Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Wij, puristen, verlangen inderdaad vijftien ronde gaatjes onder deze limousine, gevat in keurig authentiek lichtmetaal.

Voelt vreemd om te zijn, purist. Even wennen.

Dat kan ik me voorstellen als je eerst als Darth Vader door de hoofdstad reed.

500 E zei:
Voelt vreemd om te zijn, purist. Even wennen.

Dat kan ik me voorstellen als je eerst als Darth Vader door de hoofdstad reed.

Eeeh?

Edit: Noblesse oblige.

GroteFoto-IIJBER6U.jpg

Dionysus zei:
180798_10150097008386279_648321278_6426408_1587663_n.jpg

Dus wij, puristen, verlangen 15 ronde gaatjes op de velg van bovenstaande Alaska-metallieke 260E. Met als diameter 15". Voelt vreemd om te zijn, purist. Even wennen.

Binnen afzienbare tijd liggen ze er echt een keer onder. Dat wordt juni.

Ben er vandaag achter gekomen dat bekerhouders verrekte handig zijn, en dat ik ze in de Benz mis. Naja, de bekerhouders die er in zitten zijn waardeloos.

Zijn er mensen met een oplossing hier voor?

Is niet echt voor mij, maar voor de persoon rechts naast mij. Niet iets wat mooi in het middenconsolebakje past? Zou zonde zijn om die prachtige bekleding te besmeuren.

Eerst drinken, dan laten instappen. En heeft de persoon naast je geen handen dan? Dan kan hij/zij het bekertje toch gewoon vasthouden?

Anders het dashboardkastje openen, daar zit een uitsparing voor een beker. Moet je alleen geen bochten van 270 graden te hard nemen, dan heb je alsnog een vuil interieur.

Ik zal er even op inspringen. Een aantal jaren geleden op de terugweg van Mercedes youngtimer winkel BB (toen nog M. Hof) reed ik heel trots in mijn zojuist opgehaalde in nieuwstaat verkerende w124 300E-24 (59.000km) op de A2 terug naar Limburg. En of de duivel er mee speelde, opeens maakt een vrachtwagen een aparte beweging waardoor ik vol in de remmen moest. Nu vertrouwde ik wel de remmen van de w124, het toeval wilde alleen dat er op het geopende klepje van het dashboardkastje een vers bekertje koffie stond, net opgepikt bij een tankbeurt. Nog vol dus. Het bekertje verdween met koffie en al in het dashboardkastje. Helaas was het zo druk op de weg dat ik goed moest opletten op het verkeer. Ik moest zodoende met pijn in het hart toezien hoe er steeds minder van de koffie zichtbaar was. U begrijpt het al, het bekertje was helemaal leeg. Balen als een stekker dat je dit net moet overkomen bij je nieuwe auto. Om het leed te verzachten kreeg gelukkig mijn voorruit enkele kilometers verder bezoek van een steentje zodat ik diezelfde middag de ruit moest laten vervangen. Ik weet nog steeds niet wat ik nu erger vond. De verdwenen koffie of de kapotte ruit. Waarvan akte.
200serie
liefhebber in hart en nieren

Vinnievw zei:
Anders het dashboardkastje openen, daar zit een uitsparing voor een beker. Moet je alleen geen bochten van 270 graden te hard nemen, dan heb je alsnog een vuil interieur.

Met een MoPf2 lukt dat niet, die heeft geen dashboardkastje... :S Men vond een airbag plotseling blijkbaar belangrijker! *-)

@200serie: geen technische last gehad (elektronica en zo) van de koffie? En hoe heb je het weer schoon gekregen?

Nog belangrijker: waar rijd je nu in en kan ik jou ergens bij toeval tegenkomen hier in Limburg? Ikzelf woon in de Parkstad regio.

200serie zei:
Ik zal er even op inspringen. Een aantal jaren geleden op de terugweg van Mercedes youngtimer winkel BB (toen nog M. Hof) reed ik heel trots in mijn zojuist opgehaalde in nieuwstaat verkerende w124 300E-24 (59.000km) op de A2 terug naar Limburg. En of de duivel er mee speelde, opeens maakt een vrachtwagen een aparte beweging waardoor ik vol in de remmen moest. Nu vertrouwde ik wel de remmen van de w124, het toeval wilde alleen dat er op het geopende klepje van het dashboardkastje een vers bekertje koffie stond, net opgepikt bij een tankbeurt. Nog vol dus. Het bekertje verdween met koffie en al in het dashboardkastje. Helaas was het zo druk op de weg dat ik goed moest opletten op het verkeer. Ik moest zodoende met pijn in het hart toezien hoe er steeds minder van de koffie zichtbaar was. U begrijpt het al, het bekertje was helemaal leeg. Balen als een stekker dat je dit net moet overkomen bij je nieuwe auto. Om het leed te verzachten kreeg gelukkig mijn voorruit enkele kilometers verder bezoek van een steentje zodat ik diezelfde middag de ruit moest laten vervangen. Ik weet nog steeds niet wat ik nu erger vond. De verdwenen koffie of de kapotte ruit. Waarvan akte.
200serie

Herkenbaar verhaal.
Is mij ook een keertje overkomen tijdens een ritje in mijn BMW E32 750i
De koffie verdeen toen via de schakelaars die de elektrische ruiten bedienen tussen de voorstoelen.
Zo goed en zo kwaad proberen schoon te maken.
Sindsdien openden de ruiten op de meest ongemakkelijke momenten uit zichzelf.
Daarna de auto toch maar weggebracht om de koffieschade te laten verhelpen.
Zit nu wel eens stiekem te denken aan zo'n foeilelijke aftermarket bekerhoudert :S

Tsja, drinken uit een beker tijdens autorijden is ook de goden verzoeken natuurlijk.

200serie

Hee Paul, nog immer E 430T 4-M?(tu)

500 E zei:
200serie

Hee Paul, nog immer E 430T 4-M?(tu)

Hallo M, yes the one and only (behalve de T dan)....inmiddels 155k. Ik denk nog steeds een bovengemiddelde staat voor een w210. Gr.

ZEN zei:
@200serie: geen technische last gehad (elektronica en zo) van de koffie? En hoe heb je het weer schoon gekregen?

Nog belangrijker: waar rijd je nu in en kan ik jou ergens bij toeval tegenkomen hier in Limburg? Ikzelf woon in de Parkstad regio.

Hallo....inderdaad gelukkig geen problemen ondervonden. Uiteindelijk heb ik de opgedroogde bruine vlek nog redelijk weg kunnen krijgen (visueel) met beetje vochtig deppen, herhaaldelijk, dat wel.
Ik rij sinds vier jaar in een w210 430 4matic. Vanaf 08/2008 met G3. In feite een alleskunner die al mijn automotive behoeften invult. Wonen doe ik in het midden van de provincie. Vanwege een bepaald "verlangen", niet onbekend in dit forum, heeft de w210 een paar maal op internet gestaan om te verkopen. De betreffende resultaten waren van dien aard dat ik voorlopig geen "teruggang" naar een w124 in het vooruitzicht heb. Ik ben namelijk van mening dat als een auto niet opbrengt wat hij waard is, hij dan niet verkocht moet worden. Desalniettemin lees ik hier met enorm veel plezier de discussies.
Groet uit Limburg.

Ik denk nog steeds een bovengemiddelde staat voor een w210.

Och, dat is jou ook wel toevertrouwd(tu)

Uiteindelijk heb ik de opgedroogde bruine vlek nog redelijk weg kunnen krijgen

Een veel voorkomend euvel bij gemorste koffie is dat het cardan er van uit balans raakt:p

500 E zei:

Een veel voorkomend euvel bij gemorste koffie is dat het cardan er van uit balans raakt:p

Nice....

500 E zei:
Ach, je kan er zeven jaar na dato toch wel om lachen, denk ik?;)

"Nice" betekent in dit geval mijn reactie op een goed bedoeld grapje van jouw kant dat goed ontvangen is aan deze kant en een glimlach op mijn gezicht tovert.:-D

Vinnievw zei:
En let op de vierkante en ronde gaten. Op de Serie 1 hoort 15" met ronde gaten ET49, op MoPfl1 15" met vierkante gaten ET48. Met dank aan 500E voor de kennis ;)
ha mannen f weekend weggeweest maarzeer bedankt voor de info erg makkelijk als je snel iets wilt weten.

500 E zei:

Nooit koffie gemorst... B)

Ne jamais, monsieur! Alleen wat Bisonlijm... blijft overigens tot nu toe goed zitten! (tu)

Zeg Weide, die S124 AMG 7.3 met z'n sticker misstaat in dit topic absoluut niet. Sterker, hij hoort eigenlijk hier.

Ach die achterklepspoiler zij hem vergeven, maar voor het feit er een 3e remlicht bijgeleverd is, daarvoor verdient de eigenaar een nekschot reprimande.

Kleurverschil? Linksachter?

Ja, het linkerachterscherm heeft een tint afwijking ten opzichte van de linker deur.

Euhh mijn vriendin zegt ook dat ik niet kan zoeken maar over welke auto wordt er nu gesproken?

Tjonge mooi zeg.
Vooral die AMG's eronder maken de wagen af.
Dergelijke AMG's zijn mooi zonder protserig te zijn.

500 E zei:
Ja, het linkerachterscherm heeft een tint afwijking ten opzichte van de linker deur.

Ieder z'n vak, dat is me wel helder. Ik blijf ondertussen het fotootje bekijken en zoeken naar het verschil.

Eeeuuhhh.... je ziet toch hopelijk wel dat het achterscherm een tint donkerder is dan de achterdeur?

Het lijkt ook wel of dat scherm niet mooi aansluit op de rest. Misschien zie ik het verkeerd hoor. :S

Het heeft er schijn van. In de ronding van de deur bijvoorbeeld. En de naad tussen de achterbumper en het scherm loopt ook niet helemaal mooi.

Oprecht, ik zie geen verschil. Wel een schaduwdriehoekje op het achterspatscherm, vlak achter de deurklink. Maar dat is-ut dan ook.

Waarbij mijn opmerking "ieder z'n vak" voor mij aan waarheid wint. Maar de bumper wijkt inderdaad.

Kleurverschil is duidelijk te zien. En het niet perfect lopen van de bumpernaad ook. Foto, of beter het hele artikel, had inderdaad hier gemoeten. Maar in Teutonia vindt iedereen 'm ook wel. Alhoewel, over deze fabelachtige Volkswagen heb ik nog niemand gehoord. Men praat liever over het stofje, het kleurtje, het motief van de ceintuur. (:B

Geweldig, die W12. Maarreehhh..... hoe vaak ga je die tegenkomen in het verkeer?

Vreemd argument. De Beatles bestaan niet meer. Toch vind ik hun muziek prachtig.

Oja, jij ziet alles door handelaarsogen natuurlijk. Zeker auto's. ;)

Edit: smiley toegevoegd.

Ik praat niet zo heel graag over exoten en onbereikbare auto's. Ik heb niks met Veyrons, Murcielago's of Pagani's. Allemaal onbereikbaar. Leuk dat het bestaat, maar het kwijl loopt me er niet van uit de bek. En kennelijk zijn er een aantal mensen die dat met me eens zijn, getuige de vele reacties op je post. Tot zover de handelaarsogen.:)

Edit: smiley gewijzigd:p

John Lennon was ook onbereikbaar. Tot had hij vele fans. En niet alleen de Music Store en Free Record Shop.

Dus MHS roept nix over de VW W12 en dat komt door z'n handelaarsogen. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen heb ik daar geen last van. Toen ik die VW zag dacht ik, "man dat was een mooi ding".
Maar Mr.Testosteron, beter bekend als Herr Piëch, dacht daar anders over. Dus werd het een voetnoot in de automobielhistorie. En niet meer dan dat. En dus neem ook ik zo'n plaatje voor kennisgeving aan.

En ja, de krachtbron is later toch gebruikt. Maar niet in loepzuivere sportwagens. En dat was de W12 wel.

Nederland op zijn smalst. Een 200d is de hemel. Een W12 Nardo geen reactie. Vreemd volk die Nederlanders. En dat handelaarsogen was een kwinkslag. Een smiley is toch niet altijd nodig? Relax man.

Terug
Bovenaan