Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
De vraag is of je zoiets op moet willen halen; jaren weinig gereden en dan een rit van bijna 2500km. Dan ben ik benieuwd hoe het uitpakt. Stel je krijgt pech

De vraag is niet of je pech krijgt, maar waar.

500 E zei:
Onterecht. Een 996 is een heerlijke auto die veel beter rijdt dan een 964 of 993.

Klopt, mankeert niks aan, maar of hij daarom makkelijk hier te verkopen is, is een andere verhaal!;) In Duitsland zou dat wellicht anders liggen.

500 E zei:
Onterecht. Een 996 is een heerlijke auto die veel beter rijdt dan een 964 of 993.

Maar zo mooi als een 993, tja, dat is dat ding gewoon niet.

1268776874porsche993.jpg

:T

speedtouch zei:
500 E zei:

Klopt, mankeert niks aan, maar of hij daarom makkelijk hier te verkopen is, is een andere verhaal!;) In Duitsland zou dat wellicht anders liggen.
Valt denk ik wel mee. De verhalen over de ploffende 3,4 motors zijn volgens mij ook opgeblazen(leuke woordspeling al zeg ik het zelf:})
Betrap mezelf er steeds vaker op dat ik de 996 in de loop der jaren steeds meer begin te waarderen/bewonderen. Heb zelfs hier in de buurt al een mooie 996 zien staan waar ik mijn Benz (sorry8-)) best op in zou willen ruilen.

Ps Marco ben je een beetje op de hoogte over de kwaliteit van de plaatselijke handelaren hier (Alkmaar) ????

Een bijna nieuwe 993 is haast duurder dan een nieuwe 991. Het moet allemaal wel leuk blijven.

500 E zei:
De vraag is of je zoiets op moet willen halen; jaren weinig gereden en dan een rit van bijna 2500km. Dan ben ik benieuwd hoe het uitpakt. Stel je krijgt pech

De vraag is niet of je pech krijgt, maar waar.

https://www.autoweek.nl/video/2735/klokje-rond-mercedes-600-sel
https://www.autoweek.nl/klokjerond/257/mercedes-benz-600-sel

Volgens dit verhaal betrouwbaarder dan een VW 1.4 tfsi

:T:p

michel1975 zei:
speedtouch zei:
500 E zei:

Valt denk ik wel mee. De verhalen over de ploffende 3,4 motors zijn volgens mij ook opgeblazen(leuke woordspeling al zeg ik het zelf:})
Betrap mezelf er steeds vaker op dat ik de 996 in de loop der jaren steeds meer begin te waarderen/bewonderen. Heb zelfs hier in de buurt al een mooie 996 zien staan waar ik mijn Benz (sorry8-)) best op in zou willen ruilen.

Ps Marco ben je een beetje op de hoogte over de kwaliteit van de plaatselijke handelaren hier (Alkmaar) ????

Ploffende motoren? Dat is niet het punt want ik schrijf toch: mankeert niks aan! In ons land is er gewoon zéér weinig handel in!:)

Gomes is een aanrader, al heb ik met Beverwijk meer ervaringen. Verder ken ik eigenlijk niemand in Alkmaar die ik aanbevelenswaardig acht. Maar dat is puur omdat ik er nooit mee samenwerk.

Volgens dit verhaal betrouwbaarder dan een VW 1.4 tfsi

Is ook zo, maar als je zo'n ding tien jaar stilzet is het een heel ander verhaal:T

Was ook niet naar jou bedoeld maar de verhalen gaan over de vermeende 3,4 blokken die niet betrouwbaar zouden zijn.
Blijf er bij dat goed onderhoud en een nette behandeling wonderen doen.

michel1975 zei:
Was ook niet naar jou bedoeld maar de verhalen gaan over de vermeende 3,4 blokken die niet betrouwbaar zouden zijn.
Blijf er bij dat goed onderhoud en een nette behandeling wonderen doen.

En zo is het!(tu)

W124STER zei:
... ik heb de foto's op het gemak op me in laten werken, maar het verschil tussen "goed" en "fout" ligt bij de W140 dicht bij elkaar. Deze AMG is nergens subtiel (...) en op de een of andere manier lomp en onbenullig. De kleurencombinatie, de combinatie van leer en hout, de velgen... Opmerkelijk is wel dat deze AMG grotendeels origineel is gebleven en desondanks 'het niet is'. De beperkte vraag is in dit geval verklaarbaar en dan zal deze handelaar moeten wachten op die ene liefhebber die in deze CL iets bijzonders ziet. Voor bijna €25K verkoop je 'm natuurlijk niet aan een toevallige passant.

De buitenkant oogt wat saai inderdaad. Hij had een AMG Optik Paket moeten hebben. Auto is overigens wel verkocht, na bijna twee jaar dus.

Prachtig exemplaar inderdaad. Duidelijk volle Hütte. Hoe zit dat met die niveauregeling? Ik mis de pomp op de nokkenas op de afbeelding van de motor.

... leder Brazil. Dat is zo geweldig mooi in combinatie met Impala (of Rookzilver).

Geweldige auto!

Van "Verwacht" tot "Verkocht", maar nu dus toch op de site.

Adembenemend, die Turbo Diesel. Wat was ik graag stiekem bij het eindgesprek in de showroom van de leverende MB-dealer geweest.

"Die klant bleef maar aanvinken!"

Brazil leder is wel mijn favoriet. Grijs sinds een jaartje overigens ook. En wat is die leerkwaliteit van Mercedes toch goed.

@520d; 'jouw' 300CE is na volgende week bijna volledig geperfectioneerd. Alleen het vervangen van de achteruit is nog een overweging. De onvermijdelijke 'melkvlekken' vind ik nog niet storend genoeg om de hele ruit te vervangen. Verder is dan alles wat gedaan zou kunnen worden, gedaan. Maar wat een auto; ik hoop dat 'ie nog even staat. In onze hal lopen de liefhebbers steevast naar deze Coupe in Perlmutgrau toe. De auto valt op en is simpelweg in deze kleurencombinatie bijzonder aantrekkelijk.

520d zei:
Brazil leder is wel mijn favoriet. Grijs sinds een jaartje overigens ook. En wat is die leerkwaliteit van Mercedes toch goed.

... ik ben ooit met MH naar het postkantoor in Beverwijk gereden met een rookzilvere 500E met Brasilbraun leder. Dat zijn van die momentjes dat je denkt; "Ooit..., dan... ".

Maargoed een 500E zal het niet snel worden; mijn favoriete W124 is en blijft de 400E / E420 (en als het kan in Perlblau met blauw Karo interieur). Of Perlmutgrau met grijs leder. Of Zwart 004 met safraan leder. Of Briljant silver 744 met rood leder. Of Malachitgroen met karo champignon. Er is zoveel moois.

W124STER zei:
@520d; 'jouw' 300CE is na volgende week bijna volledig geperfectioneerd. Alleen het vervangen van de achteruit is nog een overweging. De onvermijdelijke 'melkvlekken' vind ik nog niet storend genoeg om de hele ruit te vervangen. Verder is dan alles wat gedaan zou kunnen worden, gedaan. Maar wat een auto; ik hoop dat 'ie nog even staat. In onze hal lopen de liefhebbers steevast naar deze Coupe in Perlmutgrau toe. De auto valt op en is simpelweg in deze kleurencombinatie bijzonder aantrekkelijk.

Goed om te horen! Die achterruit stoorde mij ook nog het minst, de technische staat vond ik veel belangrijker. Ik heb de eerste aanzet gegeven, blij dat jullie het mooi afmaken. Dat verdient de auto, want het is inderdaad een schoonheid.

Ooit.... ja ooit koop ik ook weer eens een W124. Nu moest het verstand even voorrang hebben, vandaar dat ook de Mini inmiddels is ingeruild op een ruime en degelijke familie-auto. Ook geen straf, maar toch.....;)

Ik begrijp dat dat een foto is van de binnenkant van je C126.
Doe mij dan toch liever leder.

Smaak, dan kan je zo lekker over twisten.

Dionysus zei:
Ik begrijp dat dat een foto is van de binnenkant van je C126.
Doe mij dan toch liever leder.

Smaak, dan kan je zo lekker over twisten.
Dat klopt. En daarom is het aanbod ook zo divers en is er voor een ieder wat wils.
Zoveel mensen, zoveel wensen.

En genieten van samenstellingen die je zelf op het eerste oog nooit gekozen zou hebben.

Pré-Sacco.

3379556687_a838e68ba1_z.jpg

Ontworpen onder leiding van de leermeester van Bruno Sacco. Paul Braqc. Door mijn beperkte geest en beperkte smaak aangeschreven als één van de beste ontwerpers die ooit op deze aardkloot rondgewandeld heeft.

Bij deze coupé is het design typisch als een ware symbiose van streng Duitse lijnen (de onderkant) met een sierlijk Italiaans (alles vanaf de ramen en verder naar boven) ontwerp.

De elegantie staat 40 jaar later nog steeds als eenTaj Mahal in een gemiddeld Indiaas landschap.
Prachtig. Een ware Benz ten voeten uit.

112.jpg

Het is geen W124, maar wel een prachtige Mercedes. Eigenlijk een heel eenvoudige W126, maar genoeg is genoeg, zal de eerste eigenaar gedacht hebben.(tu)

daar was de telegraaf 1-3 2012 weer, 'oude autoos weg uit de binnenstad'! ggtttvvdB)

520d zei:
...

Het is geen W124, maar wel een prachtige Mercedes. Eigenlijk een heel eenvoudige W126, maar genoeg is genoeg, zal de eerste eigenaar gedacht hebben.(tu)

qua kleuren mi erg fraai, alleen zou ik toch liever leer hebben, en airco is ook echt nodig.

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een rode originele middenarmsteun, maar deze is echt onvindbaar. Nu wil ik maar een andere kleur kopen, en deze in de juiste kleur laten bekleden. Weet iemand toevallig een zaakje waar ze dit doen? (Ivm het gebruik van de juiste stof).

hhmm, ik ken wel Bernard Cools in Eindhoven, die doen met name leer inbouw voor allerlei merken. Zo'n armsteuntje moeten zij toch ook wel kunnen bekleden lijkt me.

Cools is dan inderdaad een aanrader.
Het is één van de weinige bedrijven die, als bekleder, een band heeft met de Nederlandse Mercedes-organisatie.

Ik vraag me alleen af in hoeverre die rode stof nog te krijgen is.

Ja Cools kan ik ook aanraden.
Hebben bij mijn w124 van '96 de bekende instapwang gerepareerd met dezelfde stof.
Je ziet geen verschil.
Ook ooit eens een offerte opgevraagd voor een stoel met grijze pullman bekleding van mijn w123 uit '84.
Ook gewoon qua stof verkrijgbaar. Zit je alleen met kleurverschil omdat pullman licht wordt.
Maar gewoon verkrijgbaar.
Dus ik denk dat je daar wel kans maakt.
Zelf demonteren scheelt ook veel in de prijs. Succes ermee.

Roland

Terug
Bovenaan