Ik zal er even op inspringen. Een aantal jaren geleden op de terugweg van Mercedes youngtimer winkel BB (toen nog M. Hof) reed ik heel trots in mijn zojuist opgehaalde in nieuwstaat verkerende w124 300E-24 (59.000km) op de A2 terug naar Limburg. En of de duivel er mee speelde, opeens maakt een vrachtwagen een aparte beweging waardoor ik vol in de remmen moest. Nu vertrouwde ik wel de remmen van de w124, het toeval wilde alleen dat er op het geopende klepje van het dashboardkastje een vers bekertje koffie stond, net opgepikt bij een tankbeurt. Nog vol dus. Het bekertje verdween met koffie en al in het dashboardkastje. Helaas was het zo druk op de weg dat ik goed moest opletten op het verkeer. Ik moest zodoende met pijn in het hart toezien hoe er steeds minder van de koffie zichtbaar was. U begrijpt het al, het bekertje was helemaal leeg. Balen als een stekker dat je dit net moet overkomen bij je nieuwe auto. Om het leed te verzachten kreeg gelukkig mijn voorruit enkele kilometers verder bezoek van een steentje zodat ik diezelfde middag de ruit moest laten vervangen. Ik weet nog steeds niet wat ik nu erger vond. De verdwenen koffie of de kapotte ruit. Waarvan akte.
200serie
liefhebber in hart en nieren