Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rivanov zei:Mijn nieuwe A-Klasse komt deze week bij de dealer binnen. Aflevering volgende week. Exacte dag nog te bepalen, hangt er vanaf op welke dag van deze week de auto precies binnen gaat komen.![]()
Rivanov zei:En je plaatst dan niet even wat foto's van je auto?![]()
carl1 zei:Mijn exemplaar is er vandaag ook eindelijk geraakt, nog een weekje wachten en ik ben aan het rijden
![]()
![]()
![]()
![]()
Rivanov zei:Ik wilde zojuist het VIN nummer controleren op internet, maar krijg helaas nog geen informatie naar boven.
Hoelang duurt het normaliter voordat dit online beschikbaar is?
Auto komt einde van de week binnen bij de dealer, dus hij is kortgeleden geproduceerd.
Ferme kar! Grote vooruitgang tov de vorige generatie (die op zich een ware metamorfose onderging tov die lelijke 2de generatie).carl1 zei:
Rivanov zei:Aanstaande dinsdag om 15:30 m'n nieuwe A-Klasse ophalen!![]()
Nope, hebben wij niet in Business AMG.VAG2MAX zei:@Carl1 gaaf om je foto's te zien! Ik kan ook niet wachten tot de mijne arriveert. Helaas is de leveringsdatum iets naar achter geschoven, begin november nu. Kan jij iets vertellen over hoe het geluid is in de A? Hoeveel speakers etc. zitten er standaard in? Ik rij nu een Audi A3 incl. zo'n Audi soundsystem en ben benieuwd of het geluid vergelijkbaar is.
Weet iemand van jullie of de ambient verlichting onderdeel is van het business amg pakket? Kortom hebben wij deze ook Rivanov?
Veel plezier in ieder geval met de aflevering, ik ben benieuwd naar de foto's!
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Dat valt toch wel mee? Met een gemiddelde snelheid van 99km/ph in zo'n ECO hok/blok zou ik niet veel anders verwachten?
Over het algemeen vind ik het gebruik vies tegenvallen: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/260-A-Klasse.html?fueltype=2&constyear_s=2017&gearing=2&powerunit=2
KadettRT zei:Dit is allemaal via de BC, zal waarschijnlijk 15-20% hoger uitvallen als je de daadwerkelijk getankte liters gebruikt. Laat het ons weten zodra je een keer getankt heeft wat eruit komt.
Eigenlijk is deze auto precies wat er fout is aan de generatie mensen die nu op de weg rijdt. Klinkt misschien negatiever dan bedoeld, maar je moet letterlijk 24/7 verbonden zijn met van alles, realtime weersverwachtingen, kennelijk nu ook films tijdens rijden. Ik snap wel waarom lane keeping assist en dergelijke systemen voor sommige mensen steeds meer noodzaak worden. Er zitten zoveel afleidings toeters en bellen aan auto's of kan je tegenwoordig toevoegen. Dat het simpele kjiken naar de weg voor je al bijna geheel gedaan wordt door de camera's radar/lidar en computer software.
Dit is geen aanval naar Rivanov of carl1. Het ziet er heel gelikt uit, maar je bent toch niet onderweg om je te vergapen aan mooie instellingen, filmpjes eventueel zelfs SMS of whatsapp berichten voorlezen of tonen. Gaat er toch om om veilig en comfortabel van A naar B te kunnen?
Of ik ben, met mijn 35 jaar, nog (te) ouderwets of conservatief. Maar vind dit soort ontwikkelingen eerder kwalijk dan hulpvol en wekt voor mijn gevoel juist meer in de hand dat de bestuurder eerder geneigd is afgeleid te worden naar alles wat voor hem geprojecteerd wordt.
Rivanov zei:Rustig rustig mensen.. Ik kijk geen film tijdens het rijden. Sowieso gaat dat niet, want werkt enkel bij stilstand. Zodra je gaat rijden stopt de film.
En deze staat op m'n USB stick, niet vanaf iPhone... Dat werkt niet. Maar je kunt gewoon films op je USB zetten en dan kun je dit afspelen.
carl1 zei:KadettRT zei:Dit is allemaal via de BC, zal waarschijnlijk 15-20% hoger uitvallen als je de daadwerkelijk getankte liters gebruikt. Laat het ons weten zodra je een keer getankt heeft wat eruit komt.
Eigenlijk is deze auto precies wat er fout is aan de generatie mensen die nu op de weg rijdt. Klinkt misschien negatiever dan bedoeld, maar je moet letterlijk 24/7 verbonden zijn met van alles, realtime weersverwachtingen, kennelijk nu ook films tijdens rijden. Ik snap wel waarom lane keeping assist en dergelijke systemen voor sommige mensen steeds meer noodzaak worden. Er zitten zoveel afleidings toeters en bellen aan auto's of kan je tegenwoordig toevoegen. Dat het simpele kjiken naar de weg voor je al bijna geheel gedaan wordt door de camera's radar/lidar en computer software.
Dit is geen aanval naar Rivanov of carl1. Het ziet er heel gelikt uit, maar je bent toch niet onderweg om je te vergapen aan mooie instellingen, filmpjes eventueel zelfs SMS of whatsapp berichten voorlezen of tonen. Gaat er toch om om veilig en comfortabel van A naar B te kunnen?
Of ik ben, met mijn 35 jaar, nog (te) ouderwets of conservatief. Maar vind dit soort ontwikkelingen eerder kwalijk dan hulpvol en wekt voor mijn gevoel juist meer in de hand dat de bestuurder eerder geneigd is afgeleid te worden naar alles wat voor hem geprojecteerd wordt.
Afwijking is nog geen 0.1 liter, ik heb het ondertussen gemeten. Heb ook al 2800 km op de teller. Het zijn allemaal veiligheidssystemen die erop zitten, wat zou daar nu verkeerd mee zijn? SMS'en worden voorgelezen, je kan even 'Hey Mercedes' zeggen en verwarming, telefoonnummer, streaming, muziek op stick, radio, gps bestemming enz. het wordt allemaal voor jou geregeld. Ik word door niks afgeleid, moet het maar vragen en het gebeurt, leuk toch!
Nooit zo rustig in een auto gezeten en ouderwets met 35, ik ben er 59 en leer nog elke dag bij, vooruitgang kan je toch niet tegenhouden hoor
Die film bekijken tijdens het rijden vind ik ook verkeerd, begin ik niet aan. Ik denk dat Rivanov dat via zijn I-phone doet, nog niet geprobeerd en ga ik ook niet doen.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:carl1 zei:KadettRT zei:Dit is allemaal via de BC, zal waarschijnlijk 15-20% hoger uitvallen als je de daadwerkelijk getankte liters gebruikt. Laat het ons weten zodra je een keer getankt heeft wat eruit komt.
Afwijking is nog geen 0.1 liter, ik heb het ondertussen gemeten. Heb ook al 2800 km op de teller. Het zijn allemaal veiligheidssystemen die erop zitten, wat zou daar nu verkeerd mee zijn? SMS'en worden voorgelezen, je kan even 'Hey Mercedes' zeggen en verwarming, telefoonnummer, streaming, muziek op stick, radio, gps bestemming enz. het wordt allemaal voor jou geregeld. Ik word door niks afgeleid, moet het maar vragen en het gebeurt, leuk toch!
Nooit zo rustig in een auto gezeten en ouderwets met 35, ik ben er 59 en leer nog elke dag bij, vooruitgang kan je toch niet tegenhouden hoor
Die film bekijken tijdens het rijden vind ik ook verkeerd, begin ik niet aan. Ik denk dat Rivanov dat via zijn I-phone doet, nog niet geprobeerd en ga ik ook niet doen.
Alle genoemde opties kon mijn Giulietta uit 2014 ook? Wat is er zo bijzonder? En daar hoefde niet Hey Mercedes te roepen (absurd!), maar gewoon hardop roepen "navigaar naar centrum Amsterdam), etc. Alleen de temperatuurbediening via stem is nieuw, maar compleet overbodig. Je bent 3 keer sneller door even aan de knop de draaien.
Dat scherm moet er gewoon fancy uitzien, maar is over 10 jaar zo gedateerd als wat.
We zijn weer helemaal terug in de 80's wat dat betreft. En kijk eens hoe die "hi-tech dashboarden uit die tijd er tegenwoordig uitzien". Dan zijn de conservatieve interieurs nog veel beter bij de tijd.
Bird Nerd zei:Koperkleur is schijnbaar in. Ik vind het lelijk. Ik vind de sedan overigens mooier dan de hatchback
D-C zei:Die verlagingsset speciaal voor de autobeurs vind ik ronduit belachelijk, de auto oogt gewoon doorgezakt.
BENZine zei:D-C zei:Die verlagingsset speciaal voor de autobeurs vind ik ronduit belachelijk, de auto oogt gewoon doorgezakt.
Verlagingsset speciaal voor de autobeurs?? Je ziet spoken. Hij zakt op die foto wat door de veren omdat er 2 grote zware kerels achterin zitten, op de eerste foto staat ie normaal op de wielen.
KadettRT zei:Dit is allemaal via de BC, zal waarschijnlijk 15-20% hoger uitvallen als je de daadwerkelijk getankte liters gebruikt. Laat het ons weten zodra je een keer getankt heeft wat eruit komt.