Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Nieuw: Mercedes-AMG C 43 4Matic

Portierafwerking lijkt iets eenvoudiger te zijn geworden, maar dat is wellicht uitvoeringsspecifiek.

oMAwWnI.jpg

Waarom is die startknop eigenlijk nog zo groot, dat is toch de knop die je tijdens het rijden het minst gebruikt :T

MCW zei:
Eerdere uitgelekte afbeeldingen van niet-AMG Line waren niet van een configurator maar van een promotiefilmpje zoals ie nu op de website staat van MB. Heb zelf even wat printscreens gemaakt:

98dfmLJ.png

https://i.imgur.com/nmBJeZD.png

https://i.imgur.com/FsJwXDQ.png

https://i.imgur.com/Eg3r6ya.png

https://i.imgur.com/9OcTVZw.png

Dat wattenstaafje / vingers in je mondhoeken en naar buiten trekken-look vind ik niet zo fraai van deze voorbumper.

Dank je... nu kan ik dus nooit meer normaal naar de neus van de C-klasse kijken zonder daar een wattenstaafje te zien.

Al met al een fraaie auto. Maar... ik ben ook een beetje bang dat hij, juist doordat er niet iets uitspringt, niet zo mooi gaat rijpen.

Twix zei:
...

Dank je... nu kan ik dus nooit meer normaal naar de neus van de C-klasse kijken zonder daar een wattenstaafje te zien.

:)
Het kan zijn dat in het echt het allemaal wel meevalt. Persfotos worden altijd vanaf de grond genomen, maar het is al een tijdje geleden dat ik vanaf die hoogte naar een auto kijk.

uoTZdOc.png

VjpKMez.png

pgKztIE.png

0MslAFh.png

Uitgebreid verslag van autogefuhl:

https://www.youtube.com/watch?v=72DgomxgHt8

Wat een mooie auto, goede kleur met mooi licht interieur, staat een kleintje S klasse.

Toch een mooier dashboard dan in de S. Hier vind ik de verticale krijtstreep veel rustigere ogen dan bij z'n grote broer.

Tsja mooie auto op zich, maar hij haalt het wat mij betreft niet bij z'n voorganger, ik vind het nogal onuitgesproken allemaal, de lijnen zijn minder scherp. En die grille op de AMG-Line staat op z'n kop vind ik, raar gezicht, letterlijk en figuurlijk.

Interieur wel een vooruitgang, alleen is het wel die typische Mercedes-kitsch, daar moet je van houden. Het is mij ook te symmetrisch, oogt een beetje kinderachtig ofzo. De set-up in de A is doelmatiger.

Duitse configurator is online.

J38HmjI.png

Avantgarde
BV6YTW4.png

AMG Line
0VwzD09.png

X0HGF1V.png

Avantgarde
jlUF0YL.png

AMG Line
hsTs4DI.png

Met kleiner scherm en echte knoppen:
FtYw2eY.png

Heel rustig dash zo, o.a. met die zwarte roosters. Zo zien we maar, alles is naar eigen keuze samen te stellen bij MB.

Precies, maar voor wie elke vorm van blingbling of glimmertjes al teveel is....

Leuk om even met de configurator te spelen. Je kunt hele fraaie kleurcombinaties maken.
Ik houd zelf van zoiets:

Interieur.jpg

Toevoeging exterieur:

Exterieur.jpg

2lAzGvr.png

Ik vind deze erg mooi, alleen zou er dan geen hout op de middenconsole kunnen? Ik ben alergisch voor dat glimmende zwarte plastic wat ze dan “pianolak” noemen...

Sport Leicht zei:
Ik vind deze erg mooi, alleen zou er dan geen hout op de middenconsole kunnen? Ik ben alergisch voor dat glimmende zwarte plastic wat ze dan “pianolak” noemen...

Ik zocht dat ook al in de configurator maar kon het niet vinden....

Skeep zei:
De meerprijs voor het opleuken van het interieur valt mij ook erg mee.

Meerprijs-interieur.jpg

Mercedes maakt het inderdaad niet zo gek als andere merken. Ik vond ook de prijzen voor metallc lak meevallen. Dat zit eerder op Skoda prijsniveaus dan Audi prijsniveaus.

Ik zou zelf sowieso voor de AMG Line gaan en met de veelspaaks wielen. Kleur ben ik niet over uit

JhRC6VW.png

Interieur sowieso dat grijze hout of dit hout
y9pUOvg.png

Maar vind het ook weer snel druk worden, zeker als je al dat lelijk stuur erbij krijgt
7gCpFlT.png

Had dan liever alleen de stoelen in gekleurd leder gehad

MCW zei:
Ik zou zelf sowieso voor de AMG Line gaan en met de veelspaaks wielen. Kleur ben ik niet over uit

Cavansietblauw had ik, met inderdaad AMG en veelspaaks en Nightpakket. Kwam op € 80k voor een C300d.

Ik krijg het interieur niet echt lekker voor elkaar. Geen mooi beige leer voor AMG interieur zag ik, wel lelijk tweekleurig. En die middenconsole alleen in pianolak inderdaad. Dat heb ik al 3 jaar gehad en wil ik nooit weer. (n)

L81xjIW.jpg

doe m zo maar, al vind ik het jammer dat het tweekleurig leer is, liever gewoon helemaal rode stoelen

Goeie keus Gullwing, zo zou ie bij mij ook voor de deur mogen (y)

Eerste prijzen:

C180 Business Line € 48.280
C180 Luxury Line € 51.096
C180 AMG Line € 54.363
C200 Launch Edition Business Line € 49.985
C200 4Matic Launch Edition Business Line € 55.881
C300 AMG Line € 63.020
C300 4Matic AMG Line € 67.132
C300d € 69.307

Estate + € 2.200

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mercedes-benz-c-klasse-prijs-bekend/

MERCEDES-BENZ C-KLASSE L ONTHULD IN CHINA

430y6ekb390j.jpg

De splinternieuwe Mercedes-Benz C-klasse heeft er speciaal voor de Chinese markt wat centimeters lengte bijgekregen. Dat is echter niet het enige nieuws voor de C-klasse L.

Van oudsher is de Mercedes C-klasse een model waar Mercedes-Benz in China flinke aantallen van verkoopt. Dat de gloednieuwe vijfde generatie van de C-klasse er inmiddels is, is dan ook goed nieuws voor de Chinese consument. Toch willen ze in China vaak net even wat meer en dan doelen we vooral op wagenlengte. Daar speelt Mercedes nu op in met de C-klasse L.

De wielbasis van de Mercedes-Benz C-klasse L is met z'n 2,95 m bijna 9 centimeter langer dan die van de reguliere C-klasse. In totaal is hij ruim 4,88 meter lang en dat is zelfs dik 13 centimeter meer. Uiteraard komt die extra lengte vooral tot uiting in de toegenomen beenruimte achterin. Wie plaatsneemt in de C-klasse L, zal niet alleen dankzij de grotere ruimte een luxueuzere ervaring hebben. Onder meer comfortabelere stoelen met extra zachte hoofdsteunen, verbeterde geluidsisolatie, een flinke middenarmsteun met opbergruimte, bekerhouders en usb-poorten dragen daaraan bij.

Qua uiterlijk onderscheidt de C-klasse L zich behalve door de langere achterportieren van de standaard C-klasse door een verchroomd sierelement op de C-stijl. Opvallender is echter de klassieke grille die op de bestellijst staat. Die zie je op foto 4. Op die versie staat het logo ook nog gewoon als motorkap-ornament op de neus. Smaakvol, toch?

1jgyk4rba381.jpg

Ik blijf het jammer vinden dat er geen klassieke chromen grille komt op de W206. De grille zoals hierboven is mijns inziens een lapmiddel / doekje voor het bloeden.

Dit blijft voor mij een veel fraaier aanzicht hebben:

05vyw4fbuyzi.jpg

EDIT 1: ook nog even foto's van de W204 / W203 / W202 toegevoegd

m1fygw7br46c.jpg

m1by0nubq2kn.jpg

m1by0jfbi4d3.jpg

EDIT 2: nu ik alles zo onder elkaar zet, is het met name de plaatsing van de grille waar ik me aan stoor. Iets hogere plaatsing had denk ik al gescheeld.

Volledig akkoord Skeep: de bovenste van je voorbeelden is de 'echte' Mercedes ;)

De grille zoals hierboven is mijns inziens een lapmiddel / doekje voor het bloeden.

Hoezo? Is toch ook een chromen grille met horizontale spijlen en ster op de motorkap? Vind het ontwerp van de grille (te plat, 'rond' en te laag) alleen niet geslaagd maar het idee is precies hetzelfde

MCW zei:
De grille zoals hierboven is mijns inziens een lapmiddel / doekje voor het bloeden.

Hoezo? Is toch ook een chromen grille met horizontale spijlen en ster op de motorkap? Vind het ontwerp van de grille (te plat, 'rond' en te laag) alleen niet geslaagd maar het idee is precies hetzelfde

Daarom schreef ik ook later:
'EDIT 2: nu ik alles zo onder elkaar zet, is het met name de plaatsing van de grille waar ik me aan stoor. Iets hogere plaatsing had denk ik al gescheeld.'

Er is meer aan de hand:
alle voorgaande modellen hebben een duidelijke rand rond het radiatorrooster. Bij het nieuwe model is er nog nauwelijks verschil tussen de rand/het kader en de stijlen in het rooster. Daarbij gevoegd de ietwat amorfe vorm, maakt het m.i. tot een zwak ontwerp terwijl de voorgaande wagens een krachtige uitstraling hebben.

De 206 is ook de eerste met een naad tussen motorkap en grille. Dat is sowieso erg jammer, maar ik ben er nog niet of de ster dat nu benadrukt of juist niet.

C-Klasse L op Auto Shanghai:

20210420020024024168188_8652593_11.jpg

2021042002002602616188_8652601_11.jpg

20210420020027027103188_8652607_11.jpg

2021042002002702785188_8652609_11.jpg

Bron: https://photo.yiche.com/Photo/photolist_2364_sale_True_altype_4_group_12/#photoanchor

41d9da7f356e407cbad57f021b45395f.jpeg

206c1065d3444fcd88121618ec528710.jpeg

fbb71f16d72f4e598f2f940d8db3b108.jpeg

4081180e683445b39d27732b3879f480.jpeg

Bron: https://www.sohu.com/a/461871189_121060485

Ik heb hem half april besteld

Het is geworden:
Mercedes C180 Luxury Line. De motor op benzine levert 170 pk en het mild-hybride systeem geeft een EQ boost van 20 pk. (Mijn huidige C heeft 129 pk)
Een heel klein stapje dus ook in de richting van “elektrisch” rijden.

890 Metallic cavansietblauw -
301 Lederlook ARTICO/stof Norwich zwart
30P Opbergpakket (voor de achterbak)
310 Cupholder voor, dubbel
P14 AVANTGARDE interieur
58U Interieurhemel stof kristalgrijs
891 Elektrisch te sluiten portieren (sluit-assistent)
U12 Vloermatten velours
P15 AVANTGARDE exterieur
R69 zomerbanden 43,2 cm (17 inch) vijfspaaks LM-velgen (heb deze ook als velgen en winterbanden)
P44 Parkeerpakket met achteruitrijcamera
235 Parkeerassistent met PARKTRONIC
P49 Spiegelpakket
249 Buitenspiegel links en rechts verwarmd, elektrisch instelbaar en dimmen bij achteropkomend verkeer
500 Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
587 Omgevingsverlichting met projectie van merklogo
P82 URBAN GUARD voertuigbescherming plus
551 Diefstal-/inbraakalarminstallatie (EDW) (SCM)
882 Interieurdetectie en hellingshoek sensor (SCM )
KIWA SCM alarm certificaat incl. keuring
PBG MBUX navigatie Premium
365 Mercedes-Benz navigatie (eerste drie jaar gratis)
367 Voorbereiding voor Live Traffic Information
383 Communicatiemodule (LTE/4G) voor het gebruik van Mercedes me
connect-services
PYA Standaardpakket
00U Remote Services
14U Smartphone-integratie
897 Draadloos oplaadsysteem voor mobiele eindapparaten
20U Voorbereiding digitale voertuigsleuteloverdracht
218 Achteruitrijcamera
287 Achterbankleuning neerklapbaar
321 Vingerafdruksensor
355 MBUX uitgebreide functies (MBUX = Mercedes Benz User Experience)
Spraakbesturing (Hey Mercedes), schijnt te leren van je aanwijzingen en schijnt veel dingen te kunnen. Van zaken in de auto tot zaken thuis.
(Doe het raam open, rij naar......zet de airco zachter, tot : schakel verwarming en lampen thuis in. )
580 THERMATIC automatische airconditioning twee zones
608 Adaptieve grootlichtassistent
70B Gevarenvest voor de bestuurder
75B USB-pakket
868 Centraal display
916 Brandstoftank met grotere inhoud (66 liter, waarvan 7 liter reserve)
B51 Tirefit
L3E Multifunctioneel stuur in leder
U22 Viervoudig elektrisch verstelbare lendensteun
P14 AVANTGARDE interieur
P15 AVANTGARDE exterieur
P65 Zitcomfortpakket
PYM Advantage pakket
234 Actieve dodehoekassistent
464 Bestuurdersdisplay
873 Stoelverwarming voor
01B Handleiding in het Nederlands
01U Voorbereiding voor navigatiediensten
16U Apple CarPlay
17U Android Auto
239 Actieve afstandsassistent DISTRONIC
243 Actieve Spoorassistent
504 Snelheidslimietassistent (verkeersborden herkenner)
325 Middelste airbag
351 Mercedes-Benz noodoproepsysteem
475 Bandenspanningscontrolesysteem (RDK)
537 Digitale radio (Dab+ en FM)
632 High-performance led-koplampen
79B Voorbereiding voor digitale radio
7U2 Comfortstoelen voor
802 Technische modificatie
927 Uitlaatgasreiniging Euro 6
964 Externe communicatie
968 COC-document Euro 6 zonder deel 2
H50 Sierdelen diamantpatroon zilvergrijs
L Linksgestuurd
R01 Zomerbanden
U01 Aanduiding voor niet-gedragen gordels in Combi-instrument
U10 Automatische uitschakeling voorpassagiersairbag
U60 Veiligheid: Voetgangerprotectiesysteem
- Ruitenwissers met regensensor
Luxe kentekenplaten
- 9G-TRONIC
- DYNAMIC SELECT (economic, comfort, sport, sport plus en individual)
- MBUX multimediasysteem
- AGILITY CONTROL-onderstel
- Interieurverlichtingspakket - 64 kleuren
KEYLESS-GO Start-Funktion
- EQ Boost start-alternator
-dempingssysteem, verlaagd
- Middenconsole hoogglanzend zwart

En wat zit er niet op / heb ik niet voor gekozen :

panoramadak (a 2142 €) , vind ik overbodig , heb liever een goede airco
Head-up display in voorruit (leuke gadget, maar die display kan je ook bij je instrumenten zien)
Getinte ramen achter (vind ik niet mooi)
Dashcam (ja, is een optie)
AMG -line exterieur (a 3.500 €)
Meesturende achteras (a 2124 €)
Verwarmd stuurwiel en verwarmbare ruitensproeier (a 520 €)
Stoelventilatie
Asbak en sigaretten aansteker (ik rook niet, en stroom voor bv een Tomtom is niet nodig)
Trekhaak, ik heb geen caravan, geen paardentrailer en zeker geen fietsenrek achterop).

Mercedes heeft drie productielijnen, in Bremen-Duitsland, East Londen-Zuid-Afrika en in China. Voor de Nederlandse auto’s komen ze uit Zuid-Afrika.(klinkt onlogisch, Bremen is dichterbij)

Levering ergens in augustus of september. Ik was bij de dealer (van Mossel autostrada) de vierde klant die een C klasse bestelde.

Mooie auto, gefeliciteerd! Benieuwd naar de foto’s en hoe die bevalt.

Beetje "overdone" die waslijst aan standaard (verplichte) zaken (dus geen opties) en dingen die er dubbel in staan. Wel een mooie auto!

Hansje58 zei:
Ik heb hem half april besteld

Het is geworden:
Mercedes C180 Luxury Line. De motor op benzine levert 170 pk en het mild-hybride systeem geeft een EQ boost van 20 pk. (Mijn huidige C heeft 129 pk)
Een heel klein stapje dus ook in de richting van “elektrisch” rijden.

890 Metallic cavansietblauw -
301 Lederlook ARTICO/stof Norwich zwart
30P Opbergpakket (voor de achterbak)
310 Cupholder voor, dubbel
P14 AVANTGARDE interieur
58U Interieurhemel stof kristalgrijs
891 Elektrisch te sluiten portieren (sluit-assistent)
U12 Vloermatten velours
P15 AVANTGARDE exterieur
R69 zomerbanden 43,2 cm (17 inch) vijfspaaks LM-velgen (heb deze ook als velgen en winterbanden)
235 Parkeerassistent met PARKTRONIC
P49 Spiegelpakket
249 Buitenspiegel links en rechts verwarmd, elektrisch instelbaar en dimmen bij achteropkomend verkeer
500 Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
587 Omgevingsverlichting met projectie van merklogo
P82 URBAN GUARD voertuigbescherming plus
551 Diefstal-/inbraakalarminstallatie (EDW) (SCM)
882 Interieurdetectie en hellingshoek sensor (SCM )
KIWA SCM alarm certificaat incl. keuring
365 Mercedes-Benz navigatie (eerste drie jaar gratis)
367 Voorbereiding voor Live Traffic Information
383 Communicatiemodule (LTE/4G) voor het gebruik van Mercedes me
connect-services
PYA Standaardpakket
00U Remote Services
14U Smartphone-integratie
897 Draadloos oplaadsysteem voor mobiele eindapparaten
20U Voorbereiding digitale voertuigsleuteloverdracht
218 Achteruitrijcamera
287 Achterbankleuning neerklapbaar
321 Vingerafdruksensor
355 MBUX uitgebreide functies (MBUX = Mercedes Benz User Experience)
Spraakbesturing (Hey Mercedes), schijnt te leren van je aanwijzingen en schijnt veel dingen te kunnen. Van zaken in de auto tot zaken thuis.
(Doe het raam open, rij naar......zet de airco zachter, tot : schakel verwarming en lampen thuis in. )
580 THERMATIC automatische airconditioning twee zones
608 Adaptieve grootlichtassistent
70B Gevarenvest voor de bestuurder
75B USB-pakket
868 Centraal display
916 Brandstoftank met grotere inhoud (66 liter, waarvan 7 liter reserve)
B51 Tirefit
L3E Multifunctioneel stuur in leder
U22 Viervoudig elektrisch verstelbare lendensteun
P14 AVANTGARDE interieur
P15 AVANTGARDE exterieur
P65 Zitcomfortpakket
PYM Advantage pakket
234 Actieve dodehoekassistent
464 Bestuurdersdisplay
873 Stoelverwarming voor
01B Handleiding in het Nederlands
01U Voorbereiding voor navigatiediensten
16U Apple CarPlay
17U Android Auto
239 Actieve afstandsassistent DISTRONIC
243 Actieve Spoorassistent
504 Snelheidslimietassistent (verkeersborden herkenner)
325 Middelste airbag
351 Mercedes-Benz noodoproepsysteem
475 Bandenspanningscontrolesysteem (RDK)
537 Digitale radio (Dab+ en FM)
632 High-performance led-koplampen
79B Voorbereiding voor digitale radio
7U2 Comfortstoelen voor
802 Technische modificatie
927 Uitlaatgasreiniging Euro 6
964 Externe communicatie
968 COC-document Euro 6 zonder deel 2
H50 Sierdelen diamantpatroon zilvergrijs
L Linksgestuurd
R01 Zomerbanden
U01 Aanduiding voor niet-gedragen gordels in Combi-instrument
U10 Automatische uitschakeling voorpassagiersairbag
U60 Veiligheid: Voetgangerprotectiesysteem
- Ruitenwissers met regensensor
Luxe kentekenplaten
- 9G-TRONIC
- DYNAMIC SELECT (economic, comfort, sport, sport plus en individual)
- MBUX multimediasysteem
- AGILITY CONTROL-onderstel
- Interieurverlichtingspakket - 64 kleuren
KEYLESS-GO Start-Funktion
- EQ Boost start-alternator
-dempingssysteem, verlaagd
- Middenconsole hoogglanzend zwart

Head-up display in voorruit (leuke gadget, maar die display kan je ook bij je instrumenten zien)
Getinte ramen achter (vind ik niet mooi)
Dashcam (ja, is een optie)
AMG -line exterieur (a 3.500 €)
Meesturende achteras (a 2124 €)
Verwarmd stuurwiel en verwarmbare ruitensproeier (a 520 €)
Stoelventilatie
Asbak en sigaretten aansteker (ik rook niet, en stroom voor bv een Tomtom is niet nodig)
Trekhaak, ik heb geen caravan, geen paardentrailer en zeker geen fietsenrek achterop).

Mercedes heeft drie productielijnen, in Bremen-Duitsland, East Londen-Zuid-Afrika en in China. Voor de Nederlandse auto’s komen ze uit Zuid-Afrika.(klinkt onlogisch, Bremen is dichterbij)

Levering ergens in augustus of september. Ik was bij de dealer (van Mossel autostrada) de vierde klant die een C klasse bestelde.

Hoezo kies je niet voor 3 Serie?

En dat is jouw enige reactie hier?

Ivanov
AutoWeek Moderator

Ach die gast moet je niet serieus nemen. Roept alleen maar overdreven positieve dingen over BMW en vind alle andere merken, en dan vooral MB, gedrochten: https://www.autoweek.nl/forum/searchuser.php?0,author=81400,match_type=USER_ID,match_dates=0,match_threads=0

Überhaupt raar dat Trolvinho een vraag stelt. Alsof hij het antwoord gaat lezen...

Maar leuk vooruitzicht Hans! Zit net wat in de configurator te kijken, maar klopt het dat vrijwel alles wat je opsomt standaard is op deze uitvoering? Zou er zelf nog wel stuurverwarming bij hebben gedaan, is echt zalig, maar je hebt hier al een heel complete auto aan natuurlijk. Zou alleen niet zo snel een auto bestellen waar ik nog niet in heb kunnen rijden, laat staan een auto waar zelfs nog geen rij-impressies of tests van beschikbaar zijn, maar je bent dadelijk wel een van de eersten in Nederland, dat is wel weer leuk!

Mooie wagen maar als je zo'n Mercedes moet samenstellen eindig je wel met hoofdpijn ;)
Hansje58 zei:
Leuk gadget :) , maar als alles via een touch screen moet worden ingesteld wordt het ineens iets nuttig om je blik op de weg te kunnen houden.

Hansje58 zei:
Een (openend) panoramadak is zoveel meer dan een airco.
OP de snelweg kies je natuurlijk voor het laatste om lawaaioverlast te vermijden, maar een ritje door de bergen met het dak open is zoveel mooier dan geïsoleerd in een airconditioned cocon.

En een head-up display afdoen als een gadget...da's zeker de reden dat alle moderne straaljagerpiloten zelfs projecties op het scherm van hun helm hebben: dit is gewoon sterk veiligheidsverhogend. Voor mij een belangrijker item dan die stembediening.

iDS zei:
Mooie wagen maar als je zo'n Mercedes moet samenstellen eindig je wel met hoofdpijn ;)
Hansje58 zei:
Leuk gadget :) , maar als alles via een touch screen moet worden ingesteld wordt het ineens iets nuttig om je blik op de weg te kunnen houden.

Maar dat is nu het leuke van MBUX: je hoeft vrijwel niets meer via het touch screen te doen. Zelfs instelling die je met fysieke knoppen doet (temperatuur bijvoorbeeld) kan je het me je stem doen. "Hey Mercedes, zet de temperatuur op 22 graden" werkt perfect. Alles wat je tijdens het rijden moet kunnen doen werkt via stembesturing.

R Wolters zei:
Maar dat is nu het leuke van MBUX: je hoeft vrijwel niets meer via het touch screen te doen. Zelfs instelling die je met fysieke knoppen doet (temperatuur bijvoorbeeld) kan je het me je stem doen. "Hey Mercedes, zet de temperatuur op 22 graden" werkt perfect. Alles wat je tijdens het rijden moet kunnen doen werkt via stembesturing.
Leuk, maar tegen je kachel praten is wel de grootst mogelijke onzin natuurlijk.

Spraaksturing.... zal wel aan mij liggen, maar heb de moed opgegeven dat te gebruiken. Ben er veel te ongeduldig voor. 8 van de tien keer geen resultaat, of tijdrovende controlevragen 'wilt u x doen? zeg dan ja' - pfft, dan beter een fysieke knop of (als het niet anders kan touchscreen)

(staat natuurlijk los van de W206, of hoe blij een andere gebruiker kan zijn met spraaksturing - aan mij is het iig niet besteedt)

In de tijd dat je zo'n zin tegen je auto gebabbeld hebt had je toch allang zelf via een conventionele knop een kachel, radio, of wat dan ook kunnen bedienen?

Terug
Bovenaan