Mercedes-Benz S-Klasse W223 | Nieuw: facelift 2025

Ondanks de schermen (achter het stuur is wel heel erg een ipad er achter geplakt zeg) vind ik het interieur en verder niet kil uit zien. Maar toch nog typisch Mercedes. Al geef ik de voorkeur aan een MB interieur zo'n al die schermen

BENZine zei:
58468605_368991490631851_978099213866832836_n.jpg

BENZine zei:
... Mercedes wil blijkbaar graag op Tesla lijken.

Dat gevoel heb ik ook.
"Dat tesla doet het hartstikke goed jongens, dat komt vast door dat kille interieur, dat moeten wij ook gaan doen"

Ik vind het totaal niet bij een S-klasse passen, het lijkt haast wel het dashboard van een design studie model uit 1984

Maar dit kan Mercedes ook niet goed doen. Hadden ze een 1,5 meter breed scherm gebruikt zoals in de A-klasse, dan was dat afgebrand omdat het identiek zou zijn aan het kleinste en goedkoopste model. Dus moet het een "eigen" vormgeving hebben, en ook voldoende afwijken van het uitgaande model. Dan resten er niet bijster veel opties. Dat je nu een Ipad achter het stuur hebt liggen en een doorontwikkelde middenconsole van een oude Volvo S60, tja, heläse pindakäse...

Ik snap sowieso niet waarom er niet een soort van overkapping is achter het stuur. Zo valt de zon er toch vreselijk makkelijk op?

De s was juist het toonbeeld van moderne techniek, de pionier. Nu lopen ze anderen achterna.
Waarom niet gewoon al die schermen weglaten, en alle belangrijke meuk op de voorruit projecteren als een uitgebreide HUD ?

Zijn die grote schermen nou echt nodig? Voor veel zaken vind ik een knopje juist veel handiger

Wat mij betreft is dat helemaal niet nodig. Een groot en duidelijk scherm t.b.v. de navigatie (zoals in de huidige S en E) volstaat ruimschoots, voor de rest vind ik knoppen veel fijner dan bediening op een scherm. En wat BirdNerd zegt, had dan op z'n minst dat teller-scherm achter het stuur even netjes ingebouwd i.p.v. het zo op het dashboard te "plakken".

Dashboardoverkappingen zijn kennelijk uit bij Mercedes. Ben benieuwd hoe de berijders van de nieuwe generatie A-klasse het ervaren. Zal wel meevallen, het scherm staat in die auto bijna verticaal, dat scheelt behoorlijk met de lichtinval. Toch, zeker als je een panoramadak hebt, kan de zon er wel degelijk vol op komen te staan en dan ben ik benieuwd of het nog prettig kijkt.

Liggende schermen (in dit geval, dat grote ding in het midden) in de auto zijn sowieso minder handig, het aantal mogelijkheden dat er direct zonlicht opvalt is vanwege de positionering groter, en daarbij kijk je er onder een hoek naar, als de zon erop staat is het een enorme spiegel waarin je van alles ziet behalve de informatie die het zou moeten tonen. Buitengewoon onpraktisch, en meteen een voordeel van die vaak verfoeide 'iPads' bovenop het dashboards, die hebben dat probleem veel minder.

Maargoed, we hebben hier natuurlijk wel te maken met superieure Mercedesschermen met superieure Mercedespixels. Misschien dat die dwars door dat zonlicht heen knallen?

Kan bijna niet geloven dat het dashboard er inderdaad zo uit gaat zien, Mercedes onwaardig, hoe goedkoop wil je het hebben allemaal, erg jammer.

dca492 zei:
Kan bijna niet geloven dat het dashboard er inderdaad zo uit gaat zien, Mercedes onwaardig, hoe goedkoop wil je het hebben allemaal, erg jammer.

Nou...
https://www.autoevolution.com/news/2020-mercedes-s-class-interior-spyshots-reveal-gigantic-screen-132330.html

Waar laat je de luxe van een, ik noem maar wat, met leer bekleed dashboard nu? Achter de schermen?

Nee, fraai is het zeker niet. Had meer moderniteit verwacht met augmented reality of iets, niet met schermen die na 2 jaar al verouderd overkomen.

De stelregel dat elke Mercedes vroeg of laat uitgroeit tot een klassieker lijkt hier te eindigen.

En dit wordt dan ook nog eens gecombineerd met de nachtclubachtige "sfeer"verlichting zoals we die ook al in andere modellen hebben gezien? Zal een bont zooitje worden dan... Hoe dan ook, een vloeiend geheel is het dashboard zo niet. Vind een fraai en zorgvuldig vormgegeven traditionele en fysieke tellerwinkel ook een veel luxere uitstraling hebben dan zo'n uit een computerspelletje weggeplukte analoge teller die wordt afgebeeld op een soort xxl smartphone.

Wouter82 zei:
BENZine zei:
De stelregel dat elke Mercedes vroeg of laat uitgroeit tot een klassieker lijkt hier te eindigen.

Die eindigde al na de eerste ML, de V-klasses, de CLC, de Vaneo en de X-klasse.

Nee hoor, daarna zijn er nog héél veel prachtige Benzen verschenen die ongetwijfeld kunnen uitgroeien tot mooie youngtimers of klassiekers. Zelfs de huidige S-Klasse heeft dat in zich, wat mij betreft is de W222 de mooiste S sinds de W126.

DeeTwee zei:
Dashboardoverkappingen zijn kennelijk uit bij Mercedes. Ben benieuwd hoe de berijders van de nieuwe generatie A-klasse het ervaren. Zal wel meevallen, het scherm staat in die auto bijna verticaal, dat scheelt behoorlijk met de lichtinval. Toch, zeker als je een panoramadak hebt, kan de zon er wel degelijk vol op komen te staan en dan ben ik benieuwd of het nog prettig kijkt.

Liggende schermen (in dit geval, dat grote ding in het midden) in de auto zijn sowieso minder handig, het aantal mogelijkheden dat er direct zonlicht opvalt is vanwege de positionering groter, en daarbij kijk je er onder een hoek naar, als de zon erop staat is het een enorme spiegel waarin je van alles ziet behalve de informatie die het zou moeten tonen. Buitengewoon onpraktisch, en meteen een voordeel van die vaak verfoeide 'iPads' bovenop het dashboards, die hebben dat probleem veel minder.

Maargoed, we hebben hier natuurlijk wel te maken met superieure Mercedesschermen met superieure Mercedespixels. Misschien dat die dwars door dat zonlicht heen knallen?

Er bestaat iets als "anti reflection coating", werkt volgens een vergelijkbaar principe als je "polaroid" zonnenbril ;)

DeeTwee
Dashboardoverkappingen zijn kennelijk uit bij Mercedes. Ben benieuwd hoe de berijders van de nieuwe generatie A-klasse het ervaren.

Dan was het toch allang gemeld in reviews van bijvoorbeeld de A-klasse?

Carfanatic zei:
DeeTwee
Dashboardoverkappingen zijn kennelijk uit bij Mercedes. Ben benieuwd hoe de berijders van de nieuwe generatie A-klasse het ervaren.

DeeTwee zei:
(...)Zal wel meevallen, het scherm staat in die auto bijna verticaal, dat scheelt behoorlijk met de lichtinval.(...)

Wat is je punt?

DeeTwee zei:
Carfanatic zei:
DeeTwee

DeeTwee zei:
(...)Zal wel meevallen, het scherm staat in die auto bijna verticaal, dat scheelt behoorlijk met de lichtinval.(...)

Wat is je punt?

Dat het niet hebben van een dashboardoverkapping kennelijk geen probleem is.

Want jij hebt alle reviews gelezen, en in reviews staat altijd alles?

Desalniettemin schreef ik dus zelf al dat het in de a-klasse waarschijnlijk geen issue is.

Dat liggende scherm zal waarschijnlijk een grotere uitdaging zijn. Vooral in m'n mondeo maar ook in de Astra K ervoer ik soms dat zo'n vlakliggend scherm in een spiegel veranderde als de zon erop viel. Heb ik trouwens ook nooit in een review zien staan.

Maar goed, ietwat hypothetische discussie, wellicht heeft MB een mooie coating of anderssoortige oplossing waardoor die reflectie überhaupt niet optreedt.

Afgaande op de foto's tot nu toe blijkt er nog weinig van het niet reflecteren van het scherm....

a08f249e-2020-mercedes-benz-s-class-spy-shots-17.jpg

erce zei:
dca492 zei:

Nou...
https://www.autoevolution.com/news/2020-mercedes-s-class-interior-spyshots-reveal-gigantic-screen-132330.html

Helaas inderdaad, lijkt erop dat het een goedkoop ogend geheel wordt. Wat is er toch mis met gewone meters. Rij vaak in wagens met touchscreens, gewoon helemaal niets, allemaal prut systemen.

ja neen dat is het niet he, ben jarenlang fan geweest van Mercedes interieurs, denken we maar aan dat van de W211, waar alles in elkaar vloeit en mooi ingewerkt zit, maar dat scherm voor het stuur zeg, zoiets van ja we hadden iets vergeten lap er nog een scherm op...
Dat groot scherm vind ik dan nog niet zo erg, maar dan die holle ruimte erachter.
Ik vind het een beetje jammer.

Mmm, die impressies zinnen me niet echt. Het rijkelijke gebruik van chroom als strip tussen de achterlichten en de dikke rand van de grille is niet heel geslaagd. Zou wel goed zijn als de ster bij de niet-AMG uitvoeringen inderdaad nog gewoon op de motorkap staat.(y)

Maybach
ee9167b7-2020-mercedes-maybach-s-class-1.jpg

044002d2-2020-mercedes-maybach-s-class-3.jpg

1bc5ec73-2020-mercedes-maybach-s-class-5.jpg

Meer spy shots: https://www.carscoops.com/2019/07/2020-mercedes-maybach-s-class-flaunts-its-supersized-body-in-new-spy-photos/

Als je op de link de foto's opent kan je ook inzoomen en ben bang dat veel van de impressies werkelijkheid zal zijn. De contouren zijn al te zien als je goed kijkt

ukBfVfG.png

Wat ze bij BMW kunnen, kunnen wij bij Mercedes ook. En beter. Met een Heras XXXL hekwerk als grille tot gevolg.:)

Je neemt we de worden uit de mond...
Overigens qua proporties wel een beetje vreemd, lijkt wel zo'n duckface (je weet wel, die getuitte lippen voor een selfie).
Even afwachten hoe de auto er in het echt uit gaat zien.

2021-mercedes-benz-s-class-spy-shots--image-via-s-baldauf-sb-medien_100699617_h.jpg

Gezien deze foto geloof ik niet dat er zo'n rare grill op komt als op de impressie hierboven, kijkende naar de spijlen lijkt het weer gewoon een trapeziumvorm te worden.

Reyner zei:
De duurste premiums worden duidelijk in de eerste plaats ontwikkeld voor de Chinezen.

Eigenlijk wel vreemd, de Chinezen doen juist enorm hun best om de door hun geproduceerde auto's zoveel mogelijk te laten lijken op Europese auto's als BMW en Mercedes-Benz. Meer dan eens levert dat zelfs bijna exacte kopieën op.

Ook van de achterkant verwacht ik niet dat het er zo inspiratieloos uit gaat zien als bij de impressie.

Als je goed kijkt naar het front van de gecamoufleerde S dan lijkt dit front best realistisch. Ik wacht nog even met mijn definitieve oordeel tot de eerste echte foto's verschijnen.. Bovenstaande impressie vind ik in ieder geval verschrikkelijk.....en hilarisch :). We mogen hopen voor de Benz-liefhebbers dat dit het niet gaat worden. De huidige S vind ik al vrij lelijk maar blijkbaar is de kans aanwezig dat de nieuwe nog lelijker wordt.

Ik vind de huidige S prachtig, de mooiste S sinds de W126 en de mooiste auto in z'n klasse. Zowel qua buitenkant als qua interieur. Mooier wordt het waarschijnlijk niet.

Curlew zei:

Oeps! Van voren herken ik er een Kia Stinger in, en 3/4 van achter zie ik een flinke vleug Audi A4..

Mercedes was m.i. leuk op weg met de recente A en CLS, maar dit lijkt een misser te worden.

Idd de huidige s is juist een zeer geslaagde auto, de mooiste uit zijn klasse, zeker nu BMW zijn 7 zo vakkundig heeft verpest.
De A8 doet niet eens mee.

Mercedes-Maybach
2dc6e207-2021-mercedes-maybach-sclass-prototype-2.jpg

4eabb50c-2021-mercedes-maybach-sclass-prototype-8.jpg

6a912235-2021-mercedes-maybach-sclass-prototype-9.jpg

a4aa6c2f-2021-mercedes-maybach-sclass-prototype-4.jpg

0262169c-2021-mercedes-maybach-sclass-prototype-10.jpg

07321cdb-2021-mercedes-maybach-sclass-prototype-5.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/09/2020-mercedes-maybach-s-class-prototype-takes-to-the-alps/

die wagen lijkt echt gigantisch lang. De grille zal inderdaad heel groot worden, maar wss toch heel geslaagd, zie de impressie, heel jammer bij bmw waar het mooi mislukt is :(. Waar het model van voor de facelift nochtans heel mooi was!

Lijkt van buiten weer een deftige auto te worden, niet veel anders dan de W222. Of dat ook opgaat voor het interieur dat is natuurlijk nog zeer de vraag...

Het lijkt mij een combo van een cls en de huidige s te worden. Ik ben bijna bang voor het interieur :)

Cls voorzijde zo lijkt het, vind dat persoonlijk geen verbetering, afwachten hoe het eindresultaat gaat smoelen.

Die interieurfoto was al eerder opgedoken, en nu staat er 'ineens' een in vol ornaat voor het raam. Wat toevallig zeg!

2020-mercedes-s-class-w223-interior-might-look-like-this-134080_1.jpg

Leuk geprobeerd;) Let ook even op het sleutelgat:D

Impressie van het Italiaanse Quattroruote: https://worldscoop.forumpro.fr/t6608p125-2020-mercedes-benz-classe-s

4r-ape10.jpg

4r_mer10.jpg

2020-m10.jpg

Gezien de scoop foto’s denk ik dat dit heel dicht bij de werkelijkheid zit. Ziet er ook best goed uit, maar zeker geen verbetering t.o.v. de huidige S.

Oei nee dat schermpje achter het stuur :(. Dat was wss vergeten en er nog snel even tegen geplakt? Mercedes stond gekend voor zijn mooie afgewerkte en alles netjes ingebouwd interieur. Zeer jammer en zeker voor een auto die rap 100000€ kost!

Inderdaad, geef mij de oude maar. Misschien dat het productie model wel een normaal dashboard heeft ipv een tesla kloon. Maar ik ben bang van niet.

Terug
Bovenaan