Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
... het verhaal wat ik hoorde, lijkt ook betrouwbaar. Het is dus de moeite van het onderzoeken waard (voor mensen met een auto waarvoor geldt dat die een datum 1ste tenaamstelling heeft van 'ergens begin 1987'; die zou dus best wel eens aantoonbaar geproduceerd kunnen zijn in 1986). Scheelt bijvoorbeeld voor een W124 200T Diesel circa €120 per maand. Da's serieus geld.

W124STER zei:
@Weide1: blijft toch boeien, zo'n AMG (maar waarom weet ik nog steeds niet)...

Omdat zo'n AMG net even wat lager ligt. En omdat die uit één kleur is. Ziet er bij mekaar net even wat vlotter, sportiever, sneller uit.

Niet meer. Ik heb het geld er niet meer voor over. Ben wel blij dat je geen foto plaatst:p

Leuke 300CE, origineel NL, fraaie kleur en goed geprijsd.

kwSG5GgZqctp3JmD6I+sUA==.jpg

Ik heb zelf liever de 12-klepper. Past denk ik beter bij de auto. Ik begreep dat de 24-klepper duidelijk meer toeren maakt op snelwegtempo.

En dan ook nog met juiste velgen, motorkap, grille en oranje kipperlichten...Jummie!

Hm, fraai ding. En als de advertentie klopt niet al te veel geld inderdaad.

Heb ik deze wonderschone automobiel hier al eens laten zien? Meer onder de afbeelding.

Los van de grille, waar zie jij de overige dingen die het bouwpakket compleet maken?

De Limited wielen?

Dionysus zei:
Los van de grille, waar zie jij de overige dingen die het bouwpakket compleet maken?

Ik heb persoonlijk wel eens iets fraaier in het ontwerp geïntegreerde uitlaten gezien, om het zacht uit te drukken...

smarter zei:
Ik heb zelf liever de 12-klepper. Past denk ik beter bij de auto. Ik begreep dat de 24-klepper duidelijk meer toeren maakt op snelwegtempo.

Geheel eens. Een 320E is ook een fijne cruiser.

Phaeton W12 zei:
smarter zei:

Geheel eens. Een 320E is ook een fijne cruiser.

Maar dan moet je wel net het schaarse tussenmodel treffen met Mopf1 uiterlijk en Mopf2 techniek. Ik weet dat deze als sedan bestaan, zijn deze ook als coupe geleverd?

Voor mij persoonlijk moet een 124 gewoon oranje knipperlichten en een echte grille hebben, punt uit. En dan ook nog liever 15 gaats dan 8 gaats als het even kan.

smarter zei:
Dionysus zei:

Ik heb persoonlijk wel eens iets fraaier in het ontwerp geïntegreerde uitlaten gezien, om het zacht uit te drukken...

Tuurlijk, die uitlaten maken deel uit van de Tirana-expreslook. Maar op een E60 wel OEM. Mooi is het niet, maar daar ging het even niet over. MHS noemde het een bouwpakket. En ik vond het, met mijn lekenblik, eruit zien als een originele E60. Los van de genoemde grille en wielen.

M.a.w., wat zie ik over het hoofd?

smarter zei:
\Voor mij persoonlijk moet een 124 gewoon oranje knipperlichten en een echte grille hebben, punt uit. En dan ook nog liever 15 gaats als 8 gaats als het even kan.

Voor mij persoonlijk graag één van de laatste w124's die van de band rolden, een zo jong mogelijke. Wat er voor grille op zit, interesseert me weinig. Wat er voor wielen opzitten dan weer wel, graag 8 gaats.

Inderdaad. Wat zie ik over het hoofd. Het is een E 60 Limited. Eén van de twaalf, of was het zestien? En daarnaast is er nog de 'gewone' E 60 Not-Limited. En daar zijn er veel meer van. Sommige bronnen hebben het wel over >100 stuks. Alhoewel ik dat betwijfel. Want waarom staan ze dan niet vaker te koop?

Phaeton W12 zei:
Voor mij persoonlijk liever dit:

dan dit:

;) Ben ik persoonlijk alleen maar blij mee. Ik ga liever op zoek naar iets wat ik zelf het allermooist vind. Als de meerderheid het daar niet mee eens is, prima. De kans van slagen is uiteindelijk alleen maar groter als minder mensen op hetzelfde idee komen.

Het lastigste is nog steeds het draagvlak thuis voor bovenstaande theorie. Mijn vrouw is meer van de modernste uitstraling in de meest gedekte kleur, terwijl ik persoonlijk zwakke knieën krijg van een mooi tijdsbeeld in een bijpassende kleurstelling.

Dionysus zei:
smarter zei:
Dionysus zei:

Tuurlijk, die uitlaten maken deel uit van de Tirana-expreslook. Maar op een E60 wel OEM. Mooi is het niet, maar daar ging het even niet over. MHS noemde het een bouwpakket. En ik vond het, met mijn lekenblik, eruit zien als een originele E60. Los van de genoemde grille en wielen.

M.a.w., wat zie ik over het hoofd?

Nou, laat ik beginnen met de uitlaat en de grille. Smaakgebonden, maar toch zonde op zo'n auto. Dan wederom een deur volledig uit de kleur gespoten. In het interieur zijn pook en asbak van wortelnoot, terwijl de rest van het dashboard keurig 'vogelaugenahorn' is. Daarnaast kloppen de pasnaden onder de rechter clignoteur niet, kan een wijkende strip onder de koplamp zijn. Er staat kennelijk een tekst 'Elegance' o.i.d. onder de side marker op de Sacco Bretter (wat is anders dat zwarte plaatje?), het dashboard hangt vol met enge aftermarket navigatie- en audioapparatuur, de stoelen zijn niet de originele, die chromen rand rond de schakelpook hoort daar niet, het stuur hoort er niet in (is Lorinser), de aanzuigbuis aan de linkerzijde zit los, de ruiten zijn te donker getint en ik vind de opgelegde AMG-plaatjes op het luchtfilterhuis vreemd. Dat hoort volgens mij gestansd te zijn, zoals het origineel ook is.

Als je doorklikt en naar de site van de verkoper gaat, dan staan er nog meer foto's op van de auto. Daar staan de stoelen ook op. die zijn wél met het Designo Grau van de E 500 Limited bekleed. 't Is niet origineel, maar wél heel mooi gedaan.

500 E zei:
Als je doorklikt en naar de site van de verkoper gaat, dan staan er nog meer foto's op van de auto. Daar staan de stoelen ook op. die zijn wél met het Designo Grau van de E 500 Limited bekleed. 't Is niet origineel, maar wél heel mooi gedaan.

Ik denk dat dat het ook is. Niet één E 60 Limited is gelijk. Iedere klant heeft er zijn eigen specifieke wensen op losgelaten, denk ik.

Ja, ik denk ook dat die stoelen op maat gemaakt zijn door de Sonderabteilung in Stuttgart. Kan zomaar eens DM. 25.000,- gekost hebben.

Is dat geen zwart exemplaar die een jaar geleden in de UK te koop stond?

Phaeton W12 zei:
Eens. Als iets onbereikbaar is, kun je het nog steeds mooi vinden. Of een auto aantrekkelijk is of niet, beoordeel ik liever los van de prijs. Het gaat mij om de auto, niet om de prijs en ook niet om de vraag of ik de mogelijkheid heb om 'm te bezitten. Een zonsondergang kun je ook niet bezitten, net zo min als dat je de Zwitserse Alpen kunt bezitten. Toch kun je ervan genieten. Zo kan ik van auto's genieten die ik niet bezit. Ernaar kijken of erover lezen kan ook plezier geven (tu)

Hmm, inmiddels zijn er wel Oostenrijkse bergtoppen te koop :}

https://www.telegraaf.nl/buitenland/9994535/__Alpentoppen_te_koop__.html

smarter zei:
Leuke 300CE, origineel NL, fraaie kleur en goed geprijsd.

kwSG5GgZqctp3JmD6I+sUA==.jpg

... en nog maar een quote met foto (omdat 'ie zo mooi is). Trouwens, heeft iemand nog een origineel mattenset in oriongrijs (zoals in de coupe van de foto)? Ik zoek nog een origineel set voor in de cabrio.

Twingo1 zei:
W124STER zei:
@Weide1: blijft toch boeien, zo'n AMG (maar waarom weet ik nog steeds niet)...

Omdat zo'n AMG net even wat lager ligt. En omdat die uit één kleur is. Ziet er bij mekaar net even wat vlotter, sportiever, sneller uit.

... nee, dat is het denk ik niet voor mij. Het is meer de naam AMG, de beperkte oplage, het motorgeluid en daar bovenop een mix van wat jij schrijft. Mooi vind ik ze niet, de uitgebouwde W124 AMG's. Echt niet. Boeiend dus wel. Er zal er dus ooit wel een in de schuur staan. Al is het maar voor even.

[size=x-small][size=small]edit: woordje vergeten[/size][/size]

Phaeton W12 zei:
Voor mij persoonlijk liever dit:

MERCEDESBENZCE-C124--medium-1822_2.jpg

dan dit:

c124-2-001.jpg

+1, hier gaat dan smaak boven originaliteit en dan zullen mij de witte of oranje knippers de broek niet bollen..............:}

S-J zei:
Witte knippers vind ik niks, maar de wiswasjes en 8-gaats wel.

Of mag die combinatie niet? :T

Tuurlijk, OEM is altijd toegestaan................................:}

Het is net een grote boze Rottweiler met de poten van een Afghaanse windhond.

Nog altijd beter dan die verneukte W212............................................(td)

Terug
Bovenaan