Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
44... Als in Typ44?

edit: Een Audi 100 bovenaan een nieuwe pagina in dit topic hoort natuurlijk niet. Zelfgeschoten plaatje van afgelopen week in D:

985a453a.jpg

Leuk sfeerplaatje. En je vrouw achter je meewarig nee-schuddend, 'Is ie nog steeds met die oude bakken bezig..'.

TYN zei:
Leuk sfeerplaatje. En je vrouw achter je meewarig nee-schuddend, 'Is ie nog steeds met die oude bakken bezig..'.

.....gevolgd door "Schahat, we zijn al zo laat!"

Hmmmzzzz, been there.

Kolere, Pandora. Pffff.

Wel makkelijk dat je op haar verjaardag/Sinterklaas/Kerstmis/Valentijnsdag altijd makkelijk een kadootje kan scoren.

"Oh schat, bedankt! Die had ik nog niet!"

De tering.

Dionysus zei:
TYN zei:

.....gevolgd door "Schahat, we zijn al zo laat!"

Hmmmzzzz, been there.

Klinkt allemaal heel bekend in de oren...

Maar: Dit plaatje heb ik geschoten tijdens een heerlijk rustige ochtendwandeling 'ganz allein' naar de bakker en terug.

Rearwheel Driver zei:
Inmiddels is dit W124 topic aanbeland op pagina 124 !! :D

RWD heeft gelijk. Terug naar onze ziekte.

GroteFoto-N68IYBCL.jpg

Een likkebaardend lekker lessend koel klinkend frisdrinkend stemmensmerend razendflitsend snelvibrerend koel koel koel sissende E 36 T, die, aan de foto te zien, in het pittoreske Nieuwegein geschoten is. Door mij trouwens gewoon van het interweb geplukt.

Wat een adembenemend statement.

Dionysus zei:

Ik zeg: over de top. De AMG opsmuk is als een vlag die de lading niet dekt. De opsmuk doet afbreuk aan het klassieke voorkomen van de T. Ik zie liever een 300TE, zilvergrijs metallic met 8-gaats wielen en mooie dakrails.

Dionysus zei:
Kolere, Pandora. Pffff.

Wel makkelijk dat je op haar verjaardag/Sinterklaas/Kerstmis/Valentijnsdag altijd makkelijk een kadootje kan scoren.

"Oh schat, bedankt! Die had ik nog niet!"

De tering.

Ik heb deze week voor het eerst gezien hoe dat gaat met zo'n cadeautje. Een collega kocht dat voor zijn vrouw. Die "unieke" bedeltjes worden gewoon uit een grote kartonnen doos gegrabbeld. En dan afrekenen met een kortingskaart van de Bijenkorf want het kost ook echt duur, qua geld. Ik vertelde dat verhaal later aan mijn vrouw, zij bleek het merk ook te kennen. De boodschap was helder. Als ik daarmee thuis kom, kan ik meteen mijn koffer pakken.

MoPfl. 2 met vijftiengaatsen, het heeft wel wat. Achtgaatsen zijn ook weer zo obligaat op een Mopfl. 2.

d_Mercedes-Benz_E_280_T_W124_Kombi_226_3145.jpg

Alleen dat wit met dat gebroken wit, brrr.. Maar vijftiengaatsten vind ik mooier dan achtgaatsen. Eleganter. Statiger vooral.

Dionysus zei:
Een likkebaardend lekker lessend koel klinkend frisdrinkend stemmensmerend razendflitsend snelvibrerend koel koel koel sissende E 36 T, die, aan de foto te zien, in het pittoreske Nieuwegein geschoten is. Door mij trouwens gewoon van het interweb geplukt.

Van ontzetting of van verrukking?

En dan bedoel ik niet de koel sissende Pepsi. Had Toppop ook niet zo'n soort slogan?

Twingo1 zei:
Dionysus zei:

Van ontzetting of van verrukking?

Welk gedeelte van "likkebaardend lekker lessend koel klinkend frisdrinkend stemmensmerend razendflitsend snelvibrerend koel koel koel sissende E 36 T" is jou volledig ontgaan?

Daarom juist. Jij was toch nooit zo'n AMG man? Meen zelfs regelmatig afkeur bij jou te merken.

... met dank!

En ja, van 200E tot 500E. Limousine, Coupe, Cabrio en Combi. Al is het allemaal maar materieel en dus betrekkelijk, dit is toch de uitwerking van een droom. Natuurlijk moet we verkopen om te blijven bestaan, maar het staat me tot-nu-toe niet in de weg. Integendeel :) .

@W124STER: Aladdin's grot gewoon in de polder. Wat een absoluut genot moet dat zijn om daar 's morgens de deur van het slot te halen, de lampen aan te doen en dit aanblik te hebben. En dan heb ik het nog niet over de geur die je tegemoet slaat.

Ik ben heus niet jaloers, maar ik ga nu toch Koot & Bie citeren:

"Me wou dat ik u was!"

Twingo1 zei:
Daarom juist. Jij was toch nooit zo'n AMG man? Meen zelfs regelmatig afkeur bij jou te merken.

Een originele AMG S124 in een bescheiden aangeklede vorm zorgt hier op de bult voor een absoluut gevoel van bezittingsdrang. 't Klopt, zo'n oude AMG gaat bij mij al snel over de grens van het onbetamelijke. Maar deze oude T kan het hebben. Sterker, ik vind hem shizzle-technisch gezien uit het metertje slaan.

Maar ik kan de post van up! ergens hierboven wel begrijpen. Wat mij betreft: net aan de goede kant van de grens.

Geweldig ding!

... het is inderdaad genieten. Iedere dag in de hal is een feestje. Inmiddels weet ik ook dat het hebben van een hal met auto's, niet iets is om 'bij stil te zitten'. Het is stomweg een hoop werk om alle auto's tiptop te houden en / of te krijgen. Goede auto's krijgen is trouwens ook een behoorlijke uitdaging. Kortom; het is niet alleen hobby, maar ook werk. Wel het soort werk, waar ik enorm veel energie van krijg. Het delen van de liefhebberij met andere mensen, vind ik misschien wel het mooiste van het vak. Al is het kunnen rijden in alle typen W124, niet veel minder mooi... Daar was het allemaal om begonnen. Maar als gezegd, het delen van de liefhebberij is mooi en leuker dan ik aanvankelijk dacht. We hopen het voorlopig vol te houden.

... ooit staat er een E36T-AMG in Kraggenburg. Ik hoop een witte of een signal- of imperial rode (al heb ik ze in rood nog nooit gezien). De roffel in de uitlaat in een E36 AMG is weergaloos (eventueel te versterken met een Eisenmann uitlaat; niet origineel, maar het geluid is top).

Rearwheel Driver zei:
Inmiddels is dit W124 topic aanbeland op pagina 124 !! :D

... een 200.000 keer gelezen vanaf december 2009. Ik vind het nog steeds even leuk en zie nog geen reden om het topic te stoppen. Al die bijdragen, de vele reacties, de mooie foto's; top!

W124STER zei:
... met dank!

En ja, van 200E tot 500E. Limousine, Coupe, Cabrio en Combi. Al is het allemaal maar materieel en dus betrekkelijk, dit is toch de uitwerking van een droom. Natuurlijk moet we verkopen om te blijven bestaan, maar het staat me tot-nu-toe niet in de weg. Integendeel :) .

Ietwat late reactie, maar heb ik ergens in die bewuste polder iets over het hoofd gezien? Staat die in je loods?

Ik mis wel die andere W124 V8. Die is kennelijk verkocht.

... de 500E staat sinds vandaag in Kraggenburg, maar nog niet op de site. Dat gebeurt in de komende uren. De E420 staat bij MHS; de sportieve W124 V8 is uiteindelijk toch zijn specialiteit. Wij richten ons iets meer op 'de W124 voor alledag en iedereen'. Belastingvrij doet het bij ons in de polder veel beter, dan 'V8 en snel'. Hoe lang we de 500E zullen hebben staan, durf ik niet te zeggen. Wel dat het er een keer van moest komen; de 500E is toch het icoon van de serie. Persoonlijk is het niet mijn keuze (dat blijft de 400E), maar 'er staat wel wat'. Mensen die bij ons komen, waarderen een dergelijk kanon waarschijnlijk wel. Alleen daarom al, moet er geregeld 'iets dergelijks' staan.

De 420 staat bij MHS dus. Da' daggikkal. Maar zeker weten deed ik het niet. Zelfde constructie als de W140 600 kennelijk. En een W124-uit-Zuffenhausen trekt altijd volk. Dus ook die strategie kan ik wel volgen.

Tsja, als absolute handels-nitwit, maar ook als liefhebber, ik blijf het op het www allemaal volgen. Althans, doe een poging daartoe. En hoop ik dus op meer W124 Unikaten in de polder. En achter de duinen. En in Alkmaar. En op andere plekken.

Je begrijpt wat ik bedoel.

W124STER zei:
... mijn hobby. Vandaag was weer een mooie dag.

20120810_173408%2520%2528Kopie%2529.jpg

Il garage di Bruno Sacco.

@ Weide: dit is toch ook een geweldige bureau-achtergrond? Eens even terug naar de basis. Geniet van Das Original. Maar dan in groten getale.

@ W124STER: mooie verzameling, ik zie zelfs een oude bekende.(tu)

W124STER zei:
... met dank!

Ik mis alleen nog een cabrio. Of heb je je eigen auto erbij gezet? Maar dan toch niet voor de verkoop neem ik aan?

Het aanbod van de 124 in cabrioversie is sowieso beperkt, valt mij wederom op. Voor de hoofdprijd in Duitsland, en eentje in Enkhuizen, maar dan heb je het wel gehad.

W124STER zei:
... ooit staat er een E36T-AMG in Kraggenburg. Ik hoop een witte of een signal- of imperial rode (al heb ik ze in rood nog nooit gezien). De roffel in de uitlaat in een E36 AMG is weergaloos (eventueel te versterken met een Eisenmann uitlaat; niet origineel, maar het geluid is top).

Die witte E36T AMG blijft (zoals ik het heb begrepen) bij MHS om nooit meer weg te doen........................;), voor de rest een wonderschone invulling van het begrip W124 heb je staan................(tu)

OK. Het is natuurlijk ook een bijzonder ding. Zo heb ik de 500E van W124STER inmiddels ook al een paar keer zitten bekijken. Toch eigenlijk ook wel een erg lekkere auto hoor. Het zijn die kilometers, maar voor het overige word ik er best hebberig van....

Hij staat volgens het interweb nog gewoon te koop in Enkhuizen.

GroteFoto-UN3GJFAM.jpg

Maak 17K over en je hebt hem naar je toe gekocht.

Dus de rol van MHS ontgaat me een beetje.

Wie weet hoe het zit, mag het zeggen. Klaas de Poel heeft nog een zwarte staan overigens. Die witte is leuk, maar het is eeuwig zonde dat er stoffen bekleding in zit. Karo of leer had hem af gemaakt.

Mag ik jullie nog eens lastig vallen met een glanzende ster?
IMG_0413.jpg

@ 520d: Het blijft mooi, dat uitzicht; "De ster voorop".

... hierbij de antwoorden op je vragen; ik heb inderdaad mijn eigen 300CE-24 Cabriolet er tussen staan. Maar hij is niet te koop (er heeft iemand €12.500 geboden, maar het lukt me simpelweg niet om er afstand van de te doen). Jouw voormalige 300CE staat er ook weer tussen; de eigenaar kocht toen zowel de 300CE als de 230CE bij ons (hij rijdt in de 230CE en de 300CE hoeft niet weg, maar het mag wel). De 500E die nu bij ons staat, is er één met een onderhoudshistorie die 'respectabel' te noemen is. Er is serieus geïnvesteerd in dit kanon. Over de kilometerstand maak ik mij niet druk; uiteraard hindert dat wel bij de verkoop aan een serieuze (en vooral vermogende) liefhebber / verzamelaar. Die koopt er bij voorkeur één met minder kilometers. Maar er zijn genoeg liefhebbers waarvoor geldt dat zij met deze 500E voor een acceptabele prijs 'het W124 icoon' in bezit kunnen krijgen en rijden.

De cabrio zou ik ook fijn houden als ik jou was, daar is hij veel te leuk voor. Hoewel 12.5K geen slecht bod is, is dan toch niet alles voor geld te koop.;) Er is in elk geval weer wat vraag naar de cabrio dus, al blijft het aanbod beperkt. In Balk zag ik er ook nog twee, met erg lage kilometerstanden. Daar worden dan echter ook stevige prijskaartjes aan gehangen.

Voor de 300CE komt vast weer iemand. In de basis is dat een heel goede auto, met als pluspunten zijn courante uitrusting en heldere historie (NAP). Ik blijf het een prachtige auto vinden.

De 500E is met deze kilometerstand voor verzamelaars misschien minder interessant, maar ik ben met je eens dat zo'n icoon altijd wel weer een nieuw baasje vindt. De uitvoering is in elk geval super, wat mij betreft.

Overigens zie ik dat je bij de advertentie voor de 300 E 4-matic de vraag stelt waar code 823 voor staat. Betekent dat niet dat het om een Zwitserland-uitvoering met katalysator gaat?

520d zei:
Overigens zie ik dat je bij de advertentie voor de 300 E 4-matic de vraag stelt waar code 823 voor staat. Betekent dat niet dat het om een Zwitserland-uitvoering met katalysator gaat?

... met dank (tu) , de site is aangepast!

GroteFoto-8EJ4G6JZ.jpg

Weide, kan jij jouw dorpsgenoten op enkele basale stijl-spelregels wijzen?

"'t Is een goed jong, maar hij begrijpt het nog niet helemaal."

Een zin die spontaan bij me omhoog kwam toen ik deze foto voor het eerst zag en me voorstelde dat ik de eigenaar zou kennen. En grote kans dat Weide hem (of haar?) wel kent. Enige opvoedkunde is hier op z'n plaats, lijkt me.

Een mooie missie voor Weide dus. We vernemen hier wel hoe de styleclass afgelopen is.

Wat is er in godesnaam mis met deze prachtige bolide...... behalve dat ie misschien geen achterspoiler heeft?

Terug
Bovenaan