Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Broekpoeper pur sang, die Weide. Grote broek aanhouden op het exoten-forum en hier heet-ie gewoon twingo. T-W-I-N-G-O...

Daar kan je als exotenposter natuurlijk niet mee voor de dag komen.

Of overal Weide (mijn voorkeur) of overal [size=x-small]twingo[/size].

Maar niet dit lafhartige gedoe.

4760952477_f393c5e0e6_z.jpg

Edit: Noblesse oblige. Nieuwe pagina dus plaatje. Twijfelachtig plaatje, maar stiekem een heel mooie W124. En ik citeer nu mezelf, narcist als ik ben: en het is nog een kombi ook!

Ja, als je met de grote jongens mee wilt doen, moet je niet met een Twingo aan komen zetten natuurlijk. :)

En hier zag ik eerder vandaag, op één van de foto's, de zwarte 49-JT-TL op de achtergrond staan. Ook ex-MHS?

cimg1042p.jpg

...en bedankt Dionysus! De Kombi in wit, is gewoon mooi.

@Weide1; ben benieuwd waar deze Bernard 'bij hoort'. Er zal toch ook in Nederland een groep liefhebbers zijn van W124 exoten, maar die kom ik niet echt tegen op de andere Nederlandse MB fora (maar daar zeg ik direct bij dat ik daar ook niet veel te vinden ben).

Die JT-TL is geen ex, neither is 58-RV-TH. Tel er twintig bij op en je hebt wél een ex te pakken.

De aanhouder wint. Nee, maar het had gekund toch?

En wie die Bernard is? Hij schijnt een heel zwikkie Brabus-modellen te hebben. Heb ik de link niet ooit hier, of in Teutonia, gepost?

... en als je dat linkje volgt, dan zie je één Nederlandse auto (waar de V12 ingelepeld is)

Klopt. Hoe dat precies zit, ik weet het niet? Hier gaat het trouwens verder. Bijzondere jongens daar in Duitsland.

Ik kan al dat uiterlijk vertoon wat vaak samengaat met motorische tuning niet echt waarderen. Mooier vind ik het als je zo'n auto qua looks 100% origineel houdt en er dan een super dik blok inbouwt. Bij voorkeur een blok van AMG of Brabus.

Nou, die schuine Brabus uitlaten hadden voor mij ook niet gehoeven. Vond die rechte, AMG?, mooier. Die 21" velgen kan zo'n W140 goed hebben, vind ik. Vind het uiterlijk vertoon op zich best meevallen. Ik zie soms weleens Civic's, Corsa's, Golfjes rijden!!

... als je dan toch een keer een AMG zou willen rijden waar Bruno Sacco qua ontwerp de hand in heeft gehad, waar ga je dan naar zoeken?

Een W202 C36? W202 C43? W124 300E 3.2 / 3.4 of 3.6? W129? W140?

Twingo1 zei:
Het zou voor sommigen anders weleens goed zijn.;)

Zoals? Van het hebben van goede smaak en een goed ontwikkeld gevoel voor stijl is nog nooit iemand omgevallen.

45928-1.jpg

Ik rust mijn zaak.

W124STER zei:
... als je dan toch een keer een AMG zou willen rijden waar Bruno Sacco qua ontwerp de hand in heeft gehad, waar ga je dan naar zoeken?

C43?

Maar dan wel de kombi. Zoek niet verder.

... de C36 AMG en C43 AMG spreken mij misschien wel meer aan dan de W124 AMG. Maargoed, boven de AMG's staat nog altijd de W124 400E / E420. De keuze is nog niet gemaakt.

Probeer anders een W202 C 55 AMG te pakken te krijgen. Ben je waarschijnlijk de enige in Nederland.
Over de Brabus en Carlsson uitvoeringen zal ik maar niet beginnen.

...wat mij betreft ga je je gang; standaard is gewoon mooi, het bijzondere geen misdaad en het forum wordt er niet minder van. Ook al is de W202 geen W124 (maar volgens mij wel de volgende serie Benzen waar youngtimerend Nederland zich op zal richten; met andere woorden, dat is de volgende betaalbare generatie. Een goede W124 is nergens meer goedkoop te krijgen. De W202 nog wel. Vandaar.).

W124STER zei:
... de C36 AMG en C43 AMG spreken mij misschien wel meer aan dan de W124 AMG. Maargoed, boven de AMG's staat nog altijd de W124 400E / E420. De keuze is nog niet gemaakt.

... zijn er toch al twee van de 4 V8'en verkocht bij MHS; de 500E en de E420. Daar blijft toch markt voor kennelijk.

500 E zei:
Daar kon je wel eens heel erg gelijk in gaan krijgen.

... dan maar een W202 C280, C36 of C43 kopen voor de hobby? Die zijn na een jaar en een paar kilometer misschien voor de aankoopprijs te verkopen. Dat is voor de hobbyist / liefhebber ook niet onbelangrijk.

Een mooie W208 of W209 mag zich ook ooit nog wel eens melden. Die blijven ook tijdloos

Oh, de coupés. Ik dacht al, [size=large]W[/size]208/9? Die ken ik niet. [size=large]C[/size]208/9 dus.

Ik vind de C208 wel mooi. Maar t' is een Schrempp-auto. Die hebben niet zo'n lang leven als een W201, W202, W124 of W126.

De C208 is wat dat betreft geen Benz. Het is een auto. En dat is een Kia Rio ook.

Edit: Weide corrigeert. W = C.

De C208 vind ik 'Bullig' of te wel; lomp en niet verfijnd. Maar dat vonden we van de W140 ook en dat wordt zo langzamerhand ook een auto waar liefhebbers voor zijn. De C209 is daarentegen stijlvol en heeft 'ranke lijnen'. Die heeft zeker toekomst als youngtimer (denk ik).

Maar tot het zover is, eerst mijn uren maar slijten in de fabriek. Over zes uren gaat de wekker weer. Dus ik zeg welterusten.

zijn er toch al twee van de 4 V8'en verkocht bij MHS; de 500E en de E420. Daar blijft toch markt voor kennelijk.

Morgen een afspraak op één van de twee overgebleven 400 E's en volgende week op de S 600 Lang W220. Vandaag de S 600 Lang W140 verkocht. Het is allemaal magertjes met die huidige benzineprijzen.

... dat gaat dan ineens toch snel; moet ik vrijdag of zaterdag toch maar even komen kijken naar de laatste V8 uit dit rijtje

c208-dtm-2_1024.jpg

Geweldige unit. Ik hoor die V8 nog brullen.

Maar hang een V8 in een race Nissan Micra en dat klinkt ook geweldig.
Dus, terug naar de basis.

d7a0ee397efc.jpg

22 cilinders....

Maar met je oordeel over het plaatje ben ik het wel met je eens. Vond hem prachtig.

... klopt idd niet (zie hieronder voor de spec's).

280E Technical Data
Engine: 2746cc inline-6
Power: 185-horsepower @ 6,000 RPM
Torque: 238 Nm @ 4,500 RPM
Transmission: 4-speed manual (optional 5-speed manual or 4-speed automatic)
0-100 km/h: 9.8 seconds
Top Speed: 200 km/h
Fuel Economy: 16 L / 100 km

E500 Technical Data
Engine: 4973cc V8
Power: 320-horsepower @ 5,600 RPM
Torque: 470 Nm @ 3,900 RPM
Transmission: 4-speed automatic
0-100 km/h: 6.1 seconds
Top Speed: 250 km/h (limited)
Fuel Economy: 16.9 L / 100 km

E63 AMG Technical Data
Engine: 6208cc V8
Power: 514-horsepower @ 6,800 RPM
Torque: 630 Nm @ 5,200 RPM
Transmission: 7-speed automatic
0-100 km/h: 4.5 seconds
Top Speed: 250 km/h (limited)
Fuel Economy: 14.3 L / 100 km

Het is wel degelijk een Strich 8. Alleen vertaal jij dat blijkbaar naar het aantal cilinders. Strich 8, oftewel /8 is de toevoeging achter de typeaanduiding om aan te geven dat het Baureihe W114/W115 betreft. In 1968 bouwde men de voorganger met dezelfde typeaanduidingen ook nog. Bij de W114/W115 werd er daarom 200/8 achter gezet, om aan te duiden dat het dit type betrof. De 8 slaat op 1968, introduktiejaar van deze serie.

Ik zou vrijdag komen, maar goed... wie ben ik?;)

... ja, ik had de tekst al aangepast nadat ik voor de zekerheid maar even heb gecontroleerd in 'de boeken'. Je aanname is juist; ik las /8 als synoniem voor 8-cylinder :( Excuses aan alle liefhebbers...

... vrijdag lijkt me goed; agenda leeg maken en 's middag naar Castricum. Tot dan!

...prima; dan zie je me verschijnen met met gevulde koek en lege portemonnee. Een mens moet immers keuzes maken. 't Is of-of en niet en-en. Da's wel zo veilig in dit verband; 's kijken of het gaat lukken.

Ik ben gek op gevulde koeken. ook op gevulde portemonees, maar een mens moet toch prioriteiten stellen.

Gezien de kwaliteit van de MHS koffie zul je wel een paar knappe gevulde koeken mee moeten nemen (y)

En als je de beste man daarmee in de goede stemming hebt gebracht, wil je dan nog eens een balletje opgooien voor die klanten- cq stamgastendag ? Is gewoon een te goed idee om te laten liggen........

Terug
Bovenaan