Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hufterproof zijn ze zekerflop zei:520d zei:Zo is het. En verlies? Ach, ik calculeerde wel afschrijving in. Onder de streep ben ik keurig binnen mijn budget gebleven, dus op dat punt geen klachten. Het was de investering bovendien wel waard. ik heb er toch een half jaar met plezier in gereden. Als W124STER nu maar zorgt dat de 300 verder verfijnd wordt en goed terecht komt, heb ik er een prima gevoel bij. En als ik de beschrijving op de site zo lees, komt dat wel goed!
Een half jaar? Mn buurman rijdt al ong. 25 jaar met een mazda 626! (sz-91-jg)![]()
S-J zei:Na een nieuwe einddemper, is de rest van de uitlaat van de 260 ook vervangen. Iets dikker, voor net die 2 pk extra om de 300 bij te houden.![]()
W124STER zei:(de tiende editie van de Bremen Classic Motorshow vindt vanaf 3 tot en met 5 februari 2012 plaats).
300E zei:S-J zei:Na een nieuwe einddemper, is de rest van de uitlaat van de 260 ook vervangen. Iets dikker, voor net die 2 pk extra om de 300 bij te houden.![]()
Met dat nieuwe uitlaatje wil ik wel even met je optrekken bij het stoplicht met een 300E
41ZSHT
S-J zei:300E zei:S-J zei:Na een nieuwe einddemper, is de rest van de uitlaat van de 260 ook vervangen. Iets dikker, voor net die 2 pk extra om de 300 bij te houden.![]()
Met dat nieuwe uitlaatje wil ik wel even met je optrekken bij het stoplicht met een 300E
41ZSHT
Heb je een handbak of automaat? Katalysator?
Ik heb een 260E zonder kat handgeschakeld en een 300E met kat automaat. Denk dat ze qua acceleratie elkaar niet veel ontlopen. Maar de 300 wint het dik aan souplesse. Heeft ie net weer bewezen.![]()
Wheels & Chrome zei:Onze 260E is weer terug van de spuiter!
Voor een nette 2100 euro restylers verwijderd, roest wielkastranden aangepakt, voor spatborden vervangen, 1 rot dorpelgat gelast, flauwe deuk uit 1 deur gehaald en alles behalve het dak en de genoemde plekken gespoten, dus kofferklep, motorkap, bumpers etc. Deurkappen en plastic onderdorpels niet.
Burtis zei:Ik ben gister naar Montfoort gereden, naar MB klassiekers. Weet niet of deze bij jullie bekend is, denk het haast wel. De indruk was goed, vriendelijke jonge man en hij heeft heel wat mooie auto's staan. Ik heb gekeken naar deze 260e https://www.mb-klassiekers.nl/collectie_detail.php?page=03&id=419
Auto is roestvrij, dat heb ik goed gecheckt alleen de minpunten waren:
2 scheuren in het dashboard (vond het niet heel storend)
Voor heeft hij een plekje op de bumper
En het is een 6 cilinder in lijn natuurlijk, maar stationair wiebelde de motor toch behoorlijk. De verkoper heeft meegekeken en die zegt dat dit ligt aan de bougiekabels en de kap en dat dat na reparatie wel verholpen moet zijn. Er zat ook een lichte tik in het blok, tijdens de proefrit begon het oranje olielampje te branden. Klopt het dat, als je de olie weer op goed niveau hebt dat de tik dan weer weg kan zijn?
Hij heeft wat punten en daar is prijs ook naar, hij kon wel alle onderhoudsbeurten aantonen en de indruk van deze auto was toch wel netjes.
Ik heb in ieder geval de eerste gezien en dan heb ik straks ook vergelijk voor de volgende. Zitpositie moest ik wel even aan wennen, ik ben een goeie 2 meter lang en het duurde even om de boel goed te krijgen maar al met al zit het toch wel vorstelijk!
Wheels & Chrome zei:Onze 260E is weer terug van de spuiter!
Goed gespoten, geen sinasappel. Helaas aan de linkerkant de onderkant van de deuren niet meegespoten (zit toch achter de platen, maar toch)
en aan de rechterkant de raambogen niet. Niet heel erg, want geen kleurverschil, dus even polijsten omdat ze minder glimmen. En het rechter imitatie spatbord past iets minder helaas (niet storend, maar toch), net als het zogenaamde originele spatbord linksvoor. Bij de bestuurdersdeur sluit hij netjes aan, maar bij de motorkap ligt de kap iets hoger dan het spatbord. Moet nog wel even nagesteld worden vind ik.
Al met al voor een nette prijs strak afgeleverd. Vooral gezien het groot aantal plekjes dat ik rondom heb aangegeven.
Hij schrok er van toen ik met een fotoboekje kwam aanzetten met alle punten!
Voor een nette 2100 euro restylers verwijderd, roest wielkastranden aangepakt, voor spatborden vervangen, 1 rot dorpelgat gelast, flauwe deuk uit 1 deur gehaald en alles behalve het dak en de genoemde plekken gespoten, dus kofferklep, motorkap, bumpers etc. Deurkappen en plastic onderdorpels niet.
Nu nog even de andere 3 dorpelgaten schoonmaken en behandelen zodat die niet volgend jaar alsnog gelast moeten worden en dan kunnen de kappen er weer op. Daarna maak ik foto's.
W124STER zei:
Jammer van de kleurW124STER zei:... dit is inderdaad een stuk mooier; ik heb er over getwijfeld de velgen direct te wisselen, maar er is publiek voor deze AMG's. Mensen die dit echt willen. Zelf kies ik ook voor 15-gaats. Absoluut.
Dionysus zei:Ik wist niet dat 15-gaatsen konden schreeuwen, maar na het zien van deze foto's heb ik ze gehoord. "Wij horen hier!"
En terecht.
Twingo1 zei:Voor beide geldt, mooier heb ik ze vandaag niet.
Twingo1 zei:Het verkeerde publiek?![]()
Dr. Vogler zei:![]()
Lijkt het slecht zo of is dit inderdaad Violan metallic? If so, dan is dit met het cremebeige interieur wel een onverslaanbaar chique combinatie.![]()
aras zei:Ik zag afgelopen week zo'n kathedraal naast een nieuwe 5-serie staan. Dan lijkt het wel een dorpskerkje. Ofwel, wat is die BMW een grote auto.
Sproet zei:Mensen die een Mopf2 voorkant mooi vinden op een Mopf 1 weten doorgaans niet het verschil tussen de diverse facelifts. Ze vinden het dan al snel 'aardig' en zien totaal geen verschil met wat er op zou 'horen'. (Die plakken er nog rustig een spoilertje bij, staat ook wel lekker sportief)
Maar Zen had ook een C124 met zo een constructie en toen waren er loftuigingen over van mensen die er anders kritisch over zijn en dus wel beter weten. Zo zie je maar hoe betrekkelijk het is wat mensen zeggen. Het gaat er veel meer om welk gevoel je er zelf bij hebt. Een purist zal het storend vinden.