Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Soloman zei:
Waar is het sterretje?:confused:

... (als ik je vraag goed interpreteer) dit is niet de auto van de advertentie (de foto's op Ebay zijn van matige kwaliteit). Dit is een MoPf 2, terwijl de E60 uit de advertentie een MoPf 1 is. Overigens beiden zonder 'ster op grille of motorkap'.

j90q48.jpg


[size=x-small]edit: + plaatje[/size]
 
@S-J Heeft Ron de Vries de speakers in huis of moet hij deze bestellen? Voor heb ik de kartonnen speakers van 24 jaar oud die nog vervangen moeten worden. Ron is 20 minuten rijden voor mij, ideaal dus.
 
W124STER zei:
terwijl de E60 uit de advertentie een MoPf 1 is.

Een E 60 AMG is niet hetzelfde als een 500 E 6.0 AMG. De eerste heeft 5 kW/7 pk meer. Ik vermoed dat de volledige motorcode, wel beide beginnende met M119 overigens, ook anders is. Maar hier weet MHS meer van.
 
260E-W124 zei:
@S-J Heeft Ron de Vries de speakers in huis of moet hij deze bestellen? Voor heb ik de kartonnen speakers van 24 jaar oud die nog vervangen moeten worden. Ron is 20 minuten rijden voor mij, ideaal dus.

Ligt eraan. Toen ik bestelde had hij 1 set op voorraad, maar een tweede set had hij in 2 dagen binnen.
 
Gewoon nog eens een mooi plaatje van een plaatje van een auto. Ik verjaar vandaag, dus permiteer ik me dat.

7009750_IMG_4146.jpg

320 TE

Ik voel een diepe verliefdheid. En die duurt nu al jaren.
 
... @ Dionysus, van harte! Het beste voor de toekomst gewenst, of meer on topic; Das Beste oder nichts. Volgend jaar met 320TE?
 
S-J zei:
260E-W124 zei:
@S-J Heeft Ron de Vries de speakers in huis of moet hij deze bestellen? Voor heb ik de kartonnen speakers van 24 jaar oud die nog vervangen moeten worden. Ron is 20 minuten rijden voor mij, ideaal dus.

Ligt eraan. Toen ik bestelde had hij 1 set op voorraad, maar een tweede set had hij in 2 dagen binnen.

Dan bel ik morgen eerst even, dank voor de snelle reactie! Moet overigens ook de balansregelaar nakijken, stuurt naar achter een minimaal vermogen door. Misschien trek ik wel nieuwe kabels, de antieke Becker is inmiddels vervangen voor een klassiek ogende Pioneer met een meer dan voldoende instelmogelijkheden.
 
Weer terug van vakantie met de 250D, die zich wederom heeft bewezen als een fijne reisauto:

DSC_2837.jpg


DSC_3072.jpg


DSC_3076.jpg


4700 km gereden, half Europa gezien. W.o. het circuit van Imola en de Pyreneeën dus.
 
260E-W124 zei:
Moet overigens ook de balansregelaar nakijken, stuurt naar achter een minimaal vermogen door. Misschien trek ik wel nieuwe kabels, de antieke Becker is inmiddels vervangen voor een klassiek ogende Pioneer met een meer dan voldoende instelmogelijkheden.

Dat probleem heb ik ook. Mijn vader kijkt er nu naar, die is helemaal enthousiast over mijn aankoop. Kan hij eindelijk weer eens ouderwets knutselen met audio en boxen. Ik heb de Becker inmiddels ook vervangen, maar wel bewaard. Ook de originele aansluitingen zijn behouden gebeleven, zodat het altijd weer terug kan worden gezet.

Dank voor de tips over de boxen!
 
Vinnievw zei:
Weer terug van vakantie met de 250D, die zich wederom heeft bewezen als een fijne reisauto:
4700 km gereden, half Europa gezien. W.o. het circuit van Imola en de Pyreneeën dus.

Wat heb jij toch een mooie 250D. Prachtige kleur, zeker icm je interieur.(y)
 
Dionysus zei:
Gewoon nog eens een mooi plaatje van een plaatje van een auto. Ik verjaar vandaag, dus permiteer ik me dat.

7009750_IMG_4146.jpg

320 TE

Ik voel een diepe verliefdheid. En die duurt nu al jaren.

Gefeliciteerd!

Mooi auto inderdaad, al zou ik de knippers en achterlichten wel direct vervangen. Die velgen zijn goed (AMG styling II toch?), zeker icm dat verlaagde onderstel.

En voor die verliefdheid is er maar één remedie: koop een mooie W124. Ik heb er jaren naar zitten staren, jaren die ik ook in een W124 had kunnen zitten. ;)
 
Gefeliciteerd, Dionysus!

Mooie foto's van een prachtige 250 D, Vinnie! Die kleur staat 'm zeker erg goed.
 
Dank heren.
En die 320 TE? Die komt er gewoon.

Prachtplaten Vinnie. Mooie trip ook.
 
Donkere luchten in het mooie Sauerland....
Geen duizenden kilometers, maar toch lekker kunnen rijden en genieten!
Wat is het een fijne auto.

2322857260040642535S600x600Q85.jpg
 
Dionysus zei:
Gewoon nog eens een mooi plaatje van een plaatje van een auto. Ik verjaar vandaag, dus permiteer ik me dat.

Iets te laat, maar beter laat dan nooit: Gefeliciteerd en nog vele jaren!
 
Vinnievw zei:
Weer terug van vakantie met de 250D, die zich wederom heeft bewezen als een fijne reisauto:

DSC_3076.jpg


4700 km gereden, half Europa gezien. W.o. het circuit van Imola en de Pyreneeën dus.

...whow
 
Wheels & Chrome zei:
Donkere luchten in het mooie Sauerland....
Geen duizenden kilometers, maar toch lekker kunnen rijden en genieten!
Wat is het een fijne auto.

Fijn is één aspect voor deze Sacco-creatie, het ding is nog prachtig ook. Wel eens aan achterhoofdunitjes gedacht?

Thenx Joël.
 
Wheels & Chrome zei:
Donkere luchten in het mooie Sauerland.... Geen duizenden kilometers, maar toch lekker kunnen rijden en genieten!
Wat is het een fijne auto.

... mooie plaat! (y)
 
Ergens las ik dat Sacco een standbeeld verdient, helemaal mee eens. Zelfs vrouwlief denkt er zo over :T
Ik heb 3 van zijn creaties en ze vervelen niet. En dat kan ik van mijn vorige auto's niet zeggen.
Naast de Cadillac's dan. Alhoewel ik moet zeggen, ik had een rampzalige BMW E28 535i die ik niet mis, maar
er was gister iemand bij mij met een E28 M535i in een zeeeer mooie staat, dat zet je wel aan het denken.
Althans, een paar seconden dan maar, want dan draai je je om en loop je langs je W124 en W201 en is
dat moment gelukkig weer voorbij...........
 
Twingo1 zei:
W124STER zei:
terwijl de E60 uit de advertentie een MoPf 1 is.

Een E 60 AMG is niet hetzelfde als een 500 E 6.0 AMG. De eerste heeft 5 kW/7 pk meer. Ik vermoed dat de volledige motorcode, wel beide beginnende met M119 overigens, ook anders is. Maar hier weet MHS meer van.

Het is inderdaad 'net anders', maar het heeft beiden volgens mij wel dezelfde aandacht van liefhebbers / verzamelaars. Al lijkt deze 500E 6.0 AMG wel 'relatief goedkoop' te zijn (en een E60 AMG is volgens mij momenteel duurder, al weet ik er geen te koop).
 
Wheels & Chrome zei:
Ergens las ik dat Sacco een standbeeld verdient, helemaal mee eens.

oké dan;

1he7b6.jpg


Er is al eens eerder een foto van Sacco gepost door Smarter, maar nog eentje kan geen kwaad. Van Sacco wordt gezegd; "Italian passion meets German precision".
 
Als groot bewonderaar van Sacco ben ik het niet met je eens. Italian passion had-ie misschien in z'n leven, daar heb ik geen idee van, maar z'n ontwerpen zijn zo Teutoons als Teutoons maar zijn kan. Strak, streng, helder, zakelijk elegant, functioneel. Echt Duits. Echt Mercedes. En juist die design-filosofie spreekt mij erg aan.

Z'n hoogtepunt? W126. Meest dynamisch en toch helemaal Sacco? W124. De schuin afgesneden achterlampen, de licht hellende voorkant, de kont hoger dan het front. De pontificale MB-grille die naadloos in het (toen) moderne design ingepast werd.

Een meesterwerk. Duits.
 
... ik weet, het is schaamteloos gekopieerd van de MB site, maar het is een compleet verhaal en dat had ik hier nog niet gepost. Leuk om te lezen. Ik vraag me alleen af of de aantallen in de laatste alinea kloppen; er zijn bij mijn weten meer cabrio's gebouwd, dan hier genoemd. De data van Wiki komt beter overeen:

Van de Mercedes-Benz W124 werden in in totaal 2.583.470 exemplaren geproduceerd.

De productieaantallen naar model:

- Sedan: 2.058.777 Stuks
- Stationwagen: 340.503 Stuks
- Coupé: 141.498 Stuks
- Cabrio: 33.952 Stuks
- Lange versie: 2.342 Stuks
- Chassis voor speciale opbouw: 6.398 Stuks

Het artikel;

De Mercedes-Benz W124 – de eerste serie waarin de aanduiding E-Klasse zijn intrede deed – vierde in 2009 zijn 25e verjaardag. En die mocht niet ongemerkt voorbij gaan. Immers: in de W124 was de auto waarin 4MATIC vierwielaandrijving debuteerde en de 500 E was de eerste Limousine in de hogere middenklasse die kon worden geleverd met een V8-motor. Maar de W124, die tot 1997 in productie bleef, dankt zijn sterke reputatie ook aan de diverstiteit van de modellijn én aan zijn legendarische betrouwbaarheid. En dus is het niet verwonderlijk dat juist de modellen uit deze lijn nu al veelgezochte Youngtimers zijn.

De Mercedes-Benz W124 maakte zijn debuut als Limousine. Dat gebeurde in november 1984 in Sevilla (Spanje). De W124 viel in eerste instantie op door zijn markante uiterlijk, dat naadloos aansloot op dat van de zeer succesvolle 190-reeks. Ook onderhuids waren er belangrijke parallellen met dat model. Zo maakte de W124 eveneens gebruik van ‘high-strength’ staalsoorten en diverse (andere) gewichtsbesparende materialen. Zoals gebruikelijk ging dat niet ten koste van de veiligheid. Integendeel: de W124 was het eerste model van Mercedes-Benz dat in de aanloop naar productie niet alleen fysieke crashtesten onderging, maar ook werd onderworpen aan computersimulaties van ongevallen. Dit leidde niet alleen tot een zeer stijve en dus veilige ‘passagierscel,’ maar ook tot ingenieuze kreukelzones én een voetganger-/fietservriendelijk ontwerp van de voorkant van de auto.

Elegante en aerodynamica
Het ontwerp van de W124 was van de handen van Bruno Sacco, Joseph Gallitzendorfer en Peter Pfeiffer. De lijnvoering was (en is) markant en tijdloos. De zeer gunstige Cw-waarde (tussen 0,29 en 0,32) leverde een belangrijke bijdrage aan indrukwekkende verlaging van het gemiddelde vebruik ten opzichte van de voorgangermodellen (W123). Opvallend aan het design van de W124-modellen was bovendien dat een (viercilinder) 200 D nauwelijks afweek van bijvoorbeeld een 300 E (zescilinder). Slechts twee details maakten het verschil: de zescilinder-modellen beschikten over een (goed verborgen) dubbele uitlaat en de 300 D en de modellen met airconditioning (toen nog een extra…) waren te herkennen aan hun luchtinlaten met louvres in de voorbumper. Een opmerkelijk detail was de toepassing van een panoramische ruitenwisser. Deze bewoog over een excentrische nok en wist zodoende 86% van de voorruit schoon te houden – een record in die tijd.

De praktische Estate
De W124-reeks kenmerkte zich door een grote variatie aan carrosserievarianten. In september 1985 werd de extra ruime en praktische Estate geïntroduceerd. Deze volgde uiteraard de stijl van de Limousine; afhankelijk van de motorisering liet hij een Cw-waarde tussen 0,34 en 0,35 voor zich noteren. De S124 (destijds: T-model) was zijn tijd ver vooruit op het gebied van veiligheid. Dat kwam onder meer tot uiting in de innovatieve vorm en plaatsing van de benzinetank. De Estate was leverbaar met dezelfde motoren als de Limousine, maar hij was er ook als 300 TD TURBO. In die uitvoering beschikte hij over een 105 kW sterke turbodieselmotor.

De elegante Coupé
In maart 1987 werd de W124-reeks verblijd met de komst van een uitermate elegante Coupé. Dit model dankte zijn geheel eigen (sportieve) voorkomen onder meer aan de (ten opzichte van de Limousine) 8,5 cm ingekorte wielbasis. Ook het ontbreken van B-stijlen droeg bij aan het unieke karakter. Het ontbreken van die B-stijl werd gecompenseerd door de A-stijlen te versterken en door nog meer gebruik te maken van extra sterke staalsoorten. Een ander Coupé-typisch stijlelement was de toepassing van kunststof carrosseriedelen met geïntegreerde skirts. Deze werden in een contrasterende kleur gespoten en zorgden zo voor een uniek visueel effect.

Volop open: de A124 Cabriolet
In 1992 ging de 300 CE-24 Cabriolet in productie en daarmee was er na 20 jaar eindelijk weer een vierzits open auto in de hogere middenklasse beschikbaar. De A124 Cabriolet had de Coupé als basis, maar er waren ten opzichte van dat model meer dan 1.000 componenten gewijzigd om de stijfheid van het koetswerk te garanderen. Zo was de A-stijl nogmaals versterkt en achter de achterstoelen waren twee ijzersterke rolbeugels onzichtbaar weggewerkt. Bij een ongeval kwamen (en komen) deze volautomatisch (in 0,3 s) naar buiten. De sofftop van de A124 Cabriolet is een kunststukje op zich. Zo beschikt hij over een verwarmde achterruit van veiligheidsglas en is hij gevat in een dubbel uitgevoerd frame. De aansluiting met de kap is daardoor naadloos en het zicht naar achteren optimaal.

Speciale gevallen en gelegenheden
Ook de W124-reeks vormde weer een perfecte basis voor een breed scala aan speciale voertuigen. Hij was in goede Mercedes-Benz-traditie ook leverbaar als chassis met een gedeeltelijk koetswerk; een perfect startpunt voor de bouw van een ambulance of een lijkwagen. Vanaf 1989 was er ook een W124 Limousine met lange wielbasis (+ 80 cm) en zes portieren. Dit in samenwerking met Binz ontwikkelde model was er als 250 D en als 260 E.

Een historie vol hoogtepunten
Zoals het een Mercedes-Benz betaamt, bleek ook de W124 weer trendsettend op diverse vlakken. In deze reeks debuteerde bijvoorbeeld het automatische, elektronisch aangestuurde 4MATIC vierwielaandrijving-systeem (1985). Parallel hieraan bood Mercedes-Benz het zogenaamde ‘dynamic handling concept’ aan. Hierin waren een elektronisch sperdifferentieel (ASD) en antidoorslipregeling (ASR) inbegrepen. Al deze systemen kregen informatie via sensoren van het ABS. In 1985 debuteerde ook de geregelde driewegkatalysator. Vanaf 1986 was deze standaard op alle modellen – inclusief het 200-model met carburateur.

De historie van de W124 is er ook een van continue technische ontwikkeling en verfijning. Zo werden de 300 D TURBO-modellen in ’87 leverbaar in combinatie met 4MATIC, in 1987 verscheen de 200 E met injectiemotor en de vijfcilinder 250 D. In 1988 kregen de vijf- en zescilinder dieselmodellen een nog efficiëntere verbranding dankzij een gewijzigd inspuitsysteem en in datzelfde jaar werden zaken als ABS en een rechter buitenspiegel met verwarming standaard op alle modellen. In 1989 werden de viercilinder dieselmotoren voorzien van een gewijzigd inspuitsysteem met lagere emissiewaarden tot gevolg. Dit effect werd nog eens versterkt door het beschikbaar komen van uitlaatgasrecirculatie in combinatie met een oxidatiekatalystaor (optioneel vanaf 1990).

De modelwijziging van 1989
In 1989 voerde Mercedes-Benz een ingrijpende ‘Modellpflege’ door. Alle W124 modellen kregen (zoals de Coupé) kunststof flankbescherming – onder de liefhebbers ‘Sacco-Bretter’ genoemd – en het interieur werd vernieuwd. De Limousine de Coupé en de Estate konden vanaf dat moment ook worden geleverd met de 3,0-liter zescilinder 24V-motor met variabele nokkenastiming. In deze modellen leverde de motor een vermogen van 162 kW.

500 E
De inmiddels legendarische 500 E debuteerde in oktober 1990 op de autotentoonstelling van Parijs. Dit nieuwe topmodel was de eerste E-Klasse met een achtcilinder motor. Afgezien van de uitgeklopte wielkasten, de 16-inch lichtmetalen velgen, mistlampen in de voorbumper en de verlaagde koets, onderscheidde de 500 E zich amper van de andere W124-modellen. De vijfliter V8 met 240 kW zorgde echter voor ongekende prestaties zoals een top van 250 km/h (begrensd) en een ‘0-100’ in 5,9 s. De 500 E had standaard ASR en hydropneumatische vering achter.

2.000.000
In juni 1992 bereikte de productie van de W124 een belangrijke mijlpaal: het tweemiljoenste exemplaar liep van de band. Enkele weken later onderging de reeks een tweede facelift. Daarbij lag de nadruk op de motoren en een uitbreiding van de standaarduitrusting. Alle benzinemotoren schakelden bijvoorbeeld over op vier kleppen per cilinder. De standaarduitrusting werd uitgebreid met onder meer airbags, centrale vergrendeling, elektrisch verstelbare buitenspiegels en een vijfversnellingsbak voor de viercilinder-modellen. Nieuw in het gamma was de 400 E met 4,2-liter V8 (205 kW).

De eerste E-Klasse
Vanaf 1993 ging de W124-reeks door het leven als E-Klasse. Daarmee liep deze modellijn in de pas met bijvoorbeeld de S-Klasse en de kort daarvoor geïntroduceerde C-Klasse. Net als bij deze modellen volgden op de letter drie cijfers, die betrekking hadden op de cilinderinhoud. De afkortingen D en TD werden vervangen door het voluitgeschreven ‘Diesel’ en ‘Turbodiesel.’ De nieuwe naamgeving ging gepaard met enkele uiterlijke wijzigingen. Zo beschikten de E-Klasse modellen voortaan over een in de motorkap geïntegreerde grille waarbij de ster een plaatsje op de motorkap kreeg. De knipperlichten vóór bevonden zich vanaf dat moment achter blank glas. Bovendien werd de vorm van achterklep en bumpers licht gewijzigd. Rond dezelfde tijd verscheen de E 60 AMG met een 280 kW pk sterke zesliter V8-motor als nieuw topmodel ten tonele. Diverse carrosserievarianten werden leverbaar als E 36 AMG met een 200 kW pk sterke zescilinder.

Einde productie in 1995, nu een youngtimer
In juni 1995 presenteerde Mercedes-Benz de opvolger van de W124: de W210-reeks. De W124 Limousine ging tussen juni en augustus 1995 uit productie. De Estate werd nog tot en met 1996 gemaakt en de laatste Cabriolet kwam in 1997 van de band.

In totaal werden 2.555.861 W124-modellen geproduceerd. De productieaantallen van de verschillende modellen op een rij:
• Limousine: 2.058.777 exemplaren
• Estate: 340.503
• Coupé: 141.498
• Cabriolet: 6.343
• Limousines met lange wielbasis: 2.342
• Chassis met gedeeltelijke carrosserie: 6.398

25 jaar, 35%
Met het bereiken van de 25-jarige leeftijd is nu ook de W124 officieel een Youngtimer of Young Classic. Dat komt ook tot uiting in de nieuwe Young Classics-afdeling in het Mercedes-Benz Museum in Stuttgart. Hier zijn prachtige (toekomstige) klassiekers waaronder diverse W124-modellen te huur én te koop. Op dit moment omvat het aanbod onder andere een tot in de puntjes verzorgde 200 E, een vlekkeloze 300 TE en een ravissante 300 CE Cabriolet. Het actuele overzicht is altijd te vinden via www.mercedes-benz-classic.com.

De aanschaf van een dergelijke auto is in meer opzichten een slimme investering. Dankzij de zeer hoge bouwkwaliteit en de innovatieve technologie is de W124 ook vandaag nog een betrouwbare, comfortabele én tijdloos representatieve metgezel. En dat is iets waar slimme ondernemers van kunnen profiteren. Auto’s van 15 jaar en ouder komen namelijk in aanmerking voor het nieuwe bijtellingtarief van 35%, maar dan wel over de dagwaarde van de desbetreffende auto. Voor een goede W124 met een dagwaarde van bijvoorbeeld € 10.000 – bedraagt de jaarlijkse bijtelling dus slechts € 3.500/jaar.

De historie herhaalt zich
Voor Mercedes-Benz staat 2009 nadrukkelijk in het teken van de introductie van de nieuwe E-Klasse (W212). Het nieuwe gamma heeft dezelfde opzet als de W124-lijn. Inmiddels zijn er een representatieve en comfortabele Limousine, een sportief-elegante Coupé en dit weekend staat de E-Klasse Estate voor het eerst bij de Nederlandse Mercedes-Benz dealer. In het vroege voorjaar voor 2010 wordt de lijn verder uitgebreid met een sprankelende Cabriolet. Afgezien van de opbouw van het gamma, zijn er meer belangrijke overeenkomsten tussen de W124-reeks en de W212. In beide modellijnen komen de typische Mercedes-Benz-kernwaarden namelijk maximaal tot uiting. Dat betekent dat innovatieve technologie leidt tot een buitengewoon hoog veiligheids- en comfortniveau. Mede daardoor is de W212 net als de W124 een auto waarin iedereen zich direct thuis en op zijn gemak voelt. De W212 koppelt dit alles wederom aan een onberispelijke bouwkwaliteit waardoor ook dit model over 25 jaar zonder twijfel weer een veelgezochte Youngtimer zal blijken te zijn.
 
Dionysus zei:
Als groot bewonderaar van Sacco ben ik het niet met je eens. Italian passion had-ie misschien in z'n leven, daar heb ik geen idee van, maar z'n ontwerpen zijn zo Teutoons als Teutoons maar zijn kan. Strak, streng, helder, zakelijk elegant, functioneel. Echt Duits. Echt Mercedes. En juist die design-filosofie spreekt mij erg aan.

Z'n hoogtepunt? W126. Meest dynamisch en toch helemaal Sacco? W124. De schuin afgesneden achterlampen, de licht hellende voorkant, de kont hoger dan het front. De pontificale MB-grille die naadloos in het (toen) moderne design ingepast werd.

Een meesterwerk. Duits.

... ik ben het met je eens; ik zie ook veel meer Duits, dan Italiaans. Maar de bewuste typologie, wordt 'm door velen toegedacht.

Overigens, Bruno Sacco zelf beschouwt de W140 als zijn design hoogtepunt (tenminste, in het interview wat ik ooit ergens gelezen heb).
 
GroteFoto-E3SQWR48.jpg


1989-mercedes-benz-w1241-e-class-next-time-you3.jpg


Interessant laatste stuk van je post. De vergelijking die gemaakt wordt tussen de W212 en de W124. Design-technisch gaat de vlieger echter niet op. De zijkant van de de W212, vol met lijnen, de koplampen die "gesplitst" zijn, de achterlampen met hun niet te definiërende vormen. Puur qua silhouette heeft de W212 een mooi dynamisch koetswerk. De invulling van dat silhouette vind ik echter rommelig. Daar heeft Sacco niets mee te maken. L'art pour l'art. Goedkoop effectbejag.

Maar gelukkig wel weer goed inmekaar gezet. Qua rijden is het wel weer een echte Benz. Een bijzondere auto om mee te rijden. En dat is winst. Maar het is (nog) geen W124.

Edit: Foto van W212 verkleind. Die kleur is trouwens wel ongeloveloos 2011.
 
Ik vind de W212 best een mooie auto om te zien. Hoewel ik er in het begin wel even aan moest wennen, en echt lijken op de W124 doet 'ie natuurlijk niet.
 
W124STER zei:
Overigens, Bruno Sacco zelf beschouwt de W140 als zijn design hoogtepunt (tenminste, in het interview wat ik ooit ergens gelezen heb).

En wie zijn wij om dat tegen te spreken. Kijk hier maar eens.
 
520d zei:
Ralf T zei:
520d, daar moet nog flink wat gebeuren. Dat valt wel even tegen voor een "goed onderhouden" exemplaar.

Tja, dat dacht ik dus ook. Heb ik me toch weer vergist in het mooie uiterlijk en de strak bijgehouden boekjes. Maar goed, ik neem het verlies en knap hem lekker op, het gelukzalig zoeven maakt veel goed....:cool:

Tsja, er is wat te zeggen voor aanschaf bij de specialist al lijken de prijzen daar wat duurder.......:cool:
 
Van die W212 word ik niet warm, doe me dan deze maar:
m1fyodlbr7v2_800.jpg


Deze lijn is wat mij betreft erg mooi, van de moderne Mercedessen vind ik dit wel een van de betere.
 
Auto Timon zei:
Tsja, er is wat te zeggen voor aanschaf bij de specialist al lijken de prijzen daar wat duurder.......:cool:

Dat vind ik erg meevallen in verhouding tot de kosten die ik nu moet maken. Al met al zit ik straks op vrijwel hetzelfde bedrag als de 300 CE die nu bij jou staat. Een erg mooi exemplaar overigens.(y)

Ik heb de mijne overigens niet zozeer gekocht om voordeliger uit te zijn, het ging mij om het specifieke exemplaar. Qua kleurstelling en uitvoering vind ik hem top, de kilometerstand is acceptabel en het is een origineel NL geleverde auto, met het bijbehorende kenteken uit die periode. Dat er wat werk aan zat, heb ik maar op de koop toegenomen. Een heel aantal dingen die nu moeten gebeuren, horen overigens ook wel bij het reguliere onderhoud. Daar zou ik bij een youngtimer van de specialist vroeger of later ook tegenaan lopen.

Mijn conclusie: wil je zeker weten dat je een goede treft, koop dan bij de specialist. Dan ben je in elk geval zeker van de historie en de aandachtspunten van het specifieke exemplaar. Dat is in mijn geval toch een gok geweest. Op hoofdlijnen zit ik gelukkig goed, maar een aantal zaken heb ik gewoon gemist. In financieel opzicht ben ik iig niet gunstiger uit nu.
 
Leuk filmpje van Grip (RTLII) over de aankoop van een w124 in Duitsland. Slechts 1800 eurie dus voor een 230e uit '88 met aangetoonde 130000 op de klok, dealeronderhouden. Duurder hoeft het echt niet te zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=aUU6pvXkU_E
 
... heel leuk om te zien! Leidend voorwerp; een 230E van 1988, 133K op klok, automaat, schuifmans, armsteun, dealeronderhouden, volledig ingevuld serviceboekje. Te koop voor €1800; wat dat betreft moet je als liefhebber in Duitsland gaan wonen...
 
520d zei:
Auto Timon zei:
Tsja, er is wat te zeggen voor aanschaf bij de specialist al lijken de prijzen daar wat duurder.......:cool:

Dat vind ik erg meevallen in verhouding tot de kosten die ik nu moet maken. Al met al zit ik straks op vrijwel hetzelfde bedrag als de 300 CE die nu bij jou staat. Een erg mooi exemplaar overigens.(y)

Ik heb de mijne overigens niet zozeer gekocht om voordeliger uit te zijn, het ging mij om het specifieke exemplaar. Qua kleurstelling en uitvoering vind ik hem top, de kilometerstand is acceptabel en het is een origineel NL geleverde auto, met het bijbehorende kenteken uit die periode. Dat er wat werk aan zat, heb ik maar op de koop toegenomen. Een heel aantal dingen die nu moeten gebeuren, horen overigens ook wel bij het reguliere onderhoud. Daar zou ik bij een youngtimer van de specialist vroeger of later ook tegenaan lopen.

Mijn conclusie: wil je zeker weten dat je een goede treft, koop dan bij de specialist. Dan ben je in elk geval zeker van de historie en de aandachtspunten van het specifieke exemplaar. Dat is in mijn geval toch een gok geweest. Op hoofdlijnen zit ik gelukkig goed, maar een aantal zaken heb ik gewoon gemist. In financieel opzicht ben ik iig niet gunstiger uit nu.

... hoe herkenbaar!
 
W124STER zei:
... heel leuk om te zien! Leidend voorwerp; een 230E van 1988, 133K op klok, automaat, schuifmans, armsteun, dealeronderhouden, volledig ingevuld serviceboekje. Te koop voor €1800; wat dat betreft moet je als liefhebber in Duitsland gaan wonen...

Tja, vraagprijs was wel 2300 euro. Roest op het voorscherm en de uitlaat doorgerot. Ook weer een auto met wat werk, maar wel leuk!
 
Hallo,

ik ben momenteel op zoek naar een auto om mee te leren rijden. Ik ben verliefd op de klassieke 190, maar ik vraag me af of dit aan te raden is voor een beginnend chauffeur. Ik zou dan opteren voor de diesel met 75 pk, maar wat vinden jullie? Is dit aan te raden voor een beginnend chauffeur?

zoja:

Vind ik er één binnen een budget van 4000 euro ( een goede, dus eentje met niet teveel problemen)?
Zijn er in België speciale garages die van zo'n oude Mercedes hun specialiteit hebben gemaakt, en ze dus ook te koop aanbieden?
Waar moet ik op letten?

Zonee, graag onderbouwde kritiek!
 
Rijdt ZEN nog in z´n 300CE-24 of heeft hij reeds een opvolger?

Antwoord reeds gevonden.
 
Mooie W201! En zonder schuifdak, dan kan je er ook nog behoorlijk in zitten als je wat langer bent.
 
Sven /// zei:
"een auto om mee te leren rijden", "Ik ben verliefd", "diesel met 75 pk", "beginnend chauffeur", "budget van 4000 euro", "België", "Waar moet ik op letten?", "onderbouwde kritiek!"

... er zijn nogal wat punten waarop uitgebreid gereageerd zou kunnen worden; leren rijden in een Mercedes is volgens mij niet verkeerd, verliefd zijn prima, 75PK voldoende voor een beginnend chauffeur, een goede niet belastingvrije (Nederland) 190 is te koop voor minder dan €4000, extra informatie is onder andere te vinden op het Mercedesforum (www.mercedesforum.nl) en kritiek heb ik niet op je vragen.
 
Vinnievw zei:
Mooie W201! En zonder schuifdak, dan kan je er ook nog behoorlijk in zitten als je wat langer bent.

... dat vind ik ook het bezwaar vwb de 190; als je wat langer bent, zit 't net niet en is 'compact' een understatement.
 
Terug
Bovenaan