Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Daar heb ik ook nog wel eens iemand mee laten schrikken ja:cool: Nee, de 190 heeft gewoon twee gaten in de rugleuning. De houders voor de hoofdsteunen schroef je zo achter aan de rugleuning (gaten zitten er al) en dan is het - met een heel groot hart - gaatjes prikken aan de bovenkant en voilà: binnen tien minuten zitten ze er in.
 
0804_01_z+1992-1994_mercedes-Benz_500E_E500+front_view.jpg




500 E zei:
Daar heb ik ook nog wel eens iemand mee laten schrikken ja:cool: Nee, de 190 heeft gewoon twee gaten in de rugleuning. De houders voor de hoofdsteunen schroef je zo achter aan de rugleuning (gaten zitten er al) en dan is het - met een heel groot hart - gaatjes prikken aan de bovenkant en voilà: binnen tien minuten zitten ze er in.


Ja zo een held ben jij niet hahahahahahaha
 
Ik laat het doen. Dan kan ik vloeken, schelden en tieren als het mis gaat:T
 
500 E zei:
als de auto voor deze prijs verkocht raakt dan doet de verkoper iets wat ik niet kan.

Mercedes
Type: 190 E 2.6 Sportline W201
Brandstof: benzine
Aantal deuren: 4
Transmissie: automaat
Kleur: 199 Blauwzwart metallic
Km. stand: 75.000
Bouwjaar: 04-1992
Btw/Marge: marge
Status: VERKOCHT

Ik heb het gevoel dat deze op voorhand al doorverhandeld was, maar dat het natuurlijk wel erg mooi staat op de site om zo'n fraaie W201 te tonen en snel te verkopen voor de hoofdprijs. Correct me if I'm wrong.
 
Tja, maar voor de tweede keer in korte tijd. Dat doet dan toch afbreuk aan dat plaatje. Tenzij ook daar een goed verhaal achter steekt...:T
 
Tegenwoordig is het knap om ze überhaupt verkocht te krijgen en al helemaal voor een stevige prijs. Goed gedaan, zeg ik.
 
De handel ligt plat. Heb hier al weer een collega van je onder behandeling. Faillissement kan nog voorkomen worden, maar florissant is het allemaal niet. Schrapen en schoffelen, dat is het.
 
michel1975 zei:
Ach het is hier met de huizenmarkt net zo erg.

hier zijn sommige huizen met 70% (gemiddeld denk ik 30-40%) in waarde gedaald, die verkopen inmiddels weer als warme broodjes.
Wel zuur natuurlijk als je 7 jaar geleden een appartement kocht van 5 ton, en die nu verkoopt voor 189k. Maar ach, de een zijn dood is de ander zijn (warme) brood :)
 
Gullwing zei:
michel1975 zei:
Ach het is hier met de huizenmarkt net zo erg.

hier zijn sommige huizen met 70% (gemiddeld denk ik 30-40%) in waarde gedaald, die verkopen inmiddels weer als warme broodjes.
Wel zuur natuurlijk als je 7 jaar geleden een appartement kocht van 5 ton, en die nu verkoopt voor 189k. Maar ach, de een zijn dood is de ander zijn (warme) brood :)
Bij jullie is het echt extreem. Er wordt in Spanje al gesproken van een verloren generatie. Dan mogen we hier in ons handen knijpen(nog wel).
 
In Spanje lijkt de huizenmarkt inmiddels wel uitgebodemd. Inmiddels komen Russen en Chinezen er in grote getale hun slag slaan.
In NL is de bodem waarschijnlijk nog lang niet bereikt, en zeker niet als er niet snel duidelijkheid komt uit Den Haag (zoals dat natuurlijk ook geldt voor de oldtimermarkt).
 
Dat is het punt. Dit land heeft een overheid nodig die consequente beslissingen neemt. Zodat wij daarop kunnen anticiperen.
 
520d zei:
Dat is het punt. Dit land heeft een overheid nodig die consequente beslissingen neemt. Zodat wij daarop kunnen anticiperen.
Wat ook wel eens prettig zou zijn is als er over zulke complexe materie als bijvoorbeeld hypotheken beslissingen genomen worden er ook specialisten in het overleg worden betrokken. Scheelt een hoop ellende, reparatiewetten en onduidelijkheid.
 
Rearwheel Driver zei:
In Spanje lijkt de huizenmarkt inmiddels wel uitgebodemd.

niet overal, er zijn nog genoeg panden en complete complexen welke nog voor oude prijzen te koop staan, maar die niemand meer wil hebben. Aan de kust is het allemaal wel redelijk gestabiliseerd, alleen het binnenland staat nog vol met onverkoopbare meuk. De banken die dat hebben gefinancierd hebben wel een klein probleempje. Zoals dit https://www.youtube.com/watch?v=Oti5YSEVGN8
 
Mozes, er wordt in dit eerbiedwaardige topic geluld over huizenprijzen.
In Spanje.

4e263ab7d4d4112c0307ac56a.jpeg


Zullen we het weer over echt belangrijke onderwerpen hebben? Zaken die er toe doen?
Zoiets bijvoorbeeld?
 
https://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=224503259 en er nog geld voor durven vragen ook :p
 
Maar wat wil je ook? Een land met een naam die eindigt op "je"? Otootje. Peutertje. Schuldenaartje? Prutsertje?
W124's, daar gaat het hier om.

DSC_1890.jpg
 
Dionysus zei:
Een land met een naam die eindigt op "je"? Otootje. Peutertje. Schuldenaartje? Prutsertje...

niet heel sterk.
Bij jullie gaat het ook lekker, met de dag meer werklozen, weer een bank genationaliseerd, inmiddels torenhoge belastingen etc etc.


Maar ot :T

Ik heb nog nooit een w124 gezien met een hardtop, is dat af fabriek geleverd, of achteraf via wiesmann oid?
 
Zo die heeft echt een zwaar leven gehad. Aan de bekleding te zien heeft hij wel veel open gereden. :cool:

Gullwing zei:
Dionysus zei:
Een land met een naam die eindigt op "je"? Otootje. Peutertje. Schuldenaartje? Prutsertje...

niet heel sterk.
Bij jullie gaat het ook lekker, met de dag meer werklozen, weer een bank genationaliseerd, inmiddels torenhoge belastingen etc etc.


Maar ot :T

Ik heb nog nooit een w124 gezien met een hardtop, is dat af fabriek geleverd, of achteraf via wiesmann oid?
Ach het is momenteel overal een zootje. Of een zoot:)

Hard top ook nog nooit gezien.
 
Dionysus zei:
Maar wat wil je ook? Een land met een naam die eindigt op "je"? Otootje. Peutertje. Schuldenaartje? Prutsertje?
W124's, daar gaat het hier om.

DSC_1890.jpg

Oh bah. Mensen die in verkleinwoordjes spreken. Heb je een belastingvrij dieseltje? Wat kost dat karretje? Mercedessie, gatverdegatver.
 
500E zei:
Oh bah. Mensen die in verkleinwoordjes spreken. Heb je een belastingvrij dieseltje? Wat kost dat karretje? Mercedessie, gatverdegatver.


Erger nog, leuk prijsje...............................:D
 
Dat ding heeft aardig geleden met 32K km. Spaanse Jetcars.

De economie is er naar de klote, maar het was vorige week wel prettig weer in Granada. Ik liep de hele dag in een overhemd of Tshirt, die mafklappers van een spanjaarden met een winterjas, sjaal en muts. Die stonden te kijken of ik een aliën was.
 
haha inderdaad, hier is het nu ook een comfortabele 21 graden, lekker de ramen open op kantoor. Maar op straat zie je sommige Spanjaarden met shawl, handschoenen en dikke winterjas :D

$T2eC16F,!zcE9s4g0t87BQE8e,w3U!~~_27.JPG


Mooie interieur kleur, maar man, wat een lakkleur :cry: https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-300-t-4matic-7sitze-hu-neu-neuaufbau-ottendorf-okrilla/157712004.html?
 
Als je even verder was gegaan met de zoekfunctie had je geweten dat ik van de w124 alleen het T model mooi vind. Maar in bovenstaande ging het voornamelijk om de kleur en uitvoering.
 
Gullwing zei:
haha inderdaad, hier is het nu ook een comfortabele 21 graden, lekker de ramen open op kantoor. Maar op straat zie je sommige Spanjaarden met shawl, handschoenen en dikke winterjas :D

$T2eC16F,!zcE9s4g0t87BQE8e,w3U!~~_27.JPG


Mooie interieur kleur, maar man, wat een lakkleur :cry: https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-300-t-4matic-7sitze-hu-neu-neuaufbau-ottendorf-okrilla/157712004.html?

900 Surfblauw, denk ik. Fantastisch. Maar die planken horen in een andere tint. Surfblauw zie je nooit. Alle Mercedessen van Juliana waren Surfblauw.
 
Of origineel was hij in een andere kleur. Ik vind het niet echt passen, maar zo heeft ieder zijn eigen smaak.
Ondanks de nieuwbouw vind ik 23k trouwens wel erg veel geld.
 
Dan zou dit dezelfde kleur moeten zijn:

Mercedes-Benz_380-SEL_Caruna__23.jpg


De 380 SEL Caruna van Juliana
 
Is inderdaad dezelfde kleur.

Vandaag maakte ik iets mee dat vreemd en begrijpelijk tegelijk is. Ik rij dagelijks een S 500 Lang met alle toeters en bellen. Prima auto met luchtvering en alles d'r op. niks mis mee. Tot ik vandaag een witte 300 TD van 1988 ophaalde. Met zonder airco, kassenglas en van de eerste serie. Godsamme, wat reed dat toch weer fijn. Ik kan me niet beheersen, denk ik. Ik neem die extra wegenbelasting wel voor lief.
 
500 E zei:
Is inderdaad dezelfde kleur.

Vandaag maakte ik iets mee dat vreemd en begrijpelijk tegelijk is. Ik rij dagelijks een S 500 Lang met alle toeters en bellen. Prima auto met luchtvering en alles d'r op. niks mis mee. Tot ik vandaag een witte 300 TD van 1988 ophaalde. Met zonder airco, kassenglas en van de eerste serie. Godsamme, wat reed dat toch weer fijn. Ik kan me niet beheersen, denk ik. Ik neem die extra wegenbelasting wel voor lief.

Ah eindelijk ervaren wat ik allang predik...................................:D
 
Rijden in een 300 D is als naar een film kijken. Je kijkt naar buiten en daar gebeuren allerhande dingen waar jij geen deel van uit maakt. Je bent observant. Je ziet het gebeuren, maar je bent er gevoelsmatig geen onderdeel van. Beter kan ik "comfort" eigenlijk niet omschrijven. "Welke rat-race?"

Een Benz ten voeten uit.
 
Komt door de kleur.

Ik reed vandaag in een witte Accord. En dat reed toch zo verdomd lekker. Ik weet zeker dat de ervaring een stuk minder was als hij (pak 'm beet) blauw was.
 
500 E zei:
Is inderdaad dezelfde kleur.

Vandaag maakte ik iets mee dat vreemd en begrijpelijk tegelijk is. Ik rij dagelijks een S 500 Lang met alle toeters en bellen. Prima auto met luchtvering en alles d'r op. niks mis mee. Tot ik vandaag een witte 300 TD van 1988 ophaalde. Met zonder airco, kassenglas en van de eerste serie. Godsamme, wat reed dat toch weer fijn. Ik kan me niet beheersen, denk ik. Ik neem die extra wegenbelasting wel voor lief.

Zo, dus Nijkamp ook weer blij...
 
Dionysus zei:
Rijden in een 300 D is als naar een film kijken. Je kijkt naar buiten en daar gebeuren allerhande dingen waar jij geen deel van uit maakt. Je bent observant. Je ziet het gebeuren, maar je bent er gevoelsmatig geen onderdeel van. Beter kan ik "comfort" eigenlijk niet omschrijven. "Welke rat-race?"

Een Benz ten voeten uit.

... mijn werkplek, de 300D;

20121026_103923%2520%2528Kopie%2529.jpg
 
JNDB zei:
500 E zei:
Is inderdaad dezelfde kleur.

Vandaag maakte ik iets mee dat vreemd en begrijpelijk tegelijk is. Ik rij dagelijks een S 500 Lang met alle toeters en bellen. Prima auto met luchtvering en alles d'r op. niks mis mee. Tot ik vandaag een witte 300 TD van 1988 ophaalde. Met zonder airco, kassenglas en van de eerste serie. Godsamme, wat reed dat toch weer fijn. Ik kan me niet beheersen, denk ik. Ik neem die extra wegenbelasting wel voor lief.

Zo, dus Nijkamp ook weer blij...

Geen idee, ik denk het wel. Ik in ieder geval:cool: Onbegrijpelijk dat die auto er nog stond na al die maanden voor dat geld. Hij is kwalitatief ook nog eens stukken beter dan mijn vorige Impala 300 D. Dat mag ook wel, want er is van 2006 tot 2013 voor ongeveer 8.000,- (geen typefout) aan onderhoud in gestopt. Dat merk je. Vandaag APK, nieuwe plas olie en bouten voor de vijftiengaatsen besteld. De fabriek heeft er al meer dan genoeg opties ingestopt trouwens. Daar gaan we er deze week nog eens een paar extra aan toevoegen. Denk aan vijftiengaatsen, Becker Mexico, wiswasjes, originele Hirschmann.

734759_482662301792106_1816658513_n.jpg
 
o_O D'r zitten lekker opties op die 300 hoe kom je d'r weer aano_O maar ik kan 228 en 260 niet vinden... de rest wel.
Wit is voor bestelauto's dat klopt en soms vind ik het toch geweldig (omdat ik in een witte rij:cry:)
Daarom gebruik ik een Witte 300 voor dagelijkse hobbykilometers en een Diamantblauwe 300E voor 'tourritjes'
 
228 is standkachel en 260 is wegval typeaanduiding;)

De hele lijst even onder elkaar, opties aanwezig en al dan niet op de slotplaat vermeld:

404 multicontourstoel links
412 elektrisch schuif-/kanteldak
420 viertrapsautomaat
430 hoofdsteunen achterin
446 centrale vergrendeling (optie in 1988!)
470 ABS
532 elektrische Antenne
550 trekhaak af-fabriek
584 4x elektrische ramen
211 ASD
221 elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
228 standkachel
260 wegval typeaanduiding
442 airbag bestuurder
440 tempomat
441 verstelbare stuurkolom
451 toerenteller
480 niveauregeling op de achteras
533 4x speakers voor en achter
541 pakjesnet met afdekrollo
570 middenarmsteun voor
611 uitstapverlichting
620 roetfilter (katalysator)
645 Michelin M&S banden
673 accu met grotere capaciteit (110A i.v.m. standkachel)
682 brandblusser onder bestuurdersstoel

Daar komen nog bij:

640 15-gaats lichtmetalen velgen
240 buitentemperatuurmeter
600 koplamp wiswas
752 radio Becker Mexico
 
500 E zei:
228 is standkachel en 260 is wegval typeaanduiding;)

De hele lijst even onder elkaar, opties aanwezig en al dan niet op de slotplaat vermeld:

404 multicontourstoel links
412 elektrisch schuif-/kanteldak
420 viertrapsautomaat
430 hoofdsteunen achterin
446 centrale vergrendeling (optie in 1988!)
470 ABS
532 elektrische Antenne
550 trekhaak af-fabriek
584 4x elektrische ramen
211 ASD
221 elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
228 standkachel
260 wegval typeaanduiding
442 airbag bestuurder
440 tempomat
441 verstelbare stuurkolom
451 toerenteller
480 niveauregeling op de achteras
533 4x speakers voor en achter
541 pakjesnet met afdekrollo
570 middenarmsteun voor
611 uitstapverlichting
620 roetfilter (katalysator)
645 Michelin M&S banden
673 accu met grotere capaciteit (110A i.v.m. standkachel)
682 brandblusser onder bestuurdersstoel

Daar komen nog bij:

640 15-gaats lichtmetalen velgen
240 buitentemperatuurmeter
600 koplamp wiswas
752 radio Becker Mexico

Oef. Die komt binnen. En dat terwijl ik al blij word van 412, 420, 430, 570, 600 en 640.
En ok, een moppie muziek hoort er toch wel bij. Blij word ik dus ook van 752.

En het is potdomme nog een "T" ook. 't Wordt een onrustige nacht.

Gelukkig krijgen we de foto's nog....
 
Klopt, alleen vind ik de auto op deze foto's niet goed tot zijn recht komen. Er liggen al verse matjes in en dat rare ronde tomtom-ding op het dashboard kon er ook zonder schade vanaf.
 
... een witte combi. Da's mooi. We zijn benieuwd naar de foto's van wat zomaar jouw nieuwe "Werkswagen" zou kunnen worden. In dat geval; de kentekenplaathouders met die tekst liggen nog hier ;)
 
Ik denk dat ik 'm even niet op de website zet en er zelf mee ga rijden. Dan kan ik de auto meteen voor een artikeltje in AMY gebruiken. Ik probeer namelijk zoveel als mogelijk de eigen voorraadauto's in het magazine te vermijden, of ze op neutrale basis als onderwerp te nemen. Voorraadauto's schaamteloos etaleren ten einde verkoop te bespoedigen is een negatieve soort kruisbestuiving waarvoor ik erg moet oppassen. Maar goed, morgen maar eens een flink ritje maken met de TD.
 
... en als je misschien dan toch niet weet waar je met zo'n auto heen moet; hij laat zich prima in onze voorraad parkeren.
 
Terug
Bovenaan