Mercedes-Benz A-klasse | Nieuw: facelift 2023

Vanaf Oktober/November komen er enkele nieuwe kleuren bij. Maar niet dezelfde kleuren als van de vorige generatie.

Is unilak trouwens hetzelfde wat bij andere merken gewone niet-metallic lak is of is unilak iets tussen gewone lak en metallic lak in?

Mijn nieuwe A-Klasse komt deze week bij de dealer binnen. Aflevering volgende week. Exacte dag nog te bepalen, hangt er vanaf op welke dag van deze week de auto precies binnen gaat komen. :D

Rivanov zei:
Mijn nieuwe A-Klasse komt deze week bij de dealer binnen. Aflevering volgende week. Exacte dag nog te bepalen, hangt er vanaf op welke dag van deze week de auto precies binnen gaat komen. :D

Nice! Ik ben al een maand aan 't genieten. De A200 rijdt super en is zeer zuinig, het Mbux systeem is nog fantastischer, toch wel even wennen (y)

Mijn verbruik tot nu,

15f9m8dE-1536592928-9b18494f3b77dd2a3308d9dcc8caa5da.jpg

Niet die foto's van een doffe ongepoetste auto onder een dikke laag stof met her en der fabrieksplastic...... We willen hem natuurlijk gepoetst en wel zien glimmen in die prachtige zilveren kleur! :D

Zo ja! ;)
Ik laat het A200 embleem van de achterkant verwijderen. Vind dat niet zo mooi gepositioneerd. ;)
Kan niet wachten om 'm volgende week in ontvangst te nemen!

Ik wilde zojuist het VIN nummer controleren op internet, maar krijg helaas nog geen informatie naar boven.
Hoelang duurt het normaliter voordat dit online beschikbaar is?

Auto komt einde van de week binnen bij de dealer, dus hij is kortgeleden geproduceerd.

Rivanov zei:
Ik wilde zojuist het VIN nummer controleren op internet, maar krijg helaas nog geen informatie naar boven.
Hoelang duurt het normaliter voordat dit online beschikbaar is?

Auto komt einde van de week binnen bij de dealer, dus hij is kortgeleden geproduceerd.

De productiedatum weet de dealer, komt ook ongeveer overeen met het bijgeleverde overeenstemmingspapier, in België heet dat gelijkvormigheidsattest. In mijn geval is dat op datum van 28/6/18 en productiedatum was 29/6/18.

Deze week hier in Polen ook bij mijn onderhoudsdealer geweest. Hij kon via het VIN-nummer alle details mooi zien in het systeem. Enkel heb ik thuis een extra jaar garantie gekregen (2 + 1 jaar) en dat kon hij niet zien. maar dat was geen probleem volgens hem want bij eventuele problemen in dat derde jaar kon hij dat opvragen.

carl1 zei:
Ferme kar! Grote vooruitgang tov de vorige generatie (die op zich een ware metamorfose onderging tov die lelijke 2de generatie).

Dus de CLA heet vanaf nu dan A-klasse berline? Of komt er ook nog een nieuwe CLA op de markt?
Veel beter iig dan de uitgaande CLA, wat hier een Belgie een typische "kortepietjes-compensatie-mobiel" is. Vind het design van de huidige CLA trouwens compleet uit verhouding en gewoonweg lelijk.

Rivanov zei:
Aanstaande dinsdag om 15:30 m'n nieuwe A-Klasse ophalen! :D

Ik zag er net nog één staan in het dorp, waarschijnlijk net afgeleverd door de dealer. A200, Selenite grau met AMG pakket, zag er zeer gelikt uit! Veel plezier dinsdag!

@Carl1 gaaf om je foto's te zien! Ik kan ook niet wachten tot de mijne arriveert. Helaas is de leveringsdatum iets naar achter geschoven, begin november nu. Kan jij iets vertellen over hoe het geluid is in de A? Hoeveel speakers etc. zitten er standaard in? Ik rij nu een Audi A3 incl. zo'n Audi soundsystem en ben benieuwd of het geluid vergelijkbaar is.

Weet iemand van jullie of de ambient verlichting onderdeel is van het business amg pakket? Kortom hebben wij deze ook Rivanov?
Veel plezier in ieder geval met de aflevering, ik ben benieuwd naar de foto's!

VAG2MAX zei:
@Carl1 gaaf om je foto's te zien! Ik kan ook niet wachten tot de mijne arriveert. Helaas is de leveringsdatum iets naar achter geschoven, begin november nu. Kan jij iets vertellen over hoe het geluid is in de A? Hoeveel speakers etc. zitten er standaard in? Ik rij nu een Audi A3 incl. zo'n Audi soundsystem en ben benieuwd of het geluid vergelijkbaar is.

Weet iemand van jullie of de ambient verlichting onderdeel is van het business amg pakket? Kortom hebben wij deze ook Rivanov?
Veel plezier in ieder geval met de aflevering, ik ben benieuwd naar de foto's!
Nope, hebben wij niet in Business AMG.

Vanmiddag paar foto's per mail ontvangen van de verkoper, als voorpret voor dinsdag. ;)

jrlDw4a.jpg

tBkCNDX.jpg

9WnDFKX.jpg

A34 AMG. 2.0 turbo met 301pk en 400Nm

72c29924-mercedes-amg-a35-4matic-24.jpg

619b6093-mercedes-amg-a35-4matic-16.jpg

4dd0bae4-mercedes-amg-a35-4matic-25.jpg

41c796e7-mercedes-amg-a35-4matic-26.jpg

69b3fa9c-mercedes-amg-a35-4matic-6.jpg

b56029b2-mercedes-amg-a35-4matic-2.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2018/09/mercedes-amg-a35-goes-official-wheel-drive-301-hp/

Crosspost uit het Mijn auto topic

Zo, ik heb 'm!
Vanmiddag om 15:30 had ik aflevering waarna ik om 16:00 bij de dealer vertrok. Hij kon me weinig nieuws vertellen. :+

Helaas was het vanuit Gouda naar huis (omgeving Eindhoven) kommer en kwel in het verkeer en was het alleen maar file rijden. Lange leve de automaat dus! 8)

Enfin, hier wat snelle foto's.

QuR3j7a.jpeg

C4erFiL.jpeg

uL61XrZ.jpeg

jaHP2xk.jpeg

iOuoqrJ.jpeg

ahglh7F.jpeg

Apple Carplay werkt! :)

1IeKZLp.jpeg

En filmpje kijken onderweg. :+

Dw8gcGG.jpeg

Congratzz Rivanov, ziet er gelikt uit! Hopelijk ben jij er net zo tevreden over als ik (y)

Hierbij nog een pic van het ongelooflijke verbruik van een ritje Braunschweig - België afgelopen zondag o_O

15f9m8dE-1537108752-ba83148b74735ed388c4f0c78fad984c.jpg

Dat valt toch wel mee? Met een gemiddelde snelheid van 99km/ph in zo'n ECO hok/blok zou ik niet veel anders verwachten?
Over het algemeen vind ik het gebruik vies tegenvallen: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/260-A-Klasse.html?fueltype=2&constyear_s=2017&gearing=2&powerunit=2

Vond de vorige a(45) echt een lelijk ding, deze is stukken mooier! Benieuwd of de nieuwe a45 zich optisch onderscheidt van deze a35

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Dat valt toch wel mee? Met een gemiddelde snelheid van 99km/ph in zo'n ECO hok/blok zou ik niet veel anders verwachten?
Over het algemeen vind ik het gebruik vies tegenvallen: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/260-A-Klasse.html?fueltype=2&constyear_s=2017&gearing=2&powerunit=2

Ik vind dit erg weinig voor een benzine auto met 163 pk. Er zaten ook files en ander oponthoud in.

Nuja, jouw spritmonitor linkje lijkt nergens op want die gaan allemaal over het vorige model met de oude motor. Volgende keer jou misschien beter informeren over dit ECO hok ;)

Hierbij een beetje meer uitleg over deze nieuwe 'Renault-Mercedes-Nissan' motor:

In afwachting van de AMG-varianten biedt Mercedes bij de lancering drie motoren aan: de 1.5-turbodiesel van Renault-origine (A 180 d met 116 pk), de herwerkte 2.0-turbo op benzine van eigen makelij (A 250 met 224 pk) en de nieuwe 1,3 liter kleine benzinemotor met drukvoeding en drie vermogensversies: A 160 met 109 pk, A 180 met 136 pk en A 200 met 163 pk (onze testversie). Deze volledig van aluminium vervaardigde motor werd ontworpen in samenwerking met de alliantie Renault-Nissan en vervangt de oude 1.6-turbo van Mercedes-origine. Het gaat hier overigens om een zeer verfijnde motor. Zo doet hij, om de wrijving te beperken, een beroep op een klepbediening met roltuimelaars en een grafi etcoating in de cilinders (een techniek die hij overneemt van de Nissan GT-R). Daarnaast beschikt hij over een directe injectie, een dubbele variabele kleptiming (in- en uitlaat) en een turbo met elektrische ontlastklep om de turbodruk beter aan te passen. En tot slot zijn er nog de partikelfilter en de cilinderuitschakeling (in eerste instantie alleen voor de versies met een gerobotiseerde versnellingsbak). Dankzij deze technologie worden de in- en uitlaatkleppen van cilinder twee en drie gesloten bij lage belasting tussen 1.250 en 3.800 o/m, om het brandstofverbruik te beperken. Van de cilinderuitschakeling is tijdens het rijden niets te merken: er zijn geen schokken en de eventuele geluidsveranderingen zijn nauwelijks hoorbaar. Deze motor is trouwens over het algemeen aangenaam. Hij is soepel en elastisch bij lage toerentallen en bouwt zijn vermogen lineair op. Natuurlijk heeft zo’n klein blok bij middelhoge toeren niet de longinhoud van een tweeliter en in de hogere regionen niet de agressiviteit van een atmosferische krachtbron. Zijn maximumvermogen wordt namelijk al bereikt bij 5.500 o/m, terwijl de toerentalbegrenzer ingrijpt bij 6.250 o/m. Toch ontbreekt het deze motor nooit aan pit en bovendien klinkt hij nog sympathiek ook.

Dit is allemaal via de BC, zal waarschijnlijk 15-20% hoger uitvallen als je de daadwerkelijk getankte liters gebruikt. Laat het ons weten zodra je een keer getankt heeft wat eruit komt.

Eigenlijk is deze auto precies wat er fout is aan de generatie mensen die nu op de weg rijdt. Klinkt misschien negatiever dan bedoeld, maar je moet letterlijk 24/7 verbonden zijn met van alles, realtime weersverwachtingen, kennelijk nu ook films tijdens rijden. Ik snap wel waarom lane keeping assist en dergelijke systemen voor sommige mensen steeds meer noodzaak worden. Er zitten zoveel afleidings toeters en bellen aan auto's of kan je tegenwoordig toevoegen. Dat het simpele kjiken naar de weg voor je al bijna geheel gedaan wordt door de camera's radar/lidar en computer software.

Dit is geen aanval naar Rivanov of carl1. Het ziet er heel gelikt uit, maar je bent toch niet onderweg om je te vergapen aan mooie instellingen, filmpjes eventueel zelfs SMS of whatsapp berichten voorlezen of tonen. Gaat er toch om om veilig en comfortabel van A naar B te kunnen?

Of ik ben, met mijn 35 jaar, nog (te) ouderwets of conservatief. Maar vind dit soort ontwikkelingen eerder kwalijk dan hulpvol en wekt voor mijn gevoel juist meer in de hand dat de bestuurder eerder geneigd is afgeleid te worden naar alles wat voor hem geprojecteerd wordt.

Ach, verbruik hangt compleet van je route af en is dus voor ieder verschillend. Ik snap de keuze voor de nieuwe A beslist, fantastisch mooie auto van binnen met name. Het verbaast me dat een film kijken tijdens het rijden überhaupt kan, paar jaar geleden was de filmkijk functie (terecht) tijdens het rijden uitgeschakeld.

KadettRT zei:
Dit is allemaal via de BC, zal waarschijnlijk 15-20% hoger uitvallen als je de daadwerkelijk getankte liters gebruikt. Laat het ons weten zodra je een keer getankt heeft wat eruit komt.

Eigenlijk is deze auto precies wat er fout is aan de generatie mensen die nu op de weg rijdt. Klinkt misschien negatiever dan bedoeld, maar je moet letterlijk 24/7 verbonden zijn met van alles, realtime weersverwachtingen, kennelijk nu ook films tijdens rijden. Ik snap wel waarom lane keeping assist en dergelijke systemen voor sommige mensen steeds meer noodzaak worden. Er zitten zoveel afleidings toeters en bellen aan auto's of kan je tegenwoordig toevoegen. Dat het simpele kjiken naar de weg voor je al bijna geheel gedaan wordt door de camera's radar/lidar en computer software.

Dit is geen aanval naar Rivanov of carl1. Het ziet er heel gelikt uit, maar je bent toch niet onderweg om je te vergapen aan mooie instellingen, filmpjes eventueel zelfs SMS of whatsapp berichten voorlezen of tonen. Gaat er toch om om veilig en comfortabel van A naar B te kunnen?

Of ik ben, met mijn 35 jaar, nog (te) ouderwets of conservatief. Maar vind dit soort ontwikkelingen eerder kwalijk dan hulpvol en wekt voor mijn gevoel juist meer in de hand dat de bestuurder eerder geneigd is afgeleid te worden naar alles wat voor hem geprojecteerd wordt.

Afwijking is nog geen 0.1 liter, ik heb het ondertussen gemeten. Heb ook al 2800 km op de teller. Het zijn allemaal veiligheidssystemen die erop zitten, wat zou daar nu verkeerd mee zijn? SMS'en worden voorgelezen, je kan even 'Hey Mercedes' zeggen en verwarming, telefoonnummer, streaming, muziek op stick, radio, gps bestemming enz. het wordt allemaal voor jou geregeld. Ik word door niks afgeleid, moet het maar vragen en het gebeurt, leuk toch!

Nooit zo rustig in een auto gezeten en ouderwets met 35, ik ben er 59 en leer nog elke dag bij, vooruitgang kan je toch niet tegenhouden hoor :p

Die film bekijken tijdens het rijden vind ik ook verkeerd, begin ik niet aan. Ik denk dat Rivanov dat via zijn I-phone doet, nog niet geprobeerd en ga ik ook niet doen.

Rustig rustig mensen.. Ik kijk geen film tijdens het rijden. Sowieso gaat dat niet, want werkt enkel bij stilstand. Zodra je gaat rijden stopt de film.

En deze staat op m'n USB stick, niet vanaf iPhone... Dat werkt niet. Maar je kunt gewoon films op je USB zetten en dan kun je dit afspelen.

Rivanov zei:
Rustig rustig mensen.. Ik kijk geen film tijdens het rijden. Sowieso gaat dat niet, want werkt enkel bij stilstand. Zodra je gaat rijden stopt de film.

En deze staat op m'n USB stick, niet vanaf iPhone... Dat werkt niet. Maar je kunt gewoon films op je USB zetten en dan kun je dit afspelen.

Weer iets bijgeleerd dan want dat wist ik niet, enkel maar muziek afgespeeld via USB. Zoveel te beter dat het stopt als je gaat rijden, dan wil ik het ook nog wel eens proberen :)

carl1 zei:
KadettRT zei:

Afwijking is nog geen 0.1 liter, ik heb het ondertussen gemeten. Heb ook al 2800 km op de teller. Het zijn allemaal veiligheidssystemen die erop zitten, wat zou daar nu verkeerd mee zijn? SMS'en worden voorgelezen, je kan even 'Hey Mercedes' zeggen en verwarming, telefoonnummer, streaming, muziek op stick, radio, gps bestemming enz. het wordt allemaal voor jou geregeld. Ik word door niks afgeleid, moet het maar vragen en het gebeurt, leuk toch!

Nooit zo rustig in een auto gezeten en ouderwets met 35, ik ben er 59 en leer nog elke dag bij, vooruitgang kan je toch niet tegenhouden hoor :p

Die film bekijken tijdens het rijden vind ik ook verkeerd, begin ik niet aan. Ik denk dat Rivanov dat via zijn I-phone doet, nog niet geprobeerd en ga ik ook niet doen.

Alle genoemde opties kon mijn Giulietta uit 2014 ook? Wat is er zo bijzonder? En daar hoefde niet Hey Mercedes te roepen (absurd!), maar gewoon hardop roepen "navigaar naar centrum Amsterdam), etc. Alleen de temperatuurbediening via stem is nieuw, maar compleet overbodig. Je bent 3 keer sneller door even aan de knop de draaien.
Dat scherm moet er gewoon fancy uitzien, maar is over 10 jaar zo gedateerd als wat.
We zijn weer helemaal terug in de 80's wat dat betreft. En kijk eens hoe die "hi-tech dashboarden uit die tijd er tegenwoordig uitzien". Dan zijn de conservatieve interieurs nog veel beter bij de tijd.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
carl1 zei:
KadettRT zei:

Alle genoemde opties kon mijn Giulietta uit 2014 ook? Wat is er zo bijzonder? En daar hoefde niet Hey Mercedes te roepen (absurd!), maar gewoon hardop roepen "navigaar naar centrum Amsterdam), etc. Alleen de temperatuurbediening via stem is nieuw, maar compleet overbodig. Je bent 3 keer sneller door even aan de knop de draaien.
Dat scherm moet er gewoon fancy uitzien, maar is over 10 jaar zo gedateerd als wat.
We zijn weer helemaal terug in de 80's wat dat betreft. En kijk eens hoe die "hi-tech dashboarden uit die tijd er tegenwoordig uitzien". Dan zijn de conservatieve interieurs nog veel beter bij de tijd.

Nou ja, ieder zijn mening hé, ik ga daar geen zinloze discussie over beginnen. Ik vind het nieuwe Mbux systeem schitterend, net als de hele auto trouwens. Ik voorzie dat deze technologie bij vele merken zijn intrede zal doen. Niemand houdt jou dus tegen om zolang het nog bestaat een auto met een conservatief interieur te kopen hé.
Over 10 jaar rijden we misschien allemaal elektrisch en is alles gedateerd, misschien heet Alfa dan wel Jeep of is het de weg van Lancia op enz. Ik heb helaas geen glazen bol.
Ik leef nu en ben nu heel tevreden over mijn A en dat kon ik over mijn Lancia Delta uit 2009 niet zeggen want die stond na 3 dagen al terug bij de dealer en heeft daar minstens de helft van zijn loopbaan doorgebracht (n)

Ach gut, Alfa-mannetje moet weer eens opscheppen over z’n opgefokte Alfaatjes. Ieder z’n meug, maar feit is dat geen enkele Alfa nog kan tippen aan het afwerkingsniveau van een BMW of Mercedes.

En wat maakt mij het uit of het over 10 jaar gedateerd is.. over 4 jaar lever ik 'm weer en kies ik weer een nieuwe auto.
Maar voor nu en de komende 4 jaar ga ik er VOLOP van genieten.. want dat is het in deze auto! :D

Het dashboard van de A-Klasse is over 10 jaar wellicht gedateerd, ieder Alfa dashboard is dat nu al.

Prachtige auto Rivanov! De kleur staat ook erg goed i.c.m. de velgen. Heb proefgereden in dezelfde kleur, alleen hier zaten de 19" multispaaks velgen onder, dat vond ik een minder geslaagde combo. Hoe bevalt de mbux in de praktijk? Kan je al iets zeggen over de kwaliteit van het geluid (speakers)? Veel rijplezier gewenst!

Over de discussie wel of geen tijdloos dashboard..Ik denk dat het de tijd moet uitwijzen of dit dashboard tijdloos is. Persoonlijk denk ik dat bijv. mijn huidige A3 dashboard tijdlozer is dat het ' hippere' dashboard van de A. Maar voor nu is de A gewoon het allernieuwste wat je kan krijgen in dit segment. Qua technologie en materialen. Voor mij was dat doorslaggevende keuze om voor de A te gaan. Het ziet er prachtig uit de materialen voelen goed aan. En hoe het over vier jaar eruit ziet zien we wel weer. Dat is wellicht de luxe van de lease auto en de berijder die hier niet over hoeft na te denken.

Ik heb een E (ook met widescreen), en ik ben er van overtuigd dat het dashboard daarvan er na 10 jaar ook nog goed uitziet. Mooie en strakke vormgeving, eigenlijk heel tijdloos. En natuurlijk staat de techniek niet stil en zal wat nu nieuw is over 10 jaar verouderd zijn, maar dat geldt voor elke auto. Neem zo’n uitklap-schermpje in de A3, dat is zelfs nu al hopeloos ouderwets.

@VAG2MAX: De auto bevalt uitstekend. MBUX werkt top! Heb echter af en toe geen 4G verbinding als ik in de auto stap. Dan werken de Online Diensten niet. Na enige tijd rijden springt dan wel ineens de 4G verbinding op actief. Heb hier al melding over gemaakt bij Mercedes Me en die gaan dit onderzoeken.

Voor wat betreft de kwaliteit van de standaard speakers; voor mij persoonlijk klinkt het prima! Ben geen audiofiel dus Burmester zal vast en zeker beter klinken. Maar voor mijn oren zijn de standaard speakers prima. :)

Wat ik wel jammer vind en hoop dat dit met een update opgelost gaat worden, is dat Apple Carplay niet volledig gebruik maakt van het widescreen scherm. Het is nu letterboxed. Terwijl de E-klasse wel gewoon full widescreen Carplay heeft.

A-klasse sedan live @ Paris Motor Show:

402e1955-2019-mercedes-benz-a-class-sedan_paris-live-sb-09.jpg

ab429c92-2019-mercedes-benz-a-class-sedan_paris-live-sb-02.jpg

daf008cb-2019-mercedes-benz-a-class-sedan_paris-live-sb-04.jpg

b84d02b7-2019-mercedes-benz-a-class-sedan_paris-live-sb-05.jpg

df8b7dd6-2019-mercedes-benz-a-class-sedan_paris-live-sb-06.jpg

67b4b8f0-2019-mercedes-benz-a-class-sedan_paris-live-sb-08.jpg

Fotogalerij: https://www.carscoops.com/2018/10/2019-mercedes-class-sedan-fits-whole-lot-style-compact-shape/

Koperkleur is schijnbaar in. Ik vind het lelijk. Ik vind de sedan overigens mooier dan de hatchback

Bird Nerd zei:
Koperkleur is schijnbaar in. Ik vind het lelijk. Ik vind de sedan overigens mooier dan de hatchback

Die verlagingsset speciaal voor de autobeurs vind ik ronduit belachelijk, de auto oogt gewoon doorgezakt. In combinatie met die witte kleur en koperkleurige velgen is het nogal een pauperbak.

D-C zei:
Die verlagingsset speciaal voor de autobeurs vind ik ronduit belachelijk, de auto oogt gewoon doorgezakt.

Verlagingsset speciaal voor de autobeurs?? Je ziet spoken. Hij zakt op die foto wat door de veren omdat er 2 grote zware kerels achterin zitten, op de eerste foto staat ie normaal op de wielen.

BENZine zei:
D-C zei:
Die verlagingsset speciaal voor de autobeurs vind ik ronduit belachelijk, de auto oogt gewoon doorgezakt.

Verlagingsset speciaal voor de autobeurs?? Je ziet spoken. Hij zakt op die foto wat door de veren omdat er 2 grote zware kerels achterin zitten, op de eerste foto staat ie normaal op de wielen.

'Verlagingsset' is er een te mooi woord voor, maar ik heb ooit foto's gezien -naar ik meen op autoblog- van een VW op een beurs waarvan de vering dmv touwen bij elkaar gebonden was, om de auto te verlagen. Verlaging speciaal voor de autobeurs komt dus kennelijk wel voor.

In het geval van de Mercedes lijkt me de verlaging inderdaad door het gewicht veroorzaakt.

Mercedes-Benz-A-Class_Sedan-2019-1024-0d.jpg

daf008cb-2019-mercedes-benz-a-class-sedan_paris-live-sb-04.jpg

Aangezien op hetzelfde (A Class) onderstel, hierbij een filmpje van de Shooting Brake:
https://youtu.be/9nwwNWEoYFM

Wat een rare proporties heeft die A sedan. Echt een totaal mislukt ontwerp wat mij betreft. De hatchback versie ziet er wel OK uit. Het front oogt alleen wat vreemd laag. De nieuwe interieurstijl van MB met die iPlank vind ik nog steeds niet mooi.
Wel leuk met al die gadgets maar dat kan de volgende 1-serie waarschijnlijk ook allemaal :).

KadettRT zei:

Mee eens. Als je entertaint wil worden, doe je dat maar thuis. Of krijgen we dit?
race%2Bsimulator%2B%25283%2529.jpg

Terug
Bovenaan