Zoals beloofd nu nog eens wat eigen plaatjes.
Volgende week gaat de 300 voor zijn beurt en de APK. Ik hoopte dat het mee zou vallen, maar er blijkt toch het nodige te doen:
schokdempers achter
fuseekogelhoes linksvoor
remslangen en remvloeistof
stuurkogelhoezen
stuurdemper
niveausensor oliepeil
steekaskeerringen
luchtfilter, bougies en brandstoffilter
Dat valt een beetje tegen voor een auto waarvan het onderhoud "bij" zou moeten zijn. Maar ja, het zijn gelukkig geen heel ernstige zaken. Ik ga nu eerst zorgen dat hij technisch weer up to date is, daarna pak ik de optische zaken aan. Een klein voorschot heb ik al genomen door het rubber van de antenne te vervangen. Voor € 2,86 was dat nog wel te doen.
Ik heb inmiddels ontdekt dat zowel de zomer- als de wintervelgen origineel zijn, zodat ik met het reservewiel erbij negen keer dezelfde velg heb liggen. Helaas zijn alle velgen beschadigd, dat betekent dus opknappen. Dat gebeurt ergens in de komende maanden. Ik vervang dan ook direct de bouten en de naafdoppen, dan ziet dat er ook weer fris uit.
Ander punt van aandacht is het geluid van de radio. De boxen achter lijken het te hebben begeven, terwijl het geluid voor ook behoorlijk te wensen overlaat. Mijn gedachte is nu om die boxen allemaal maar te vervangen, na twintig jaar geen overbodige luxe.
Het rijden blijft ondanks de aandachtspunten heerlijk.
@Ralf T: succes vandaag, ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.