Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

... dus dat wordt sowieso gezellig!

Op de beurs hoop ik in ieder geval bijzonder foldermateriaal 'te scoren' (ik heb weinig van de tuners uit de die tijd en Twingo1's alter ego (Weide1) heeft mijn interesse gewekt voor deze auto's). Verder natuurlijk zien of er nog interessant spul op schaal 1:43 te vinden is.

Maastricht is het paradijs op aarde. Jammer dat het zo'n eind weg is.

tlsd20kgrhqflkez6becsbn.jpg

Prachtig, die wulpse wielkasten. Dit is 'm.

Twingo1 zei:
Maastricht is het paradijs op aarde. Jammer dat het zo'n eind weg is.

... da's waar: 3 uur rijden vanaf 'waar wij wonen'; maar wel leuk om dat met vrienden gewoon te doen. Er zijn meestal meer redenen om iets niet te doen, maar soms verplichten wij elkaar om 'in te stappen en weg te wezen'. Zo zijn zijn we al een paar keer naar Essen geweest, het MB museum, in februari naar Bremen en nu dus Maastricht. Mooie momenten moet je maken, niet waar?

@Twingo1; met dank voor 'de pagina starter'! Geen geld trouwens voor deze auto: €55.000...

W124STER zei:
Er zijn meestal meer redenen om iets niet te doen, maar soms verplichten wij elkaar om 'in te stappen en weg te wezen'.

Precies. Overal zijn redenen voor het niet te doen. Pak gewoon die ene reden om het wel te doen: omdat het leuk is (of kan zijn). Reden genoeg.

... de schrijver is net geen 125 jaar, maar wel oud genoeg voor het bezit van enig historisch besef. Dit is de schrijfstijl zoals je dat ook terug vindt in bijvoorbeeld "De Zilverster", het clubblad van de Mercedes-Benz Club Nederland. Bij het laatste nummer zat trouwens een perfecte bijlage ("Uit de archieven van: Mercedes Benz" ). Een leuk naslagwerk met -tig leuke en historische foto's. Bovendien zat er een leuke CD bij en last but not least; het lidmaatschap levert morgen aan de poort van het Mecc korting op. Tot zover de reclame voor de Club.

Ach, het ging om de inhoud, niet om de schrijfstijl. En die schrijfstijl past inderdaad bij het thema, 125 jaar MB.

Morgen om 2 uur zal ik me aan de poort van het MECC melden en één en ander met mijn eigen ogen gaan aanschouwen. Om in de stemming te komen heb ik reeds een Brand UP van zijn kroonkurk ontdaan.

... morgen om 14:00 in Maastricht. Wij ook. Met Brand. De beelden zullen het zaterdag bewijzen.

... 't is mooi in Maastricht; vooral dankzij deze man, de heer Nico Ockhuisen (in Bruno Sacco trim :) ):

14b8h1f.jpg

Wat een prachtige verzameling auto's staat daar. Verder is het MECC gezellig en knus (zeker in vergelijking met Essen). Je kunt rustig de tijd nemen om al het moois te bekijken, zonder dat je je moet haasten om tussen openings- en sluitingstijd alles te kunnen zien. Ik vind het een aanrader.

Hij stond luid en duidelijk te oreren over zijn naar Maastricht gekomen collectie. En dat waren boeiende verhalen. Wat een auto's bezit deze man.

GroteFoto-QQCCQ8V6.jpg

Ik vond het een heerlijk automobiel feestje. Herhaling? Vatbaar!

Draagt deze schoonheid trouwens dezelfde kleur als de schoonheid die jij in je bezit hebt?

GroteFoto-XPIJ6HRC.jpg

Dat heb ik bij veel Benzen gedacht, toen ik ze zag.

GroteFoto-ZHGJWJOD.jpg

Je m'excuse voor de slechte foto, maar links bovenaan kan je, als je echt wil, E 500 lezen. Issie ooit in Castricum geweest?

... de Cabrio stond te koop voor ik meen €12.750. Een paar Duitsers vonden dat voor deze in auto in deze staat 'niet te geloven' (te duur dus).

Overigens is onze Cabrio Signal Rot, of in goed Nederlands; brandweerrood.

En er was meer bijzonder spul dat niet van Ockhuisen was, wat de aandacht vroeg. Ik laat het verder bij deze foto's, maar er staan ook andere merken :) (ook veel Amerikaans) en natuurlijk ontbreken de stands met onderdelen, gereedschappen, schaalmodellen en brochures niet. Mijn verzameling W124 brochures is weer verder uitgebreid en volgens mij zo ongeveer compleet.

smdj5g.jpg

2lavu60.jpg

28hkkyf.jpg

wgrnzk.jpg

Eeeeehhhhh......
Dat mannetje in dat gestreeptje hansopje op de laatste foto is ondergetekende.

Er stonden unieke auto's. Leuke sfeer, erg druk in vergelijking met voorgaande edities, maar zeker het bezoeken waard. Heb nu een dikke 200 foto's op m'n harde schijf staan. Ik moet dus nog een goede selectie maken.

GroteFoto-OHLNVOAS.jpg

Schitterend zo'n W124 in die kleur geel. Wat is de kleurcode daarvan? Volgens mij geen 'Taxigelb' toch?

@ W124STER: ik heb nooit een E 500 verhandeld. Wel een aantal E 500 Limited, maar nog nooit een E 500. Alleen maar 500 E. Best simpel te onthouden zo;)

En het is nog een kombi ook.

cars_297_5.jpg

Meer leuke W124's bij deze Zwitserse Youngtimer dealert. Met behoorlijke dikke prijzen, maar dat heb ik al eerder gemeld, van prijzen weet ik net zoveel als dat de Paus verstand heeft van gangsterrap.

Ja, internet is the shizzle.

Ik had m'n reisgezel al een half uur niet meer gezien en ik stond me daar af te vragen hoe de $%*@ ik die SLS eens op de foto zou zetten. Affijn, één telefoontje en één broodje-gezond-met-koffie later hebben we elkaar weer getroffen om elkaar 10 minuten later al weer kwijt te zijn. Ik ouwehoer met de één, hij l*lt met een ander. You know the drill.

Maar ik stond bij deze auto.

GroteFoto-ZWZQ3REP.jpg

En nee, een professionele plaatjesschieter ben ik niet.

Toch had ik W124STER (blijft een aparte naam voor iemand) graag even de hand geschud.

Volg dit topic al een paar maanden en ik blijf terugkomen. Na jarenlang een W201 gereden te hebben heb ik in 2008 een W124 gekocht. Een 230E uit 1989 met 1 optie....de onmisbare automaat. Niet de allermooiste maar ik heb dan ook niet de hoofdprijs betaald.

Rijden in zo'n 80's icoon is elke dag weer een genot. Toch heb ik het idee dat de meeste mensen alleen maar een oude auto zien rijden. Gelukkig weet ik (en liefhebbers) wel beter. Het is een gevoel van waardering voor een auto met een prachtige vormgeving, degelijk gebouwd en heerlijke rijeigenschappen waar ik warm van word. :)

epm8nc.jpg

dsc08740lj4.jpg

Nog meer. En als je nog wat verder door-/terugklikt, op Fórum E500 bijvoorbeeld, vind je een schat aan info. Zelfs MHS' brandweerrode 500 E komt voorbij, hier.

Dionysus zei:
En nee, een professionele plaatjesschieter ben ik niet.

Toch had ik W124STER (blijft een aparte naam voor iemand) graag even de hand geschud.

... dit is toch echt wel een mooi plaatje! Als we nog 's op een zelfde tijdstip ergens plannen te zijn, dan wisselen we gewoon de mobiele nummers uit.

Of MHS moet een klanten- en stamgastendag willen organiseren; dan zijn we d'r in een keer allemaal (denk ik). Lijkt me leuk.

ReneGr. zei:
Volg dit topic al een paar maanden en ik blijf terugkomen. Na jarenlang een W201 gereden te hebben heb ik in 2008 een W124 gekocht. Een 230E uit 1989 met 1 optie....de onmisbare automaat. Niet de allermooiste maar ik heb dan ook niet de hoofdprijs betaald.

Rijden in zo'n 80's icoon is elke dag weer een genot. Toch heb ik het idee dat de meeste mensen alleen maar een oude auto zien rijden. Gelukkig weet ik (en liefhebbers) wel beter. Het is een gevoel van waardering voor een auto met een prachtige vormgeving, degelijk gebouwd en heerlijke rijeigenschappen waar ik warm van word. :)

... welkom! Herkenbaar enthousiasme (y). Leuk dat je direct een foto hebt gepost; een 230 met 1 optie. Heerlijk. Mijn eerste W124 was een 200 met Automaat verder niets. Zelfs geen radiovoorbereiding (dus ook geen antenne). Blijf mee lezen en schrijven!

Twingo1 zei:
En als je nog wat verder door-/terugklikt, op Fórum E500 bijvoorbeeld, vind je een schat aan info. Zelfs MHS' brandweerrode 500 E komt voorbij,

... ik krijg 'n beetje het gevoel wat steeds meer Duitsers ook hebben; " 't Is fijn dat mensen in andere landen onze producten graag kopen, maar laten we de young- & oldtimer Mercedessen bitte hier houden". Zoiets. Straks is er geen 500E / E500 of bijzondere W124 AMG in Nederland meer te vinden.

W124STER zei:
Of MHS moet een klanten- en stamgastendag willen organiseren; dan zijn we d'r in een keer allemaal (denk ik). Lijkt me leuk.

Geweldig idee !

(zit wellicht ook een interessant stukje in voor het Youngtimer Magazine....)

iemand nog meer steekhoudende argumenten om hem over te halen ?

Ik weet niet of het mag, maar ik ga stiekem even reclame maken voor de meeting die ik met iemand anders organiseer in Rotterdam bij de SS Rotterdam op zondag 6 februari 2011 vanaf 13:00u:D:

https://www.w201club.nl/viewtopic.php?f=6&t=1744

Natuurlijk komen er ook W124-ers.

Als je wilt komen met je W124, kun je je bij mij opgeven.

Niet sneller dan 120 hoor! Hier mehr Bilder.
Op de achtergrond van één van de foto's de zilveren 52-RV-TH. Ex-MHS?

Bijzonder. Ik heb je link aangeklikt, maar los van wat meningen lees ik niets over de achtergrond van deze 500 E.

Weet jij meer?

Ik niet. Maar die man van dat bedrijf, Bernard, post ook op het MB-Exotenforum. En via via lees je wel eens wat.

Die Weide1 schijnt daar nog steeds rond te hangen. Blijkt dat hij daar zelfs af en toe nog post ook. Moet hij weten. Vond hem altijd maar een wazig figuur.

Terug
Bovenaan