Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Facelift 2026

Die twee foto's die MCW bij elkaar gezet heeft, tonen wel interessante informatie:
mijn idee dat het zich om een facelift handelt, baseer ik op alles wat onder de gordellijn gebeurt: uitsnijding van de portieren, positie van de portiergrepen, motorkap: lijkt allemaal ongewijzigd.
Een dingetje merk ik pas op deze foto's op: de aansluiting van de kofferklep op de achterruit verloopt recht bij het nieuwe model, i.p.v. met een ronding. Maar aangezien dat geen structureel deel is, sluit dat de optie facelift niet uit.
Daarnaast is er de vorm van de C-stijl: de ronding van de ruit van het achterste portier is duidelijk anders waardoor de C-stijl slanker is, de aansluiting raamstijl/plaatwerk verloopt ook iets anders: lijkt me minder evident bij een facelift. Maar tot nader order zijn dat de enige carrosserieverschillen die ik opmerk. Mijn stelling is dus nog niet onderuitgehaald ;)

Wordt een mooie wagen, een topper, om naar uit te kijken. Ben benieuwd naar interieur, kleintje S klasse. Zeer positief m.i. het rustige design, geen drukke lijnen.

Het centrale display komt iets gericht naar de bestuurder te staan, i.t.t. de S-Klasse waar het display recht staat.

Sport Leicht zei:
Precies, en op oogkleppers die idolaat zijn van Frans spul hoeven merken als Mercedes-Benz zich al helemaal niet te richten, zij zullen nooit tot de cliëntèle behoren.

Niks mis met een megane :T

Gullwing zei:
Sport Leicht zei:
Precies, en op oogkleppers die idolaat zijn van Frans spul hoeven merken als Mercedes-Benz zich al helemaal niet te richten, zij zullen nooit tot de cliëntèle behoren.

Niks mis met een megane :T

Als jij je aangesproken voelt begin ik mij oprecht zorgen te maken Gulwing..... :)

Sport Leicht zei:

Ik vind het bijzonder kinderachtig van je om een mening/reactie van bv een iDS op zo'n manier weg te zetten.

Dit is een forum(pje). Net zoals dat jij hier je mening mag geven, mag een iDS of wie-dan-ook dat ook doen. Of je het er nou mee eens bent of niet.

Los daarvan, ik denk niet dat mannen van BMW, Mercedes, Audi of welk ander merk dan ook hier meelezen. Dus boeie of hier wel of geen BMW of een Mercedes clientele rondlopen!

Nog een aardig stukje gevonden:
https://www.carindigo.com/news/2021-mercedes-benz-c-class-release-date-pricing-performance-mpg-and-features

Zou ze horen naar die ‘presentator’ wordt het wel een very very sporty auto :eek:
Ben benieuwd, hoe goed het totaalpakket van het uitgaande is, voor mij was met name het interieur en dan vooral hoe dat scherm op het dashboard staat een afknapper.

Sport Leicht zei:
Dit is duidelijk een mening met oogkleppen op gevormd die erop duidt dat je helemaal geen zicht hebt op mijn interesses.

Er zijn dagen dat men hier naar zwaargewicht Bofkont terugverlangt, is het niet, Sport Lite?

Donner Party zei:
Er zijn dagen dat men hier naar zwaargewicht Bofkont terugverlangt, is het niet, Sport Lite?

Laat mij er even buiten wil je Hans aka Rush Hour.

Sport Leicht heeft wel degelijk een goed punt trouwens.

Sport Leicht zei:
Als jij je aangesproken voelt begin ik mij oprecht zorgen te maken Gulwing..... :)

:T

Jammer van de 4 cilindertjes, niets zo fijn om het verwarmende 6 cilinder diesel gebrom (icm koppelomvormer automaat) te horen, met het idee dat je nooit tekort gaat komen.

In ieder geval auto om naar uit te kijken. Mercedes zal haar huiswerk goed hebben gedaan ook met 4 cilinders.

Bofkont 350 zei:
Donner Party zei:

Laat mij er even buiten Bofkont :eek:

Duitsers en software ......en ze hebben nog wel SAP Walldorf / Palo Alto

In den USA:
Daimler ruft knapp 1,3 Millionen Mercedes-Fahrzeuge zurück

DagDromer zei:
....hoe goed het totaalpakket van het uitgaande is, voor mij was met name het interieur en dan vooral hoe dat scherm op het dashboard staat een afknapper.

Daar heb ik bij de W205 ook nooit aan kunnen wennen.

Cd6lop zei:
In ieder geval auto om naar uit te kijken. Mercedes zal haar huiswerk goed hebben gedaan ook met 4 cilinders.

Zeker, en serieus geïnteresseerden zullen dat dan ook zeker doen!

Zo heeft ieder merk z’n clieentèle. Ik heb bijvoorbeeld niets meer met Citroën, waar nu een sedanmodel als de C5 wordt vervangen door een onooglijk crossover-model. Maar zolang de Citrofielen daar vrede mee hebben is dat toch prima? Ik zal toch nooit een auto van dat merk kopen dus aan de mening van mensen zoals ik hebben ze niets.
Andersom begrijpt een verstokte Citrofiel blijkbaar weinig van de policy van merken als Mercedes-Benz, maar zullen ook nooit tot aanschaf overgaan van een auto van dat merk. Het is dan alleen een beetje jammer als dergelijke personen dan wel de wijsheid in pacht denken te hebben, en met stelligheid beweren dat een 100% nieuw model niks meer is dan een facelift van het uitgaande model.

7HzZWtI.jpg

Scherm staat (i.t.t. bij de S) inderdaad iets schuin naar de bestuurder gericht

Sport Leicht zei:
Zeker, en serieus geïnteresseerden zullen dat dan ook zeker doen!

Zo heeft ieder merk z’n clieentèle. Ik heb bijvoorbeeld niets meer met Citroën, waar nu een sedanmodel als de C5 wordt vervangen door een onooglijk crossover-model. Maar zolang de Citrofielen daar vrede mee hebben is dat toch prima? Ik zal toch nooit een auto van dat merk kopen dus aan de mening van mensen zoals ik hebben ze niets.
Andersom begrijpt een verstokte Citrofiel blijkbaar weinig van de policy van merken als Mercedes-Benz, maar zullen ook nooit tot aanschaf overgaan van een auto van dat merk. Het is dan alleen een beetje jammer als dergelijke personen dan wel de wijsheid in pacht denken te hebben, en met stelligheid beweren dat een 100% nieuw model niks meer is dan een facelift van het uitgaande model.

Sport Leicht: doe die oogkleppen toch eens af. De DS en CX verkochten als een tierelier. Ook de R25 en Safrane waren verkoopstoppers. Waar denk je dat hun cliënteel heen is gegaan? Omwille van status, onder druk van leasemaatschappijen en tal van andere redenen zijn ze richting Duitse luxemerken verhuisd want net die hun verkoopsaantallen zijn gestegen in de jaren dat de grote Franse (en Italiaanse) wagens niet meer te slijten waren.
Je schrijft zelf: ik heb niks 'meer' met CXitroën: dus voorkeuren evolueren.
Gebruik dan ook 'nooit' in zo'n context: als landen ertoe besluiten om de fiscale aftrek van geleasede wagens af te bouwen, dan krijg je weer een heel andere verhouding in de verkoopstatistieken. Als Audi beslist om de A1 af te voeren, is er een deel van het koperspubliek dat elders terecht zal komen...
Zoals hoger gemeld is het goedkoop om dan een onderbouwde mening te proberen wegzetten als 'de wijsheid in pacht denken te hebben).
Doe zoals de volgende generatie C-klasse of zoals jij het zelf zou zeggen wordt wat volwassener en gebruik argumenten i.p.v. te pretenderen te weten hoe iemand die je totaal niet kent, denkt, wat zijn/haar interesses zijn en focus misschoen op de wagen in kwestie.

MercBenzKING, vermeld de foto.o_O:)

Nuff said over het niveau van de fanboys. Herstel, fanbase.

iDS zei:
...., en focus misschoen op de wagen in kwestie.

Ehh.... was jij het niet zelf die de aanval opende op mijn inhoudelijke tekst?

Je viel nogal over het punt dat ik vond dat de nieuwe C een volwassener auto lijkt te worden t.o.v. z’n krappe voorganger. En met volwassen bedoel ik dan niet uitgerijpt (want dat is een W205 natuurlijk ook door en door), maar dat de W206 dusdanig ruimer lijkt te worden dat je er eindelijk ook fatsoenlijk achterin kunt zitten (wat tot nu toe bij geen enkele voorganger het geval was). Volwassen dus in de zin van volgroeid, ik ging er vanuit dat ik dat niet nader hoefde toe te lichten. Maar wellicht is de Vlaamse interpretatie van het woord volwassen anders dan in het Nederlands.... ;)

Ondertussen .... the glorious AMG G63 in the gentle hands of Anna

Check YT, Anna on Roads, video

Bofkont 350 zei:
Donner Party zei:

Hou jezelf voor de gek Hans.
Een simpele klik op je profiel laat zien dat je constant van naam wijzigt.
https://www.autoweek.nl/forum/profile.php?4,394885

Rush hour / Donner party allemaal onze moeilijk bescheiden te blijven Hans V B.

Veel info in dit artikel van AM&S.

De C krijgt zelfs meesturende achterwielen optioneel. Dat zal een flink kortere draaicirkel betekenen.

Goedkope schermen? Blijkbaar nog niet in de nieuwe S-Klasse gezeten....

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Cd6lop zei:
Dat ziet er al goed uit, mooi hoor, kleine S klasse!
Ik vind die goedkope schermen echt niet mooi. Het is mij veel te plastic fantastic allemaal. De schermen staan in het interieur en zijn er niet mooi in verwerkt. Dit gaat niet best rijpen door de jaren.

Idd redelijk incongruente, cheap ass meuk.
Stuur radius nadert die van een ander premium merk, Peugeot.
Er dus dus hoop

Peugeot en premium haha.
Heb het een aantal jaren geprobeerd in de lease, bijna elke maand heeft de auto wel een dag of meer bij de dealer gestaan.
Blij dat ik terug ben bij mijn oude vertrouwde merk, goede service en tenminste een auto die me niet laat staan.

Sport Leicht zei:
Goedkope schermen? Blijkbaar nog niet in de nieuwe S-Klasse gezeten....
Klopt. Maar dat heb ik niet nodig om te zien dat het een gekunsteld interieur is. Het ziet er gewoon niet uit die schermen! Het tabletje wat achter het stuur staat voornamelijk. Mijn 4C heeft het ook en het is simpelweg geen porum. Bij de 4C kan ik er mee leven omdat je er eigenlijk niet naar kijkt/de auto voor koopt. Bij de S klasse vind ik het echt een ander verhaal. Dan vind ik de oplossing bij de A8, ondanks de iets te lage plaatsing, al een stuk mooier. Dat climate control scherm slaat daar echter weer nergens op. Bij de S-klasse heb ik het gevoel dat de inspiratie bij de Talisman lag.

Overigens, de rest van het interieur schijnt subliem te zijn en ik zou Mercedes niets minder toevertrouwen. Echter, die schermen....

Henk Gommers zei:
Peugeot en premium haha.
Heb het een aantal jaren geprobeerd in de lease, bijna elke maand heeft de auto wel een dag of meer bij de dealer gestaan.
Blij dat ik terug ben bij mijn oude vertrouwde merk, goede service en tenminste een auto die me niet laat staan.

Bof, doe ff je leasecontract (verpleging rijd neem ik 3008 GT), kenteken, nota's, naam dealer etc.
Succes!

@EVUBN: Dan zou ik nogmaals zeggen: Ga er eens in zitten. Ik was ook behoorlijk sceptisch, maar het is niet zomaar een schermpje wat ze erin gezet hebben. Alleen al het 3D effect van het scherm is heel bijzonder.
En oké, het scherm is niet geïntegreerd in het dashboard maar is dat zo erg? Een soort tellerbak met daarin het scherm zou kunnen maar is misschien inmiddels ook wat ouderwets. Nu laten ze de lijnen van dashboard en interieur doorlopen en zit het scherm daarvoor geplaatst. Net zoals bij schermen achterin deze ook op de stoel gemonteerd worden ipv in de hoofdsteun.

Toen ik in de nieuwe S zat was mijn gedachte dat ik er wel aan zou kunnen wennen. Geen moment kreeg ik het gevoel dat ik naar een goedkoop ogend dashboard zat te kijken, integendeel.

Foto's doen het idd geen recht. Zelfde hier, dacht ook wat lelijk, maar in het echt ziet het er bijzonder mooi uit. Compleet niet vergelijkbaar met schermpjes uit andere auto's.
En ouderwetse tellers slaan ook nergens meer op, die pikken een digitaal signaal op, om het vervolgens om te zetten in een analoog swiepertje.

Ik geloof jullie direct heren. Het gaat mij simpelweg over cohesie in het interieur. Ik snap dat de beleving in reality anders is. Ik stond ooit in de BCC met een brilletje op naar de nieuwe toekomst te kijken, de 3D televisie. Wel...
Het 3D effect van de schermen is zo weer normaal bevonden. Dat went snel. En analoge tellers: ik ben er gek op. Het is iets wat nog uit materiaal vervaardigd wordt. Iets dat daadwerkelijk beweegt. Ik ben ook niet van de smart watches, maar juist analoog. Niet omdat het handiger is, of omdat het meer informatie geeft: in tegendeel. Maar het leeft wel meer.

Anyway, just my 2 cents. Er zal flink markt voor zijn anders werd de keuze niet gemaakt. Ik hoop dat de Italianen zich dan maar blijven onderscheiden. De rest kruipt angstig dicht naar elkaar toe.

Italianen zullen uiteraard volgen.
En voor de ouderwetse tellertjes kies je toch gewoon een leuke klassieker erbij?

Alles verandert ook. In een moderne auto krijg je veel info op de voorruit (HUD), zodat je kunt navigeren op het scherm achter het stuur en multimedia kunt instellen op het centrale scherm. Bijvoorbeeld, wil je het anders dan kies je voor een andere instelling.

Sport Leicht zei:
Alles verandert ook. In een moderne auto krijg je veel info op de voorruit (HUD), zodat je kunt navigeren op het scherm achter het stuur en multimedia kunt instellen op het centrale scherm. Bijvoorbeeld, wil je het anders dan kies je voor een andere instelling.

HUD's zijn perfect. Juist omdat ze informatie in het gezichtsveld projecteren zonder het interieurontwerp kwaad aan te doen. Ben er erg fan van.

Precies, dus dan kijk je toch niet meer naar die old-school analoge klokjes?

Gullwing zei:
Sport Leicht zei:

:T

Jammer van de 4 cilindertjes, niets zo fijn om het verwarmende 6 cilinder diesel gebrom (icm koppelomvormer automaat) te horen, met het idee dat je nooit tekort gaat komen.

Met een fatsoenlijke 4 cilinder kom je ook niets tekort hoor. Of had je extreme expedities met een sedan voor ogen?

HUD, scherm voor je neus, groter scherm een aantal decimeters ernaast, spraakbesturing, knopjes, gesture control... werkt natuurlijk allemaal prettig maar ik vind dat we een beetje doorgeschoten zijn. Doel is rijden en zoveel opties voor alles wat al in handbereik ligt, in een kleine ruimte, vind ik echt overdreven.

Ik vind de vormgeving wel heel erg voorspelbaar en niet erg indrukwekkend..

Op basis van S weten we al hoe de C en E er de komende jaren uit gaan zien... Gaap...

Sport Leicht zei:
Precies, dus dan kijk je toch niet meer naar die old-school analoge klokjes?

Ik heb een analoog horloge wat de tijd laat zien en een smartphone die hetzelfde doet. Ik gebruik ze echter verschillend. De analoge klokjes mogen prima de snelheid en eventueel toerental laten zien. Dan kan de HUD de rest laten zien. Navi, audio, etc.

Terug
Bovenaan