michel1975
Kilometervreter
dekentje doet wonderenRearwheel Driver zei:Maar op dat fraaie champagnekleurige leder van de S500 laat je toch ook geen hond plaatsnemen?
Hunde gehören im T-Modell![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dekentje doet wonderenRearwheel Driver zei:Maar op dat fraaie champagnekleurige leder van de S500 laat je toch ook geen hond plaatsnemen?
Hunde gehören im T-Modell![]()
TYN zei:Zolang het enkel je dochter is die de Mercedes leuker vindt, zit je gebeiteld. Problematisch wordt het als je vrouw/vriendin dezelfde mening gaat krijgen.
Zolang ze niet over een X6 beginnen. Lekker negeren.Icebrain zei:TYN zei:Zolang het enkel je dochter is die de Mercedes leuker vindt, zit je gebeiteld. Problematisch wordt het als je vrouw/vriendin dezelfde mening gaat krijgen.
Want..................., ik heb geen reden tot klagen alleen zien mijn dochter en zoon liever dat de 5 veranderd in een X5.................
![]()
TYN zei:Zolang het enkel je dochter is die de Mercedes leuker vindt, zit je gebeiteld. Problematisch wordt het als je vrouw/vriendin dezelfde mening gaat krijgen.
Absoluut. Heb vanaf 1 april nieuwe baan en geen leaseauto meer en moet mijn auto in het centrum van Alkmaar parkeren dus dit is eigenlijk wel een heel leuk alternatief. Dat wil ik de SEC niet aan doen.TYN zei:Leuk!
TYN zei:Wat beter te doen op een regenachtige zatermiddag dan wat W124's gaan bekijken? Precies. 20 minuten over de grens had ik een groot bedrijf gevonden waar ze er drie hadden staan, een '91 200D, een '89 250D en een '96 250TD. Bij aankomst stond de 250TD recht voor de ingang te pronken. Wat is zo'n Mopf 2 Combi in het zilver een elegante auto, zeg. Rondje om gelopen (prachtige staat), maar gezien de prijs snel verder, op zoek naar de twee andere W124's.
Deze vond ik wat verder achterdoor, naast elkaar en strak in het gelid, temidden van een bi-color W210 en een W210 waarvan de voorkant niet meer helemaal op z'n plek zat. Eerste constatering: een Mopf 1 maakt visueel een pak meer indruk dan een Mopf 0 (de 200D stond bovendien op Gullideckel). De 250D bleek direct een wat gehavend exemplaar. Deukjes en krassen hier en daar stoorden me niet. Slecht gerepareerde en amateuristisch geverfde roestplekken wél.
Dan de 200D. Na vijf rondjes er omheen gelopen te hebben moet ik constateren dat dit potverdorie wel een zeer net exemplaar is. Op een miniem plekje linksvoor geen enkele roest te bekennen. Andere gebruikssporen waren 'm ook vreemd. Hier wil ik wel eens in plaatsnemen! Uiteraard afgesloten, dus op naar binnen. Na vijf minuten over een stuk voor stuk in prachtige staat verkerende 190SL, R107 en R129 gekwijld te hebben kwam er een verkoper. Sleutels werden gehaald en even later zat ik voor het eerst van m'n leven in een W124. Mét torenhoge verwachtigen, met dank aan o.a. dit topic. Maar g*dverdomme, dat stelt niet teleur! De kwaliteit straalt je werkelijk tegemoet. Het kunstof, het hout, de stoelen, het klopt allemaal. Een frisse 360k km stond er op de teller, maar dat was helemaal nergens aan te zien. 'Vom Rentner gefahren, 1. Hand, Scheckheftgepflegt' bleken bij dit exemplaar geen loze advertentiekreten, maar daadwerkelijk het geval.
Een proefrit zat er niet in (daar ben ik dan weer te eerlijk voor), maar de motor starten was geen probleem. 'Wel even voorgloeien', meldde de verkoper bijna liefkozend. De machine sloeg direct aan en liep prachtig rond, als een naaimachine. Wel een zeer agrarische naaimachine, maar toch. Vragend naar de de prestaties van een 200D bij alledaags gebuik, sprak de verkoper de gevleugelde woorden: 'wenn er lauft, dan lauft er.' Evenwel jammer van de vierbak, maar volgens de verkoper was dit op de snelweg juist een voordeel. Een vierbak zou daar wat kwieker zijn dan de wat slomere vijfbak. Verkooppraatje? Ik heb er evenwel geen ervaring mee, dus kan daar niet over oordelen.
Ook nog even in de 250D plaatsgenomen, want ik was erg nieuwsgierig naar de stoelen van een Mopf 0. Ofja, 'plaatsgenomen', die stoel lijkt wel een trampoline! Als je je een beetje te hard erin laat vallen moet je oppassen dat je niet direct weer buiten staat. Direct afgeschreven dus.
Tja, en dan. Ik heb pas over een half jaar een auto nodig. Een mooiere 200D voor deze prijs ga ik waarschijnlijk echter niet meer vinden. Aan de andere kant, wat meer krassen, deuken en gebruikssporen zou ik geen probleem vinden, en dan zit je wel tegen een gunstigere prijs aan te kijken. De verkoper bood nog aan dat het mogelijk was de auto een paar weken op hun terrein te laten staan, als ik een aanbetaling deed. Ik heb de verkoper vriendelijk bedankt en hem gezegd dat ik hoop dat hij de komende tijd zo weinig mogelijk geinteresseerden voor deze auto mag verwelkomen. Want dan kom ik over een tijdje nog eens terug.
De interesse in een W124 is evenwel groter dan ooit.
500 E zei:Amen.
een 200 Diesel heeft zo zijn geheel eigen charme.
Heel handig en doe kleur is echt briljant. Normaal gesproken vind ik de CLK een beetje kleurloos. Dat kunnen we deze in ieder geval niet verwijten.500 E zei:Weet ik nog niet. De CLK trekt me ook wel aan. Komt door de kleur. En ik kan de kinderen er mee naar school brengen; ook handig.
500 E zei:Weet ik nog niet. De CLK trekt me ook wel aan. Komt door de kleur. En ik kan de kinderen er mee naar school brengen; ook handig.
VW Golf II zei:Dat van die 4 bak is geen verkooppraat. Een vijfbak op de snelweg in combinatie met een 200D is niet vooruit te branden boven de 120. De 5 is echt een spaarversnelling, waarin hij geen kracht heeft. Als je wilt versnellen moet je terug naar 4, echter kan dit niet meer bij 120. Het gevolg is dat je echt heel veel geduld moet hebben...
520d zei:200D? ook de basis kan top zijn, zo weet ik uit ervaring. Hoe is zoiets met automaat?
TYN zei:VW Golf II zei:Dat van die 4 bak is geen verkooppraat. Een vijfbak op de snelweg in combinatie met een 200D is niet vooruit te branden boven de 120. De 5 is echt een spaarversnelling, waarin hij geen kracht heeft. Als je wilt versnellen moet je terug naar 4, echter kan dit niet meer bij 120. Het gevolg is dat je echt heel veel geduld moet hebben...
Ik heb eens gelezen dat de vijfbak in weze een vierbak +1 is. De vierde versnelling is dus bij beide bakken hetzelfde. Dat zou dus betekenen dat je de vijfbak als vierbak kunt gebruiken maar dan nog met de extra mogelijkheid om op de snelweg wat minder toeren te draaien in vijf. Beter toch? Of zit ik ernaast?
520d zei:200D? ook de basis kan top zijn, zo weet ik uit ervaring. Hoe is zoiets met automaat?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Nóg een ultiemere cruiser? Of matcht de vier- danwel vijfbak toch beter met de 72 pk's?
TYN zei:Ik heb eens gelezen dat de vijfbak in weze een vierbak +1 is. De vierde versnelling is dus bij beide bakken hetzelfde. Dat zou dus betekenen dat je de vijfbak als vierbak kunt gebruiken maar dan nog met de extra mogelijkheid om op de snelweg wat minder toeren te draaien in vijf. Beter toch? Of zit ik ernaast?
W124STER zei:Laatst las ik dat ons soort bedrijven en mensen als ik de regeling voor oldtimers 'om zeep hebben geholpen'. "Mercedes Diesel rijders hebben het verpest voor de grote groep" en meer van dat soort intellectuele teksten. Ik vraag me af wat ik zou hebben gereden als er nog genoeg Citroen CX'en uit die tijd zouden zijn; misschien wel een CX TRD Turbo 2 of een Prestige uit de 1ste serie, die met de chromen bumpers. Prachtig. Maar ja, die zijn allemaal al vergaan en die er nog zijn moet je alleen kopen als je een monteur in de kofferbak krijgt meegeleverd. Dus de kwaliteit van de Mercedes zorgt ervoor dat veel mensen 'm nog kunnen rijden. Er is geen merk uit die tijd met vergelijkbare kwaliteit. Als andere merken dezelfde kwaliteit zouden hebben, zagen we die even zoveel. Ja toch?
W124STER zei:Tegenwoordig rijd ik een W124 200D van 1985 met inmiddels 102.000 originele kilometers; een kiezelsteen maakte vorige week een einde aan het bestaan van de voorruit. Dus op de voorruit na, is verder alles nog origineel. 1 op 17, automaatje, schuifdak, 4 hoofdsteunen en binnenkort een middenarmsteun. Onthaasten en met 0.25ct kilometervergoeding verdien ik per kilometer 0.10ct. Dat is nog eens lekker rijden. 28 jaar oud en het geeft geen krimp.
520d zei:W124STER zei:Tegenwoordig rijd ik een W124 200D van 1985 met inmiddels 102.000 originele kilometers; een kiezelsteen maakte vorige week een einde aan het bestaan van de voorruit. Dus op de voorruit na, is verder alles nog origineel. 1 op 17, automaatje, schuifdak, 4 hoofdsteunen en binnenkort een middenarmsteun. Onthaasten en met 0.25ct kilometervergoeding verdien ik per kilometer 0.10ct. Dat is nog eens lekker rijden. 28 jaar oud en het geeft geen krimp.
Dat klinkt goed. Terug naar de basis. Welke kleur? En is de Eibengrüne eruit?
Ships! Ik wilde al "het Hofje" antwoorden maar toen ik op 500e.nl keek?.......Niets..500 E zei:Nou, hier. En ik ben er blij mee. Eerste modificaties en verfijningen zijn al in gang gezet. Vijftiengaatsen en armsteun zitten er al in en onder, nieuw luchtrooster links en een verse pook plus pookhoes zijn besteld. Dan volgen nog het lederen stuurwiel en de Becker Mexico en de onvermijdelijke wiswasjes. Maar dat komt in de loop van april wel.
Qua rijden heb je echt de juiste keus gemaakt. Weet niet of de Benz binnen logeert maar een w126 buiten is min of meer kansloos. Vandaag de auto gewassen. Moest voor de apk vorige week door de sneeuw en niet eerder de tijd. Dus even 1 week pekel laten zitten en meteen roestblaasjes op het chroomwerk van de bumper. Niet veel maar toch zonde.520d zei:Dat geloof ik. Jouw voorspelling komt overigens uit. Ik waardeer de S per week meer. Ik geef grif toe dat de W126 mooier is, maar deze W220 rijdt echt fantastisch. Helemaal mijn auto, al mag de volgende S nog wel een L zijn....![]()