Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
edit: w124 plaatje erbij geplaatst. Nieuwe pagina starten met een e39 kan natuurlijk niet ;)
Afbeelding%20074[11].jpg

178046436_5_bp8q.jpeg

Dat was mijn 528i
178046435_5_ly0M.jpeg

Hier nog 1 van binnen, auto had toen 220.000km gereden, altijd gezinsauto geweest. Laatste eigenaar heeft er meer dan een 120.000km. mee gereden, had 3 kinderen. Leer nog als nieuw.

Mooi ding zo'n Touring, maar als plaatje natuurlijk niet op z'n plek als openingpost van pagina 58 van dit W124 topic....

1961 bij een baas Plymouth savoy tot 1964
1964 Ford Custom 1959 3 versnell. opp lpg (te zien in de west side story)
1965 Mecedes 190 D
1969 Dodge Coronet 440 autom. op lpg
1971 Mercedes 200D ( zat bij het halve nummer en werd afgekeurd)
1971 Peugeot 504 D
1973 Peugeot 504 D
1976 Opel 1700 SH autom. op lpg
1978 Ford Granada autom. op lpg
1980 Mercedes 200 D
1983 VW Passaat D (zat echt de niegus in)
1986 Mazda 929 autm. op lpg (de fijnste auto van het hele zootje)
1989 Ford Scorpio autom. lpg onderbouw ( lekker mee gereden)
1995 Ford Sierra GT op lpg
1998 halve nummer verkocht pal voor de liberalisering

dus ik heb van alles door elkaar gereden en rij nu Kia Picanto (:P)

Is niet van MHS, die stofzuigt de wagens altijd en zet er geen rubberenrobbie laarzen in! :p

flop zei:
1961 bij een baas Plymouth savoy tot 1964
1964 Ford Custom 1959 3 versnell. opp lpg (te zien in de west side story)
1965 Mecedes 190 D
1969 Dodge Coronet 440 autom. op lpg
1971 Mercedes 200D ( zat bij het halve nummer en werd afgekeurd)
1971 Peugeot 504 D
1973 Peugeot 504 D
1976 Opel 1700 SH autom. op lpg
1978 Ford Granada autom. op lpg
1980 Mercedes 200 D
1983 VW Passaat D (zat echt de niegus in)
1986 Mazda 929 autm. op lpg (de fijnste auto van het hele zootje)
1989 Ford Scorpio autom. lpg onderbouw ( lekker mee gereden)
1995 Ford Sierra GT op lpg
1998 halve nummer verkocht pal voor de liberalisering

dus ik heb van alles door elkaar gereden en rij nu Kia Picanto (:P)

Geweldig tijdsbeeld, zo'n rijtje. Ik zie nu Amsterdam voor me in zo'n jaren 70 film met muziek van Toots Thielemans. (tu)

amsterdam.jpg

En daar reed flop ruim 35 jaar lang door de Amsterdamse straten. De wereld en het leven is nog nooit zo snel veranderd als in deze periode, man wat moet jij veel gezien en meegemaakt hebben als je van begin jaren 60 tot eind jaren 80 toeschouwer geweest bent op de eerste rij middenin een wereldstad als Amsterdam. Ben stiekem wel een beetje jaloers, geef ik eerlijk toe.

230TE met 190E motor.

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Een 230 TE heeft een 2.289 cc M102 met 136 PK. Dezelfde motor zat in de 190 E 2.3 en niet in de gewone 190 E. die heette ook M102 maar had 1.997 cc en 122 PK. Je bedoelt wellicht de 200 T, maar die kwam tot slechts 105 PK vanwege de carburateur.

500 E zei:
230TE met 190E motor.

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Een 230 TE heeft een 2.289 cc M102 met 136 PK. Dezelfde motor zat in de 190 E 2.3 en niet in de gewone 190 E. die heette ook M102 maar had 1.997 cc en 122 PK. Je bedoelt wellicht de 200 T, maar die kwam tot slechts 105 PK vanwege de carburateur.

De 230 TE heeft nu een 2.0 liter uit de W201. En dan 6K vragen.

Vandaar dat ik Nick niet kon volgen. Het betreft dus 6 mille voor een bouwpakket. En nee, de koffiecorner heeft niets uit te leggen in dit geval. Marco was een zeer populaire naam in mijn tijd. Gelukkig ben ik niet in 1995 geboren want dat had ik misschien zelfs Jason of Brandon geheten.

500 E zei:
Vandaar dat ik Nick niet kon volgen. Het betreft dus 6 mille voor een bouwpakket. En nee, de koffiecorner heeft niets uit te leggen in dit geval. Marco was een zeer populaire naam in mijn tijd. Gelukkig ben ik niet in 1995 geboren want dat had ik misschien zelfs Jason of Brandon geheten.

En in de jaren daartussen was het Jeffrey of Wesley geweest! :O:,(

@Icebrain: het valt me tegen dat de Sterlingsilver Touring in de koopjeshoek staat. Al schijnt het ineens Polarissilver te zijn... :S

6 mille voor een 230TE met 190E motor, doeiouwekoei zeg!! Tot ziens op de Sprookjescamping zal ik maar zeggen.

Marco, je onderschat mijn kennis van motoren uit de W124 en W201 van de belastingvrije bouwjaren

Nee hoor, ik was zo stom om de advertentie niet goed te lezen:T

Dit was natuurlijk ook een grote concurent van de W124. Ook zeer modern, ook een zeer aantrekkelijke vormgeving, ook van absoluut Zuid-Duitse kwaliteit. En destijds ook hier in dit door pekel vergeven landje zeer succesvol. "Volverzinkte carosserie!" En daar was Piet-van-het-midden-management erg gevoelig voor. 10 jaar garantie tegen roest van binnenuit!

Nu, anno 2011, is de A6 volstrekt arrivée in het segment, destijds moest Audi zijn plek nog echt veroveren. En daar slaagde men met dit model met vlag en wimpel in. De problemen van toen?
-Geen 6 pitter.
-Geen achterwielaandrijving. (Natuurlijk wel 4WD leverbaar, maar dat werd toendertijd echt amper verkocht in NL. Je zag ze nooit, behalve met witte
kentekenplaten, die trof je aan in de zomer in Friesland en Zeeland.)
-Geen status die te vergelijken was met de ster uit Untertürkheim en de blauw-witte propeller uit München.
-Geen rijbeleving (Ok, da's persoonlijk. Maar de NS brengt netzoveel rijplezier)
-Geen goeie Diesels. En dat klinkt nu, anno 2011, gek over het merk dat ons de TDI schonk.

p_audi-typ44.jpg

audi_100_avant_tdi_89.jpg

Maar mooi is-ie nog steeds. De Audi 100. En ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er hier meer lieden rondhangen die een soft spot hebben voor dit design-statement uit Ingolstadt.

Hebben? Neuh. Maar deze auto is voor Audi, naast de Ur-quattro, ongeloveloos belangrijk is geweest. En die mening deel ik. En ik vind hem nog steeds prachtig. En een echte rechtstreekse concurent van de W124.

Dionysus zei:
Maar mooi is-ie nog steeds. De Audi 100. En ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er hier meer lieden rondhangen die een soft spot hebben voor dit design-statement uit Ingolstadt.

Hebben? Neuh. Maar deze auto is voor Audi, naast de Ur-quattro, ongeloveloos belangrijk is geweest. En die mening deel ik. En ik vind hem nog steeds prachtig.

Hebben? Inderdaad neuh, maar wel slappe knieën, met name bij de 200 Avant Quattro:

audi_200_avant_img_28404.jpg

Dionysus zei:
Geen goeie Diesels.

Met alle punten ben ik eens, maar met deze niet. Audi bracht vanaf begin af aan al de 2.0 in Diesel en Turbodieselvorm, vanaf 1986 kwam daar de 2.4D en TD bij. Vervolgens kwam in 1990 de 2.5 TDI, de modernste dieselmotor van het segment. Bedenk goed dat de Audi al in 1982 kwam, het duurde dan nog drie jaar voordat de W124 op het toneel verscheen. Ik vind dat in de beginjaren van de 100, Audi voorliep op W123 qua dieselaanbod. Vervolgens tijdens de introductie van de W124 werd de 2.0TD herzien (stijging van +/- 10 pk) en kwamen de eerste berichten dat Audi bezig was met een revolutionaire Dieselmotor, wat later de 2.5 TDI bleek te zijn. Natuurlijk bood Audi geen 3 liter diesel aan, maar de Audi's diesel hadden ook minder gewicht te verplaatsen (De 100 was lichter en betere luchtweerstand).

De Audi motoren staan trouwens bekend als extreem betrouwbaar en ze komen met een flinke portie koppel. Wij zijn bezig met het ''ontwikkelen'' van een belastingvrije Audi 200 met een 2.5TDI, deze moet het beste van twee werelden bieden. Extreem luxe en (voor een oude Audi) gigantisch veel dieselpower.

ZEN zei:
BMW-bolle zei:
Zo. Vandaag dus eventjes bij Timon binnengevallen. Heel eventjes gebabbeld, maar er waren meer klanten in d'n toko dus het was kort maar krachtig. Dochterlief was meegegaan en die had ik de speeltuin beloofd.

Ochtend goed besteed moet ik zeggen. 70km heen en 70km terug.
Leuk pand, met veel lekkers erin. Voor de deur zag ik nog een e32 die van Marco vandaan kwam.

De w124 250d als eerste bekeken. Erg netjes zit goed. Ik vind de wiebelveerstoelen ;) wel goed zitten in tegennstelling tot Elmer.
Machtig gevoel om over de motorkap uit te kijken. Verrassend was de W201 190 uit 1986. Brandweerrood. Sprak me totaal niet aan toen ik hem op de site zag. In het echt. Verliefd. Waarom? Kweetniet.

Olav, die wiebelstoelen lijken eventjes leuk. Maar een rit van Blaricum naar Nijmegen was me al te veel...
Daarom was dat ook een reden om NIET de 300CE te kiezen, maar de 520i Touring, die nu helaas in de koopjeshoek staat. Dat verdient hij niet, is-ie te goed voor!!!

Overigens is niemand er nog over begonnen dat mijn E250D aan de voorkant nogal laag staat. Op deze foto is het best wel goed te zien:

gleufjes1.jpg

Waarom zou de vorige eigenaar dat hebben gedaan? Moest hij er van vooraf gezien als een E400 uit zien of zo?

Eigenlijk is dat de enige dissonant van de wagen... :)

Heb je al eens gekeken wat voor veer-pootrubbers je hebt? die heb je in 4 verschillende maten geloof ik :) Als je de laagste hebt lig je flink laag namelijk..

En Erdinger is inderdaad overheerlijk Bier (tu)

Nee, en ik ga er ook niets aan doen... ben eigenlijk gewoon benieuwd waarom iemand zoiets doet...
Voor de wegligging is het niet nodig, mijn ex 260E had het niet en die lag net zo rustig...

Ik twijfel nog steeds ernstig tussen een w124 en een w201.
Vorige week dus allebei bekeken en ik vind een 190 zo'n leuke auto.

Vooral deze:
3186515-2-1-2.jpg

Binnenkort maar eens de trip naar Castricum maken en kijken wat de Hofleverancier "in 't vat heeft zitten"
Wat ik bij Timon gezien heb beviel me ook ernstig goed, getuige bovenstaande foto.

Het zal een moeilijke keuze worden, W124 of W201, en waar vandaan? Maarrrrrr.....ik denk niet dat ik een verkeerde keuze kan maken dus dat stemt toch vrolijk.

Terug
Bovenaan