Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Ik merk het al.

Tijd voor een W124.

7009750_IMG_4146.jpg

Wat een geneuzel. Als ik gefrustreerd zou zijn over de onbeantwoorde posts van mij op dit forum, dan was ik allang met een Kalashnikov een willekeurig winkelcentrum binnengestormd.

Get a life.

Mij maakt het ook niet uit of men reageert op mijn inbreng of niet (ben wel benieuwd, overigens), we moeten iedereen daarin maar vrijlaten!;)

Onbereikbaar is een betrekkelijk begrip. Wat voor de een onbereikbaar is, is dat voor een ander niet.
Iedereen naar zijn eigen kunnen; koop ik aandelen Aegon dan heb je het over een paar duizend stuks. Ken daarentegen mensen die 30.000 stuks tegelijk aankopen. En let op; dan hebben we het over 1 regel in hun portefeuille.

Ieder naar zijn eigen kunnen. Las laatst een stuk over een unieke GT40 met een geschatte waarde van € 2,5 miljoen euro. Ook daar wordt handel in gedreven.

speedtouch zei:
Mij maakt het ook niet uit of men reageert op mijn inbreng of niet (ben wel benieuwd, overigens), we moeten iedereen daarin maar vrijlaten!;)

Mij maakt dat wel uit. Niet bij een losse opmerking maar wel wanneer ik mij richt tot een specifieke forummer of een vraag stel.

Vlinderstrik zei:
Iedereen naar zijn eigen kunnen; koop ik aandelen Aegon dan heb je het over een paar duizend stuks. Ken daarentegen mensen die 30.000 stuks tegelijk aankopen. En let op; dan hebben we het over 1 regel in hun portefeuille.

Ja, en eigenlijk moet je Aegon nu bijkopen, nu de koers toch wel laag staat, alleen met Griekenland in het vooruitzicht, en Ierland, en Portugal etc., kan hij misschien nog wel verder zakken!;)

speedtouch zei:
Vlinderstrik zei:

Ja, en eigenlijk moet je Aegon nu bijkopen, nu de koers toch wel laag staat, alleen met Griekenland in het vooruitzicht, en Ierland, en Portugal etc., kan hij misschien nog wel verder zakken!;)

Niemand weet of je wel of niet in een vallend mes grijpt. Denk dat er nog wel wat ellende in het verschiet zit.
Het gaat er mij om dat een ieder handelt naar zijn kunnen.

speedtouch zei:
Vlinderstrik zei:
Kopen als iedereen in z'n broek puft......

Daar komt het toch op neer, niet waar?;)

Al moet ik wel zeggen dat de afgelopen jaren en de komende jaren (daar ben ik van overtuigd) meer zwarte zwanen voorbij zwemmen, m.a.w er zijn zoveel onzekerheden in het spel dat in veel gevallen, zeker vergeleken met "vroeger", de uitkomst ongewis is.

Hoe het ook zij, ik kan het spelletje niet laten ;)

Ik ga nog weleens in de juiste auto's beleggen ook. Als ik daar mee tijd, ruimte en rust voor heb.Denk dat ik wel aanvoel wat een investering en wat een consumering is.
Sommige auto's zijn goede investeringen al is de liquiditeit lager dan bij aandelen en staan de prijzen niet op het bord aangegeven.

Twingo1 zei:
John Lennon was ook onbereikbaar. Tot had hij vele fans. En niet alleen de Music Store en Free Record Shop.

Eens. Als iets onbereikbaar is, kun je het nog steeds mooi vinden. Of een auto aantrekkelijk is of niet, beoordeel ik liever los van de prijs. Het gaat mij om de auto, niet om de prijs en ook niet om de vraag of ik de mogelijkheid heb om 'm te bezitten. Een zonsondergang kun je ook niet bezitten, net zo min als dat je de Zwitserse Alpen kunt bezitten. Toch kun je ervan genieten. Zo kan ik van auto's genieten die ik niet bezit. Ernaar kijken of erover lezen kan ook plezier geven (tu)

Phaeton W12 zei:
Twingo1 zei:
John Lennon was ook onbereikbaar. Tot had hij vele fans. En niet alleen de Music Store en Free Record Shop.

Eens. Als iets onbereikbaar is, kun je het nog steeds mooi vinden. Of een auto aantrekkelijk is of niet, beoordeel ik liever los van de prijs. Het gaat om de auto, niet om de prijs en ook niet om de vraag of je de mogelijkheid hebt om 'm te bezitten. Een zonsondergang kun je ook niet bezitten, net zo min als dat je de Zwitsere Alpen kunt bezitten. Toch kun je ervan genieten.

Kijk, jij begrijpt het (hopelijk;))

Dionysus zei:
Wat een geneuzel. Als ik gefrustreerd zou zijn over de onbeantwoorde posts van mij op dit forum, dan was ik allang met een Kalashnikov een willekeurig winkelcentrum binnengestormd.

Get a life.

Het was meer verwondering. Dat een 200d, een willekeurige Polo, een 300 CE-24, kortom een huis-tuin-en-keuken auto veel meer oproept dan een W12 Nardo. Dat had ik op AutoKampioen verwacht. Maar toch niet in Teutonia? Verwondering dus. Dat er nog mensen zijn bij wie middelmaat regeert. Verwondering nogmaals.

Twingo1 zei:
Dat er nog mensen zijn bij wie middelmaat regeert. Verwondering nogmaals.

Zei de man die zijn zesinlijn ingeruild heeft voor een Twingo. Middelmaat? Verwondering? Of pot-ketel? :p

Mijn enthousiasme heeft niet onder mijn autoswitch geleden. Integendeel. Een autoliefhebber kan ook gewoon in een huis-tuin-en-keuken hok rijden en toch enthousiast zijn over een W12 Nardo bijvoorbeeld. Het tegenovergestelde kan ook. Zen rijdt een C124 met 200+ peekaas en houdt niet van pk-monsters. Het autobezit is dus niet 1 op 1 gekoppeld aan de autoliefhebberij.

Een autoliefhebber kan ook gewoon in een huis-tuin-en-keuken hok rijden en toch enthousiast zijn over een W12 Nardo bijvoorbeeld.

Net zoals iemand na een 996 Turbo en een GT2 zonder enige moeite overstapt naar een 200d om daarvan te genieten. Zie het niet als bekrompen, maar als een bredere kijk op auto liefhebberij.

Precies Jeust!

Daarbij.... ik word eerlijk waar veel hebberiger van dit:
Afbeelding%201920[1].jpg

dan van die one-of-a-kind-über-VW die je laatst plaatste.

Emotie. Rijbeleving. Ervaringen uit het verleden die weer eens heerlijk de kop opsteken als je in een 200 D rijdt. Vluchten in je verleden. Hang naar bereikbare iconen. Het besef dat het niet allemaal méér, méér hoeft te zijn. Terugvallen op de auto's uit de tijd 'dat alles beter was'. Mijmeren over auto's die je toen niet kon betalen en nu wél. Ach, redenen te over om een 300 Diesel leuker te vinden dan een Koenigsegg of-hoe-je-het-dan-ook-schrijft. Ik zou zo'n ding misschien wel kunnen kopen. Ik zie echter het nut er niet van in. Doe mij maar lekker drie of vier auto's die aan eerstgenoemde criteria voldoen. Daar word ik veel vrolijker van.

jeust zei:
Net zoals iemand na een 996 Turbo en een GT2 zonder enige moeite overstapt naar een 200d om daarvan te genieten. Zie het niet als bekrompen, maar als een bredere kijk op auto liefhebberij.

Maar daarom hoef je de 996 Turbo en GT2 toch niet te verloochenen? En juist dat proef ik in 500E's posts. Foute interpretatie?

Nee, niet verloochenen. Dat was ook leuk, maar er zijn auto's waarbij ik meer gevoel krijg. Ik heb bijvoorbeeld liever een 996 GT3 dan een GT2. Ik heb met een GT2 niet zoveel (en dat mag ik zeggen, want ik behoor tot de weinige Nederlanders die er ooit één bezat). zo heb ik ook liever een leuke, originele 200 Diesel dan een 300 E-24 met dezelfde kilometerstand. Waarom? Geen idee. Lastig uit te leggen. Ik kan het me niet voorstellen dat ik een W12 Coupé een heel erg leuke auto zou vinden als ik 'm had of er mee reed. Een Golf III VR6 daarentegen mag je altijd op mijn pad parkeren. Daar heb ik schik mee. Een laatste type A8 wil ik gratis nog niet hebben, maar een Audi Coupe 2.3 E van 1992 word ik wél weer warm van. Ben ik een rare vent? Mwah, dat zou best kunnen ja.

Ok, foute interpretatie dus. Waarom dan ooit die GT2 gekocht, vraag ik mij nu af? Die past dan toch helemaal niet bij jou. Veel te snel. Een W12 Nardo zal moeite hebben bij de 80-120 tussensprint. En ook een Veyron, Murciélago en Koenigsegg rijden op dat tussensprintje echt niet bij een GT2 weg. Dus hoezo onbereikbaar? Jij hebt al in die klasse gereden.

Zolang een auto een glimlach op je gezicht kan toveren bij het rijden, is het goed.

Wat is een E46 toch een kleine auto als je net 1200 km in een W124 gereden hebt. Zondagnacht bij terugkomst alleen per ongeluk de bestuurdersstoel gesloopt.

Twingo1 zei:
Mijn enthousiasme heeft niet onder mijn autoswitch geleden. Integendeel. Een autoliefhebber kan ook gewoon in een huis-tuin-en-keuken hok rijden en toch enthousiast zijn over een W12 Nardo bijvoorbeeld. Het tegenovergestelde kan ook. Zen rijdt een C124 met 200+ peekaas en houdt niet van pk-monsters. Het autobezit is dus niet 1 op 1 gekoppeld aan de autoliefhebberij.

Huh? Heeft autoliefde dan ineens met PK's te maken? Quelle kromme redenering! *-)

220 pk vind ik geen pk monster, slechts bovenmodaal toegerust waarmee het heerlijk relaxed toeren is. Alles kan en niets hoeft, dat gevoel geeft hij. Of hij het waarmaakt weet ik nog niet eens... even aan "le maître" vragen! :D
Evenmin zie ik een 300CE-24 als een huis-tuin-en-keuken auto. Juist dit soort wagens wijken af van de saaie grauwheid. Niet verwonderlijk dat Ptr deze graag zou willen inlijven ter vervanging van het -grijze- Spaanse gebakje in zijn parkeergarage. (tu)

Waarom dan ooit die GT2 gekocht, vraag ik mij nu af?

Wil je 't écht weten? Ik heb de auto telefonisch gekocht, zonder er in te rijden. Ik wilde eigenlijk een witte GT3 RS 996 maar toen ik de GT2 zag dacht ik: da's nog een betere en mooiere upgrade van de GT3. Had ik het maar nooit gedaan. Al heeft het grapje me uiteindelijk geen geld gekost.

ZEN zei:
Huh? Heeft autoliefde dan ineens met PK's te maken? Quelle kromme redenering! *-)

Nou, enig verband is er toch wel. ;)

220 pk vind ik geen pk monster, slechts bovenmodaal toegerust waarmee het heerlijk relaxed toeren is

Zen, jij was het toch die de plaatselijke jeugd in hun GTI-tjes en Impreza's wel even mores zou leren. Nu praat je heel anders.

1:8 gemiddeld over de afgelopen 1200 km. Maar wat een heerlijke km's waren dat. (tu)

(Opaalkust, voor de geïnteresseerden.)

Twingo1 zei:
ZEN zei:

1/
Nou, enig verband is er toch wel. ;)

220 pk vind ik geen pk monster, slechts bovenmodaal toegerust waarmee het heerlijk relaxed toeren is

2/
Zen, jij was het toch die de plaatselijke jeugd in hun GTI-tjes en Impreza's wel even mores zou leren. Nu praat je heel anders.

1/
Ik zie dat verband totaal niet. Heb enorm veel plezier gehad met mijn eerste Mazdaatjes met een 1300 motortje!

2/
Grootspraak. De enige auto waarmee ik dat heb gedaan was de Lancia Thema. Maar dat is alweer 10 à 11 jaar geleden... Van zo'n vierkante bak verwachtten die jochies het namelijk nog minder dan van een W124-coupé met krijgshaftige uitingen achterop.

En jij ziet ook niet dat er mensen zijn die plezier beleven aan auto's die 300 kunnen. En zo hun autoliefde beleven. Of is dat weer grootspraak?:}

Voor iedere doelgroep een auto. Met motoren insgelijks. De offroader heeft niks met de buikschuiver. Toch zijn het beide liefhebbers.

Phaeton W12 zei:
Eens. Als iets onbereikbaar is, kun je het nog steeds mooi vinden.
Zo kan ik van auto's genieten die ik niet bezit. Ernaar kijken of erover lezen kan ook plezier geven (tu)

(tu)
Ik wil dolgraag een Porsche 911 (twijfel tussen verschillende types). Ik weet ook dat ik dat de komende jaren toch niet kan betalen, maar dat weerhoudt mij er niet van erover te lezen, auto's te bekijken en gewoon ervan te genieten.

Eniewee, terug naar het onderwerp.

Morgen:
m1gy64vbrltz_800.jpg

AW 23/2011

Twingo1 zei:
En jij ziet ook niet dat er mensen zijn die plezier beleven aan auto's die 300 kunnen. En zo hun autoliefde beleven. Of is dat weer grootspraak?:}

meneer wij rijden al een tijdje achter U aan en U rijdt enz enz B)

Twingo1 zei:
Hoe zat dat nou met die stoel?

Heb er net even naar gekeken, de schroef uit de rails (rechts) is er uit. Stoel is dus nog prima.

Olieverbruik is trouwens wel wat aan de hoge kant, 1:2000 ongeveer. Binnenkort maar een oliewissel doen met 10W40 half en kijken of dit minder wordt.

... tegenwoordig lees ik met het topic mee. Stomweg te weinig tijd om mee te schrijven; andere (positieve) activiteiten vragen de aandacht. Zelfs het aantal cabriokilometers vallen, ondanks het prachtige weer, tegen. De 300E staat werkloos in de schuur, de Keverrestauratie is ernstig vastgeroest in goede bedoelingen, m'n Volvo 855 maakt overuren en de 200T Diesel tokkelt onvermoeibaar door.

'k Hoorde laatst het volgende verhaal; als je kunt aantonen dat je auto in 1986 is geproduceerd (en in 1987 of later op kenteken is gezet), dan kun je 'm alsnog via de belastingdienst(! dus niet via het RDW, want die gaat uit van de datum 1ste tenaamstelling) wegenbelastingvrij krijgen. Onze 200T Diesel heeft bijvoorbeeld op het label van de autogordel (maar ook op andere onderdelen) een productiedatum van 1986 staan. De uitdraai van een Mercedes-Benz dealer van jouw auto kan als bewijs dienen voor de belastingdienst. Iemand anders die er ervaring mee heeft?

Lijkt me een broodje aap verhaal van een handelaar die graag wat meer wil vangen voor zijn januari-'87-er....

Datum 1e registratie is mijns inziens altijd leidend bij het bepalen van de "leeftijd" van een bepaalde automobiel voor de belastingdienst of RDW. Maar mocht ik fout zitten, dan zie ik graag een bewijs daarvan.

We hebben geïnformeerd bij de RDW en dit kan echt, goed voorbeeld is de keurmeester zelf. Hij heeft een januari 1987 Audi 80 die nog belastingvrij wordt.

Bart81 zei:
Lijkt me een broodje aap verhaal van een handelaar die graag wat meer wil vangen voor zijn januari-'87-er....

Datum 1e registratie is mijns inziens altijd leidend bij het bepalen van de "leeftijd" van een bepaalde automobiel voor de belastingdienst of RDW. Maar mocht ik fout zitten, dan zie ik graag een bewijs daarvan.

dat rare wegenbelasting verhaal in NL, voor de 530d betaal ik ongeveer 150 euro per jaar belasting.

Heb het verhaal ook gehoord maar zou slechts enkele voertuigen aangaan later werd het weer ontkracht en zover als ik nu weet is datum eerste tenaamstelling zoals aangegeven op deel 1 bepalend voor mrb. Wel enige tijd geleden een auto gehad met op kenteken bouwjaar 1932 en datum eerste tenaamstelling ergens jaren 70 dit zou betekenen dat het een auto betrof die APK gekeurd moest worden, na veel gedoe met rdw uiteindelijk toch zover gekregen dat hier een correctie op kwam waardoor er niet gekeurd hoefde te worden.

Per 1-1-2012 gaat dat wijzingen; tot die datum is de productiedatum leidend. Daarna de datum eerste toelating.

Terug
Bovenaan