Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Hey Bart, hoe is-ut met je elegantie op wielen? Bevalt-ie nog? Of is hij reeds ingeruild?

Heb inderdaad al een tijdje niet meer gepost, maar hij bevalt nog steeds!
Rij er niet heel veel mee, maar elke keer dat ik hem zie of er in rij word ik blij.

Ben ook super tevreden over Jeroen's Autoservice Den Dolder, zoals 500e me had aanbevolen. Goede service en sympathieke gast met liefde voor de W124.

Zou eigenlijk niet weten waarop ik hem zou moeten inruilen (-:

520d zei:
Gullwing zei:
Begint het alweer te kriebelen 520d? :T

Tja, ik heb hem alweer een paar weken. Dan ga je toch weer denken....;)

But seriously, dat is wel een heel mooi exemplaar hoor. Zoals ik die CL 600 van MHS ook erg mooi vind. Zo'n coupe wil ik echt nog eens rijden.

En Paul: die SLK-tjes zijn mss niet eens zo'n gek idee. Die kleine two seatertjes trekken altijd wel publiek en je blijft iig bij Mercedes. Wellicht is dat nog wel een idee...:T
Maar ook niet geheel probleemloos.

... nooit was de hobby zo compleet als vandaag;

20130218_160819%2520%2528Kopie%2529.jpg

... 7 x 4 hobby-auto's; van 190D tot 600SEL. Daar droomt toch iedere youngtimerliefhebber van?

Ik? Ik ben heus niet jaloers.

Mozeskriebel. Wat een absolute koning is zo'n 500 E toch. Springt eruit. Heerst stilstaand.

Dus, ik ben weer eens aan het fantaseren.. Plannen om over een half jaartje in het buitenland te gaan studeren liggen er. De motor zal tzt de deur uit moeten, en zonder de auto's van paps en mams binnen handbereik zouden dat wel eens twee zware, autoloze jaren kunnen worden. Dat kan natuurlijk niet, dus dan begin je eens te denken. Ontdaan van het juk dat 'Nederlandse MRB' heet komen er opeens best leuke auto's in beeld. Ja, een Golfje TDI zou verstandig zijn, maar zo'n W124 blijft toch een onverklaarbare aantrekkingskracht hebben.

En met internet gaat het tegenwoordig dan heel snel. Binnen vijf minuten ben ik erachter dat er best wat leuke W124's hier in de buurt staan. De stoute schoenen aantrekken en 'des Weides' wat proefritten gaan maken? In deze bijvoorbeeld. Of deze. Ook vlak over de grens in Belgie staat een leuk exemplaar.

Wie weet, misschien valt zo'n W124 best wel tegen ;)

heeft iemand nog op pownews gisterenavond de mercedes van klaas bruinsma gezien
die bij het hilton voor zn raap wers geschoten?Te zien bij de hofleverancier maar auto
is niet naar jullie smaak ik waarschuw maar vast. :p

flop zei:
die bij het hilton voor zn raap wers geschoten?Te zien bij de hofleverancier maar auto
Hier mogen ze hem neerzetten hoor;)

Knappe voorraad hebben jullie staan! Een goed gevulde hal. Ook nog eens in deze gekke tijden opgebouwd. Ik heb hier beslist respect voor.

W124STER zei:

Leitner zei:
Knappe voorraad hebben jullie staan! Een goed gevulde hal. Ook nog eens in deze gekke tijden opgebouwd. Ik heb hier beslist respect voor.

W124STER zei:

...met dank, maar eerlijk is eerlijk; het is met 'help from friends'. Zonder de hulp van 500E / MHS hadden we de huidige voorraad nooit gehad.

[size=x-small]edit: opmaak[/size]

michel1975 zei:
flop zei:
Hier mogen ze hem neerzetten hoor;)

Nee die zou ik niet hoeven te hebben. Hoe mooi het exemplaar ins z'n soort ook zal zijn.

Edit: verschrijving

Verschrijving... Da's weer eens wat anders dan "Spelvaut".
Verschrijving...

Mooi.

Net terug van een weekje Tenerife, waar een groot deel van het taxi-wagenpark nog uit W124's bestaat. En die zien er nog uit om door een ringetje te halen! Elke dag worden ze flink gepoetst, van binnen en van buiten. Uiteraard heb ik er een paar taxiritjes gemaakt, en uiteraard per W124 :)

GroteFoto-GRTLDLYA.jpg

GroteFoto-WZAYGHLW.jpg

Bij www.cartoen.nl verwachten ze ook weer fraaie Benzen en hebben ook leuke auto's verkocht. Is trouwens een nieuw bedrijf met de juiste instelling....

Mooi exemplaar daar in België!
Zit er netjes uit zo op de eerste blik.
Hij is alvast in Nederlandse crisis uitvoering!
Kale kano zullen we maar zeggen :T

De 260E is weer gekeurd en rijd weer heersend over de weg met mijn vrouw achter het stuur!
Heerlijk gezicht vanochtend, we rijden tegelijk weg naar ons werk en de eerste 7 km achter elkaar aan.
Blijf er dan rustig genietend achter rijden tot ik af sla....

520d zei:
:)

@ W124STER: de 300D terug in de voorraad. Dat is nog eens een verleidelijke auto...

... dat is 'ie zeker; toch wel een beetje jammer dat ik 'm zelf niet meer heb. Ik rijd nu zelf een witte 200D automaat, origineel met nog net geen 100.000km op de teller. Volledig origineel en gedocumenteerd. Dus ook mooi, maar minder goed te verkopen dan de 300D in Eiben Grün. Vandaar dat de 300D in de voorraad staat en de witte op mijn naam.

Leitner zei:
Bij www.cartoen.nl verwachten ze ook weer fraaie Benzen en hebben ook leuke auto's verkocht. Is trouwens een nieuw bedrijf met de juiste instelling....

... ik kende 'm niet, maar wel heel leuk; vooral de Volvo 240 vind ik een prachtbak. De Regatta is trouwens ook bijzonder (y).

Wheels & Chrome zei:
De 260E is weer gekeurd en rijd weer heersend over de weg met mijn vrouw achter het stuur!
Heerlijk gezicht vanochtend, we rijden tegelijk weg naar ons werk en de eerste 7 km achter elkaar aan.
Blijf er dan rustig genietend achter rijden tot ik af sla....

... blijft altijd mooi, zo'n W124 (y)

Rearwheel Driver zei:

... een combi en wit; dat hoort bij elkaar op de een of andere manier. Vooral als MoPf1 en 2 een prachtige kleurencombinatie. Geldt voor meer unikleuren; (signal) rood, (surf) blauw, (lias) grijs, (taiga) beige. Met dat soort kleuren moet het ontwerp 'het doen' en dat lukt bij de W124 combi prima!

CarToen is van Jan Bleeker. Jan is een rustige, sympathieke vent die weet wat 'ie koopt en verkoopt. Gewoon goede auto's die zijn zoals zij zijn, goede kwaliteit en voor normale prijzen(y)

Mijn eerste post. Na mijn afstuderen heb ik een Suzuki GN125 motorfiets gekocht voor mijn verplaatsing naar mijn werk als doctoraatsonderzoeker. Dit omwille van de financiele onzekerheid die hiermee gepaard gaat in de eerste maanden. Dan werk je eigenlijk gratis, terwijl je appliceert voor een doctoraatsbeurs. Die betaalt je dan wel terug met terugwerkende kracht. Nu, bijna 4 jaar verder heb ik de Suzuki nog steeds maar werd het tijd voor een eerste auto. Als autofanaat had ik wel een aantal 'vereisten'. Achterwielaandrijving, benzine, goede wegligging en de spurt naar 100 km/u moest in minder dan 12s gebeuren. Slechts enkelingen zouden ook in FWD in aanmerking komen, bv Alfa GTV, Fiat Coupé, Alfa 156, Alfa 166 en nog een paar anderen die ik nu vergeet. Uiteindelijk ging de strijd het hardst (omwille van betrouwbaarheid) tussen een BMW E30 met 2 liter 6-in-lijn of een W208 CLK 200. Een goede en betaalbare (<4500 EUR) E30 heb ik niet kunnen vinden. Wel naar een CLK gaan kijken maar uiteindelijk zo gelaten omdat het te merkbaar is dat in die periode werd afgestapt van "Das beste oder nichts". Het interieur is wel heel erg generisch toyota/nissan achtig. Uiteindelijk op een goede W124 E220 uit 1994 gestoten met 115k km ervaring. Afkomstig van een man die tram 9 naderde en dus te oud werd voor zijn Benz. Ondertussen 5000 km verder en dik tevreden! Ben ook al even de Autobahn opgereden met de speedeometer app op iPhone. Net geen 230 op de teller, 220 op de GPS gestuurde iPhone app.

Een volledige engelstalige review met technische en praktische highlights en vergelijkingen met moderne auto's komt op een site waar ik aan bezig ben. De site zal voornamelijk gaan over duurzaamheid in het kader van ecologie. De benz zal dienen als voorbeeld hoe een auto, die een tikkeltje meer verbruikt, ecologischer is dan een moderne eco-diesel. De foto's:

8515672181_8dac9ba8cf_c.jpg

8225210170_14c533030a_c.jpg

8516787210_a72909968c_c.jpg

8515672371_8b1f06a377_c.jpg

8224017615_cbd04e5946_c.jpg

8516837558_a1704d67df_c.jpg

Aan allen die niet overtuigd zijn van de Mopf2. Laatste foto, die achterbumper. Stijlvolste achterbumper ooit. Punt

De radio is misschien iets te modern, maar vind het meevallen. Hij heeft alleszins USB/geheugenkaart/iPhone support. Dat laatste is enorm handig om te navigeren. Muziek gaat automatisch stiller wanneer er aanwijzingen komen. Ook de handsfree met externe mic werkt fantastisch.

Opties:

Schuifdak
Airbags (2x)
Hoofdsteunen achter
Elektrische stoelen voor
Armsteun voor en achter
Console opbergbox
Wortelnotenhout
Elektrische ruiten voor
Buitenthermometer
Getint glas met bandfilter
Lederen stuurwiel en pook
Automaat
Rubberen matten (optiecode 837)
Hirschman antenne

Ben er enorm tevreden mee en kan hem alleen maar meer waarderen door deze thread te lezen. Heb wel nog wat achterstand, zit op p55.

Een volledige engelstalige review met technische en praktische highlights en vergelijkingen met moderne auto's komt op een site waar ik aan bezig ben. De site zal voornamelijk gaan over duurzaamheid in het kader van ecologie. De benz zal dienen als voorbeeld hoe een auto, die een tikkeltje meer verbruikt, ecologischer is dan een moderne eco-diesel.
Gaaf, ik blijf graag op de hoogte als de site online komt.

Mooie W124 ook. Veel plezier ermee.

gullideckel zei:
8516837558_a1704d67df_c.jpg

Stijlvolste achterbumper ooit. Punt

Stelligheid is een ding waar ik wel waardering voor heb. Maar bovenstaande stelling is nog nooit bij me opgekomen. En was me eigenlijk ook nog nooit opgevallen. Maar nu zie ik je punt wel.

Werkelijk prachtige W124. Met smaak samengesteld door z'n 1e eigenaar. Enjoy, dank voor het delen en hou ons op de hoogte.

Paars! Op een Benz!
Geweldig.

....mompelt iets over een Becker Exquisit in een paarse E220, maar onderkent het gebruiksgemak van een modern blingding wel...(y)

@gullideckel (what's in a name?)

Wat een geweldige auto! Mopf2 begin ik steeds meer te waarderen, zeker in een mooie kleurencombinatie als deze. Veel plezier er mee gewenst (y)

Alleen die spatlappen, ik weet het niet..

Ik probeerde mijn afschuw van die spatlappen nog een beetje subtiel te brengen, maar ik ben het geheel met je eens.

Maar een paar meijertjes aan te verdienen maar schitterend mooi,... bijna net zo geil als die bornit.....

26_zpsdc3a7e28.jpg

gullideckel zei:
Een volledige engelstalige review met technische en praktische highlights en vergelijkingen met moderne auto's komt op een site waar ik aan bezig ben. De site zal voornamelijk gaan over duurzaamheid in het kader van ecologie. De benz zal dienen als voorbeeld hoe een auto, die een tikkeltje meer verbruikt, ecologischer is dan een moderne eco-diesel.

8515672181_8dac9ba8cf_c.jpg

... whouw (y)

Ben weer eens wat rond aan het surfen op mobile.de en daar kwam ik onderstaande interieur tegen:

$T2eC16ZHJHYE9nzpebUvBRJsr+(iSw~~48_27.JPG

Nog nooit eerder gezien, niet orgineel ab werk neem ik aan? Toch, niet verkeerd dat half leer.

... mooi staaltje huisvlijt. Nooit geleverd "ab Werk", maar inderdaad wel mooi!

... hier word ik blij van; deze 500SE van MHS staat momenteel bij ons en vooral binnen weet de auto te overtuigen. Dit lichte interieur; weergaloos voor wat betreft de W140. En dan de rijeigenschappen...

20130301_163750%2520%2528Medium%2529.jpg

Het is inderdaad een plaatje.
Misschien als vervanger van de SEC ;)

Moet er nog wel even een afneembare trekhaak onder.:)
Zal jouw topic niet verknoeien met mijn vakantiekiekjes:cool:

520d zei:
Die trekhaak zat hier toch al bij? Mooi exemplaar overigens, met de juiste motor.(y)
Kan het niet vinden. Enig puntje van kritiek is dat de tekst bij de S erg summier is. Of is dit een bewuste keus Paul?

michel1975 zei:
Het is inderdaad een plaatje.
Misschien als vervanger van de SEC ;)

Moet er nog wel even een afneembare trekhaak onder.:)
Zal jouw topic niet verknoeien met mijn vakantiekiekjes:cool:

... de afneembare trekhaak zit er al onder en laat de vakantiekiekjes maar komen. Die van de auto welteverstaan ;)

michel1975 zei:
Enig puntje van kritiek is dat de tekst bij de S erg summier is. Of is dit een bewuste keus Paul?

... nee, dat is geen bewuste keuze; ik wilde nog tekst toevoegen in de afgelopen dagen, maar kwam daar niet aan toe. Dus dat komt nog (deze week).

520d zei:
De auto spreekt voor zich. Gauw gaan halen, dan houden we een minimeet!:D
Het is wel een hele mooie.
Hier een beetje in tweestrijd. Nieuwe baan zonder leaseauto. Dan is de SEC niet echt praktisch met een kind en een hond.

Maar op dat fraaie champagnekleurige leder van de S500 laat je toch ook geen hond plaatsnemen?
Hunde gehören im T-Modell ;)

Terug
Bovenaan