Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hij zet het zelfs nog zwaarder aan. Zelfs als je antwoord krijgt moet je je maar afvragen of het klopt. Maar we zijn nu geloof het topic aan het kapen. Even een on topic plaatje erbij posten.Twingo1 zei:Het heeft nauwelijks nog zin. Of zoals David het verwoordt:
Die wissen gar nichts mehr.
Die meisten Leute von damals sind weg.
De kennis van en over vroegere modellen druipt weg. Ik heb AMG recent over de 340 km/h C124 Tacho gevraagd. En over de M117/9 Motor (AMG Technik Paket). Maar nog geen antwoord. Ze weten het niet, vrees ik. En Brabus een half jaar geleden over de B13 W140 Stufe. Nooit antwoord gehad. Zoals David op nast-sonderfahrzeuge al zei, ze weten het niet meer. De kennis over vroeger is weg.
Het lijkt wel of ze de skirts van een C-klasse eronder geplakt hebben.Twingo1 zei:Net iets te laag. En die uitlaat? Nee, bedankt.
michel1975 zei:Het lijkt wel of ze de skirts van een C-klasse eronder geplakt hebben.
Twingo1 zei:Net iets te laag. En die uitlaat? Nee, bedankt.
Twingo1 zei:Hoe bedoel je? Hoe iets moet zeggen? Ik heb wel van Wald gehoord inderdaad. Is een Japanse Tuner. Doen geen Motorische Tuning. Maar niet iedere Tuningcreatie is direct ook automatisch mijn smaak. Ik ben kieskeuriger dan je denkt.
michel1975 zei:Hij zet het zelfs nog zwaarder aan. Zelfs als je antwoord krijgt moet je je maar afvragen of het klopt. Maar we zijn nu geloof het topic aan het kapen. Even een on topic plaatje erbij posten.Twingo1 zei:Het heeft nauwelijks nog zin. Of zoals David het verwoordt:
Die wissen gar nichts mehr.
Die meisten Leute von damals sind weg.
De kennis van en over vroegere modellen druipt weg. Ik heb AMG recent over de 340 km/h C124 Tacho gevraagd. En over de M117/9 Motor (AMG Technik Paket). Maar nog geen antwoord. Ze weten het niet, vrees ik. En Brabus een half jaar geleden over de B13 W140 Stufe. Nooit antwoord gehad. Zoals David op nast-sonderfahrzeuge al zei, ze weten het niet meer. De kennis over vroeger is weg.
Icebrain zei:Twingo1 zei:Hoe bedoel je? Hoe iets moet zeggen? Ik heb wel van Wald gehoord inderdaad. Is een Japanse Tuner. Doen geen Motorische Tuning. Maar niet iedere Tuningcreatie is direct ook automatisch mijn smaak. Ik ben kieskeuriger dan je denkt.
Blijkbaar dus, een mens kan zich wel eens vergissen....................................![]()
ik vind dat lichte interieur wel wat hebben. Overigens los van de (gebroken) witte tellers want dat vind ik dus echt ruk. in welke auto dan ook. Ik had het in mijn lease 307sw ook. Schier onleesbaar in het donker.Dionysus zei:Dat velours op de deuren, dat stuurwiel, die witte tellers.
Het afscheid van goede smaak.
![]()
Zo ziet een interieur eruit van een zorgvuldig samengestelde W124. En deze heeft wel zo'n leuk gestyleerd stoeltje in z'n deur.
Edit: jammer dat er een mijlenteller in zit, da's dan wel een puntje.
Gullwing zei:Bij een w124 vind ik leer gewoon niet zo fraai![]()
Ligt er aan wat voor stof je nam. In de C126 kon je kiezen uit leer of verlours(Pullman). Dat laatste was net zo duur als leer. Dit werd veel besteld door zakenlui. Met lederen bekleding krijg je dat kostuums gaan 'glimmen'. Daar had je met velours geen last van.Gullwing zei:misschien heeft het ook te maken dat opties in die tijd idioot duur waren. Leer zal wel iets van 12.000,- gulden extra hebben gekost.
Maar leer is eigenlijk helemaal niet comfortabel oid. Vroeger had ik thuis ook leren banken, maar die zijn allemaal vervangen voor stoffen varianten, 10x comfortabeler. En dan in een auto is het eigenlijk nog irritanter, het glijd meer, wordt heet (zeker hier, waar het momenteel nog 30ºC is:T)
Hier zie je dan nog wel eens nieuwe auto's als een S klasse met stof, maar dat ziet er gewoon niet uit_Ñ
Gullwing zei:misschien heeft het ook te maken dat opties in die tijd idioot duur waren. Leer zal wel iets van 12.000,- gulden extra hebben gekost.
Ik kan leer ook wel waarderen. Zowel thuis als in de 626 hebben we leer. Maar het vreemde is dat ik het bij de SEC totaal niet mis. Sterker nog juist doordat het velours/pullman in zo'n mooie staat is straalt het af op de hele auto. De auto is gewoon af en leer had in dit geval geen enkele meerwaarde gehad. Maar dat is mijn bescheiden mening. Even een fotootje ter ondersteuning. Dacht hem al een keer hier gepost te hebben maar bij pagina 105 ben ik gestopt met scrollen520d zei:Gullwing zei:misschien heeft het ook te maken dat opties in die tijd idioot duur waren. Leer zal wel iets van 12.000,- gulden extra hebben gekost.
Dat denk ik ook. En smaak verandert. Wellicht dat leer nu veel meer wordt gezien als iets dat je er gewoon bij moet hebben. Net als veel andere accessoires overigens. Vroeger werd dat niet nodig gevonden, nu kan het compleet genoeg zijn.
Ik ben overigens een fan van leer (op de zitmeubelen dan). Zowel op de stoelen thuis als in de auto heb ik graag leren bekleding. Geeft mij echt een comfortabel en luxe gevoel, net als mooi hout. Een auto wordt er ook zoveel mooier en luxer van, met name in de lichtere kleuren.
Wel stoelverwarming erbij natuurlijk, een must overigens in elke auto....
Hout daarentegen vind ik niet in elke auto passen.
Vinnievw zei:Misschien wat voor de loods in Kraggenburg? Een 500E met 519.000km:
500E
Die zal aardig wat brandstof verstookt hebben!
E220T zei:Even een weetje voor de W124 freaken
De W124 heeft 2 faceliften gehad.
De eerste kreeg de sacco kunststofdelen panelen aan de zijkanten en andere bekleding.
Afgezien van de motoren waren er nog optisch nog kleine verschillen zoals de sierlijsten
bovenover de auto die van een ander materiaal waren.
Maar weer niet bij de station.....
De chroomstrippen op de bumpers en op de deurklinken.
De wieldoppen met chroomrand en iets donkerder van kleur.
Maar we waren nog enkele verschillen...
Wisten jullie dat de zijruiten van 3 naar 4 mm zijn gegaan? zou stiller zijn....
Ik heb nog een paar van die dingen, maar weten jullie deze?
Even jullie kennis testen..(niet google!!!)
Succes ermee.
Roland
W124STER zei:...zouden W124 liefhebberszich af laten schrikken door het feit dat auto's van 25 jaar en ouder niet meer belastingvrij zullen zijn of worden?
Eensch. Ondanks mijn eigen belang bij het wel belastingvrij worden van mijn SEC. Alleen inderdaad zal het voor de handel geen goed doen.Dionysus zei:W124STER zei:...zouden W124 liefhebberszich af laten schrikken door het feit dat auto's van 25 jaar en ouder niet meer belastingvrij zullen zijn of worden?
Kaf, koren.
Maar of het goed is voor de handel? Helpen doet zo'n maatregel in ieder geval niet. Maar, zonder enig persoonlijk financieel belang, kan ik er eigenlijk niet rouwig om zijn.
Hobby's mogen geld kosten. En dan gaan we het dus weer echt over liefhebbers hebben.