Mazda MX-6, Volvo V50, Audi TT en Audi TT Roadster: De MX-6 is verkocht

Nette wielen, die TT staat er echt goed bij.
De zesspaaks wielen vind ik ook mooi, net als de vijfspaaks Parabool velgen.

Bedankt
Vorige week ook de koplampen gepolijst, dus hij kijkt ook weer fris uit zijn oogjes.

Inmiddels heb ik de Audi TT een half jaar en toch ontdek ik iedere keer weer wat nieuws.

Nou, zoals wat dan?

Nou...
Mijn brandstofmeter was erg optimistisch en gaf ongeveer 50% teveel aan.
De dagteller werkt prima, dus er was niet echt een noodzaak om het te verhelpen.
Ik wilde het toch graag in orde hebben en mijn maatje kan het instrumentenpaneel reviseren, waarbij het display en de stappenteller van de brandstofmeter en de temperatuurmeter worden vervangen.
Mijn maatje is Mark, hier op het forum bekend als Moreno83 met zijn Fiat Stilo topic.

Hiervoor moest ik het instrumentenpaneel er uithalen en bij Mark langs brengen.
Bij het demonteren van het instrumentenpaneel viel mijn oog op een aluminium randje met het Audi logo. Deze kon ik naar voren trekken en bevatte het instructieboekje en het afgestempelde onderhoudsboekje!

rand.jpg

handleiding.jpg

De TT blijkt vol verrassingen.
De knopjes voor o.a. de ontgrendeling van de tank en de bagageruimte zitten bijvoorbeeld onder een klepje in de middenconsole.

midden.jpg

Die was natuurlijk snel gevonden, net als de ruimte waar een Audi EHBO-pakket zit verstopt.
Verrassend dat deze nog aanwezig en compleet is na 24 jaar net als de originele gevarendriehoek.

ehbo.jpg

Boven de zonnekleppen zit een lampje, maar deze ging niet branden bij het omlaag doen van de klep.
Kapot dacht ik, tot ik het schuifje naar rechts schoof om de spiegel te gebruiken, toen floepte het lampje aan.

klepuit.jpg

klepaan.jpg

Er blijkt zelfs een derde zonneklep aanwezig in het midden, die is vast nog niet door iedereen ontdekt.

klepmidden.jpg

De bagageruimte kan ik ook ontgrendelen met de afstandsbediening, maar die bleek nogal wispelturig.
Nu blijkt dat je de knop minimaal 2 seconde ingedrukt moet houden, tot deze ontgrendeld....
Mijn collega heeft ook een TT en dacht dat deze knop bij hem kapot was, maar die bleek dus ook prima te werken.

De elektrisch verwarmde spiegels deden het niet, dus eerst maar eens uitgezocht of daar ook een speciaal trucje voor was, maar die zou gelijk moeten werken met de achteruitverwarming.
Dit bleek gelukkig snel verholpen met een nieuwe zekering.

De TT mag 5 oktober voor de apk, waarbij ik verder geen problemen verwacht, samen met een kleine beurt.

Wat een geweldige vondsten! Zo hoort het in een auto: Vol slimmigheidjes die je niet verwacht maar erg fijn zijn!

De TT op 5 oktober weggebracht voor de APK en een kleine beurt.
Zoals verwacht, goedgekeurd zonder opmerkingen.
De jonge keurmeester had kennelijk nog niet eerder een TT gekeurd, want hij kon de knop niet vinden om de tankdop te ontgrendelen. :ROFLMAO:
Hij complimenteerde mij wel met de uitzonderlijk nette staat van de auto.

Leuk dat soort dingen ontdekken aan je auto. En gelukkig geen verrassingen bij de apk.

Op de frontpage stond een artikel met de ontwerper van de TT, met in de reacties iemand die een blauwe met blauw leer destijds nieuw heeft aangeschaft.

Leuk dat soort dingen ontdekken aan je auto. En gelukkig geen verrassingen bij de apk.

Op de frontpage stond een artikel met de ontwerper van de TT, met in de reacties iemand die een blauwe met blauw leer destijds nieuw heeft aangeschaft.
Ja, dat had ik ook gelezen!
Het zou zomaar deze kunnen zijn, maar aan de andere kant zijn er zoveel verkocht dat de kans niet zo groot is.

Het viel mij vandaag op dat alle ruiten voorzien waren van een logo.
In iedere ruit staat het Audi logo, behalve de voorruit...

Op de voorruit staat Pilkington 43R-001586.
Die is dus door één van de drie eerdere eigenaren vervangen.
Dat verklaart de mooie krasvrije heldere ruit in mijn 24 jaar oude auto. :)

Beetje laat maar die wielen staan erg fraai zeg!
Wel chique dat Audi in elke ruit zijn logo heeft. Vraag me gelijk af of er meer merken zijn die dat doen.

Ik heb altijd wel een TT in mijn MP favorieten staan. Nu een heel vroege (nov 98) zonder spoiler en een mooie late cabrio.

Wel chique dat Audi in elke ruit zijn logo heeft. Vraag me gelijk af of er meer merken zijn die dat doen.
M'n Chryslers hebben het wel, bij Jeep staan bij bepaalde modellen een oer-jeep in de voorruitrand afgebeeld, die bij niet originele ruiten er niet in staat. Leuk discussiepunt met de verzekeraar.... "Ik wil dat Jeepje op m'n voorruit"

Zaterdag een vierde auto gekocht, naast de V50, MX-6 en de TT.
Het is een echte fun auto, nog meer dan de auto's die ik al heb.
Ik zal deze week meer informatie plaatsen en foto's.

Oh, benieuwd!! Iets hardcoreachtigs? Zoals een caterham oid? Tipje van de sluier mag best omhoog hoor

Een TT Roadster, of... een Alfa Spider. Dat zou na de 147 ook best bekend kunnen zijn.

Heel bekend en toch zo anders... een TT roadster? :cool:
10 Punten voor Dakloos!

De TT bevalt zo goed, dat ik ook een Roadster heb gekocht.
Het is een donkerblauwe Audi TT Roadster Quattro geworden uit 2003.

Het interieur is zwart en vrijwel gelijk aan het interieur van mijn TT Coupe, heel bekend dus.
Maar met een open kap en Quattro aandrijving, toch heel anders als mijn coupé.

roadster1.jpg

roadster2.jpg

Ha, geniaal. Nu heb je het beste van twee werelden. De mooiste TT én de uitvoering die de bijzondere beleving van open rijden biedt.

Mooie aanwinst. Is deze qua motorisering wel hetzelfde als de coupé?
Ze hebben beide een 1.8 20 klepper met turbo.
Die motoren zijn geleverd is meerdere auto's van VAG, zoals o.a. in de Golf IV GTI en de Audi A3, S3 en de A4.
De vermogens variëren van 150pk tot 240pk. De motoren hebben wel verschillende motorcodes en zijn dus niet helemaal identiek.
De Coupé heeft 180pk en de Roadster 225pk en dit is ook nog Quattro, waardoor deze het vermogen beter kwijt kan op de weg.

Leuk! Het ontwerp is misschien niet zo iconisch als de coupé, maar ik vind het toch wel een erg geslaagde en onderscheidende roadster. Donkerblauw staat ook erg goed. Lijkt me best lastig om een auto te kopen en dan vrijwel direct een paar maanden weg te zetten. Maar gelukkig heb je de coupé die meer geschikt is voor dit weer. Gaat die dan straks in de zomerstalling? :cool:

Leuk! Het ontwerp is misschien niet zo iconisch als de coupé, maar ik vind het toch wel een erg geslaagde en onderscheidende roadster. Donkerblauw staat ook erg goed. Lijkt me best lastig om een auto te kopen en dan vrijwel direct een paar maanden weg te zetten. Maar gelukkig heb je de coupé die meer geschikt is voor dit weer. Gaat die dan straks in de zomerstalling? :cool:
Vanwege het slechte weer, vindt ik het niet erg om de auto direct in de stalling te zetten.
De coupé is vrijwel hetzelfde, al is het extra vermogen i.c.m. met de vierwielaandrijving wel leuk met dit weer.
Het is niet de bedoeling om de Coupé in de zomerstalling te zetten. ;-)

In de Roadster zat een after-market radio, maar die kon ik gelukkig nog ruilen met de originele Audi Concert 2 radio.

Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag startte ik de Coupé en bleek er geen lucht meer te worden geblazen uit de ventilatiegaten.
De zekering bleek in orde, dus maar een afspraak gemaakt bij Joop van Four Cirkels, een Audi TT expert in de buurt.
De oorzaak was een versleten lager van de kachtmotor, waardoor deze was vastgeslagen.
De kachelmotor vervangen en meteen gevraagd naar het onregelmatig lopen bij stationair.
Dit bleek veroorzaakt te worden door een gescheurde slang van de carterontluchting, deze is meteen vervangen.

In maart wordt de Roadster hier ook nagekeken en gekeurd, waarbij ook het preventieve onderhoud wordt gedaan.

Ik red mij wel met de stoelverwarming, maar de airco om de ramen droog te maken is onmisbaar met dit weer.

Vandaag weer een auto gekocht!
Het wordt wellicht van saai, maar naast de Audi TT Coupé, Audi TT Roadster Quattro heb ik nu een Audi TT Coupé Quattro gekocht.
Hij lijkt als 2 druppels water op mijn dagelijkse Audi TT Coupé, maar dan met een zwart interieur, standaard spoiler, Quattro aandrijving, 225pk en 6 versnellingen.
Deze heeft minder liefde gehad dan mijn huidige Coupe en wordt de komende maand dan ook goed aangepakt.

Je kunt je nickname onderhand wel veranderen in TT. :ROFLMAO: Op Marktplaats staan op dit moment ook al een tijdje meerdere leuke TT’s van die generatie met 3.2 V6. :cool:

Ja, dat klopt wel.
De 3.2 zit nog niet in mijn collectie, maar wie weer.
De 1.8 is lichter, zuiniger, betrouwbaarder en is met alleen chiptuning ook sneller, maar mist het mooie geluid.
De prijzen van de 3.2 zijn wel omhoog geschoten en ik vindt ze dat niet waard t.o.v. de 1.8.
Maar ik zal dit jaar de collectie ook weer uitdunnen, 5 auto's is wel wat veel.

Haha, wat een gekkigheid. Waar de Coupe en Cabrio elkaar nog aanvullen, zie ik het nu niet echt. Maar als er eentje weg gaat dan kan je nu rustig kijken welke de beste is, en misschien wat leuke onderdelen overzetten naar het blijvertje. :) Leuk om weer een projectje aan te pakken in elk geval.

Haha gewoon drie stuks!
Ik zit toch soms met een schuin oog naar een TT te kijken. Maar als er een extra auto komt, vind ik een R53 Cooper S misschien wel leuker...

Haha gewoon drie stuks!
Ik zit toch soms met een schuin oog naar een TT te kijken. Maar als er een extra auto komt, vind ik een R53 Cooper S misschien wel leuker...
Een Cooper S is ook leuk, maar ik hoor slechte dingen over de betrouwbaarheid van vooral de THP motoren.

De TT is erg leuk om mee te rijden, vooral de Quattro.
Mijn dagelijkse TT is echter in een perfecte staat en orgineel Nederlands, dus ik denk niet dat deze Quattro mijn daily gaat vervangen.

Erg gaaf zo'n trio 'op de dam'! Welke is jouw favoriet van de 3?

De TT vond ik vroeger niet mooi, maar gisteren zat ik op Autotrack te snoepen naar betaalbare cabrio's en ik merkte dat ik de TT toch wel erg waardeer.

Zo'n groene TT lijkt me wel wat, liefst met een cognac interieur maar dat is zoeken naar een speld in de hooiberg ;)

Erg gaaf zo'n trio 'op de dam'! Welke is jouw favoriet van de 3?

De TT vond ik vroeger niet mooi, maar gisteren zat ik op Autotrack te snoepen naar betaalbare cabrio's en ik merkte dat ik de TT toch wel erg waardeer.

Zo'n groene TT lijkt me wel wat, liefst met een cognac interieur maar dat is zoeken naar een speld in de hooiberg ;)
Volgens mij kom je die gepolijste velgen ook niet vaak (meer) tegen.

Haha leuk alleen snap ik niet zo goed wat je met drie TT's moet. Zou juist eerder voor iets anders leuks gaan om je collectie mee uit te breiden.

Terug
Bovenaan