Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Facelift 2026

https://www.youtube.com/watch?v=Pu7C1r-Zz5c&

Lijkt ook erg op de huidige, net als de S-klasse. Maar dan met de nieuwe designtaal in lampenunits ed

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-mercedes-benz-c-klasse-betrapt/

g9oyxx1bqxkn.jpg

fjcyxxcbn6lr.jpg

Wat worden die MB'en toch allemaal liefjes. Al die rondingen en brave koplampen. En zo'n voorbumper wat 'platter' is in het midden laat het wat ieler ogen

Snap niet waarom je die foto's hebt verkleind of hebt gescropped eigenlijk. Op https://www.caranddriver.com/news/a34521324/2022-mercedes-benz-c-class-spied-future/ staat ie namelijk er gewoon helemaal op

2022-mercedes-benz-c-class-spied-1603985575.jpg

Zijruiten achter en dus ook portier lijkt wat groter dus meer ruimte. De huidige vind ik nog altijd prachtig en zeker niet gedateerd. Dit lijkt door de brede achterlampen (niet onderscheidend) een stapje terug

AMG Line:

BDYAujl.jpg

bxhER5n.jpg

52qp2qj.jpg

zX5sKSV.jpg

dpR5I95.jpg

iA6VLyk.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2020/11/2022-mercedes-benz-c-class-drops-most-of-its-camouflage-to-reveal-elegant-new-design/

Belooft een mooie auto te worden, gelukkig. Lijkt er op dat MB weer helemaal terug is op designgebied, nu BMW de extremen opzoekt en Audi niet verder komt dan vrij generieke en zwakke ontwerpen lijken ze de goede kant op te gaan!

Lijkt wel een waardig opvolger te zijn geworden. Ben benieuwd hoe groot deze is. De CLA is op dit moment zelfs een fractie langer en breder dan de huidige C, dus die zal wel enigszins bijgeplust hebben lijkt me. En dat zal ongetwijfeld ook gelden voor de prijs...

Gaaap, het is allemaal wel heel erg voorspelbaar .... Iets meer revolutie in het design van mij zou wel mogen....

Waarom krijgen mercedessen tegenwoordig steeds meer een hofmeisterknik ?

Joop 5528328 zei:
Belooft een mooie auto te worden, gelukkig. Lijkt er op dat MB weer helemaal terug is op designgebied, nu BMW de extremen opzoekt en Audi niet verder komt dan vrij generieke en zwakke ontwerpen lijken ze de goede kant op te gaan!

Mee eens, na de prachtige S weer een mooie Mercedes en gelukkig een sedan. Mooi voornaam en rustig ontwerp waarmee Mercedes zich recent onderscheidt van BMW en Audi.

Ziet er heel goed uit, beter in verhouding dan het huidige model. Lijkt ook een flink stukje langer, en kan zodoende wel eens aardig tegen de E-Klasse aan gaan schurken. Ik ben benieuwd!

Het achterportier hangt of leunt wat teveel naar achteren heb ik het gevoel. Dan vind ik de huidige toch net wat mooier.
Edit: Ligt misschien ook aan de manier waarop de blauwe gefotografeerd is. Bij de zwarte heb ik er geen last van.

Die blauwe ziet er, ondanks de camouflage zeer fraai uit. Maar eerlijk gezegd: het is een natuurlijke een grote facelift van het huidige model. Mooi en rustig ontwerp.

Erlkonig? Vergeet het maar bmw 5 lci maakt gehakt van deze c klasse, die heeft mooie strak getekende voor en achter lampen. Hoe krijgen ze het voormekaar om die koplampen zou fucking lelijk te maken. Achter lampen ook al zo lelijk, je kan zo de stelling van Pythagoras er op los laten qua figuur, te braaf en groot getekend. Bij de nieuwe e heeft Mercedes dat ook helemaal verprutst. Enige positieve is dat de banaan vorm een flink stuk minder is.

Benieuwd, maar het lijkt wel een erg kort kontje te worden als ik naar deze https://i.imgur.com/zX5sKSV.jpg kijk.

Gerrit Zerken zei:
Erlkonig? Vergeet het maar bmw 5 lci maakt gehakt van deze c klasse, die heeft mooie strak getekende voor en achter lampen.

5? Je bedoelt de 3, en je weet dus al hoe de facelift er uit komt te zien? :confused:

Gerrit Zerken zei:
Achter lampen ook al zo lelijk, je kan zo de stelling van Pythagoras er op los laten qua figuur, te braaf en groot getekend.

Weet je nog hoe de achterlichten van de eerste C er uit zagen? Hoe bedoel je Pythagoras :)

@Wouter82 Ja je hebt gelijk, ik bedoelde de huidige 3, 5 lci sloeg op vergelijk met huidige e klasse. Die a, b, c, 3 hoek, maar dan op zijn kop gemonteerd op de nieuwe c klasse. Zoals ze ook op de nieuwe e klasse zitten.

Gerrit Zerken zei:
Erlkonig? Vergeet het maar bmw 5 lci maakt gehakt van deze c klasse, die heeft mooie strak getekende voor en achter lampen.

Het is maar net wat je strak vindt. Bij de 5 LCI is de ledverlichting achter inderdaad best strak, maar BMW heeft zich er wel heel makkelijk vanaf gemaakt door de vorm van de behuizing niet te veranderen. En bekijk je dat eens goed dan ziet het er niet uit met al die stukken zwart opgevuld plastic....

sgIJgws.jpg

Mercedes bedient zich juist van generieke ontwerpen. S, E en C zijn in volledig dezelfde lijn. Aan de hand van de recente E kun je het uiterlijk van de C wel raden. Dus als er iets generiek is.... Ik vind juist de huidige designs van MB overigens erg mooi. Waarbij de huidige/vorige E sedan in AMG line echt de topper is.

Mee eens, Mercedes doet het momenteel goed qua design. Bij BMW vind ik de huidige 5-Serie nog steeds een slap aftreksel van de prachtige F10/11. De 3-Serie is een veel sterker ontwerp en kan mij wel bekoren. Heel benieuwd naar de W206, die zal het niet eenvoudig krijgen tegen de G20 dus alles zal moeten kloppen aan de auto (design, afwerking, bediening etc.). Maar Mercedes kennende zal dat wel goedkomen.

Je ziet dat BMW echt heeft moeten worstelen om een goede opvolger van de F10/F11 te maken. En dat is niet echt gelukt. Dat geldt wat mij betreft ook voor de 3 serie. De F30, facelift, M pakket (heb hem zelf gehad), ook na jaren echt prachtig. De opvolger, mweh, jammere raamlijn, geen echt fraaie neus, anonieme achterzijde. Ik vind in de huidige line-up geen enkele BMW echt aansprekend qua uiterlijk.

Daar ben ik het niet mee eens, de Z4, 8-Serie, 3-Serie en de nieuwe 4-Serie coupé/cabrio vind ik zeer aansprekende en in het oog springende auto’s.

Ik vind die toch echt too much zeg maar. Komen we in dezelfde lijn terecht als ergens in een draadje over de coupe versies van MB en BMW. Die vind ik ook niet heel gelukkig ogen..;)

AutoWeek | NIEUWE MERCEDES-BENZ C-KLASSE KLAAR VOOR 2021

Volgend jaar parkeert Mercedes-Benz een compleet nieuwe generatie C-klasse bij de dealers. Die lijkt geheel volgens verwachting te zijn doorspekt met invloeden van grote broer S-klasse.

Het is een veelgehoorde klacht over het huidige sedanaanbod van Mercedes-Benz. De C-, E- en S-klasse lijken uiterlijk wel heel sterk op elkaar. Het ziet er alleen niet naar uit dat Mercedes-Benz in de nabije toekomst opeens een compleet andere designstrategie hanteert. Spionagefoto's waarop een ingepakte nieuwe C-klasse Sedan is te zien, bevestigen dat dit model van jaargang 2021 een gekrompen versie van de jongste S-klasse wordt. Het Matroesjka-beleid blijft overeind.

6coyy96bd0if.jpg

De nieuwe S-klasse is overgoten met een doorontwikkelde versie van de relatief klassieke designtaal die we kennen van het vorige model en die behandeling lijkt de C-klasse ook te ondergaan. De duidelijk meer geknepen koplampen komen iets hoger in het front te zitten en de grille lijkt daarbij iets te zakken. De achterlichten duiken, net als bij de gefacelifte E-klasse en de nieuwe S-klasse, straks meer de breedte in. De C-klasse Sedan op deze foto's krijgt natuurlijk weer gezelschap van een Estate. Wat Mercedes-Benz met de C-klasse Coupé- en Cabrio-versies van plan is, is nog onduidelijk. Zo groot als het Coupé- en Cabrio-aanbod tot voor kort was, wordt het in ieder geval niet meer. Het is nog even de vraag of de Coupé- en Cabrio-smaken alleen bij de S-klasse worden weggesneden.

g0by5jjbs5iq.jpg

De nieuwe C-klasse staat op een doorontwikkelde versie van het huidige MRA-platform. Reken in ieder geval op een grotere reeks plug-in hybrides en meer uitvoeringen met mild-hybride techniek. Ook op AMG-vlak staat er het een en ander te gebeuren. Naar verluidt wordt zowel de zescilinder van de C43 als de achtcilinder van de C63's vervangen door een viercilinder met elektro-hulp. Daarover komen we pas na de lancering van de nieuwe C-klasse meer te weten.

lfqyhauba86e.jpg

Mercedes-Benz C-klasse (illustratie, Andrei Avarvarii)

pgqylisbjfwr.jpg

Ik snap heus wel dat die schermen goedkoper zijn om te ontwikkelen maar is het zoveel moeite om diegene achter het stuur mooi weg te werken? Hoe zit het eigenlijk met reflecties?

Wordt weer mooie auto verder maar ja, ook hier weer die 'spitse' en ronde kont. Bijna bij elke MB vind ik dat echt lelijk. Maar de huidige C Estate is ook al geen beauty itt de sedan

Schermen zijn niet goedkoper om te ontwikkelen. Denk je dat er evenveel mensen werken aan een analoog klokje en een multifunctioneel scherm?

Afwerking en comfort staan vast weer op een heel hoog niveau. Maar Mercedes zou echt eens wat moeite moeten doen om de C, E en S wat minder op elkaar te laten lijken. Ik ben al absoluut geen fan van het huidige Mercedes design maar dit copy past werk wordt toch weer teleurstellend.

Ik vind het juist mooi dat ze veel op elkaar lijken (is ook nooit anders geweest, een W201 was ook al een kleine W124), en door de verschillende afmetingen en meerdere details zijn C, E en S uitstekend van elkaar te onderscheiden.

Het wordt een beetje vermoeiend dat je in topics met bepaalde merken in de hoofdrol niet eens je mening kunt geven zonder dat een merkenfan je in de nek begint te hijgen en doet voorkomen alsof je die mening niet kunt hebben.

Rutger DC zei:
Het wordt een beetje vermoeiend dat je in topics met bepaalde merken in de hoofdrol niet eens je mening kunt geven zonder dat een merkenfan je in de nek begint te hijgen en doet voorkomen alsof je die mening niet kunt hebben.
topics met bepaalde merken in de hoofdrol topics over mercedessen of andere topics waar joop of sl rondhangen.

Even aanvulling op SL z'n half afgemaakte post:

2022-mercedes-c-class-estate-spy-photo.jpg

26 foto's: https://www.motor1.com/news/465842/2022-mercedes-c-class-wagon-spy-photos/

Jammer dat de sedans altijd mooi zijn en de stations zo lelijk

Met alu-trim:

jodI4Jc.jpg

9ztMg5e.jpg

2xtzWKj.jpg

Mooie en rustige belijning, zonder rare hollingen/bollingen/vouwen etc. Daardoor weer een tijdloze auto. Dat doet Mercedes momenteel naar mijn mening beter dan BMW.

Behalve de kont, die is weer zo raar bol/puntig. Verder wordt het inderdaad wel een mooie auto (als sedan)

Terug
Bovenaan