A
Anoniem
Guest
Maar een W124 loopt er goed op, iets voor jou....................................
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
...dat vraagt om een plaatje500 E zei:Oh. Late reactie, maar op de sluitbalk waar de vergrendeling van je motorkap is valt zitten twee plaatjes; het ene is zilver met zwart en vermeldt o.a. het chassisnummer van de auto. De tweede is een plaatje in de kleur van de auto en daar staan de fabrieksdata op. Je produktienummer (lijkt op chassisnummer, maar het tussenvoegsel 1A, wat staat voor werk Sindelfingen, is vervangen door een code voor de te monteren transmissie; in jouw geval een automaat, dus staat daar 10. Voor een handbak staat daar 12.
124 052 10 123456 <--- 124 = Baumuster, 052 = type auto, 10 = automaat, 123456 = zescijferig uniek voertuignummer.
568H <---kleurcode (drie cijfers) en letter spuitmeester (H)
412 566
530 243
600 244
670 994 <--- aan de auto gemonteerde opties af-fabriek
Zoiets ziet het er uit, ook nog een aantal vierkante gaatjes voor ponsmachine o.i.d. als er in die rijtjes 994 of 997 staat dan heb je te maken met een speciaal voor een tentoonstelling geprepareerde auto door 'Werk Daimler Benz' oftewel WDB.
Wouter82 zei:Helaas geen 994 of 997![]()
Vinnievw zei:In mijn 250D zit 5W40. 10W40 vond ik wat aan de dikke kant voor de koude temperaturen van afgelopen winter.
baSSje zei:Ik lees in welk gebied je geweest bent. Dat is inderdaad mooi daar, dat kan ik beamen!
W124STER zei:baSSje zei:Ik lees in welk gebied je geweest bent. Dat is inderdaad mooi daar, dat kan ik beamen!
... daar ook rondgereden?
BMW-bolle zei:Mooie rooie blijft het!
baSSje zei:W124STER zei:baSSje zei:Ik lees in welk gebied je geweest bent. Dat is inderdaad mooi daar, dat kan ik beamen!
... daar ook rondgereden?
Ja, destijds zelfs met de brommer. Ben met de auto ook een aantal keren in die omgeving geweest.
W124STER zei:BMW-bolle zei:Mooie rooie blijft het!
Dank je, wij (als gezin, niet als in Teutonen topic) vinden dat ook!
Bart81 zei:Mooi gebied inderdaad daar, W124STER. Heb er zelf ook eens met de motor getoerd, het leent zich er perfect voor. Maarrehh, wat zie ik op de laatste foto? Dak dicht.... dat kan natuurlijk niet bij een cabrio! Ik heb zelf op mijn vakantie geen meter met het dak dicht gereden, zelf een paar spatten regen maken mij niet bang.
Een cabrio is wat mij betreft per definitie gemaakt om open te rijden en ik zal dat dan ook ten allen tijde doen (zelfs eens toen het sneeuwde, maar toen was mijn vriendin wel behoorlijk pissig)
W124STER zei:@ Scheur-ijzer; geen idee, want ik lees wel Autokampioen, Auto Motor Klassiek, de Zilverster, Youngtimer Magazin en diverse Duitse autobladen, maar... de Autoweek lees ik niet vaak... Welke W124 was dat? De sedan, de combi of de cabrio?
Scheur-ijzer zei:W124STER zei:@ Scheur-ijzer; geen idee, want ik lees wel Autokampioen, Auto Motor Klassiek, de Zilverster, Youngtimer Magazin en diverse Duitse autobladen, maar... de Autoweek lees ik niet vaak... Welke W124 was dat? De sedan, de combi of de cabrio?
Het was de rode cabrio... kan bijna niet missen dat dat deze was. Hij stond op de myautoweekpagina (ofzo, die is ook nieuw), daar plaatsen ze altijd een bijzondere myrevieuw. Ik weet uit mijn hoofd niet meer welk nummer het was (wel recent), misschien weet één van de andere forummers het nog.
audi80coupe zei:Ik zal hem even voor je inscannen morgen. Een heel leuk stukje!
audi80coupe zei:Ik had nog een paar minutjes over, hier de link naar mijn scan.
https://img18.imageshack.us/img18/1471/scannen0005u.jpg
En als dat laatste zo is, dan informeert AW je toch wel even als je ervaringen op papier gedrukt en gepubliceerd worden?