Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
1 ding staat nagenoeg vast voor mij: de volgende auto heeft een ster op de neus. Ook dat wil ik een keer geprobeerd hebben.

BMW-bolle zei:
1 ding staat nagenoeg vast voor mij: de volgende auto heeft een ster op de neus. Ook dat wil ik een keer geprobeerd hebben.

De e34 heeft een prachtige platte motorkap, vol in het zicht. Machtig. De W124 (en alles van daarvoor) biedt dat ook, plus die ster...
Het geeft een gevoel van onaantastbaarheid, de in het kilometerstandentopic door mij genoemde onverstoorbaarheid. Ook zo mooi, de boeg zwenkt opzij als je een bocht neemt of bij het inparkeren.
Vanmiddag maakte ik een mannenfout: ik probeerde twee dingen tegelijk te doen: achteruit fileparkeren met één hand en met de andere hand bediende ik de daksluitknop. Tja, dan raak je de stoeprand... :p
Terwijl het parkeren met een grote auto juist zoveel makkelijker is dan met die ukkies!

Vreemdgaan moet soms. Verliefd worden maakt je soms gelukkiger. Ook op de lange termijn. Toch...vreemdgaan voelt niet altijd goed. Dat gevoel slijt, zeker als je goed zit met het vreemdgaan, maar op het moment zelf zorgt het voor een strijd in je hoofd. :D;)
\

BMW-bolle zei:
Het voelt als verraad aan BMW. Ik heb er moeite mee. Het voelt als vreemdgaan.

Ja ja, als het aan mijn vrouw ligt is de auto hierna een W124, zeker ook omdat zij hem mooi vind wie ben ik dan om te weigeren .................:}

De 300 E is lekker op smaak, en ben nu bezig met een 300 D ter vervanging van de 200 D. Ik liep er zomaar tegen aan. Die kans laat ik niet schieten. stats: Impala metallic, zelfde opties als de 200 D.

BMW-bolle, ik kan het je echt aanraden. Ik ben na 12 jaar BMW helemaal om. Vergeet die sportiviteit en spijkerharde onderstellen en ga voor comfort en echte klasse!

Iemand al naar Techno Classica geweest? Ik ga morgen even kijken, denk ik.

Ralf T zei:
BMW-bolle, ik kan het je echt aanraden. Ik ben na 12 jaar BMW helemaal om. Vergeet die sportiviteit en spijkerharde onderstellen en ga voor comfort en echte klasse!

Iemand al naar Techno Classica geweest? Ik ga morgen even kijken, denk ik.

Ik vind een fünfer niet spijkerhard i.t.t. een 1-serie.

Nee, maar dat hoort ook niet bij die klasse. Een fünfer moet lekker sturen, maar niet weer te hard zijn.

Die auto is op zich helemaal niet verkeerd, rijdt soepel en is ook netjes van binnen. De hoge belasting draait hem de nek om.

Velgen goed. Schuifmans en airco mag je voor dit geld niet verwachten natuurlijk.
4 ton...ik vond de stap naar een 530d met bijna 3 ton al zo groot!

Ik heb er ooit eentje gehad met 1.087.226 km op de teller en die reed nog als een nieuwe. Die kostte mij ook 2.500,- dus theoretisch kun je gratis zes ton rijden in deze(tu)

Pacohontas zei:
BMW-bolle zei:
Het voelt als verraad aan BMW. Ik heb er moeite mee. Het voelt als vreemdgaan.

Lees mijn betoog eens, het is gewoon een stap hogerop! B)

Voor mij is Mercedes ook een stap hogerop in de beleving t.o.v. BMW, meer een heerschend gevoel.

W124 rules!

Een auto die z'n uiterlijk waarmaakt met z'n weggedrag. Een onverstoorbare kilometervretende butler. Hij zorgt voor je. En je hebt het niet eens in de gaten. In de zetel, achter dat enorme stuurwiel en in de verte de wegwijzende ster neemt-ie je mee in de ratrace die aan je voorbijtrekt. En waar jezelf geen deel meer van uitmaakt.

Het is een bijzonder apparaat en dat is-ie.

Goed gevoel om een klein beetje mede-verantwoordelijk te zijn voor "het laatste duwtje".

Dionysus zei:
Een auto die z'n uiterlijk waarmaakt met z'n weggedrag. Een onverstoorbare kilometervretende butler. Hij zorgt voor je. En je hebt het niet eens in de gaten. In de zetel, achter dat enorme stuurwiel en in de verte de wegwijzende ster neemt-ie je mee in de ratrace die aan je voorbijtrekt. En waar jezelf geen deel meer van uitmaakt.

Het is een bijzonder apparaat en dat is-ie.

Jup.

Maak nog een paar foto's van je E34.

Vergroot er eentje, en leg die voor noodgevallen in het dashboardkastje van je aanstaande W124.

10 tegen 1 dat je niet eens hoeft te kijken.....

Deze foto ligt in mijn Mercedes en ik heb er nog niet naar hoeven kijken B)
15p1yqu.jpg

De 750i was een hele fijne auto hoor, maar met die 300 PK's kon ik niet zo goed omgaan.

Ik wil mijn rijbewijs graag voorlopig houden en de 136 PK van de 300D passen beter bij me.

(Bovendien heb ik niet zo'n mooie hal als 500E)

Terug
Bovenaan