg snel. "Soeverein" is het woord dat het best geschikt is als omschrijving, denk ik.
 
Beter dan de achtgaatsen, in dit geval.

Soeverein. Het toverwoord dat vaak van toepassing is bij Mercedes. Als je dat ervaart, is topsnelheid en souplesse minder belangrijk.
 
michel1975 zei:
Daarnaast vind ik de w140 een icoon en een waar kunstwerk en de e65 meer een gebruiksvoorwerp. En dat is het dus net wat ik nodig heb. Maar dan wel een die van alle gemakken voorzien is en werkelijke formidabele zetels heeft.

Helder. Let bij de E65 van de eerste jaren speciaal op het functioneren van de boardsystemen (navi, instellingen, audio e.d.) Die waren storingsgevoelig, net als overige electronica overigens. Dat werd in latere jaren wel beter. Het rijdt natuurlijk top en de stoelen zijn idd perfect.
 
De E65 kon ook wel eens een "icoon in de dop" zijn, ik zie hem een beetje als de W140 van BMW. Het is gewoon een heel bijzondere auto.
Naast de E65 oogt de W220 maar gewoontjes, net zoals een E38 naast een W140 weer wat gewoontjes oogt.

Prima keus dus, zo'n E65 (y)
 
Dat ben ik wel met RWD eens, hoewel de W220 met luchtvering en V8 wel comfortabeler is dan de E65 745i. Maar dat is dan ook weer een kwestie van smaak.
 
520d zei:
Dat ben ik wel met RWD eens, hoewel de W220 met luchtvering en V8 wel comfortabeler is dan de E65 745i. Maar dat is dan ook weer een kwestie van smaak.
Zijn inderdaad met verschillende uitgangspunten in het hoofd ontwikkeld. Wel grappig dat RWD ook de paralellen trekt met de w140.
 
Rearwheel Driver zei:
De E65 kon ook wel eens een "icoon in de dop" zijn, ik zie hem een beetje als de W140 van BMW. Het is gewoon een heel bijzondere auto.

Helemaal mee eens. Laten we de enorme impact die de E65 ten tijde van z'n introductie in 2001 had niet vergeten. Ik kan me de vele petities om BMW te bewegen Bangle te ontslaan nog herinneren. Ruim een decennium later blijkt Bangle een vooruitstrevend genie.

Ook het belang van de introductie van iDrive moet niet onderschat worden. Dát systeem, in die E65 in 2001, heeft invloed gehad op heel veel auto's. Zou Audi het MMI-systeem in 2002 in dezelfde vorm hebben geïntroduceerd als BMW niet met iDrive was gekomen?
 
TYN zei:
Rearwheel Driver zei:
De E65 kon ook wel eens een "icoon in de dop" zijn, ik zie hem een beetje als de W140 van BMW. Het is gewoon een heel bijzondere auto.

Helemaal mee eens. Laten we de enorme impact die de E65 ten tijde van z'n introductie in 2001 had niet vergeten. Ik kan me de vele petities om BMW te bewegen Bangle te ontslaan nog herinneren. Ruim een decennium later blijkt Bangle een vooruitstrevend genie.

Ook het belang van de introductie van iDrive moet niet onderschat worden. Dát systeem, in die E65 in 2001, heeft invloed gehad op heel veel auto's. Zou Audi het MMI-systeem in 2002 in dezelfde vorm hebben geïntroduceerd als BMW niet met iDrive was gekomen?
Sterker nog als ik destijds de petitie onder mijn neus had gekregen had ik hem nog getekend ook. Wat lelijk vond ik hem. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.
 
michel1975 zei:
Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.

Hij was ten tijde van z'n verschijnen lelijk, hij is nog steeds lelijk. Een gedrocht. Ik schiet nog steeds in de lach als ik hem zie. Vage kennis rijdt een 745i. Zwart metallic en lelijk.
Overigens nog nooit één meter mee gereden.
Dus of verstand met de jaren komt...

0219691054001.jpg


Plaatje om de esthetiek te behagen. Nodig na het praten over een E65.
 
904 Donkerblauw, denk ik? Prachtig, zeker op een T. Vijftiengaatsen zouden het wat mij betreft af maken.....
 
Diesel tanken is een tamelijk weerzinwekkende activiteit, want ondanks het gebruik van zo'n verwijfd handschoentje én vier keer handenwassen met veel zeep stinken je handen er toch de rest van de dag naar. Het is dan ook heel prettig dat het met de 200D niet zo vaak nodig is. Eerste tank 1 op 14,8, tweede tank 1 op 15,3 en nu 1 op 16,0 gescoord. En nee, ik heb geen moeite gedaan om zuinig te rijden of zoiets.
 
Ik ken het. De auto van mijn vrouw wordt om die reden ook enkel door mij afgetankt, overigens met een wat hoger verbruik. Complimenten dus voor jouw spaardieseltje. En wat een fijne Laufkultur heeft dat ding toch. Stond gisteren naast zo'n 200d, het blijft genieten.

De Kathedraal brengt overigens ook veel plezier. Het is een heerlijke klassieke Benz met een vormgeving waar ik naar kan blijven kijken. Het interieur is als nieuw, met vrijwel nergens beschadigingen of slijtplekjes. Ik zou hooguit kunnen zeuren over de portierbekleding linksachter, die eens opnieuw zou moeten worden vastgezet. In de motorkap zit een klein deukje dat makkelijk gerepareerd kan worden, dat doe ik deze zomer in combinatie met een poets- en polijstbeurtje. De voorbumper heeft een kleine schampschade, maar dat stoort me nog te weinig. En voor de rest staat Datteltje er strak bij.
 
Ach, die van mij heeft ook wat van die kleinigheidjes. De portierbekleding laat aan de bovenkant wat los (bij alle deuren), een schaafje op de achterbumper en ook een klein schaafplekje op het voorspatbord. Als ik er Pebble Beach mee wilde winnen ging ik er vandaag nog iets aan doen, maar je mag best een beetje zien dat hij 27 jaar oud is.
 
Prima verbruik lijkt me zo, Snipe! Ik denk dat ik de 1:16,7 met de huidige tank niet ga halen; minder snelweg en meer stadsverkeer.

Momenteel ben ik echter W124-loos. Gister de Benz 'even' (dat was althans de bedoeling) naar de garage gebracht voor vijf verse gloeibougies. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan, één van de vijf wilde van geen wijken weten. Hoe ze het op gaan lossen weet ik niet, maar ik wacht vooralsnog met smart op een telefoontje..
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m682220760-mercedes-benz-190-e-2-3-u9-eerste-eigenaar-in-nieuwstaat.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
6EA9nEgdJ2Q7AEoRmVcSkw==.jpg
 
De 260E toch maar te koop gezet op het Mercedesforum. Autoscout24 zal wel volgen ooit.. als ik er zin in heb. Dan staat hij ook gelijk een beetje in Duitsland te koop.
 
Nog maar een plaatje, omdat 'ie zo fijn is.

IMAG0002_zps8eea49bc.jpg


Nieuwe gloeibougies zitten erin. Was blijkbaar een hels karwei, het hele inlaatspruitstuk moest eraf om bij de achterste gloeibougie te komen. Maargoed, nu start 'ie weer perfect. Met de complimenten van de garagehouder trouwens. Ik had hem gevraagd de auto even van voor tot achter na te lopen, en hij is blijkbaar tip-top in orde. "Echt een goede auto". Blok kurkdroog, uitlaat goed, schijven dik. Dat hoor ik graag (y) Alleen de remblokken vóór moeten binnen 10k km vervangen worden.

Daarnaast ben ik aan het twijfelen over wat te doen met de accu. Er zit nu een goede 77ah in (orgineel is 74ah), maar in Litouwen kan het 's winters wel -20 worden, dus een beetje extra power is nooit weg. Wellicht dat ik er voor vertrek nog een (prijzige) 100ah in laat zetten.
 
Ik heb er een gel-accu van ongeveer 90 Ah in laten zetten 3 jaar geleden. Volgens mij hoeft er nooit meer een andere accu in.
 
S-J zei:
De 260E toch maar te koop gezet op het Mercedesforum. Autoscout24 zal wel volgen ooit.. als ik er zin in heb. Dan staat hij ook gelijk een beetje in Duitsland te koop.

... linkje? Dat helpt :)
 
https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=61195

(y)

Prijs is trouwens goed onderhandelbaar. De grotere liefhebber krijgt een kleinere prijs. :)
 
TYN zei:
Nog maar een plaatje, omdat 'ie zo fijn is.

Nieuwe gloeibougies zitten erin. Was blijkbaar een hels karwei, het hele inlaatspruitstuk moest eraf om bij de achterste gloeibougie te komen. Maargoed, nu start 'ie weer perfect. Met de complimenten van de garagehouder trouwens. Ik had hem gevraagd de auto even van voor tot achter na te lopen, en hij is blijkbaar tip-top in orde. "Echt een goede auto". Blok kurkdroog, uitlaat goed, schijven dik. Dat hoor ik graag (y) Alleen de remblokken vóór moeten binnen 10k km vervangen worden.

Daarnaast ben ik aan het twijfelen over wat te doen met de accu. Er zit nu een goede 77ah in (orgineel is 74ah), maar in Litouwen kan het 's winters wel -20 worden, dus een beetje extra power is nooit weg. Wellicht dat ik er voor vertrek nog een (prijzige) 100ah in laat zetten.

... heerlijk, dat enthousiasme voor de auto (y) . Tussen alle negatieve berichten over "ouwe Benzen" is dit (inclusief de rest van de bijdragen in dit topic) nog steeds een verademing! "Bedankt namens alle lezers!"
 
S-J zei:
https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=61195

(y)

Prijs is trouwens goed onderhandelbaar. De grotere liefhebber krijgt een kleinere prijs. :)

... goed verhaal en een faire prijs (los van wat 'de meesten' dan gaan roepen over de huidige markt etc.). Waar vind je een ruime, relatief waardevaste gezinsauto met een geheel eigen karakter, nauwelijks afschrijving, lage kilometerkosten, eenvoudig onderhoud, tientallen mede-liefhebbers, duurzaam en uiterst comfortabel en nog veel meer voor het bedrag van nog geen €6.000,00?
 
Zeg dat maar tegen m'n vriendin. Die vond het na nummer acht wel genoeg geweest. Ergens begrijp ik dat ook wel.. :LOL:
 
... beste lezers, help 'ons, youngtimerspecialisten' eens; wat mankeert er aan onderstaande tekst? Ik heb 'm op onze website geplaatst, maar het geldt natuurlijk voor 'ons specialisten' in het algemeen. Want er zijn meer youngtimers waar het onderstaande verhaal voor geldt. Alle verbetering welkom; de lezers hier weten dat het waar is, nu de rest van Nederland nog.

Laatst vroeg iemand ons wat er nu zo bijzonder is aan een W124. Dat is eenvoudig;

... los van wat 'de meesten' dan gaan roepen over de huidige markt etc., maar waar vind je een ruime, relatief waardevaste gezinsauto met een geheel eigen karakter, lage kilometerkosten, eenvoudig onderhoud, tientallen mede-liefhebbers, duurzaam en uiterst comfortabel en nog veel meer voor het bedrag van nog geen €8.000,00? Bij ons. Nog meer ideeën? Waarom rijdt het gezin in een kleine auto en u in ruime auto van de baas? Beter een Mercedes voor het gezin en een 14% Polo zakelijk; dan heeft u een lage bijtelling en kunt u eindelijk een keer comfortabel met het gezin op pad. O ja, het gezin rijdt door-de-weeks ook veiliger. Logisch, want u kostbaarste bezit. Nog een idee? Een W124 is gemiddeld goedkoper per kilometer dan een 2 jaar oude Golf. En duurzamer. En leuker. En karakteristieker. Kom voor meer argumenten eens langs en weet: rijden overtuigt nog meer dan woorden.

Ja, en het het is nog waar ook.

In het Autoweek topic meer als het gaat over liefhebbers van de W124 E-Klasse!
 
Op je gemak, in alle rust glijdend door het hedendaagse drukke verkeer, met uitzicht op een glanzende ster aan het einde van de lange plecht. Dat is Mercedes rijden. Dat is veel leuker als een Aygo voor je vrouw.
 
Tja. Het blijft in de ogen van de meeste mensen toch een oude auto. Met een ietwat negatief imago. De echte liefhebber boeit dat niet, maar voor velen zal dat toch een drempel zijn.
Ik heb zelf een tijdje een W123 gehad. Prachtexemplaar. Toch kreeg ik regelmatig het commentaar dat ik in zo'n "oude Mercedes" reed. Naar de letter correct natuurlijk, maar naar de geest... Laat ik het zo zeggen: het klonk meestal niet zo positief. Zo jammer.
 
De Schaduw zei:
Tja. Het blijft in de ogen van de meeste mensen toch een oude auto. Met een ietwat negatief imago. De echte liefhebber boeit dat niet, maar voor velen zal dat toch een drempel zijn.
Ik heb zelf een tijdje een W123 gehad. Prachtexemplaar. Toch kreeg ik regelmatig het commentaar dat ik in zo'n "oude Mercedes" reed. Naar de letter correct natuurlijk, maar naar de geest... Laat ik het zo zeggen: het klonk meestal niet zo positief. Zo jammer.

Werkelijk, het zal me de bout hachelen.
 
Jou en mij wel, maar als verkoper heb je wel een probleem als veel mensen zo over je waar denken.

En voor de duidelijkheid: De Benz is niet weggegaan om wat anderen er van vonden.
 
De Schaduw zei:
Jou en mij wel, maar als verkoper heb je wel een probleem als veel mensen zo over je waar denken.

En voor de duidelijkheid: De Benz is niet weggegaan om wat anderen er van vonden.
Helemaal waar maar als je wilt verkopen heb je er wel degelijk last van. ik zie het bij mijn SEC. Fouter dan fout kan je ze niet hebben. Totdat ze hem in het echt zien. Ik roep hier wel dat de auto als nieuw is maar hij is echt in complete nieuwstaat. Dan roept iedereen ineens. Ja maar we hebben het over die oude Mercedessen. Hallo, hij is 23 jaar. Dan is die toch oud. Maar de ene Benz is de andere niet. Tyn Heeft denk de beste keus gemaakt door voor een w124 te kiezen met wat hij voor ogen heeft. En als de 260 van airco was voorzien had ik misschien ook stiekem wel toenadering tot S-J gezocht. Want alle waar naar zijn geld en ik ben er van overtuigd dat de w124 van S-J zijn geld dubbel en dwars waard is. Al was het maar vanwege zijn 16 inch 15 gaatsen;)
 
W124STER zei:
... beste lezers, help 'ons, youngtimerspecialisten' eens; wat mankeert er aan onderstaande tekst?

W124STER zei:
Laatst vroeg iemand ons wat er nu zo bijzonder is aan een W124. Dat is eenvoudig;

... los van wat 'de meesten' dan gaan roepen over de huidige markt etc., maar waar vind je een ruime, relatief waardevaste gezinsauto met een geheel eigen karakter, lage kilometerkosten, eenvoudig onderhoud, tientallen mede-liefhebbers, duurzaam en uiterst comfortabel en nog veel meer voor het bedrag van nog geen €8.000,00? Bij ons. Nog meer ideeën? Waarom rijdt het gezin in een kleine auto en u in een ruime auto van de baas? Beter een Mercedes voor het gezin en een 14% Polo zakelijk; dan heeft u een lage bijtelling en kunt u eindelijk een keer comfortabel met het gezin op pad. O ja, het gezin rijdt door-de-weeks ook veiliger. Logisch, want uw kostbaarste bezit. Nog een idee? Een W124 is gemiddeld goedkoper per kilometer dan een 2 jaar oude Golf. En duurzamer. En leuker. En karakteristieker. Kom voor meer argumenten eens langs en weet: rijden overtuigt nog meer dan woorden.

Ja, en het het is nog waar ook.

In het Autoweek topic meer als het gaat over liefhebbers van de W124 E-Klasse!

Het is duidelijk wat er aan de tekst mankeert. Een paar kleinigheden die eigenlijk alleen in het taalneuzelaarstopic genoemd zouden moeten worden, maar nu je er zo expliciet naar vraagt...

Best wel een gewaagde stelling dat een W124 duurzamer is dan een 2 jaar oude Golf.
 
Ik ken wel 'en datteme ' maar dattel ? geen flauw idee.
is dat een must op een ouwe benz ? :p
 
Vandaag heeft de Benz voor verhuiswagen mogen spelen. En dat deed 'ie perfect.

IMAG0003_zps33e219d5.jpg


Fijne trekker, zo blijkt. Van de aanhanger voel je niets en de korte eerste versnelling is heerlijk. Theoretisch mag er 1500kg achter, maar dan heb je toch minimaal een Turbo nodig, vind ik.

michel1975 zei:
Tyn Heeft denk de beste keus gemaakt door voor een w124 te kiezen met wat hij voor ogen heeft.

Dat denk ik ook. Ik kan me geen enkele andere auto bedenken die aan de ene kant zó de liefhebber in mij bevredigt, maar aan de andere kant qua kosten zo rationeel te verdedigen is. Vandaag weer getankt: 1:15,5.

Aras zei:
Op je gemak, in alle rust glijdend door het hedendaagse drukke verkeer, met uitzicht op een glanzende ster aan het einde van de lange plecht. Dat is Mercedes rijden. Dat is veel leuker als een Aygo voor je vrouw.

Ik kan het niet beter verwoorden! Het rijdt gewoon zo souverein (ja, daar heb je 'm weer). Iedereen die met me meerijdt is onverminderd onder de indruk. Over het kluisgevoel van de deuren, de nieuwstaat van het interieur, hoe lekker hij over de weg glijdt, hoe comfortabel hij drempels pakt. En dat voor slechts een paar duizend euro. Allemaal des te indrukwekkender als je de leeftijd van de Benz in acht neemt.

Phaeton W12 zei:
Best wel een gewaagde stelling dat een W124 duurzamer is dan een 2 jaar oude Golf.

Nee hoor. Ik durf me daar wel bij aan te sluiten.
 
TYN zei:
Phaeton W12 zei:
Best wel een gewaagde stelling dat een W124 duurzamer is dan een 2 jaar oude Golf.

Nee hoor. Ik durf me daar wel bij aan te sluiten.
Lastige. Heb afgelopen vakantie 4 weken in een jaar oude Golf gereden. Helemaal prima en zowaar ook een goede auto. Maar of die qua duurzaamheid beter is of zelfs de w124 kan evenaren??? Ik ben geneigd te zeggen van niet. Al was het maar vanwege de hedendaagse technologie die zich qua duurzaamheid nog moet bewijzen.

@Flop dattel duidt op de bekleding.
 
Terug
Bovenaan