Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
245n2tl.jpg

Doe mij maar een kassaglas met AMG wielen, staan nog altijd beter dan onder een Brabus...........:}

Ik snap je wel. De motor moet het uiterlijk vertoon waar kunnen maken. Niks ergers dan een schaap in wolfskleren.

Twingo1 zei:
Ik snap je wel. De motor moet het uiterlijk vertoon waar kunnen maken. Niks ergers dan een schaap in wolfskleren.

Touché.

En dan gaat mijn gedachte meteen uit naar het tegenovergestelde; de wolf in schaapskleren.

fz6giv.jpg

Hoe gecamoufleerd wil je het hebben?

Een bevriend autohandelaar hier in Emmen heeft sindskort ook een 400E, maar dan in het zwart. Geweldig beest, hij daagt praktsich iedereen uit voor een stoplichtsprintje op de rondweg. Eén keer mee mogen maken, en de nodige verbaasde gezichten gezien.

Je lacht je kapot in een 400 E. Lijkt op een taxi, rijdt als een Porsche. Die 911-rijder op de A1 heeft het er nog steeds over op verjaardagen, denk ik.

"Reed ik twee-dertig, zit er een taxi achter mij te knipperen dat 'ie er langs wil".

500 E zei:
"Reed ik twee-dertig, zit er een taxi achter mij te knipperen dat 'ie er langs wil".

Een auto met een bedenkelijke reputatie, want een ster op de neus en meer dan 20 jaar oud. En dan de eerste de beste goed verdienende IT-goeroe de pis lauw maken in z'n kijk-mij-eens-succesvol-zijn-bolide.

Hou d'r van.

Dionysus zei:
Twingo1 zei:

Touché.

En dan gaat mijn gedachte meteen uit naar het tegenovergestelde; de wolf in schaapskleren.

Hoe gecamoufleerd wil je het hebben?

... als ik mag kiezen is dit mijn lijstje (beperkt tot Mercedes en de vorige eeuw);

1. W124 400E / E420
2. W124 E36 (bij voorkeur de combi)
3. W202 C36 / C43

Maargoed, voorlopig te druk met 'werk en inkomen', dus het zoeken naar een hobby-benz staat op 'een laag pitje'. Wel leuk dat dit topic langzaam maar zeker de 50.000 bezoeken nadert. Maar ook pagina 50 komt er aan; moet we dan stoppen (net als in de Teutonia traditie)?

W124STER zei:
... Daarvoor en daarna uitsluitend zakelijk Teutonen gereden.

... dankzij een oplettende lezer de volgende correctie; ik heb inderdaad ook Volvo gereden. Geen Teutoon (al mag dat merk, evenals Saab, wat mij betreft als soort van 'reserve Teutoon' worden bestempeld).

... een leuk artikel voor de liefhebbers;

2iviluo.jpg

2nbyo0h.jpg

2dhiccm.jpg

... dit bezitten, zou als verzameling ook niet misstaan.

Wel leuk dat dit topic langzaam maar zeker de 50.000 bezoeken nadert. Maar ook pagina 50 komt er aan; moet we dan stoppen (net als in de Teutonia traditie)?[/quote]

Alsjeblieft doorgaan! Desnoods met een nieuwe titel!
En ik spreek volgens mij niet alleen voor mezelf...

Ach, Teutonia is al met deel 55 bezig, in bijna zes jaar. Dus er is voor dit topic nog wel wat speling.;)

Vlinderstrik zei:
Staan twee 400E's en nog wel nagenoeg gelijk..
Welke zou beter zijn?

Ik vind persoonlijk bovenstaande in mijn post het mooist van buiten en van binnen, welke beter is....................??????

57982602_b81fb0d99c.jpg

Audi op z'n mooist, BMW zeer verleidelijk, Mercedes gewoon Mercedes.

Ik preek hier natuurlijk voor eigen parochie, maar de keuze tussen de E34 en de W124 vind ik moeilijk.

Heel moeilijk.

Maar ik kies toch voor een echte R6.
300 TE, zilvermetallic en zwart leer. Mèt (..!!..) schuifmans en 15-gaats aub.

Het zal m'n leeftijd zijn.

Wel leuk dat dit topic langzaam maar zeker de 50.000 bezoeken nadert. Maar ook pagina 50 komt er aan; moet we dan stoppen (net als in de Teutonia traditie)?

Bij 50 pagina's gaan we gewoon naar deel twee, openingspost a la Teutonia en spammen maar.

Over spammen gesproken...

d_Mercedes-Benz__300_SE_Limousine_W126_277_3956.jpg

Had ik al eens gezegd dat ik Nachtgrun 254 met Cognac leder één van de mooiste combinaties op een W126 vind?

@Bas: Jij hebt er meer kijk op dan ik; ik haal dattel en cognac altijd door elkaar.

Of het nou Dattel of Cognac is, het is een schitterende combinatie. Jammer dat ze in Europa nooit met een dieselmotor zijn geleverd anders had ik er wel een overwogen.

... na pagina 50 een nieuwe titel; iets als "Bruno Sacco & Co" of "BMW, Mercedes oder Porsche Youngtimer Fahrer Forum". Suggesties welkom en bedankt voor de reactie tot nu toe (tu)!

Icebrain zei:
Vlinderstrik zei:
Staan twee 400E's en nog wel nagenoeg gelijk..
Welke zou beter zijn?

Ik vind persoonlijk bovenstaande in mijn post het mooist van buiten en van binnen, welke beter is....................??????

... eens en hij is technisch ook beter volgens mij 500E

W124STER zei:
... na pagina 50 een nieuwe titel; iets als "Bruno Sacco & Co" of "BMW, Mercedes oder Porsche Youngtimer Fahrer Forum". Suggesties welkom en bedankt voor de reactie tot nu toe (tu)!

Dat dikgedrukte zou ik niet doen....die leute kunnen prima bij Teunonia deel nogwat terecht.
Dit specifieke W124 (of Mercedes) topic is wel zo leuk!

Precies! Ik volg dit topic omdat het specifiek over de W124 gaat.;)

Marco heeft 2 hele mooie 400E's staan maar ik zou voor de laatst bijgekomen gaan. Met 3 kinderen kunnen ze iets beter zitten dan met een "coupésitz anlage"....Plus het feit dat m'n broertje vol lof was over de auto toen hij 'm bracht. Ultieme wolf in zilveren taxi uitvoering.

Ik ben er ook voor om dit topic puur W124 te houden. Maak je er gewoon deel 2 van.
Straks even deze BilGalleri bekijken. Of ik soms foto's nog niet heb.

Twingo1 zei:
Ik ben er ook voor om dit topic puur W124 te houden. Maak je er gewoon deel 2 van.
Straks even deze BilGalleri bekijken. Of ik soms foto's nog niet heb.

... rare jongens, die Denen. Je hebt direct het gevoel dat je prinses Laurentien moet bellen;

Nemlig
W124 for ever and ever.

The best car craftmans ship the world has ever seen in a serial pruduced car.
Jeg har endnu ikke oplevet at kunne køre over de 20 Km jeg har på arbejde hver dag uden at se mindst 2-3 af dem :-)
Og vi snakker om en over 20 år gammel bil.
Not stil going stron, but stil going like the day it was born :-)
Der er meget langt imellem man ser en som er rusten.

Men 3 gange grunder og 6 gange maling og 4 gange lak skal da også holde til noget :-)

... dat we het weten.

... met dank voor de reacties met betrekking tot een volgend onderwerp; ik denk dat het volgende topic zich concentreert op de W201, de W124, de W126 en de W129. En natuurlijk ruimte voor de W202 en de W140. Met de W210 heb nog steeds een beetje moeite, la-ma-zeggûh.

"Bruno Sac & Co"; vernoemt naar de ontwerper van de "Functionaliteit gaat voor Vorm" gedachte.

ReneGr. zei:
....Plus het feit dat m'n broertje vol lof was over de auto toen hij 'm bracht.

't Is ook een hele nette auto; zeker van binnen goed verzorgd. Voor de hobbyist met het juiste hobby budget een aanrader. Zoveel is duidelijk. Rijdt 'broertje' weer Mercedes?

... voor liefhebbers van E T (Twingo1 gaf de voorzet op Teutonia en ik heb de vrijheid genomen om 'm hier in te koppen);

avhgcp.jpg

99i8ee.jpg

5k4qh3.jpg

sosbvq.jpg

Als trouw volger van dit topic zal een eventueel nieuw topic (Is dat technisch gezien nodig? Mag een topic niet meer dan 50 pagina's hebben? Zie het GTi topic.) ben ik voor handhaving van de teneur in het huidige topic. De W124, in al z'n verschijningsvormen, centraal plaatsen en de overige Sacco creaties als uitzondering op die regel af en toe laten voorbij komen.

Uiteindelijk is het aan de TS. En aan niemand anders.

2860.jpeg

Uitzondering

Aha, de S124 E 60 T AMG.

Wisten jullie trouwens dat er een verschil bestaat tussen de W124 E 60 AMG en de W124 E 60 AMG Limited Edition. Dacht altijd dat er één en dezelfde auto mee werd bedoeld.

Twingo1 zei:
Aha, de S124 E 60 T AMG.

Wisten jullie trouwens dat er een verschil bestaat tussen de W124 E 60 AMG en de W124 E 60 AMG Limited Edition. Dacht altijd dat er één en dezelfde auto mee werd bedoeld.

De ene vraag lokt meteen een andere uit. Is er technisch veel verschil tussen een E 500 en een E 500 Limited? En tussen de 500 E en de E 500?

Edit: Volgens Wiki niet, maar aangezien het onderscheid tussen Wikipedia en Wikileaks soms vaag is, vertrouw ik liever op de kennis van sommige posters hier in dit W124 bedevaartsoord topic.

... mooi, die DTM racer! Dat is ook nostalgie. Al was ik fan van de Alfa 155... Alessandro Nannini. Wat reed die man hard.

Voor wat betreft de verschillen in E60 en de Limited Edition; dat wist ik niet.

... trouwens, ten tijde van de Alfa 155 GTA DTM reed Mercedes met de W202. De 190 zat daar natuurlijk voor.

W124STER zei:
Alessandro Nannini. Wat reed die man hard.

Viel mij ook op toen ik eens beelden van de on-board camera zag. Of was het Zanardi? Het was in ieder geval een Alfa en de auto werd tot het uiterste geteisterd :O

W124STER zei:
Voor wat betreft de verschillen in E60 en de Limited Edition; dat wist ik niet.

Nou, de Limited schijnt 12 keer af fabriek geleverd te zijn. En de 'normale' E 60 147 keer.

Terug
Bovenaan