Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

wqzfkn.jpg



Een 500E kun je zo verneuken, maar de AMG velgen die hieronder zitten staan hem goed ondanks dat AMG hier geen band mee heeft...............:)
 
Eensch. Al zijn die donkere ramen in combinatie met de Styling II wel over de top.
 
Eensch, maar dat kun je ook zeggen v/d America style knippers die ik hem zeker niet vind misstaan, alhoewel je kunt zeggen dat oranje knippers beter staan
 
Nee, bij deze MoPf horen witte knippers, maar aangezien het ding in de US staat ben ik over die knippers niet begonnen. toch overweeg ik mijn setje stoplicht-124's ook van US knippers te voorzien. Gewoon, voor het onderscheid.
 
500 E zei:
Nee, bij deze MoPf horen witte knippers, maar aangezien het ding in de US staat ben ik over die knippers niet begonnen. toch overweeg ik mijn setje stoplicht-124's ook van US knippers te voorzien. Gewoon, voor het onderscheid.


US knippers staan goed op een 124
 
Die gril...
Die chromen stripjes...
Het feit dat-ie niet origineel MoPf 1 is....
En de uitlaat was al behandeld in Teutonia.

500e1992123.jpg


Als je dit uitzicht hebt, dan denk je maar één ding; koesteren!!

Niet: verbouwen.

Het is nu een 500 E die een Pools kenteken verdient.
 
Dionysus zei:
Die gril...
Die chromen stripjes...
Het feit dat-ie niet origineel MoPf 1 is....
En de uitlaat was al behandeld in Teutonia.

500e1992123.jpg


Als je dit uitzicht hebt, dan denk je maar één ding; koesteren!!

Niet: verbouwen.

Het is nu een 500 E die een Pools kenteken verdient.


Niet mee Eensch, het is een kwestie van smaak maar dit kan, nog altijd vele maler beter dan de 500E die Weide1 postte, die verdiend een Oostblok kenteken................;)
 
Icebrain zei:
Niet mee Eensch, het is een kwestie van smaak maar dit kan, nog altijd vele maler beter dan de 500E die Weide1 postte, die verdiend een Oostblok kenteken................;)

Sprak de man die met droge ogen M5 wielen onder een.............

Laat maar, we gaan het niet eens worden vermoed ik.

2e smaakverschilletje vandaag. Ik ben goed bezig.
 
Dionysus zei:
Die gril...
Die chromen stripjes...
Het feit dat-ie niet origineel MoPf 1 is....
En de uitlaat was al behandeld in Teutonia.

500e1992123.jpg


Als je dit uitzicht hebt, dan denk je maar één ding; koesteren!!

Niet: verbouwen.

Het is nu een 500 E die een Pools kenteken verdient.

Op mij maakt de auto ondanks alle modificaties nog steeds een eerlijke en heldere indruk. Eigenlijk vind ik het een hele strakke auto.
 
En bij mij valt hij in de "wijde boog" categorie.

4893335625_3f6cf20c77_z.jpg


En deze valt dan wel weer in het potje. Leg het me maar uit.
Al helpt dit kenteken ook niet echt....
 
Dionysus zei:
En deze valt dan wel weer in het potje. Leg het me maar uit.


Een foute dubbele uitlaat maakt meer kapot dan de 500E je lief is.......................;)
 
Waarom zijn mensen zo stom om zoiets belangrijks als een typeplaatje verkeerd om te monteren? :confused:
 
die bannerfoto is gepikt, want genomen bij een vriend van mij voor de deur.
 
... dit is er zo te zien een met "kassaglas", zo leerde ik vorige week in Castricum.
 
Koplampwissers, vijftiengaatsjes en kassaglas. Rare jongens, die Duitsers.
 
Kassaglas. Hoe kom je er op.

Belangrijker, heeft het bezoek van de TS tot uitbreiding van de W124-vloot gezorgd? Is de begeerde V8 van eigenaar gewisseld? www.500E.nl laat nog niets los.

Kassaglas...
Heeft een kassa glas?
 
... maar er komt nog steeds mooi spul uit het Oosten.

Even wat anders uit datzelfde dorp in Noord-Holland; het verschil in gebruikskosten tussen een W124 400E van 1992 en een W124 260E van 1986 op LPG is bij 3000km per maand ongeveer €300. Da's per jaar ruim €3600. Welke auto ga je dan als liefhebber rijden?
 
Ja, die kassadames zaten vroeger in een soort glazen omkapping. Niet getint. Kassaglas, dus.
 
Dionysus zei:
Kassaglas. Hoe kom je er op.

Belangrijker, heeft het bezoek van de TS tot uitbreiding van de W124-vloot gezorgd? Is de begeerde V8 van eigenaar gewisseld? www.500E.nl laat nog niets los.

Kassaglas...
Heeft een kassa glas?

... zou het kassaglas ook te maken kunnen hebben met goedkoop? ;)

+ zie de vorige post voor het V8 dilemma
 
Dan rij je de 260E drie jaar lang 3.000 km per maand, zodat je daarna een gratis 400E kunt halen.
 
... die gratis 400E gaat alleen door als ik direct na aankoop van de belastingvrije 260E het kostenverschil maandelijks overmaak naar een W124 specialist. Denk ik.
 
Twingo1 zei:
Maar ten tijde van Daddy Don't Mind, 1976, was er nog geen W124.

... mijn absoluut favoriete muziek in combinatie met een Benz. Ook zonder Benz fenominaal.

"People who think this is boring...have never really lived. Just my opinion." I like that.
 
... die gratis 400E gaat alleen door als ik direct na aankoop van de belastingvrije 260E het kostenverschil maandelijks overmaak naar een W124 specialist. Denk ik.

Da's ook een idee zeg. Als iedereen die de aankomende drie jaar een auto willen hebben me nu alvast honderden euro's per maand gaat betalen dan ben ik voor de Kerst nog vertrokken naar onbekende oorden:cool:
 
... kijk, een nieuw product; autosparen. Het werkt hetzelfde als afschrijven, alleen kan in dit geval je partner het niet aan iets anders besteden. Ik zie kansen.
 
... grote beurt + APK van 300D Turbo bij kilometerstand 150.464 inclusief BTW €744.31. Uitgevoerd op 23/12/2010. Bijzondere kosten zijn de fuseekogel + stabilisatorrubbers rechtsvoor. Verder werden de remblokken achter vervangen. Natuurlijk is het niet gratis, maar duur is wat anders (ik had er toch al weer 20.000km meegereden).

Ik heb de auto nu een jaar; ik kreeg 'm bij 94.000 en eind deze week staat de kilometerteller op ongeveer 158.000. 64.000 probleemloze kilometers. Niet slecht voor een auto van 1988.
 
@500E; klopt helemaal!

... het onderhoud is overigens weer geheel naar tevredenheid uitgevoerd bij Andre Boer in Wezep.
 
W124STER zei:
... grote beurt + APK van 300D Turbo bij kilometerstand 150.464 inclusief BTW €744.31. Uitgevoerd op 23/12/2010. Bijzondere kosten zijn de fuseekogel + stabilisatorrubbers rechtsvoor. Verder werden de remblokken achter vervangen. Natuurlijk is het niet gratis, maar duur is wat anders (ik had er toch al weer 20.000km meegereden).

Ik heb de auto nu een jaar; ik kreeg 'm bij 94.000 en eind deze week staat de kilometerteller op ongeveer 158.000. 64.000 probleemloze kilometers. Niet slecht voor een auto van 1988.

Wat voor Turbo bezit de 300? Een KKK? En nog een puntje, laat je hem, na bijv. een snelwegrit, ook altijd even een minuutje of 2 stationair lopen voordat je de motor uitzet? Dat is er bij mij, na veel ritten in de Golf GTD in de jaren 80 (net m'n rijbewijs) echt ingestampt.

Warm rijden (en kijk op de olietemp meter, niet op de watertemp meter!) en na laten lopen. Dan krijgt de nog-draaiende-Turbo smering.

"Jahaa" was dan meestal mijn reactie.
 
Na laten lopen geldt toch ook nog steeds voor de huidige turbomotoren? Volgens mij was dat ook het probleem van veel Golfjes en Passats eind jaren 90 / begin deze eeuw (u weet wel: rode i, rode d, etc). Veel kapotte turbo's, omdat de auto reeds bij koude motor op z'n staart werd getrapt en ook bij het bereiken van de bestemming gelijk werd uitgezet
 
Dionysus zei:
Wat voor Turbo bezit de 300? Een KKK? En nog een puntje, laat je hem, na bijv. een snelwegrit, ook altijd even een minuutje of 2 stationair lopen voordat je de motor uitzet?

... ik zou niet zeker weten welke Turbo er in zit (K3 ken ik wel, omdat mijn dochter dat ooit prachtig vond, maar niet als Turbo). Maar ik zorg er wel voor dat in de laatste 750meter naar huis, de motor niet meer toeren maakt dan 'ongeveer stationair'.

Overigens heb ik zakelijk diverse TDi gereden, maar die waren eigenlijk allemaal zonder problemen. Ooit reed ik een Grand Senic 1.9Dci. Zo comfortabel als een Chesterfield en even bewegelijk ook (stond dus vaker stil dan ik wilde (door elektronica problemen)). Daarvoor en daarna uitsluitend zakelijk Teutonen gereden.
 
Deze wielen:

AMG%20Styling%20II%20Felge%20mit%20glanzgedrehtem%20Felgenbett%208x18et31%20B66031007%20HWA1294010102%201St.%20485,--250,--100,--15,--.jpg


en een normale gril. Dan ga ik door m'n knieën voor deze überautobahnführer. In een goeie 4 uur sta ik in Basel.
 
Die grille is perfect, want 'Hammer'. Ik zou eerder opteren voor een normale kofferdeksel.
 
Die velgen zijn klassiek inderdaad. Maar dan wel onder een AMG model. Zeker niet onder een Braboes.

Werd hier laatst niet gedacht dat de W202 de nieuwe klassieker to be wordt? Hier het (AMG)summum.

33503vic55am122313loqm8.jpg


En nog wat info dazu: 1 en 2.
 
Heel, heel mooi.

Nog mooier is de "T" in deze uitmonstering.
Dat is dus heel, heel, heel mooi.

Ofzo.
 
Terug
Bovenaan