Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Carkiller zei:Ah, de eisen waren voor de sier.
Carkiller zei:Altijd leuk, ik zie ook nooit meer een Alfa 147 rijden. Kennis had jaar of 5 geleden een zilverkleurige GTA, helaas plat gereden.
Pas op dat er geen E10 mee getankt mag worden, zou zonde zijn als ie daardoor stuk gaat. Maar wellicht al bekend...
Zadelsnuiver zei:Mooi ding! Wat zit er verder nog op qua opties, motorisering, interieur?
In elk geval een stijlvolle plaatshouder voor de Mazda, veel plezier ermee
Quadrifoglio Verde zei:Leuk, heb ook zo'n 147 gehad, een 1.6 105pk. Fijne auto en opvallend comfortabel.
Mechanix zei:Opmerkelijk dat er twee verschillende bougies per cilinder worden gebruikt. Heeft twinspark in de praktijk eigenlijk toegevoegde waarde?
Carkiller zei:Mijn ooit gereden Civic 1.5 VTEC-E met 114 pk liep inderdaad 1:18 met rustig rijden, juweeltje van een motor.
Maar ook veel lichtere auto, Alfa gewoon zware bak. Dus of die vergelijking echt op gaat...
MX6 zei:Mechanix zei:Opmerkelijk dat er twee verschillende bougies per cilinder worden gebruikt. Heeft twinspark in de praktijk eigenlijk toegevoegde waarde?
De verbranding zou vollediger zijn, waardoor de motor efficienter zou moeten zijn en zuiniger.
Maar als ik kijk naar de prestaties en het verbruik, dan betwijfel ik dat.
Dat doet Honda toch beter met zijn V-Tec motoren.
Ik ben wel benieuwd hoeveel vermogen je mist, als er één bougie niet werkt.
Normaal gaat een 4 cilinder dan op 3 poten lopen en valt het meteen op.
MX6 zei:Mechanix zei:Opmerkelijk dat er twee verschillende bougies per cilinder worden gebruikt. Heeft twinspark in de praktijk eigenlijk toegevoegde waarde?
De verbranding zou vollediger zijn, waardoor de motor efficienter zou moeten zijn en zuiniger.
Maar als ik kijk naar de prestaties en het verbruik, dan betwijfel ik dat.
Dat doet Honda toch beter met zijn V-Tec motoren.
Ik ben wel benieuwd hoeveel vermogen je mist, als er één bougie niet werkt.
Normaal gaat een 4 cilinder dan op 3 poten lopen en valt het meteen op.
Engineer2 zei:Ik ben trouwens even niet zeker; maar heeft jouw TwinSpark ook de nokkenasversteller (net zoals zo'n Honda heeft)? Op de 16V is die traploos regelbaar en die heeft echt heel veel effect op de motorloop en ook efficientie. Als ze volledig stuk gaan loopt de motor beroerd stationair maar ze kunnen ook gewoon verslijten. Als het verbruik echt blijft tegenvallen is het de moeite om die eens te vervangen. Hoe dan ook vervangen wanneer de distributie riem aan de beurt is.
De 8V TwinSpark heeft in de meeste uitvoeringen ook een nokkenasversteller maar die kent maar 2 standen. Die gaan nooit stuk en slijten ook vrijwel nooit maar bij die gaat soms het aanstuurventiel stuk. Dat is gelukkig maar 5 minuten om te vervangen.
Elco zei:Keurige wielen, ben je al verder met de 145 km/u-kwestie?
Durashift zei:^^ MX-6
Flinke aanpak.. én nog wat pech met de V50.. potje met onderhoudsmiddel in €'s zal flink gebruikt zijn.
350 euro alleen al aan bouten en moeren voor het onderstel? Eerlijk waar?
MX6 zei:En ja, de bouten en moeren waren echt zo duur bij de Mazda dealer, net als alle onderdelen die je daar koopt.
Eén enkele ABS-sensor kost 461 euro, exclusief btw, bij de Mazda dealer, deze heb ik overigens ergens anders gekocht.