Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Mijn huidige bureaublad_achtergrond. Dan is die mooi groot in beeld.

0202428a20120623c00205.jpg

Precies. Ik zou nog niet weten of hier voor 6K een koper voor te vinden is. Slechts bij een totaal restauratie kan zo'n kale nieuwe koets interessant zijn, maar voor dergelijke projecten is de W124 nog veel te jong en zijn de waardes van de auto's (ook in topstaat) veel te laag.

nieuwe koets dus nieuw chassisnr? Dan krijg je dus ook een nieuw kenteken, eerste tenaamstelling 2012. Op zich wel weer uniek.

Dit stuur hoort niet in een W124. Late jaren 90 voor het eerst in de R129, als ik het goed heb.

0510537a20080910w00203.jpg

Is van deze E 60 Limited uit 1995.
Waar nog wel meer opmerkelijke dingen aan mankeren.

Bedankt Twingo1 (tu)
Ik stelde de vraag verkeerd, mijn fout. Dat het merk Recaro is wist ik, maar welk model/type?

Gevonden, Recaro SCE :)

Zo, weer terug van vakantie, en daar stond ze weer. Fris gewassen en volgetankt, klaar om weer lekker te toeren, al is het dan een beetje bewolkt....
IMG_0404.jpg

Er zijn slechtere zaken om aan te treffen bij thuiskomst (tu) Lijkt mij perfect cabrioweertje nu. Niet te warm, redelijk zonnig, lekker briesje.

In de Volvo was het ook niet echt afzien neem ik aan?

Neuh, de Volvo deed precies waarvoor hij gekocht is: de sleurhut zonder zorgen comfortabel van A naar B brengen. Opties als niveauregeling, vierwielaandrijving, rubber matten, een kind-bestendig interieur en een grote kofferbak bewezen hun dienst. Allemaal zaken die ik in de Benz niet mis....B)

520d zei:
Zo, weer terug van vakantie, en daar stond ze weer. Fris gewassen en volgetankt, klaar om weer lekker te toeren, al is het dan een beetje bewolkt....

Wat voor schildje heb je op je grille zitten? ANWB? Rotary?

Knac it is. Ik heb daar mijn autoverzekering en pechhulp ondergebracht. Dat schildje heb ik al jaren, op de Benz vind ik het wel aardig. Bovendien is het zonder schade te verwijderen. Daarnaast heb ik nog zo'n groene milieusticker op de voorruit zitten, omdat ik geregeld in Duitsland kom. Voor het overige geen verdere fratsen.:)....

500 E zei:
Voor iedere auto is een baas; voor een W140 ook. De 'handel' vraagt deze dagen veel geduld. Zeker in het topsegment. 'Belastingvrij en aantrekkelijk geprijsd' loopt altijd wel. Maar vind ze maar eens in een behoorlijke tot goede staat. Da's lastiger dan je denkt. Wat doe je dan? Concessies aan kwaliteit? Of wachten en je paden verleggen? Feit blijft dat belastingvrij of bijna belastingvrij nog steeds goed loopt. Dat is zorgelijk. Er komt een moment dat de overheid ingrijpt en dan staat half Nederland massaal op de stoep met z'n belastingvrije youngtimer. De markt is vooral gebaat bij stabiliteit. En die is zoek.

Er is naar mijn idee ook maar een kleine groep liefhebbers die bereid is goed te betalen voor een youngtimer in perfecte staat. Je koop uiteindelijk toch een oude auto die, ondanks die perfecte staat en de lage kilometerstand, simpelweg onderhoudskosten heeft. En het imago zit voor veel mensen toch in de verkeerde hoek. Je wordt snel bestempeld als die knakenrijder die graag de wegenbelasting bespaart en zo goedkoop mogelijk wil rijden, of men schrikt terug voor het feit dat de auto zo oud is. Hoe nieuwer, hoe beter is veel voor mensen nog steeds een onweerlegbare waarheid.

Het wordt tijd dat de overheid eens komt met een eenduidige regeling op het gebied van de old- en youngtimers. Bij iedere regeling zullen er mensen zijn die de wegen vinden om de regeling te ontduiken, maar de vraag is of het dan om een heel grote groep gaat. Met andere woorden: hoeveel inkomsten loopt de overheid nu mis als gevolg van de echte knakenrijders die voor de besparing van een beetje wegenbelasting al die oude meuk de grens over slepen?

Verder moeten we niet vergeten dat we met zijn allen nog steeds in een crisis zitten. Consumenten houden de hand op de knip in deze onzekere tijden. Dat merkt ook de reguliere autohandel, zo begrijp ik van mensen die daarin actief zijn. Het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed, maar voor nu is het ademhalen en overleven.

Het is dat de verzekering voor een auto met 120+ pk nauwelijks te betalen is als 22-jarige, anders ging ik één van deze vier morgen nog halen.

Of maak ik een denkfout en is een W124 van <2000 euro per definitie een slechte W124?

TYN zei:
Het is dat de verzekering voor een auto met 120+ pk nauwelijks te betalen is als 22-jarige, anders ging ik één van deze vier morgen nog halen.

Indien van uiterlijk 1990 kan je die volgens mij gewoon als oldtimer verzekeren (= €100 per jaar). Enige maar is dat je max. 10.000km per jaar mag rijden.

Dat valt nog tegen. Veel youngtimerverzekering accepteren geen 22-jarige hoofdbestuurder, en als ze dat wel doen alleen als 2e auto.

Met auto's onder de 2K moet je heel kritisch kijken naar de alhier vaker gememoreerde zwakke punten van de W124. Je kunt geluk hebben, maar ook heel veel pech. Als je zelf technisch van wanten weet, of zo iemand meeneemt, kun je best een leuk koopje scoren.

TYN zei:
Het is dat de verzekering voor een auto met 120+ pk nauwelijks te betalen is als 22-jarige, anders ging ik morgen nog halen.

Hoeveel kost je dit per maand dan? Ben je nog student oid?

De beste deals zitten rond de 600-700 euro per jaar (bij sommige kom ik zelfs boven de 1000e uit). En dat valt voor een uitwonende student met reeds een eigen motor in de categorie 'nauwelijks te betalen', helaas.

Tja, autorijden is duur, ook al gaat het om een oudje. Maar als student met een motor ben je ook niet slecht bedeeld.(tu)

W124STER zei:
... iemand enig idee waarom er voor de W140 nauwelijks belangstelling is in Nederland? Het zijn geweldige auto's en in 6 cilinder uitvoeringen naar verhouding, betaalbaar. De 8 cilinders zijn wat duurder (maar ook waardevaster). De 12 cilinder is een verhaal apart. Maar kijk naar het plaatje; dit moet toch onderdeel uitmaken van je automobiele carrière?

IMG_9132%2520%2528Kopie%2529.JPG

Even terugkomen op deze: het is inderdaad een prachtige uitvoering. Net als de 500 SE uit Castricum overigens. Punt bij dit formaat auto's is natuurlijk het onderhoud. Dat is nu eenmaal prijzig, al zal het in verhouding meevallen. Voor mezelf gesproken: ik wil zeker nog eens een mooie S rijden, dat moet ook onderdeel uitmaken van mijn automobiele carrière. Maar eerst moet de W124-ervaring nog wat verder rijpen....;)

TYN zei:
De beste deals zitten rond de 600-700 euro per jaar (bij sommige kom ik zelfs boven de 1000e uit). En dat valt voor een uitwonende student met reeds een eigen motor in de categorie 'nauwelijks te betalen', helaas.

Bij de KNMV kun je de motor als hoofdvoertuig verzekeren en dan een 20 (of 25, weet het niet zeker) jaar oude auto erbij verzekeren voor een schijntje. (En dan bedoel ik WA voor nog geen tientje per maand en all risk afh van de taxatiewaarde).

520d zei:
Neuh, de Volvo deed precies waarvoor hij gekocht is: de sleurhut zonder zorgen comfortabel van A naar B brengen. Opties als niveauregeling, vierwielaandrijving, rubber matten, een kind-bestendig interieur en een grote kofferbak bewezen hun dienst. Allemaal zaken die ik in de Benz niet mis....B)

.... wij zijn ook terug van vakantie, maar onze Volvo XC70 staat nog met pech (problemen met de turbo + koeling en meer) in Zwitserland (of is misschien al met de ANWB autotrailer onderweg naar Nederland). Om verschillende redenen hadden we uiteindelijk toch gekozen voor de Volvo als vakantie-auto, maar één ding is zeker; volgend jaar weer met de W124 cabrio. Hij mag oud zijn, maar rijden doet 'ie altijd.

Uiteraard wordt de Volvo weer klaargemaakt [size=x-small]en dit keer voor de verkoop[/size]. De Volvo is zeker geen slechte auto (het was pure pech, wat natuurlijk ook met een W124 had kunnen gebeuren), maar "eens een W124, altijd een W124". Trouwens, als verkoper van W124's, moet je er eigenlijk ook dagelijks een rijden, niet waar? Dus sinds vandaag is een 250D van 1986 de auto voor dagelijks gebruik (totdat ook die weer verkocht wordt, want er zijn meer liefhebbers in deze categorie). Belastingvrij en 1 op 17 (diesel); dat is prettig autorijden.

W124STER zei:
520d zei:

.... wij zijn ook terug van vakantie, maar onze Volvo XC70 staat nog met pech (problemen met de turbo + koeling en meer) in Zwitserland (of is misschien al met de ANWB autotrailer onderweg naar Nederland). Om verschillende redenen hadden we uiteindelijk toch gekozen voor de Volvo als vakantie-auto, maar één ding is zeker; volgend jaar weer met de W124 cabrio. Hij mag oud zijn, maar rijden doet 'ie altijd.

Uiteraard wordt de Volvo weer klaargemaakt [size=x-small]en dit keer voor de verkoop[/size]. De Volvo is zeker geen slechte auto (het was pure pech, wat natuurlijk ook met een W124 had kunnen gebeuren), maar "eens een W124, altijd een W124". Trouwens, als verkoper van W124's, moet je er eigenlijk ook dagelijks een rijden, niet waar? Dus sinds vandaag is een 250D van 1986 de auto voor dagelijks gebruik (totdat ook die weer verkocht wordt, want er zijn meer liefhebbers in deze categorie). Belastingvrij en 1 op 17 (diesel); dat is prettig autorijden.

Je kunt gewoon pech hebben, of het nou met een youngtimer, een oldtimer of een moderne Volvo XC70, of met een 107, het kan iedereen overkomen, gewoon geen punt van maken, gewoon pech, zoals ik al zei!

520d zei:
W124STER zei:
... iemand enig idee waarom er voor de W140 nauwelijks belangstelling is in Nederland? Het zijn geweldige auto's en in 6 cilinder uitvoeringen naar verhouding, betaalbaar. De 8 cilinders zijn wat duurder (maar ook waardevaster). De 12 cilinder is een verhaal apart. Maar kijk naar het plaatje; dit moet toch onderdeel uitmaken van je automobiele carrière?

Even terugkomen op deze: het is inderdaad een prachtige uitvoering. Net als de 500 SE uit Castricum overigens. Punt bij dit formaat auto's is natuurlijk het onderhoud. Dat is nu eenmaal prijzig, al zal het in verhouding meevallen. Voor mezelf gesproken: ik wil zeker nog eens een mooie S rijden, dat moet ook onderdeel uitmaken van mijn automobiele carrière. Maar eerst moet de W124-ervaring nog wat verder rijpen....;)

... met de W140 komt het ooit goed in Nederland; de auto rijdt voortreffelijk. Het onderhoud is niet gratis, dat klopt; je krijgt er echter zeer veel autoplezier voor terug. Ik vind de W140 hét alternatief voor de W124 als je veel snelwegkilometers maakt (en er voldoende parkeerruimte is op de plaats van bestemming ;) ).

W124STER zei:

Tja, dat is balen. Maar zoals gezegd, pech kun je met elke hebben. Ik ben de 530i begin 2011 ook anderhalve week kwijt geweest nadat hij er in Zuid Duitsland de brui aan gaf. Die auto was toen pas 2 jaar oud en had nog geen 50K op de klok.

De XC is een prima vervoermiddel en mijn vrouw is er erg blij mee. Zolang wij met kleine kinderen zitten, is het voor ons de ideale family-car. Gelukkig kan ik me dan zakelijk nog eens laten gaan met leuke hobby-auto's, al is het nu wel mijn strikte voornemen daaraan niet meer zoveel geld te verspijkeren. De prijsklasse waarin ik nu rijd, bevalt me heel goed. De cabrio is een heerlijke auto die me telkens weer een glimlach bezorgt als ik erin stap. Zo'n W140 zie ik op termijn ook nog wel eens zitten, maar ook een mooie E38 zou ik best weer eens willen rijden. Als het allemaal een beetje leuk en betaalbaar kan, ruil ik graag nog eens door.

W124STER zei:
... met de W140 komt het ooit goed in Nederland; de auto rijdt voortreffelijk. Het onderhoud is niet gratis, dat klopt; je krijgt er echter zeer veel autoplezier voor terug. Ik vind de W140 hét alternatief voor de W124 als je veel snelwegkilometers maakt (en er voldoende parkeerruimte is op de plaats van bestemming ;) ).

Ook zonder die snelwegkilometers zou ik er zo voor kunnen gaan. En parkeerruimte? Ach, ik denk graag in mogelijkheden en niet in beperkingen....:}

Overigens, dit is ook een heel fijn uitzicht.... (tu)
IMG_8828%2520%2528Kopie%2529.JPG

Hè??? Hoe weet jij dat nou weer?

In ieder geval bedankt! Wordt zeer gewaardeerd aan dit kant van het scherm.

[size=x-small]Maar hoe de neu k weet-ie dat?[/size]

Van harte gefeliciteerd. 44, een broekie nog.:}

Dionysus zei:
Hè??? Hoe weet jij dat nou weer?

In ieder geval bedankt! Wordt zeer gewaardeerd aan dit kant van het scherm.

[size=x-small]Maar hoe de neu k weet-ie dat?[/size]

Je hebt het vast gemeld, vorig jaar. Of anders een jaar eerder.

Gefeliciteerd Dionysus! Op dezelfde dag jarig als Nigel Mansell, die vandaag 59 is geworden.

44. Een mooie leeftijd om jezelf een W124 cadeau te doen. Gefeliciteerd!

Is die T van Marco H. niet iets voor jou?;)

Terug
Bovenaan