Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Het is weer zo'n plaatje waar je uren naar kunt kijken. En vanaf morgen te bewonderen op de Nederlandse wegen, met een ongetwijfeld breed glimlachende RWD achter het stuur. Jongensdromen.....B)

Bedankt mannen, ik ben zeer vereerd dat mijn SL-letje hier in dit mooie W124 topic wordt genoemd en afgebeeld.
Ik verwacht idd vanaf morgen ermee te kunnen rijden, heb er enorm veel zin in B)

@ 520d: Hoe is het met jouw Convertible, ben je er al weer mee on the road?

Ik heb de auto gisteren opgehaald. Ze loopt weer als een zonnetje! Heel vervelend natuurlijk dat het misging met de waterpomp en de koppakking, maar aan de andere kant weet ik nu wel zeker dat de Benz technisch voorlopig weer tiptop is. De man die hem repareerde, was overigens onder de indruk van de staat waarin de auto verkeerde.

Mooi dat ie weer spik & span is, kan het grote genieten weer worden voortgezet !!

R.W.D. zei:
Bedankt mannen, ik ben zeer vereerd dat mijn SL-letje hier in dit mooie W124 topic wordt genoemd en afgebeeld.

Ik moest toch een tweede keer keer lezen voordat ik zag dat je het toch over je SL had en niet over iets anders....:}

520d zei:
Ik heb de auto gisteren opgehaald. Ze loopt weer als een zonnetje! Heel vervelend natuurlijk dat het misging met de waterpomp en de koppakking, maar aan de andere kant weet ik nu wel zeker dat de Benz technisch voorlopig weer tiptop is. De man die hem repareerde, was overigens onder de indruk van de staat waarin de auto verkeerde.

Is dat niet wat naïef? Om te denken dat de Benz voorlopig technisch weer tiptop is. De waterpomp en koppakking zullen geen problemen meer opleveren. Maar er zit nog zoveel meer techniek aan een auto.

Twingo1 zei:
520d zei:

Is dat niet wat naïef? Om te denken dat de Benz voorlopig technisch weer tiptop is. De waterpomp en koppakking zullen geen problemen meer opleveren. Maar er zit nog zoveel meer techniek aan een auto.

Zo, de avond van 520d kan niet meer stuk!

Twingo heeft natuurlijk een punt, garantie op een storingsvrije auto heb je natuurlijk nooit, zeker niet bij een auto van 19 jaar oud. Aan de andere kant, met een auto van krap drie jaar oud ben ik ook al eens gestrand.

Mijn punt is meer dat ik nu toch een beetje verwacht de komende periode storingsvrij te rijden, nu de auto geheel is nagekeken.

520d zei:
Twingo heeft natuurlijk een punt, garantie op een storingsvrije auto heb je natuurlijk nooit, zeker niet bij een auto van 19 jaar oud. Aan de andere kant, met een auto van krap drie jaar oud ben ik ook al eens gestrand.

Mijn punt is meer dat ik nu toch een beetje verwacht de komende periode storingsvrij te rijden, nu de auto geheel is nagekeken.

That's the spirit.................................(tu)

Dionysus zei:
Zo, de avond van 520d kan niet meer stuk!

Ik ben graag recht door zee. :}

Ik vond het nogal stellig om zo'n zekerheid uit te spreken. Dat zou ik bij mijn Twingo niet eens durven.

Twingo1 zei:
Ik ben graag recht door zee. :}

Hou d'r van.
En mocht ik, God verhoede, me met een nieuwe Twingo moeten verplaatsen, dan zou ik ook nooit zo'n stelligheid betrachten.
Da's toch een Renault, zo'n Twingo? Nee, dan is stelligheid inzake bedrijfszekerheid inderdaad niet verstandig.

Bij een 19-jarige A124 met zo'n km-stand? Dan zou ik me die stelligheid wel permiteren.

520d zei:
Had je geen garantie dan???

... leuk filmpje dat laat zien wat de kwaliteitsverschillen zijn en het verschil in aanschafprijs verklaart. Veiligheid is geen 'dingetje'.

Stel, je bent verdwaald in zo maar een polder. Zo'n oneindige. En je wandelt doodgemoederd zo maar een hal in. Met de vraag: "Waar ben ik ergens?" En daar staat dan deze:

IMG_9167%2520%2528Kopie%2529.JPG

Capo di tutti capi.
In de polder.

Je verlaat achteruitlopend buigend de hal.
In zo maar een polder. Hoeveel autoriteit kan een polder verdragen? Wat een apparaat HQ-op-wielen! Wil, of kan, je zijn verhaal delen? Met ons dus?

michel1975 zei:
520d zei:
Had je geen garantie dan???

Nee. Dat heb ik bij de koop zo afgesproken, dat is dus een risico dat ik zelf bewust nam. Bij aflevering heeft de auto nog een grote beurt gehad, dus ik ging er van uit dat alles goed was. Die waterpomp heeft het twee weken later begeven, pech dus voor mij.

Dionysus zei:
Stel, je bent verdwaald in zo maar een polder. Zo'n oneindige. En je wandelt doodgemoederd zo maar een hal in. Met de vraag: "Waar ben ik ergens?" En daar staat dan deze:

Capo di tutti capi.
In de polder.

In zo maar een polder. Hoeveel autoriteit kan een polder verdragen? Wat een apparaat HQ-op-wielen! Wil, of kan, je zijn verhaal delen? Met ons dus?

Je weet het weer mooi te brengen. Die 300 SE in Rauchsilber met Dattel is overigens ook prachtig, hoewel in vergelijking met deze 600 natuurlijk wel van een andere orde.

... als er één kan schrijven, is dat Dionysus. Ik heb 'm al eens geschreven dat ik z'n eerste boek wat nog geschreven en uitgegeven moet worden, alvast wil kopen...

De 600SEL is inderdaad helemaal mooi. Het verhaal aardig. De auto komt uit Duitsland en heeft 2 eigenaren gehad; de eerste Duitse eigenaar en een tweede Nederlandse eigenaar. De Duitse eigenaar is geboren in 1935 en heeft zijn auto geschonken aan een goed doel. Toen stond de teller op 39.000km. Dat was in 2006. Toen ging de auto naar de Nederlands eigenaar. Die heeft er 85.000km bij gereden. Er is geen volledig ingevuld onderhoudsboekje maar het pak documenten en facturen dat erbij zit, compenseert dat ruimschoots. Het rijden is een groot feest; een V12 is bijzonder. Zoveel is duidelijk. De baas der bazen; daar heeft Dionysus helemaal gelijk in.

https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=215011349

Die Tino Zovko heeft meer apart spul staan. Een W210 E 60 AMG, een W202 C 55 AMG. En vrij recent een W140 S 72 AMG. Met recht heet zijn bedrijf MB Exoten.

Tja, Japanners. Er zijn Liebhaber die bij dit soort exoten liever een blokje om lopen.

De motorkap van die W124 had voor mij ook niet gehoeven. Maar dat zijn geen onoverkomelijke details. Zou hem daarvoor niet laten staan.

toch vind ik de huidige generatie AMG modellen mooier. Een stuk minder schreeuwerig dan die jaren 80 en 90 modellekes.

Hahaha, wat een kutplaat inderdaad. Vond het toen niks. En nu helemaal niet. Origineel van Tony Ronald ooit op een arcade/k-tel gehad.

Dionysus zei:

Capo di tutti capi.
In de polder.

Prachtig !!! Bijna net zo mooi als een 560SEL

W124STER zei:
De 600SEL is inderdaad helemaal mooi. Het verhaal aardig. De auto komt uit Duitsland en heeft 2 eigenaren gehad; de eerste Duitse eigenaar en een tweede Nederlandse eigenaar. De Duitse eigenaar is geboren in 1935 en heeft zijn auto geschonken aan een goed doel. Toen stond de teller op 39.000km. Dat was in 2006. Toen ging de auto naar de Nederlands eigenaar. Die heeft er 85.000km bij gereden. Er is geen volledig ingevuld onderhoudsboekje maar het pak documenten en facturen dat erbij zit, compenseert dat ruimschoots. Het rijden is een groot feest; een V12 is bijzonder. Zoveel is duidelijk. De baas der bazen; daar heeft Dionysus helemaal gelijk in.

Dit is toch een prachtige kant van jullie handel. Mooie en bijzondere verhalen bij de mooie en bijzondere auto's die je verkoopt. Heel leuk om te lezen!(tu)

520d zei:
Vind maar eens een tweede, zal het devies wel zijn.

Het mooie van (bijzondere) YT's is dat er never nooit niet een vergelijkbaar exemplaar is te vinden dus moet en zal je afgaan op de verkoper

Gullwing zei:
toch vind ik groen wat suffig.

hhmm, icm beige leder is Malachit toch wel chique. Dat vind ik overigens ook van Almandin met beige leder.

Voor de aardigheid nog een plaatje van de mijne, helemaal hersteld en fris gewassen....
IMG_0333.jpg

520d zei:
Voor de aardigheid nog een plaatje van de mijne, helemaal hersteld en fris gewassen....

Had je niet even een lege plek kunnen vinden.....................................:D

520d zei:
Toen ik parkeerde, was het leeg....;)

Ja dat is wel heel makkelijk..........................:D, trouwens heb je E60 eens van dichtbij mogen bekijken maar.........................(tu)(tu)

Mozes, wat een lekker ding heb je toch. Daar kan je naar blijven kijken, 't is net een lekker wijf mooie vrouw. Daar blijf je ook naar kijken.

En dat suffe dat rond een groene auto heen zweemt, ik herken dat wel. Mijn tentje is Boston Grün en dan kom je dus nog wel eens een zilvere, zwarte of metallic blauwe tegen...

Veel mooier.

haha, ik dacht vanmiddag iets soortgelijks.

Ik vond het iig een foto waard toen ik kwam aanlopen. En dat had ik bij de E60 nooit. Mooie auto, prachtig weggedrag en zonder meer de top qua opties, maar het echte hoeragevoel ontbrak.

Mooie auto, prachtig weggedrag en zonder meer de top qua opties, maar het echte hoeragevoel ontbrak.

dat heb ik eigenlijk bij elke nieuwe auto. Vorig jaar al een nieuwe 5 willen aanschaffen, echter doordat die auto mij te steriel was/is, niet gedaan.

Herkenbaar. De E38 deed mij veel meer, terwijl dat toch ook el een behoorlijk steriele auto is. Maar het ontwerp is nog steeds onovertroffen, zo is mijn bescheiden mening.

De E38 is tijdloos mooi. Toch denk ik dat de F01 die status in de toekomst ook wel zal krijgen, dit i.t.t. de E65.

De E65 is er wel één die niet snel vergeten wordt. Een klassieker in wording.

In de polder staat een hele mooie 300E met airco én schuifmans. Leuke auto, het enige is dat zilver/zwart wel een tikkeltje saai is in mijn ogen.

Gullwing zei:
Mooie auto, prachtig weggedrag en zonder meer de top qua opties, maar het echte hoeragevoel ontbrak.

dat heb ik eigenlijk bij elke nieuwe auto. Vorig jaar al een nieuwe 5 willen aanschaffen, echter doordat die auto mij te steriel was/is, niet gedaan.

Herkenbaar! Wij wilden vorig jaar een nieuwe CL 65 AMG aanschaffen. Maar we vonden de auto toch een beetje steriel en zonder gevoel. Daarom maar een 12 jaar oude S8 aangeschaft.

up! zei:
Herkenbaar! Wij wilden vorig jaar een nieuwe CL 65 AMG aanschaffen. Maar we vonden de auto toch een beetje steriel en zonder gevoel. Daarom maar een 12 jaar oude S8 aangeschaft.

Wanneer ga je het theater in? Speel je ook op oudjaarsavond?

Nou, ik ben kennelijk niet de enige. Aan een 20 jaar oude Mercedes wordt hier kennelijk de voorkeur gegeven boven een nieuwe 5-serie. Zo werkt dat ook bij mij. Ja, een CL65 is een mooie auto. Zit goed in elkaar, maar het echte hoeragevoel ontbrak. Een beetje een steriele auto. Gelukkig toen gekozen voor de karakteristieke S8 D2.

Op oudjaarsavond speel ik normaal gesproken niet. De
mercedes_ster.png
van de avond is dan vaak een taxi.

Terug
Bovenaan