Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

En jij, Weide, ziet geen taak voor jezelf weggelegd in het behouden van die kennis voor het nageslacht?

Twingo1 zei:
Het heeft nauwelijks nog zin. Of zoals David het verwoordt:

Die wissen gar nichts mehr.
Die meisten Leute von damals sind weg.

De kennis van en over vroegere modellen druipt weg. Ik heb AMG recent over de 340 km/h C124 Tacho gevraagd. En over de M117/9 Motor (AMG Technik Paket). Maar nog geen antwoord. Ze weten het niet, vrees ik. En Brabus een half jaar geleden over de B13 W140 Stufe. Nooit antwoord gehad. Zoals David op nast-sonderfahrzeuge al zei, ze weten het niet meer. De kennis over vroeger is weg.
Hij zet het zelfs nog zwaarder aan. Zelfs als je antwoord krijgt moet je je maar afvragen of het klopt. Maar we zijn nu geloof het topic aan het kapen. Even een on topic plaatje erbij posten.

Uploaded with ImageShack.us

Twingo1 zei:
Net iets te laag. En die uitlaat? Nee, bedankt.
Het lijkt wel of ze de skirts van een C-klasse eronder geplakt hebben.

En inderdaad die uitlaat is bijna net zo lelijk als de Kizashi waar ik vandeweek achter reed.
Zogenaamd hele dikke dubbele uitlaat en dan rijd je erachter en dan zie je 2 iele pijpjes, formaat koperbuis, eruit steken.
Iets met een vlag en een schuit.

Hoe bedoel je? Hoe iets moet zeggen? Ik heb wel van Wald gehoord inderdaad. Is een Japanse Tuner. Doen geen Motorische Tuning. Maar niet iedere Tuningcreatie is direct ook automatisch mijn smaak. Ik ben kieskeuriger dan je denkt.

Twingo1 zei:
Hoe bedoel je? Hoe iets moet zeggen? Ik heb wel van Wald gehoord inderdaad. Is een Japanse Tuner. Doen geen Motorische Tuning. Maar niet iedere Tuningcreatie is direct ook automatisch mijn smaak. Ik ben kieskeuriger dan je denkt.

Blijkbaar dus, een mens kan zich wel eens vergissen....................................:)

michel1975 zei:
Twingo1 zei:
Het heeft nauwelijks nog zin. Of zoals David het verwoordt:

Die wissen gar nichts mehr.
Die meisten Leute von damals sind weg.

De kennis van en over vroegere modellen druipt weg. Ik heb AMG recent over de 340 km/h C124 Tacho gevraagd. En over de M117/9 Motor (AMG Technik Paket). Maar nog geen antwoord. Ze weten het niet, vrees ik. En Brabus een half jaar geleden over de B13 W140 Stufe. Nooit antwoord gehad. Zoals David op nast-sonderfahrzeuge al zei, ze weten het niet meer. De kennis over vroeger is weg.
Hij zet het zelfs nog zwaarder aan. Zelfs als je antwoord krijgt moet je je maar afvragen of het klopt. Maar we zijn nu geloof het topic aan het kapen. Even een on topic plaatje erbij posten.

Klopt. Ik ondervond dat recentelijk toen ik Brabus vroeg of er bij hun in een specifieke auto een open v-max gebouwd was. Ze kenden de auto en ja, het ding had een open v-max. Hoe doen jullie dat dan? was mijn vraag. 'Wij bouwen een kastje in' luidde het antwoord. Ah. Hoe ziet zo'n kastje er precies uit? 'Geen idee. Het is niet bepaald groot te noemen.' Zeg me dan waar jullie dat altijd wegbouwden in een W140. 'Geen idee. Dat kan overal zijn.' En bedankt.

Nog een voorbeeld: onlangs controleerde ik de historie van een bekende, op de site aanwezige, AMG. De auto was wel bekend, althans: het chassisnummer. Het is een originele AMG. Nou, mooi. Maar veel meer kon er niet geproduceerd worden dan dat. Leistungsstufe 1? Wat is dat dan, meneer? Ook daar schoot het niet echt op.

En dat is zorgelijk. Mettertijd weten ze niks meer. Mijn ervaring is dan ook dat de meeste kennis op de specifieke fora is. AMG Owners Club bijvoorbeeld. Of de verschillende BMW fora. Daar kennen ze nog de Hartge H5.

En de gepubliceerde autotests van weleer. Daar valt nog veel te winnen.

En last but not least de eigenaren van speciale auto's. Die weten er vaak, niet altijd trouwens, veel van.

Dat zijn mijn drie pijlers waar ik mijn informatie haal.

Icebrain zei:
Twingo1 zei:

Blijkbaar dus, een mens kan zich wel eens vergissen....................................:)

Zelfs hier in dit topic kwam al een Wald voorbij. En die ziet er beter uit.

Dat velours op de deuren, dat stuurwiel, die witte tellers.

Het afscheid van goede smaak.

InteriorBright.jpg

Zo ziet een interieur eruit van een zorgvuldig samengestelde W124. En deze heeft wel zo'n leuk gestyleerd stoeltje in z'n deur.

Edit: jammer dat er een mijlenteller in zit, da's dan wel een puntje.

Dionysus zei:
Dat velours op de deuren, dat stuurwiel, die witte tellers.

Het afscheid van goede smaak.

InteriorBright.jpg

Zo ziet een interieur eruit van een zorgvuldig samengestelde W124. En deze heeft wel zo'n leuk gestyleerd stoeltje in z'n deur.

Edit: jammer dat er een mijlenteller in zit, da's dan wel een puntje.
ik vind dat lichte interieur wel wat hebben. Overigens los van de (gebroken) witte tellers want dat vind ik dus echt ruk. in welke auto dan ook. Ik had het in mijn lease 307sw ook. Schier onleesbaar in het donker.

Bij een w124 vind ik leer gewoon niet zo fraai o_O

Karo (y)

28kgrhqjn4e8vcti5kbpnie.jpg

En als het dan toch leder moet zijn

124_264safranleder1.jpg

Gullwing zei:
Bij een w124 vind ik leer gewoon niet zo fraai o_O

Ben ik met je eens, stof is mooier in een W124.
Gek eigenlijk, nu worden de meeste W212's of F10's etc meestal met leer gekocht, is dat ook eigenlijk een must om de auto er een beetje dik uit te laten zien, terwijl dat in de jaren 80 en 90 helemaal niet zo was. Een W124 of W210 werd bijna altijd met stof besteld en zag er desondanks fantastisch luxe uit. Hetzelfde gold voor de E34 en E39 uit die tijd.

misschien heeft het ook te maken dat opties in die tijd idioot duur waren. Leer zal wel iets van 12.000,- gulden extra hebben gekost.

Maar leer is eigenlijk helemaal niet comfortabel oid. Vroeger had ik thuis ook leren banken, maar die zijn allemaal vervangen voor stoffen varianten, 10x comfortabeler. En dan in een auto is het eigenlijk nog irritanter, het glijd meer, wordt heet (zeker hier, waar het momenteel nog 30ºC is :p:T)

Hier zie je dan nog wel eens nieuwe auto's als een S klasse met stof, maar dat ziet er gewoon niet uit_Ñ

Gullwing zei:
misschien heeft het ook te maken dat opties in die tijd idioot duur waren. Leer zal wel iets van 12.000,- gulden extra hebben gekost.

Maar leer is eigenlijk helemaal niet comfortabel oid. Vroeger had ik thuis ook leren banken, maar die zijn allemaal vervangen voor stoffen varianten, 10x comfortabeler. En dan in een auto is het eigenlijk nog irritanter, het glijd meer, wordt heet (zeker hier, waar het momenteel nog 30ºC is :p:T)

Hier zie je dan nog wel eens nieuwe auto's als een S klasse met stof, maar dat ziet er gewoon niet uit_Ñ
Ligt er aan wat voor stof je nam. In de C126 kon je kiezen uit leer of verlours(Pullman). Dat laatste was net zo duur als leer. Dit werd veel besteld door zakenlui. Met lederen bekleding krijg je dat kostuums gaan 'glimmen'. Daar had je met velours geen last van.

Velours. (y) Ben ook geen fan van leer. Te koud in de winter en te warm in de zomer.

Ik heb een setje achterlichten besteld. (y)

Gullwing zei:

Dat denk ik ook. En smaak verandert. Wellicht dat leer nu veel meer wordt gezien als iets dat je er gewoon bij moet hebben. Net als veel andere accessoires overigens. Vroeger werd dat niet nodig gevonden, nu kan het compleet genoeg zijn.

Ik ben overigens een fan van leer (op de zitmeubelen dan :)). Zowel op de stoelen thuis als in de auto heb ik graag leren bekleding. Geeft mij echt een comfortabel en luxe gevoel, net als mooi hout. Een auto wordt er ook zoveel mooier en luxer van, met name in de lichtere kleuren.(y)

Wel stoelverwarming erbij natuurlijk, een must overigens in elke auto....

520d zei:
Gullwing zei:

Dat denk ik ook. En smaak verandert. Wellicht dat leer nu veel meer wordt gezien als iets dat je er gewoon bij moet hebben. Net als veel andere accessoires overigens. Vroeger werd dat niet nodig gevonden, nu kan het compleet genoeg zijn.

Ik ben overigens een fan van leer (op de zitmeubelen dan :)). Zowel op de stoelen thuis als in de auto heb ik graag leren bekleding. Geeft mij echt een comfortabel en luxe gevoel, net als mooi hout. Een auto wordt er ook zoveel mooier en luxer van, met name in de lichtere kleuren.(y)

Wel stoelverwarming erbij natuurlijk, een must overigens in elke auto....
Ik kan leer ook wel waarderen. Zowel thuis als in de 626 hebben we leer. Maar het vreemde is dat ik het bij de SEC totaal niet mis. Sterker nog juist doordat het velours/pullman in zo'n mooie staat is straalt het af op de hele auto. De auto is gewoon af en leer had in dit geval geen enkele meerwaarde gehad. Maar dat is mijn bescheiden mening. Even een fotootje ter ondersteuning. Dacht hem al een keer hier gepost te hebben maar bij pagina 105 ben ik gestopt met scrollen:).

Hout daarentegen vind ik niet in elke auto passen.

Hout daarentegen vind ik niet in elke auto passen.

eens, in een f1 auto kan het niet, maar verder .... :p

Wat ik dus heel erg lelijk vind is dat zogenaamde pianolak zwarte paneeltjes wat je nu nog wel eens ziet. Het lijkt gewoon el cheapo zwart glimmend plastic.

2011-Aston-Martin-DBS-Reviews-Specifications-Pictures-interior.jpg

(n)

Dat zijn E500 Limited velgen, geleverd op de E500 Limited en op de 190E 2.5-16 Evolution 2.

Ze horen op die E500 Limited op die foto.

... ik was te lang geleden voor 't laatst in dit topic; de hobby lijkt voorbij. Maar niets is minder waar; we zijn maar wat druk met de W124. De foto is met m'n telefoon genomen, dus de kwaliteit houdt niet over, maar het beeld spreekt voor zich.

20121005_132658%2520%2528Kopie%2529.jpg

Heel veel tijd voor de W124 als hobby is er niet meer; maar als werk voor op vrijdag en zaterdag bevalt het nog steeds prima. Recent is Kraggenburg door Marktplaats uitgeroepen tot Marktplaats Handelshoofdstad 2012; dat komt (nog) niet door ons...

Dat ziet er uit als een bult werk maar de 16 klepper steekt er met kop en schouders bovenuit. Een icoon uit mijn jeugd.

... het is inderdaad een bult werk; voordat alles op het door ons gewenste niveau is, zijn we wel even verder. Daarna moeten we ze nog verkopen. Qua icoon; we hebben er twee van. Een 2.5-16 en een 2.3-16. Geen absolute topstaat, maar wel goed. Ook bij mij doen deze auto's DTM tijden herleven; het sfeertje van toen herleeft als je er in rijdt.

Ik had je Cossie's al bij smarter aangeraden. Die doet z'n 100 eruit en wil nu een Golfje I Cabrio. En dan moet je zo'n liefhebber toch even wijzen op echte automobiele grootheden. Met een redelijk bescheiden prijskaartje.
Persoonlijk? Ik heb een liefde opgevat voor je 2.5. Vanwege z'n versnellingsbak. Een Benz Cosworth met automaat? Koop dan een W201 2.3 of een W124 230E met een automaat. Daar heb je net zoveel pret mee. En hou je geld over om hem perfect te maken.

't Is mooi spul wat je in de hal in de polder hebt staan. Echt heel mooi spul. Ik blijf het met grote interesse volgen.

Heb gekeken naar e500 velgen, maar deze zijn toch niet helemaal mijn smaak, op dit moment heb ik standaard "putdeksels" op mijn w124... net ff wat geresearched en kwam deze tegen "Lorinser LO" ook al gezocht waar deze te koop zijn maar blijkt dat deze best moeilijk te krijgen zijn, weet iemand een weg naar deze rims?
naamlooskzx.png

Misschien wat voor de loods in Kraggenburg? Een 500E met 519.000km:

500E

Die zal aardig wat brandstof verstookt hebben!

Pfoe. 8K voor zo'n globetrotter. Vijfhonderdnegentienduizend kilometers.

Hij is werkelijk adembenemend, maar wat zou een motorrevisie kosten van zo'n MB-V8? Gewoon om even zeker te zijn.

Vraagje (500E gerelateerd) : Jullie weten vast wel wat een "coupé-sitz anlage" is..

Vinnievw zei:
Misschien wat voor de loods in Kraggenburg? Een 500E met 519.000km:

500E

Die zal aardig wat brandstof verstookt hebben!

Dat is niet duur, vergeleken met een Porsche 993 4S met 532.000km die een kleine 3 jaar geleden verhandeld werd voor 30.000 euro. Maar vergeleken met andere 500E's is het niet goedkoop. Voor een auto in goede staat uiteindelijk wellicht echter een prima prijs. De technische en optische staat gaat bij dit soort auto's uiteindelijk meer tellen dan de kilometerstand.

Ik zag net nog een 500E (van 1e eigenaar) welke al 2 jaar ergens in Frankrijk stilstond oid, kostte nog geen €4k [size=x-small]+ (volgens mij) een hele berg werk.[/size] :')

... ik houd wel een gokje, maar dit is meer dan 'het verantwoord tegemoet treden van een zeker risico'. 519.000km is niet weinig, maar zoals up! al schrijft gaat het uiteindelijk om de technische- en optische staat waarin deze 500E verkeert. Als 't aan mij ligt, ging ik voor een 500E toch liever shoppen bij MHS.

Even een weetje voor de W124 freaken
De W124 heeft 2 faceliften gehad.
De eerste kreeg de sacco kunststofdelen panelen aan de zijkanten en andere bekleding.
Afgezien van de motoren waren er nog optisch nog kleine verschillen zoals de sierlijsten
bovenover de auto die van een ander materiaal waren.
Maar weer niet bij de station.....
De chroomstrippen op de bumpers en op de deurklinken.
De wieldoppen met chroomrand en iets donkerder van kleur.
Maar we waren nog enkele verschillen...
Wisten jullie dat de zijruiten van 3 naar 4 mm zijn gegaan? zou stiller zijn....
Ik heb nog een paar van die dingen, maar weten jullie deze?

Even jullie kennis testen..(niet google!!!)

Succes ermee.

Roland

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar het verschil van de airco in zit. Soms zie je een knop in het midden met het bekende airco icoontje, soms ook niet. Terwijl er dan wel een aircopomp op zit, dus gewoon airco heeft.

E220T zei:
Even een weetje voor de W124 freaken
De W124 heeft 2 faceliften gehad.
De eerste kreeg de sacco kunststofdelen panelen aan de zijkanten en andere bekleding.
Afgezien van de motoren waren er nog optisch nog kleine verschillen zoals de sierlijsten
bovenover de auto die van een ander materiaal waren.
Maar weer niet bij de station.....
De chroomstrippen op de bumpers en op de deurklinken.
De wieldoppen met chroomrand en iets donkerder van kleur.
Maar we waren nog enkele verschillen...
Wisten jullie dat de zijruiten van 3 naar 4 mm zijn gegaan? zou stiller zijn....
Ik heb nog een paar van die dingen, maar weten jullie deze?

Even jullie kennis testen..(niet google!!!)

Succes ermee.

Roland

... ik weet een site waar veel terug te vinden is en heb de informatie ook in oude persmappen, boeken etc. Leuk om uit te zoeken waar de verschillen zitten. 'k Ben echter nog niet een handig overzichtslijstje tegengekomen met 'de verschillen' tussen MoPf0,1 en 2. Voel je vrij :)

...zouden W124 liefhebbers zich af laten schrikken door het feit dat auto's van 25 jaar en ouder niet meer belastingvrij zullen zijn of worden?

Persoonlijk rijd ik voor het eerst in jaren een belastingvrije W124 (omdat het zo uitkwam); daarvoor heb ik vele niet belastingvrije W124's gereden. Alleen die, die ik wilde en mooi vond schafte ik aan. Voor mij maakt het allemaal niet uit, maar vertegenwoordig ik met dat idee 'de liefhebber'?

Hoe dan ook zal het nieuws van vandaag de handel in W124's beïnvloeden (ook al kan het beleid van de nieuwe regering binnen een week weer veranderen; dat heeft de geschiedenis wel bewezen).

W124STER zei:
...zouden W124 liefhebberszich af laten schrikken door het feit dat auto's van 25 jaar en ouder niet meer belastingvrij zullen zijn of worden?

Kaf, koren.

Maar of het goed is voor de handel? Helpen doet zo'n maatregel in ieder geval niet. Maar, zonder enig persoonlijk financieel belang, kan ik er eigenlijk niet rouwig om zijn.

Hobby's mogen geld kosten. En dan gaan we het dus weer echt over liefhebbers hebben.

Dionysus zei:
W124STER zei:
...zouden W124 liefhebberszich af laten schrikken door het feit dat auto's van 25 jaar en ouder niet meer belastingvrij zullen zijn of worden?

Kaf, koren.

Maar of het goed is voor de handel? Helpen doet zo'n maatregel in ieder geval niet. Maar, zonder enig persoonlijk financieel belang, kan ik er eigenlijk niet rouwig om zijn.

Hobby's mogen geld kosten. En dan gaan we het dus weer echt over liefhebbers hebben.
Eensch. Ondanks mijn eigen belang bij het wel belastingvrij worden van mijn SEC. Alleen inderdaad zal het voor de handel geen goed doen.

Terug
Bovenaan