Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Dionysus zei:
Heeft 520d ons misschien iets te melden? Want hij staat weer bij de hal.

29.jpg


Hij zou toch niet de koper zijn van die mini 500E?
o_O:cry:
Dit zal toch niet dezelfde.....?????
Nee dan had er wel gestaan dat deze teruggekomen was zoals bij Marco wel vaker te lezen is.

Vandaag nog even de SEC van stal gehaald en een rondje gemaakt. Heb Leitner nog aangedaan en had ook wel even door kunnen rijden naar Castricum. Heb nog wel even staan kwijlen bij de E420 die ik hier al eerder had gepost bij Edward Smit auto's. Even met de eigenaar staan praten. Begon uiteraard meteen over de mooie SEC en dat het opviel dat het een originele Nederlander is. Niks commercieel gebrabbel gewoon over auto's praten.
 
michel1975 zei:
Vandaag nog even de SEC van stal gehaald en een rondje gemaakt. Heb Leitner nog aangedaan en had ook wel even door kunnen rijden naar Castricum. Heb nog wel even staan kwijlen bij de E420 die ik hier al eerder had gepost bij Edward Smit auto's. Even met de eigenaar staan praten. Begon uiteraard meteen over de mooie SEC en dat het opviel dat het een originele Nederlander is. Niks commercieel gebrabbel gewoon over auto's praten.

Over auto's ouwehoeren. Is er iets dat leuker is met je kleren aan?

2469146400_335c50fa31.jpg


Edit: 1e post op een nieuwe pagina. Een plaatje dus.
 
TYN zei:
Maar wat ik me dan afvraag, is er geen markt in 'betaalbare' W124's? Dan heb ik het over auto's tussen de 2-5k euro, met kilometerstanden tussen de 150-250k. Geen uitvoeringen waarvan je spontaan begint te kwijlen, maar gewoon goede auto's. Ik heb bovengenoemde specialisten even bekeken en het aanbod W124's kan grotendeels in slechts twee categorieën worden onderverdeeld: ofwel (bijna-)belastingvrij, met bijbehorend prijskaartje, ofwel een dikke, latere uitvoering. Voor, zeg, een nette, betaalbare 230E MoPf 1 kan ik bij geen enkele specialist terecht. Is er geen vraag naar dit soort auto's??

Mij lijkt namelijk dat specialisten met hun omvangrijke netwerk op dit gebied een belangrijke dienst kunnen bieden: het aanbod in de <5k euro klasse is (vooral in Dld) groot en daar zitten echt wel fatsoenlijke auto's tussen. Als de W124 één van de beste auto's is die Mercedes ooit gebouwd heeft, waarom worden hoge km-standen dan zo gemeden? Als leek is het een stuk lastiger goed onderhouden exemplaren zonder veel roest te vinden.

Geen garantie en een krasje hier en daar mag best. Ze hoeven echt niet in dezelfde staat de winkel te verlaten als een 400E met 30k km op de klok. Maar toch, ze staan niet bij bosjes bij de Nederlandse specialisten. Ik kan me wel voorstellen dat men de bedrijfsnaam enkel aan topwagens wilt verbinden, maar laat men daarmee niet een grote groep liefhebbers zonder dikke beurs in de kou staan?

... ik vind een reële vraag; toch is het een feit dat de W124 als youngtimer (dus niet belastingvrij) in de wat eenvoudiger uitvoeringen met hogere kilometerstanden, nauwelijks te verkopen zijn. In ieder geval niet zodanig dat je er inkomen uit kunt halen; dat segment vind je wel op bijvoorbeeld Marktplaats. Maar dan nog zijn er mensen die hun auto bij ons aanbieden omdat ze 'm niet kwijt kunnen. Wij zijn terughoudend in het inkopen van auto's in dit segment, want waarom zouden wij 'm wel kunnen verkopen? Bovendien lopen we een risico; de marges zijn superdun, maar de klant wil ook voor €3.000,00 een perfecte W124 hebben en bovendien nog een goede prijs voor 'de inruiler'. Dat kan (bijna) niet. Anderzijds; wij zouden wel in dat segment (tot €5000) willen zitten, maar tot nu toe loont dit dus niet / is te riskant. Je vraag vind ik echter heel herkenbaar; er zou markt moeten zijn voor dit segment (maar hij is er voor specialisten dus klaarblijkelijk niet).
 
Michel1975 zei:
Dit zal toch niet dezelfde.....?????
Nee dan had er wel gestaan dat deze teruggekomen was zoals bij Marco wel vaker te lezen is.

Idd, In de zomer van 2012 heeft er een liefhebber mee gereden die de puntjes nog even extra op de i gezet heeft. Zo staat de auto op nieuwe Michelin banden en is de iPhone houder plus Parrot in de auto achtergebleven.


Dit is de hint/catch.......................................:)
 
Ja. Is dezelfde. De foto's op de site van 500E zijn dezelfde die 520d in zijn topic plaatste:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,3192883,page=15

Maar nu de vraag: WHY?
 
Joël D. zei:
Ja. Is dezelfde. De foto's op de site van 500E zijn dezelfde die 520d in zijn topic plaatste:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,3192883,page=15

Maar nu de vraag: WHY?
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Antwoord zal wel op zich laten wachten als er een vervanger voor gekomen is.
 
Mis. ik heb mijn fraaie Benz verruild voor een niet-teutoon. Ik ben zelf nog van de schrik aan het bekomen.....:T
 
...niet-Teutoon, Daimler Six "verkocht"....., het zal toch niet??
Wel een heel fraai ding trouwens die Daimler (y)

Je maakt het wel spannend 520d!
 
520d zei:
Mis. ik heb mijn fraaie Benz verruild voor een niet-teutoon. Ik ben zelf nog van de schrik aan het bekomen.....:T

Die XC90 is voor de aankomende winter toch een prima alternatief en heeft nauwelijks kilometers gemaakt...
 
W124STER zei:
... ik vind een reële vraag; toch is het een feit dat de W124 als youngtimer (dus niet belastingvrij) in de wat eenvoudiger uitvoeringen met hogere kilometerstanden, nauwelijks te verkopen zijn. In ieder geval niet zodanig dat je er inkomen uit kunt halen; dat segment vind je wel op bijvoorbeeld Marktplaats. Maar dan nog zijn er mensen die hun auto bij ons aanbieden omdat ze 'm niet kwijt kunnen. Wij zijn terughoudend in het inkopen van auto's in dit segment, want waarom zouden wij 'm wel kunnen verkopen? Bovendien lopen we een risico; de marges zijn superdun, maar de klant wil ook voor €3.000,00 een perfecte W124 hebben en bovendien nog een goede prijs voor 'de inruiler'. Dat kan (bijna) niet. Anderzijds; wij zouden wel in dat segment (tot €5000) willen zitten, maar tot nu toe loont dit dus niet / is te riskant. Je vraag vind ik echter heel herkenbaar; er zou markt moeten zijn voor dit segment (maar hij is er voor specialisten dus klaarblijkelijk niet).

Ik begrijp het wel hoor, vanuit 'jullie' oogpunt. Kleine marges en (te) veeleisende klanten zijn natuurlijk geen zaken waar elke ondernemer naar verlangt..

Maar toch, het is wel jammer dat W124's van <5k euro nu verspreid staan over allerhande vage handelaren en bonafide autobedrijven, allen evenwel zonder specifieke kennis van die auto's. Misschien overschat ik de vraag naar dergelijke auto's schromelijk, maar wellicht is het ook een vraag die je zelf een beetje mee kunt helpen creëren. Bij een handelaar ben je toch bang een kat in de zak te kopen, terwijl je als specialist wél vertrouwen kunt opwekken, bijvoorbeeld met een duidelijke (en eerlijke!) lijst met alle mankementen. Een soort budget-benz label (no pun intended :p), naast de topkwaliteit die je normaal in de winkel hebt staan.

Maargoed, allemaal mooie woorden van mijn kant, als er geen geld mee te verdienen valt houdt het op natuurlijk.
 
520d zei:
Mis. ik heb mijn fraaie Benz verruild voor een niet-teutoon. Ik ben zelf nog van de schrik aan het bekomen.....:T

Ik kan het wel begrijpen, ik zit zelfs te denken aan een lexus hybride als opvolger van de oude 530d. Nieuwe auto's boeien me eigenlijk steeds minder, en voor dagelijks gebruik wil ik gewoon een apparaat dat werkt. En dan eigenlijk met zo laag mogelijk operationele kosten.

is toch eigenlijk prima?

0218439026002.jpg
 
Gullwing zei:
Nieuwe auto's boeien me eigenlijk steeds minder, en voor dagelijks gebruik wil ik gewoon een apparaat dat werkt, en dan eigenlijk de operationele kosten zo laag mogelijk.

Herkenbaar.
 
Gullwing zei:
is toch eigenlijk prima?

0218439026002.jpg

Zéker prima, maar wel Japans, en daar heb ik dus helemaal niets mee. Komt er bij mij nooit in.
Ik overweeg ook wel eens om iets anders te gaan rijden, wellicht een frisse Youngtimer, maar blijf dan sowieso wel bij een Teutoon.
 
Rearwheel Driver zei:
...niet-Teutoon, Daimler Six "verkocht"....., het zal toch niet??
Wel een heel fraai ding trouwens die Daimler (y)

En we hebben een winnaar!:D

Tja, het W124-avontuur is weer even ten einde. De cabrio beviel super en het is nog steeds een echte topper, maar ik merk ik dat ik het nu wel leuk vind zo nu en dan een beetje door te wisselen. En dan met name eens auto's te kiezen die ik nog niet ken. Zo werd het dus de Daimler Six. Een prachtig model met een heerlijk klassieke uistraling in een weergaloze kleurcombi. Toen ik die had gezien, wist ik het wel. Met Marco heb ik vervolgens zwaar moeten onderhandelen ;), maar vervolgens kwamen we ook snel tot een deal waar we allebei tevreden mee zijn.

Tja, even geen Teutoon dus, maar wel Brits genieten. Het is echt een comfortabele auto met veel pit en een heerlijk decadent interieur vol fijn leder en hout. De staat is natuurlijk super. Enige actie nu is een setje winterbanden en een parrot, voor de rest ga ik er eens lekker van genieten.....
 
520d zei:
Rearwheel Driver zei:
...niet-Teutoon, Daimler Six "verkocht"....., het zal toch niet??
Wel een heel fraai ding trouwens die Daimler (y)

En we hebben een winnaar!:D

Tja, het W124-avontuur is weer even ten einde. De cabrio beviel super en het is nog steeds een echte topper, maar ik merk ik dat ik het nu wel leuk vind zo nu en dan een beetje door te wisselen. En dan met name eens auto's te kiezen die ik nog niet ken. Zo werd het dus de Daimler Six. Een prachtig model met een heerlijk klassieke uistraling in een weergaloze kleurcombi. Toen ik die had gezien, wist ik het wel. Met Marco heb ik vervolgens zwaar moeten onderhandelen ;), maar vervolgens kwamen we ook snel tot een deal waar we allebei tevreden mee zijn.

Tja, even geen Teutoon dus, maar wel Brits genieten. Het is echt een comfortabele auto met veel pit en een heerlijk decadent interieur vol fijn leder en hout. De staat is natuurlijk super. Enige actie nu is een setje winterbanden en een parrot, voor de rest ga ik er eens lekker van genieten.....
Geweldig. Nog iemand die net zo'n gespleten persoonlijkheid is wat autokeuzes betreft als ik.
De SEC is altijd een droomauto geweest maar mis het cabrio gevoel wel. En ik merk wel dat eigenlijk de jacht naar een andere auto het leukste is. Het begeren staat bijna boven het bezitten. Naarmate de jaren verstrijken betrap ik mezelf erop dat ik weer steeds meer om me heen aan het kijken ben.

Ook ik heb het afgelopen jaar voor de keus gestaan de SEC in te ruilen voor zelfs 2 auto's. Waarvan 1 een Jag XJR Supercharged was. De ander was een Rolls Royce Silver Spirit. De Jag was de dagelijkse genietersauto geworden en de RR een deelauto samen met een vriend van me.
Helaas was de RR net voor ons neus weggekaapt. Dus voor een Teutonenliefhebber word ik steeds minder standvastig.

Geniet van de Jag en gefeliciteerd met de nieuwe aankoop.

edit: Moet natuurlijk zijn geniet van de Daimler.;)
 
michel1975 zei:
Geniet van de Jag en gefeliciteerd met de nieuwe aankoop.

edit: Moet natuurlijk zijn geniet van de Daimler.;)


En Daimler, toch nog een héél klein linkje met Benz :)
 
Heel veel plezier ermee 520d! Dat je je mag vermaken in dat Engelse landhuis. En ik ben benieuwd naar je ervaringen met die Thatcher-op-wielen. Houd ons op de hoogte in je eigen topic. Ik lees mee!

Eerlijk: ik was voor de mini 500E gegaan. Heb ik dan toch meer affiniteit mee. Zoveel mensen, zoveel.....
 
...well, well, well (het werd dus geen 600SEL).

Heer Bommel zei het zo; "Ach, als heer twijfelt men wel eens, en dat maakt zwak...".

Een Daimler 6. Klassieke schoonheid. Iets dergelijks willen rijden begrijp ik helemaal. Complimenten en geniet ervan!
 
TYN zei:
W124STER zei:
... ik vind het een reële vraag; toch is het een feit dat de W124 als youngtimer (dus niet belastingvrij) in de wat eenvoudiger uitvoeringen met hogere kilometerstanden, nauwelijks te verkopen zijn. In ieder geval niet zodanig dat je er inkomen uit kunt halen; dat segment vind je wel op bijvoorbeeld Marktplaats. Maar dan nog zijn er mensen die hun auto bij ons aanbieden omdat ze 'm niet kwijt kunnen. Wij zijn terughoudend in het inkopen van auto's in dit segment, want waarom zouden wij 'm wel kunnen verkopen? Bovendien lopen we een risico; de marges zijn superdun, maar de klant wil ook voor €3.000,00 een perfecte W124 hebben en bovendien nog een goede prijs voor 'de inruiler'. Dat kan (bijna) niet. Anderzijds; wij zouden wel in dat segment (tot €5000) willen zitten, maar tot nu toe loont dit dus niet / is te riskant. Je vraag vind ik echter heel herkenbaar; er zou markt moeten zijn voor dit segment (maar hij is er voor specialisten dus klaarblijkelijk niet).

Ik begrijp het wel hoor, vanuit 'jullie' oogpunt. Kleine marges en (te) veeleisende klanten zijn natuurlijk geen zaken waar elke ondernemer naar verlangt..

Maar toch, het is wel jammer dat W124's van <5k euro nu verspreid staan over allerhande vage handelaren en bonafide autobedrijven, allen evenwel zonder specifieke kennis van die auto's. Misschien overschat ik de vraag naar dergelijke auto's schromelijk, maar wellicht is het ook een vraag die je zelf een beetje mee kunt helpen creëren. Bij een handelaar ben je toch bang een kat in de zak te kopen, terwijl je als specialist wél vertrouwen kunt opwekken, bijvoorbeeld met een duidelijke (en eerlijke!) lijst met alle mankementen. Een soort budget-benz label (no pun intended :p), naast de topkwaliteit die je normaal in de winkel hebt staan.

Maargoed, allemaal mooie woorden van mijn kant, als er geen geld mee te verdienen valt houdt het op natuurlijk.

... wie weet gaan we er op termijn toch in voorzien. In de tijd dat de W124 nog meer hobby dan werk was (...) kocht ik regelmatig voor relatief weinig, iets moois. Gewoon van 'een particulier'. Zonder garantie of wat dan ook.

Goede auto's met historie, wat meer kilometers geen bezwaar, goed gebruikt en helderheid over wat er eventueel aan mankeert. Daar zou ik er best 'een stuk of wat' van hebben willen staan. Wie weet komt het er van.
 
Gullwing zei:
"...en voor dagelijks gebruik wil ik gewoon een apparaat dat werkt. En dan eigenlijk met zo laag mogelijk operationele kosten.

is toch eigenlijk prima? "

Voldoet je BMW dan niet aan die voorwaarden?
 
mwah, ook wel, maar die is 'gewoon' inmiddels. Ik wil weer wat anders, maar de nieuwe auto's boeien me allemaal niet meer zo. Dan liever zakelijk een auto die goedkoper in gebruik is, om daarnaast een paar oude 'bakken' in de garage te hebben. En die dan gebruiken puur voor de lol. Dagelijks gebruik wil ik die niet meer aandoen. Soms kom ik op plaatsen waar al jaren geen wegwerker meer is geweest, dus de auto krijgt af en toe rake klappen.

een w124 T diesel staat hoog op het lijstje om erbij te komen, alsmede een bmw e30 touring, maar het heeft geen haast :D
 
lekke koppakking, en stom stuur:

0220808626001.jpg

0220808626004.jpg


https://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=220808626

maar voor 1200 euro toch een bezoekje waard :D
 
tja voor dat geld kun je ook geen top exemplaar verwachten natuurlijk. Een 100% originele met een lage km stand kost 10x zoveel. Ik ga denk ik wel even kijken. Gewoon als hobby hok, tenzij het er helemaal niet meer uitziet natuurlijk.
 
En die kleedjes:)
Maar dat Nardi stuurtje raak je wel weer kwijt en dan koop je gewoon zo'n Benz hoepel terug.
Voor dat geld heeft het als hobbyhok best potentie.
 
Ik ken de markt in Spanje verder niet, maar 1.250 voor een kapotte 230E vind ik erg veel. Als het nou een 300TD turbo was.
 
520d zei:
Dionysus zei:
Eerlijk: ik was voor de mini 500E gegaan. Heb ik dan toch meer affiniteit mee. Zoveel mensen, zoveel.....

Die was net verkocht. Geen optie dus, helaas....

Wel eens gereden met een W202 AMG? Old school Benz denkt dat-ie Ben Johnson is. Dat gevoel.
De C43 heb ik nooit gereden, maar de C36 wel. En de SLK 32. Da's ook zo'n heerlijke senuwe-lijer. Zo'n rit is wel een feestje hoor. Tjeemig de peemig.

Die grijns blijft 3 weken op je tronie zitten.

0338245-Mercedes-Benz-c-klasse-C-36-AMG-1994.jpg


Benz on steroids.
 
Eens. Eigenlijk ook de laatste met de klassieke neus. En dan die wielen. Heel mooi. Dit exemplaar zag er overigens ook gelikt uit, hoewel dat natuurlijk nauwelijks verrassend is. Des ondanks mag het nog wel eens gezegd.

De E32 750i die er staat, is overigens ook een prachtig exemplaar. Het is dat ik niet zo'n E32 adept ben, maar anders....;)
 
Gullwing zei:
lekke koppakking, en stom stuur:

0220808626001.jpg

0220808626004.jpg


https://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=220808626

maar voor 1200 euro toch een bezoekje waard :D

Opgevoerde 230TE ( 110 kW (150 pk ) ?

Leuk stuurtje trouwens,........ Er duur om zo'n airbag-stuur te vervangen en als je dan ook niet de radiator vervangt krijg je een lekke koppakking :T
 
Dionysus zei:
520d zei:
Dionysus zei:
Eerlijk: ik was voor de mini 500E gegaan. Heb ik dan toch meer affiniteit mee. Zoveel mensen, zoveel.....

Die was net verkocht. Geen optie dus, helaas....

Wel eens gereden met een W202 AMG? Old school Benz denkt dat-ie Ben Johnson is. Dat gevoel.
De C43 heb ik nooit gereden, maar de C36 wel. En de SLK 32. Da's ook zo'n heerlijke senuwe-lijer. Zo'n rit is wel een feestje hoor. Tjeemig de peemig.

Die grijns blijft 3 weken op je tronie zitten.

0338245-Mercedes-Benz-c-klasse-C-36-AMG-1994.jpg


Benz on steroids.


Heerlijk om op de snelweg te cruisen, maar als rij-ijzer liefhebber heb je simpelweg ook wel eens de behoefte om de achterbanden op zijn flikk@r te geven maar dan krijg je al gauw het idee dat je met een voor gehandicapten aangepaste wagen op weg te zijn met die standaard automaat.
 
Twingo1 zei:
Ik ook niet. :)Wat voor type C-klasse was het?
Dacht eerst dat het een stukje huisvlijt was. Kan hem namelijk nergens terugvinden tot ik op afbeeldingen ging zoeken.

Het was dit type. Zelfde kleur ook:



Uploaded with ImageShack.us

Mooi mailtje richting AMG weide????:)
 
C 23 AMG. Nooit van gehoord. Kan er ook niks over vinden. Lijkt mij huisvlijt. Hoe C 23 AMG achterop staat, in verschillende groottes. Volgens mij bestaat die niet. Maar misschien moet ik er toch een mailtje aan wagen. :)
 
Met enige fantasie zou je een W201 2.3-16 met AMG Stufe als een C 23 AMG kunnen kwalificeren. Alhoewel, toch maar beter van niet. Kwam in mei hier voorbij.
 
Twingo1 zei:
C 23 AMG. Nooit van gehoord. Kan er ook niks over vinden. Lijkt mij huisvlijt. Hoe C 23 AMG achterop staat, in verschillende groottes. Volgens mij bestaat die niet. Maar misschien moet ik er toch een mailtje aan wagen. :)
Jij weet de wegen bij AMG/Alpina/Hartge/etc. beter dan ieder ander:).

Ben nu eigenlijk wel erg nieuwsgierig. Huisvlijt of toch geleverd door AMG.
Degene die ik zag was een Europese versie en c23 stond links en AMG rechts op de kont. Dus niet naast elkaar zoals op de foto.
 
Het heeft nauwelijks nog zin. Of zoals David het verwoordt:

Die wissen gar nichts mehr.
Die meisten Leute von damals sind weg.

De kennis van en over vroegere modellen druipt weg. Ik heb AMG recent over de 340 km/h C124 Tacho gevraagd. En over de M117/9 Motor (AMG Technik Paket). Maar nog geen antwoord. Ze weten het niet, vrees ik. En Brabus een half jaar geleden over de B13 W140 Stufe. Nooit antwoord gehad. Zoals David op nast-sonderfahrzeuge al zei, ze weten het niet meer. De kennis over vroeger is weg.
 
Terug
Bovenaan