up! zei:
Meer waar voor je geld dan bij een klassieke Audi 100?
Touché!
Ik moet bekennen dat ik de W124 zeker de meer verfijnde automobiel vind t.o.v. de Audi 100. De W124 is in veel opzichten eigenlijk gewoon de beste auto ooit gemaakt.
Ik heb alleen op veel vlakken nu al zoveel schik van
de 100 dat ik deze zeker niet aan de kant schuif. Nu ik de achtergrond van de Audi Typ44 beter heb leren kennen, en ik inmiddels ook aardig vertrouwd ben met de techniek, zijn er voor mij persoonlijk ook een aantal pluspunten van de Audi duidelijk geworden:
-Haast perfecte roestpreventie, geen echte aandachtspunten bij bodem en plaatwerk dus
-ca. 250kg lichter dan de W124
-De Audi vijfpitter klinkt onovertroffen lekker
-Eenvoudige techniek qua wielophanging en onderstel (weinig onderhoud en afstelling)
-W124 vind ik pas mooi vanaf Mopf1, dus voorlopig niet belastingvrij te koop naar mijn wensen
-Zuinig (ik rij gemiddeld 1:12-1:13!)
-Veel minder algemeen model
De 100 is zeker geen rijders/ stuurmansauto. Het is gewoon lekker cruisen met veel comfort.
Hoe dan ook, puur op basis van technische eigenschappen en rijkwaliteiten is de W124 de perfecte auto, daar kan een Audi 100 niet aan tippen. Op het gebied van charme, eenvoud en stijl heeft de Audi voor mij momenteel de voorkeur. Dat kan over een paar jaar weer heel anders zijn.