Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Voor wit heb je geen blanco fantasie nodig. Wat een sierlijke kleur voor een Benz.

Ik ben wel eens benieuwd hoe zon 300E rijdt... ik heb alleen ervaring met zijn kleine broertje, de w201. Kan dan nog beter, denk ik wel eens?

Omdat het kan, zet er eens een (op het oog) spotgoedkoop uber-broertje neer: https://link.marktplaats.nl/641768691
Wat een bedrag. En die velgen, ach, kleine moeite. Marktplaats;)
 
W124STER zei:
... en als je misschien dan toch niet weet waar je met zo'n auto heen moet; hij laat zich prima in onze voorraad parkeren.

Stap 1: we parkeren de auto voor de Bosloh-deur en halen de kentekenplaat op:p
 
Ik ben wel eens benieuwd hoe zon 300E rijdt... ik heb alleen ervaring met zijn kleine broertje, de w201. Kan dan nog beter, denk ik wel eens?


Als je vanuit een 190 (de 2.6 en de 16kleppers uitgezonderd) in een 300E stapt en gaat rijden dan gaat je onderkaak iets naar beneden zakken en je vergeet te slikken!:T
Heerlijk rijdt zo'n auto (y) 't is elke keer weer een genot om hem onder het kleed vandaan te halen:p
 
Joël D. zei:
Komt door de kleur.

Ik reed vandaag in een witte Accord. En dat reed toch zo verdomd lekker. Ik weet zeker dat de ervaring een stuk minder was als hij (pak 'm beet) blauw was.
Vanmiddag gereden in een Accord. Een blauwe en de ervaring was er niet minder om. Een station. Wat een achterbak maar wat is die (binnen) smal. De achterbank is echt gevormd naar twee zitplaatsen. Ben er nog niet helemaal uit. Beetje mixed emotions.

Sorry voor de off-topic.

41 ZS HT zei:
Ik ben wel eens benieuwd hoe zon 300E rijdt... ik heb alleen ervaring met zijn kleine broertje, de w201. Kan dan nog beter, denk ik wel eens?


Als je vanuit een 190 (de 2.6 en de 16kleppers uitgezonderd) in een 300E stapt en gaat rijden dan gaat je onderkaak iets naar beneden zakken en je vergeet te slikken!:T
Heerlijk rijdt zo'n auto (y) 't is elke keer weer een genot om hem onder het kleed vandaan te halen:p
Zo nu weer on topic. De 300 is gewoon het topmodel, het ultieme w124 rijden. (alles boven de 300 zijn andere auto's met een andere criteria)
 
@michel, jij hebt zeker in de oude (lijkenwagen) gereden. Wij hebben een nieuwe. Krap hok. Maar verder wel een prima auto. (y)
 
Joël D. zei:
@michel, jij hebt zeker in de oude (lijkenwagen) gereden. Wij hebben een nieuwe. Krap hok. Maar verder wel een prima auto. (y)
Wat is oud? Hij was van 2007. Overigens donkergrijs en geen blauw. Binnenruimte(zitgedeelte) viel inderdaad tegen maar als ex Mazda 6 rijder heb ik toch wel een zwak voor hufterproof auto's als Honda/Mazda. Met Toyota heb ik niets maar deze 2 merken hebben mijn sympathie.



Uploaded with ImageShack.us

Nog even een mooie(in mijn ogen) Wald om het off-topic een beetje te compenseren.



Uploaded with ImageShack.us
 
:cry:
michel1975 zei:
Joël D. zei:
Komt door de kleur.

Ik reed vandaag in een witte Accord. En dat reed toch zo verdomd lekker. Ik weet zeker dat de ervaring een stuk minder was als hij (pak 'm beet) blauw was.
Vanmiddag gereden in een Accord. Een blauwe en de ervaring was er niet minder om. Een station. Wat een achterbak maar wat is die (binnen) smal. De achterbank is echt gevormd naar twee zitplaatsen. Ben er nog niet helemaal uit. Beetje mixed emotions.

Sorry voor de off-topic.

41 ZS HT zei:
Ik ben wel eens benieuwd hoe zon 300E rijdt... ik heb alleen ervaring met zijn kleine broertje, de w201. Kan dan nog beter, denk ik wel eens?


Als je vanuit een 190 (de 2.6 en de 16kleppers uitgezonderd) in een 300E stapt en gaat rijden dan gaat je onderkaak iets naar beneden zakken en je vergeet te slikken!:T
Heerlijk rijdt zo'n auto (y) 't is elke keer weer een genot om hem onder het kleed vandaan te halen:p
Zo nu weer on topic. De 300 is gewoon het topmodel, het ultieme w124 rijden. (alles boven de 300 zijn andere auto's met een andere criteria)


Al schrijf ik hier maar weinig, toch lees ik heel graag mee want ook dit hoort bij de hobby:LOL:
Omdat het 's winters niet altijd even mooi weer is dan in de zomerdag:cry: heb ik de 300E geschorst dan heb ik een stok achter de deur om er met deze weersomstandigheden niet mee te rijden, hij staat in de garage onder de dekens te wachten op mooi weer.
Noodgedwongen heb ik hem een tijdje als dagelijkse auto gebruikt en dat was zeker geen straf maar dat is gewoon zonde van die auto want dan gaat de kilometerstand zo snel naar boven dus dat doen we dus liever niet meer.
 
41 ZS HT zei:
:cry:
michel1975 zei:
Joël D. zei:
Komt door de kleur.

Ik reed vandaag in een witte Accord. En dat reed toch zo verdomd lekker. Ik weet zeker dat de ervaring een stuk minder was als hij (pak 'm beet) blauw was.
Vanmiddag gereden in een Accord. Een blauwe en de ervaring was er niet minder om. Een station. Wat een achterbak maar wat is die (binnen) smal. De achterbank is echt gevormd naar twee zitplaatsen. Ben er nog niet helemaal uit. Beetje mixed emotions.

Sorry voor de off-topic.

41 ZS HT zei:
Ik ben wel eens benieuwd hoe zon 300E rijdt... ik heb alleen ervaring met zijn kleine broertje, de w201. Kan dan nog beter, denk ik wel eens?


Als je vanuit een 190 (de 2.6 en de 16kleppers uitgezonderd) in een 300E stapt en gaat rijden dan gaat je onderkaak iets naar beneden zakken en je vergeet te slikken!:T
Heerlijk rijdt zo'n auto (y) 't is elke keer weer een genot om hem onder het kleed vandaan te halen:p
Zo nu weer on topic. De 300 is gewoon het topmodel, het ultieme w124 rijden. (alles boven de 300 zijn andere auto's met een andere criteria)


Al schrijf ik hier maar weinig, toch lees ik heel graag mee want ook dit hoort bij de hobby:LOL:
Omdat het 's winters niet altijd even mooi weer is dan in de zomerdag:cry: heb ik de 300E geschorst dan heb ik een stok achter de deur om er met deze weersomstandigheden niet mee te rijden, hij staat in de garage onder de dekens te wachten op mooi weer.
Noodgedwongen heb ik hem een tijdje als dagelijkse auto gebruikt en dat was zeker geen straf maar dat is gewoon zonde van die auto want dan gaat de kilometerstand zo snel naar boven dus dat doen we dus liever niet meer.
Hier staat de 500SEC in de garage, niet geschorst, als stok achter de deur om er tussen de pekel/sneeuw/regenvrije dagen vooral mee te rijden.:)
 
michel1975 zei:
Hier staat de 500SEC in de garage, niet geschorst, als stok achter de deur om er tussen de pekel/sneeuw/regenvrije dagen vooral mee te rijden.:)

Man naar m'n hart.
 
michel1975 zei:
Joël D. zei:
@michel, jij hebt zeker in de oude (lijkenwagen) gereden. Wij hebben een nieuwe. Krap hok. Maar verder wel een prima auto. (y)
Wat is oud? Hij was van 2007. Overigens donkergrijs en geen blauw. Binnenruimte(zitgedeelte) viel inderdaad tegen maar als ex Mazda 6 rijder heb ik toch wel een zwak voor hufterproof auto's als Honda/Mazda. Met Toyota heb ik niets maar deze 2 merken hebben mijn sympathie.

https://img534.imageshack.us/img534/2849/4932586422.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Aha. Die van ons is van 2009. Prima auto, maar blijkbaar hebben ze bedacht dat een premium auto klein moet zijn, dus hebben ze besloten om hem kleiner van binnen te maken dan een Civic.

S124-E73T.jpg
 
Vijftiengaatsen gemonteerd en al 365 km gereden vandaag. Een ruim kwart tankje diesel is er uit verdwenen. Fotootje op FB.
 
De 300E verbaast mij ook elke keer weer. Al staat ook deze W124 binnen gestald voor de winter, niet geschorst.

Mooie 300TDT (y). Het is inderdaad de kleur die het hem doet. :)
 
Mooi snoetje zo'n wagen maar.... ik mis opgelegde letters :)
Ik ben een beetje W124 verslaafd snap je :confused: dagelijks in een witte W124 die vroeger een 230E handgeschakeld is geweest en ikzelf heb omgebouwd naar 300D met automaat (ik had een donorauto).
De 300E heb ik moedwillig geschorst omdat ik anders ermee ga rijden en dat pekel/strooizout maakt van een mooie auto een smerige auto,deze verdient dat niet :p
 
500 E zei:
W124STER zei:
... en als je misschien dan toch niet weet waar je met zo'n auto heen moet; hij laat zich prima in onze voorraad parkeren.

Stap 1: we parkeren de auto voor de Bosloh-deur en halen de kentekenplaat op:p

... een combi uit de eerste serie W124 is altijd welkom; wij verkopen ze niet veel, maar wel graag. Ben benieuwd hoe de voorraad er dit jaar uit komt te zien. Onze focus blijft op de W124 en houden er een enkele W140 bij. Deze laatste is een werkelijk geweldige auto; voor liefhebbers van de W124 met durf, hét alternatief.
 
Gullwing zei:
Die W140 heeft toch ook last van die verrote bedrading bij modellen 91-93?

Niet bovenmatig, tenzij je het over Japans geimporteerde auto's hebt - daarbij komt het namelijk structureel vaker voor -, slecht onderhouden auto's, auto's met forse kilometerstanden en auto's die jaren lang in een ongeschikte ruimte stilgestaan hebben. In principe geldt het probleem voor de multikleppers en achtcilinders W140, W124 en R129.
 
Dionysus zei:
Rijden in een 300 D is als naar een film kijken. Je kijkt naar buiten en daar gebeuren allerhande dingen waar jij geen deel van uit maakt. Je bent observant. Je ziet het gebeuren, maar je bent er gevoelsmatig geen onderdeel van. Beter kan ik "comfort" eigenlijk niet omschrijven. "Welke rat-race?"

Een Benz ten voeten uit.

Treffend. Dat is idd Benz. ook in een S500. Daarom helemaal mijn auto. Meer dan de W124, want groter.
 
W124STER zei:
... een combi uit de eerste serie W124 is altijd welkom; wij verkopen ze niet veel, maar wel graag. Ben benieuwd hoe de voorraad er dit jaar uit komt te zien. Onze focus blijft op de W124 en houden er een enkele W140 bij. Deze laatste is een werkelijk geweldige auto; voor liefhebbers van de W124 met durf, hét alternatief.

Maar dan wel als acht- of twaalfcilinder denk ik? Het zal ongetwijfeld subliem rijden, zo'n W140.

De W124 is overigens ook een heerlijke auto, zoals al vaak gemeld hier. Ik ben nog altijd onder de indruk van de rij-eigenschappen van een auto die feitelijk voor in de jaren tachtig werd ontwikkeld. Kwalitatief is het ook echt top. Met name de cabriolet was op dat punt verbazingwekkend goed, maar ook de coupé scoorde al heel behoorlijk. Zo'n lederen interieur bijvoorbeeld. Na twintig jaar nog altijd in topstaat. Dat zie ik bij jongere auto's, zoals mijn XC70, wel anders.

Na een paar weken S-klasse rijden begrijp ik steeds beter waarom de S lange tijd gold als beste auto ter wereld. Het rijcomfort is haast bovenaards goed. Veel beter dan de E60, maar ook de E38 kan hier wat mij betreft niet aan tippen. Nu is dit een kwestie van smaak, want BMW stuurt wel wat directer en heeft een communicatiever onderstel. Maar ik wil dat niet. Ik wil een vliegend tapijt. En vooral een grote auto. Die combi zorgt voor dat gevoel van afstand van alles wat er verder om je heen gebeurt. Met de juiste muziek erbij, heerlijk.

Over jouw voorraad: ik blijf het volgen, ben ook heel benieuwd wat je weet te vinden dit jaar. Met de W124 zal het wellicht lastiger worden, nu goede exemplaren schaarser worden. Benieuwd hoe dat met de W140 is. En of daar weer eens markt voor is. Het is te hopen....
 
... ik heb geen idee welke youngtimer dit jaar goed zal verkopen; wij concentreren ons op de W124 (als altijd) en geven aandacht aan de W140 (daar moet markt voor zijn, want een geweldige, onterecht ondergewaardeerde auto). Omdat we toch ergens winst zouden moeten maken, zijn we op zoek naar 'DE aanvulling'. We moeten toch een keer van een museum naar een bedrijf groeien. De aanvulling kan ook het courantere werk zijn; gewoon auto's waarvan je weet dat je ze altijd en snel weer verkoopt; die kunnen de hobby dan sponsoren. Maar helder hebben wij het nog niet. Het gouden idee zal er al ergens zijn, maar is door ons nog niet gevonden.

Leuk dat de W220 zo goed bevalt; houd ons aub op de hoogte van je ervaringen met 'dit cruiseschip van de weg'.
 
W124STER zei:
... ik heb geen idee welke youngtimer dit jaar goed zal verkopen; wij concentreren ons op de W124 (als altijd) en geven aandacht aan de W140 (daar moet markt voor zijn, want een geweldige, onterecht ondergewaardeerde auto). Omdat we toch ergens winst zouden moeten maken, zijn we op zoek naar 'DE aanvulling'. We moeten toch een keer van een museum naar een bedrijf groeien. De aanvulling kan ook het courantere werk zijn; gewoon auto's waarvan je weet dat je ze altijd en snel weer verkoopt; die kunnen de hobby dan sponsoren. Maar helder hebben wij het nog niet. Het gouden idee zal er al ergens zijn, maar is door ons nog niet gevonden.

Leuk dat de W220 zo goed bevalt; houd ons aub op de hoogte van je ervaringen met 'dit cruiseschip van de weg'.
Blijven lastige discussies. Wou dat ik de wijsheid in pacht had. Maar dat heb jij ongetwijfeld ook.
Kan je alleen veel wijsheid toewensen.
 
W124STER zei:
... zijn we op zoek naar 'DE aanvulling'. ...

Toch denk ik dat de r129 nog wel wat liefhebbers gaat aantrekken. Ik zag net nog een duitse staan in de haven, en ze hebben toch echt een bepaalde uitstraling. Ik denk echt dat liefhebbers daar de komende tijd meer aan uit gaan geven.

sc06mercedesbenzr129sl.jpg


:cool:
 
Jazeker. Een R129 daalt niet meer in waarde, denk ik. Nu kopen is investeren.
 
Een R129 daalt zeer waarschijnlijk niet in waarde. Verdere ideeën: de Porsche Boxster en de Porsche 996 Mk2 (vanaf 2002), daar moet een markt voor blijven.
 
De 996 ben ik niet helemaal zeker van, persoonlilijk vind ik het een lelijk ding, al is de facelift wel een stuk beter. Maar het blijft natuurlijk porsche, en daarvoor zijn altijd liefhebbers. Net als BMW (z3) M-coupe, die daalt ook echt niet meer in waarde.


0211271514001.jpg

https://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=211271514 (y)

Er staat ook echt heel veel rommel te koop, een r129 met 360.000km voor 2.399,- dat moet wel kwaliteit zijn :D
 
... waarom de R129? Ik vind 'm ook prachtig, maar wat zouden voor mij de verkooptechnische redenen zijn waarom de R129 past bij de W124 en de W140 en bovendien zou leiden tot de noodzakelijk omzet (en winst)? Als gezegd, hij is prachtig en ik zie al een rijtje voor me; 280SL, 300SL, 500SL. Maar de investering is behoorlijk (voor goede SL's gelden stevige prijzen) en waar zit het koperspubliek? Zijn dat onze kopers? Dit soort vragen houdt ons flink bezig.
 
Waarom? Waarom niet? Voor alles is een koper te vinden. Waarom zou een w140 beter / sneller verkopen? Dat zijn vervoersmiddelen, dit is een (jongens) droom die iemand wil verwezenlijken. Daarnaast in NL zakelijk natuurlijk ook gewoon aantrekkelijk etc. :)
 
... inderdaad, de W140 zal zeker niet beter verkopen dan de R129. De vraag is of de R129 het antwoord is op onze zoektocht naar de auto die meer omzet genereert. Maar mooi is hij zeker.

r129.jpg
 
... ooit heb ik deze gehad; een 500SL Designo

IMG_10klein.jpg

IMG_31klein.jpg

IMG_14klein.jpg

Prachtig voor twee personen, maar met een gezin kies je voor de W124 cabrio (daar dus voor ingeruild). Maar als ik de plaatjes weer zie, is het ook meteen weer duidelijk waarom we 'm toen gekocht hebben.
 
W124STER zei:
...maar met een gezin kies je voor de W124 cabrio....

De moeder van een goede vriend had vroeger een r129, en als 12 jarige heb ik toen wel eens achterin gezeten, gaat echt prima :p:cry:
 
... natuurlijk kun je als 12-jarige achterin zitten; de kap open voor de hoofdruimte en je benen over de schouders van de mensen voorin voor de beenruimte (y) .
 
W124STER zei:
... inderdaad, de W140 zal zeker niet beter verkopen dan de R129. De vraag is of de R129 het antwoord is op onze zoektocht naar de auto die meer omzet genereert. Maar mooi is hij zeker

Met elke auto kun je omzet genereren. Ik zou de auto's verkopen die ik zelf het mooist vind, dat is toch veel leuker?
 
W124STER zei:
... waarom de R129? Ik vind 'm ook prachtig, maar wat zouden voor mij de verkooptechnische redenen zijn waarom de R129 past bij de W124 en de W140 en bovendien zou leiden tot de noodzakelijk omzet (en winst)? Als gezegd, hij is prachtig en ik zie al een rijtje voor me; 280SL, 300SL, 500SL. Maar de investering is behoorlijk (voor goede SL's gelden stevige prijzen) en waar zit het koperspubliek? Zijn dat onze kopers? Dit soort vragen houdt ons flink bezig.

Dat geloof ik graag. die vraag houdt mij namelijk ook bezig. Het hangt helemaal van je koperspubliek af.
 
Ik denk als leek, is het niet de taak om ervoor te zorgen dat je een sterke naam opbouwt in datgene waarin je je specialiseerd? In dit geval W124 en W140. Zorgen dat je je onderscheidt als betrouwbaar adres, tussen het welbekende lijstje hier in Nederland. Lijkt me belangrijker dan een type auto erbij te zoeken die ''winst'' moet maken. Immers, als je puur voor de winst gaat kun je beter massaspul gaan doen, zoals kleine belastingvrije bakkies(twingo, c1 etc) of bestelbusjes oid. Maar dat wil je niet. Geen enkele liefhebbersauto zal echt als een lopend broodje gaan. Je moet alleen de liefhebbers aanspreken.

Of ben ik nu heel naief?
 
W124STER zei:
... inderdaad, de W140 zal zeker niet beter verkopen dan de R129. De vraag is of de R129 het antwoord is op onze zoektocht naar de auto die meer omzet genereert. Maar mooi is hij zeker.

Helemaal mee eens. W140 en R129 zijn beide toppers wat mij betreft. Ander idee: G-klasse?
 
W124STER zei:
... natuurlijk kun je als 12-jarige achterin zitten; de kap open voor de hoofdruimte en je benen over de schouders van de mensen voorin voor de beenruimte (y) .
Met een gezin moet je concessies doen; CLK dus. Staat helaas niet in de schaduw van een SL, maar met het dak open en de zon op je bol is het ook genieten.

IMG_0344_zps08743cfa.jpg

Mevrouw zit nu alleen naar Jag's te kijken. :confused: Even overhalen voor een W140.
 
Najtreg zei:
Ik denk als leek, is het niet de taak om ervoor te zorgen dat je een sterke naam opbouwt in datgene waarin je je specialiseerd? In dit geval W124 en W140. Zorgen dat je je onderscheidt als betrouwbaar adres, tussen het welbekende lijstje hier in Nederland. Lijkt me belangrijker dan een type auto erbij te zoeken die ''winst'' moet maken. Immers, als je puur voor de winst gaat kun je beter massaspul gaan doen, zoals kleine belastingvrije bakkies(twingo, c1 etc) of bestelbusjes oid. Maar dat wil je niet. Geen enkele liefhebbersauto zal echt als een lopend broodje gaan. Je moet alleen de liefhebbers aanspreken.

Of ben ik nu heel naief?

... ik denk dat je gelijk hebt. Doen waar je goed in bent. Jezelf blijven. Dat geldt altijd en overal. Maar een beetje winst is nodig om te groeien. Er van bestaan kunnen we sinds de uitspraken van Rutte 2 niet. Een politiek besluit t.a.v. de MRB is voor ons nodig om koers te bepalen. Hoe dan ook; "het massaspul" voor de winst, kunnen we er alsnog naast doen (zonder dat de liefhebber het merkt).
 
JW01 (vanaf een Appel) zei:
W124STER zei:
... inderdaad, de W140 zal zeker niet beter verkopen dan de R129. De vraag is of de R129 het antwoord is op onze zoektocht naar de auto die meer omzet genereert. Maar mooi is hij zeker.

Helemaal mee eens. W140 en R129 zijn beide toppers wat mij betreft. Ander idee: G-klasse?

De G-klasse is een investering op zich; je moet behoorlijke marge rekenen om winst te maken (en coulance te bieden als er direct na aankoop iets niet goed blijkt te zijn). Wel een geweldige auto, die een aantal bekende youngtimer specialisten in hun aanbod hebben gehad. Maar nu niet meer en navraag leert dat dit komt "omdat het gewoon een dure auto is" (naast de afgenomen vraag). Dus een G-klasse moet je alleen doen als je weet wat je koopt; een gokje wagen is niet slim.
 
... en hoe erg en / of geschikt is dit:

Mercedes-Benz-SLK320.png

Goed of fout in combinatie met de W140 en de W124?


[size=small][size=x-small]... edit: plaatje aangepast[/size][/size]
 
Aras zei:
W124STER zei:
... natuurlijk kun je als 12-jarige achterin zitten; de kap open voor de hoofdruimte en je benen over de schouders van de mensen voorin voor de beenruimte (y) .
Met een gezin moet je concessies doen; CLK dus. Staat helaas niet in de schaduw van een SL, maar met het dak open en de zon op je bol is het ook genieten.

Mevrouw zit nu alleen naar Jag's te kijken. :confused: Even overhalen voor een W140.

... mooie auto (y) en ja, een Jag is om naar te kijken en een W140 om mee te rijden
 
Die slk vind ik persoonlijk verschrikkelijk lelijk. Maar ook daar zullen kopers voor zijn.
 
W124STER zei:
... ooit heb ik deze gehad; een 500SL Designo

IMG_10klein.jpg

IMG_31klein.jpg

IMG_14klein.jpg

Prachtig voor twee personen, maar met een gezin kies je voor de W124 cabrio (daar dus voor ingeruild). Maar als ik de plaatjes weer zie, is het ook meteen weer duidelijk waarom we 'm toen gekocht hebben.

Oef. Mooi!!. Daar moet ik even van bijkomen. Velgen zijn echt top!!
 
Lastig dilemma inderdaad. Welke auto zet je er naast die wat omloopsnelheid en omzet kan genereren zonder afbreuk te doen aan je doelstellingen?
Een gelijkwaardige auto voor de W124 is er eigenlijk niet. Dat maakt de W124 zo uniek. Uniek door eenvoud.
 
Gullwing zei:
Begint het alweer te kriebelen 520d? :T

Tja, ik heb hem alweer een paar weken. Dan ga je toch weer denken....;)

But seriously, dat is wel een heel mooi exemplaar hoor. Zoals ik die CL 600 van MHS ook erg mooi vind. Zo'n coupe wil ik echt nog eens rijden.

En Paul: die SLK-tjes zijn mss niet eens zo'n gek idee. Die kleine two seatertjes trekken altijd wel publiek en je blijft iig bij Mercedes. Wellicht is dat nog wel een idee...:T
 
Terug
Bovenaan