Het project , de Fiat Stilo Blackmotion.

Gepost door Moreno83 
Beste leden ,

Bij deze het verhaal over de bijna vergeten en vooral onbegrepen Fiat Stilo. Een auto die 9 van de 10 mensen laat staan en die je tegenwoordig voor een appel en een ei kan kopen op marketplace of marktplaats.
Ik laat ze niet staan en het is dat ik de ruimte niet heb anders had ik er meer gehad.
Ik heb deze auto in oktober 2018 als 2e Stilo gekocht voor 600 euro nadat ik eerder een multiwagon gekocht had. Deze mw rijd al ruim 3 jaar probleemloos rond echter gaat dit topic over mijn 5 deurs.
De meeste mensen zullen bij een Stilo denken aan de 3 deurs en dan het liefst in de Abarth versie. Echter heb ik expres voor een 5 deurs gekozen en wat rijd de Stilo toch ontzettend fijn!!!

Hieronder de auto toen ik hem net gekocht had. Gaat om de simpele basis uitvoering met alleen cruisecontrol.
15 inch wielen , redelijk saai interieur en de laatste eigenaar had ook een hond , oftewel daar werd je niet meteen vrolijk van! De eerste 2 eigenaren hadden hem goed onderhouden maar de laatste betwijfel ik....zat een aardig gat in de onderhoudshistorie.

Ik doe al mijn onderhoud zelf en heb in de afgelopen 2 jaar het volgende gedaan.

-Remschijven/blokken vervangen.
-Draagarmen vervangen , Stabi stangen
-Wiellagers rondom.
-Distributieriem vervangen.
-Koppeling vervangen.
-Thermostaat vervangen
-Accu , alle massakabels of vervangen of opgeschuurd.
-Standaard onderhoud zoals olie/bougies etc.

Ik ben me gaan verdiepen in de historie van de Fiat Stilo en kwam er achter dat de 5 deurs Stilo tot 2010 gemaakt is in Brazilie en heeft daar een grote facelift gekregen.
1 van de modellen die daar samen met de Punto verkocht is is de "Blackmotion"
Ik dacht bij mezelf , dat is wel een hele leuke auto en die wil ik ook!!
Maar een Stilo uit Brazilie laten komen is niet te doen dus dan zit er maar 1 ding op! De auto namaken! Hieronder de "Fiat Stilo Blackmotion"

Ik heb een x aantal Fiat Stilo brochures/prijslijsten gekocht via marktplaats en er in de afgelopen 1,5 jaar een hobby van gemaakt om ALLE fabrieksopties te zoeken en te installeren in de auto en er tevens een "Blackmotion" van te maken.
Ik ben hiervoor langs heel veel sloperijen geweest door heel Nederland en ook heb ik veel onderdelen gekocht in Brazilie.

Ik kwam van een kale Stilo zonder opties en omdat ik full option wou was de eerste stap het compleet demonteren van het interieur zodat ik er een nieuwe kabelboom in kon leggen.
Hoe ziet zoiets er dan uit? Nou zo! big smile smiley

Best een werk geweest maar deze kabelboom was de basis voor alle fabrieksopties.
De Stilo had bij aanschaf de volgende opties:

-Cruisecontrol.
-Electrische ramen voor.
-Airco met mechanische bediening.

De Stilo heeft nu de volgende opties:

-Cruisecontrol
-Electrische ramen voor en achter
-Soundpakket met Bose speakers. 4 speakers , 4 tweeters en een subwoofer. ( Origineel Fiat ).
-Climatecontrol , mechanisch omgebouwd naar electronisch met servo's.
-Fiat NAVI met Abarth stuur en stuurbediening.
-5 cd wisselaar
-Regensensor en lichtsensor voor automatisch licht.
-Alarm installatie , origineel Fiat. Mis alleen de hoorn nog.
-Parkeersensoren
-Volledig lederen interieur met 2 in hoogte verstelbare stoelen.
-Tafel optie door passagiersstoel neer te klappen
-Verstelbare achterbank in 2 delen met middensteun , bekerhouder en tafeltje.
-Hoedenplank met netjes
-Half ronde plastic bak bij het reserve wiel met "FIX&GO" , deze is ook geleverd bij o.a Alfa Romeo.
-17 inch Stilo Schumacher velgen

To do list

-Wrappen
-Panoramadak inbouwen. Bekabeling ligt er al......

Nadat ik dit allemaal ingebouwd had kwamen de onderdelen uit Brazilie ook langzamerhand binnen.
Gezien ik de Blackmotion wil nabouwen horen daar ook de vloermatten bij. Dat zijn deze.

Spiegels met verlichting origineel Fiat

Nieuwe gril met logo

Diffuser voor onder de bumper , origineel Stilo

De gril en spiegels zitten er nog niet op omdat ik nog wacht op de deurpanelen uit Brazilie. Deze komen aankomende week hopelijk binnen! Dit heb ik in kleine stappen gedaan omdat het verzenden erg duur is. Een pakket van 10kg kost ongeveer 220 euro aan verzendkosten. Tel daar de aanschaf van de onderdelen bij op.......
Tevens zal ik de auto helemaal glans zwart wrappen!

Ik zal binnenkort wat meer interieur foto's maken zodat jullie een beter beeld hebben van hoe het er nu allemaal uit ziet! smiling smiley
De auto komt uit 2002 en heeft nu 260.000 km gelopen en is sinds 2018 met wat hulp geheel storingsvrij met de ECU nog op de originele plek.

Hier een foto van een maand geleden! Abarth sticker gaat er weer af.

De reden waarom ik dit allemaal doe is omdat ik een liefhebber ben van de Fiat Stilo.
Het is naar mijn mening een onbegrepen auto met een slechte naam echter rij ik zelf al 3 jaar probleemloos in 2 Stilo's. Ik denk dat onderhoud een belangrijk item is en de grootste veroorzaker van storingen zit hem in de massa , massa & massa! Bij het terugplaatsen van de versnellingsbak was ik 1 massa kabel vergeten en werd meteen dood gegooid met "loose connection , engine failure etc" .
De verbouwing van deze Stilo is economisch gezien het niet waard want ik krijg het er nooit meer uit maar ik heb straks wel een unieke Stilo en ik heb er veel plezier aan wat ook belangrijk is.

Bedankt voor het lezen en snel meer foto's!

Groeten ,

Mark
Voor de waarde hoef je het inderdaad niet te doen, voor de rest is het gewoon enorm leuk. thumbs up
Haha, gaaf project hoor. Volg je hart, zou ik zeggen. Ik heb een 3 deurs mogen rijden rond 2002, van een vriendinnetje van mij, zelfde kleur als jouw 5 deurs overigens, en dat viel me echt niet tegen. Reed zelf toen Focus 1, echt de maatstaf qua onderstel, in die klasse toen, maar de Stilo kon goed meekomen. En die JTD was de fijnste diesel van die jaren. De common rails komen toch uit het bakje van Fiat.
Je passie is wonderbaarlijk doch prijzenswaardig nut smiley

Waarom is de bak eruit geweest?
En krijgt-ie hetzelfde panoramadak als op de foto?
En komt die ook uit Brazilië?
Wat een gaaf project zeg! Ben benieuwd naar de volgende updates thumbs up

Mooi type panoramadak ook inderdaad, nooit gezien zo.
Een panoramadak retrofitten is wel even tricky business. Heb nog nooit gezien dat montagepunten en afwateringspunten voorzien zijn in een versie zonder.

En over dat onbegrepen van de stilo, ik weet van de multiwagon dat ze in italië achter de tekentafel er al niet zeker van waren.
Heel gaaf! Ik heb zelf 3 Stilo gehad, eerst een JTD 115, daarna 2 X Abarth Selespeed, allen waren de 3-deurs versie. Het is echt een ontzettend fijn rijdende auto, maar in de eerste bouwjaren waren er gewoon ontzettend veel storingen en dat heeft de reputatie geen goed gedaan. Ik ga dit project zeker volgen, veel succes!
Mark,

WOW! Wat een geweldig project aan een auto waar je het niet verwacht. Overigens ook bijzonder om veel van die opties te zien die ik nooit zo gezien heb bij een Stilo. cool smiley
Wauw; een flink project! Echt bewonderingswaardig dat je zoveel tijd/geld/energie in de Stilo stopt; ik wens je veel (veilige) kilometers toe in je Blackmotion smiling smiley
Ik vind je een held.

En wat dat Sky Window lamellendak betreft, was dat niet van Duitse makelij (Webasto geloof ik, en het zou nog wel eens een Nederlandse vestiging geweest kunnen zijn zelfs, zoiets staat me vaag bij)? Waarschijnlijk dezelfde leverancier die het ook voor de Mercedes A-klasse en B-klasse leverde. Zowel bij de Fiat als bij de Mercedesjes waren er veel problemen met lekkages, maar dat lag dus aan die toeleverancier, niet aan de autofabrikant. Je hoeft het in ieder geval niet uit Brazilië te importeren, je kunt makkelijker in de buurt terecht...
Het is gelukkig voor jou een (weliswaar vrij dure) hobby,
een vrijwel waardeloze Fiat pimpen met dure buitenlandse onderdelen waarbij de waarde met geen cent stijgt...
Maar ja, elke hobby kost geld.

Je moet hiervoor wel een echte Stilo-liefhebber zijn thumbs up
Wat een onwijs gaaf project! De versies die nog langer door rijden in brazilië zijn vaak leuk. Ik vroeg mij alleen af hebben deze achterlichten dan ook gewoon een eu keurmerk of moeten ze er bij elke apk uit? ziet er echt heel gaaf uit, vooral voor het interieur heel veel respect. met een panoramadak zou ik wel uitkijken want als het gaat lekken is al die moeite en tijd die je er in gestoken hebt voor niets.
Wow wat een fijne reacties allemaal! Heel leuk. Nee klopt het kost wat geld en vooral veel tijd MAAR het is een hobby en deze auto's zie je steeds minder en dat vind ik leuk. Straks rijden in een auto die je niet bij elk stoplicht ziet.......

Even wat antwoorden op de vragen hierboven.

"Waarom is de bak eruit geweest?
En krijgt-ie hetzelfde panoramadak als op de foto? En komt die uit Brazilie?"

Koppeling was redelijk versleten daarnaast heb ik tijdens het vervangen van de thermostaat per ongeluk een schroefje in de koppeling laten vallen via het service gat wat er DIRECT onder zit. Zat helaas geen afdicht rubber op. Deze zit er nu uiteraard wel op. Vandaar bak eraf en alles vernieuwd.
Het panorama dak word idd dezelfde als op de foto en deze heb ik van de sloop in Nederland gehaald voor 25 euro hahaha!

"Een panoramadak retrofitten is wel even tricky business. Heb nog nooit gezien dat montagepunten en afwateringspunten voorzien zijn in een versie zonder."

Afwateringspunten zitten al standaard in het chassis. 4 stuks in totaal en de afwateringrubbers zitten er ook al in! smiling smiley
Het panoromadak hangt in een subframe wat gepuntlast is. Moet dus het dak zelf demonteren van het chassis ( los gedeelte ) en het pano dak zelf heb ik al in de schuur. Lijkt spannender dan wat het is maar is wel een werkje! Heb nu al zoveel gedaan dat ik er ook niet meer bang voor ben.

Hier een foto van het afwateringsrubber wat dan uiteindelijk richting het panodak loopt.

FCA lover
Wat een onwijs gaaf project! De versies die nog langer door rijden in brazilië zijn vaak leuk. Ik vroeg mij alleen af hebben deze achterlichten dan ook gewoon een eu keurmerk of moeten ze er bij elke apk uit? ziet er echt heel gaaf uit, vooral voor het interieur heel veel respect. met een panoramadak zou ik wel uitkijken want als het gaat lekken is al die moeite en tijd die je er in gestoken hebt voor niets.

De lampen zijn origineel Fiat dus met mistlicht , remlicht etc etc!
Ik vind de Stilo 3-deurs nog steeds een heel fraai ontwerp. De 5-deurs vind ik wat minder fraai maar in deze BlackMotion uitvoering vind ik het toch wel een geslaagd ding. . Leuk dat je zoveel moeite doet om er een voor Europa unieke Stilo van te maken thumbs up.

Ik mis de chroomstrip achterop en de mistlichten naast de kentekenplaat. Komen die er nog op?
Heb je trouwens bewust gekozen voor zwarte logo's ipv rode logo's? Staat op zich ook wel, maar toch anders als bij het origineel. grinning smiley
British Racing Green
Het is gelukkig voor jou een (weliswaar vrij dure) hobby,
een vrijwel waardeloze Fiat pimpen met dure buitenlandse onderdelen waarbij de waarde met geen cent stijgt...
Maar ja, elke hobby kost geld.

Ach, koop een nieuwe golf, voor de afschrijving van 1 jaar kun je dit hele project wel bekostigen, en idd hobbies kosten geld
Leuk project. Wrappen ga je dat ook zelf doen?
Dat zelfs de afwateringsrubbers er al in zitten is wel erg bijzonder. Scheelt een hoop gedoe.
Leuk project zeg! Wrappen zou ik niet doen. Is best prijzig en zwarte folie is redelijk gevoelig. Kun je hem niet gewoon laten spuiten?
Kristian
Leuk project zeg! Wrappen zou ik niet doen. Is best prijzig en zwarte folie is redelijk gevoelig. Kun je hem niet gewoon laten spuiten?

Dat moet je dan melden bij de RDW zover ik weet. Bij een wrap hoeft dat niet. Nadeel is wel dat een wrap heel soms loslaat.

Blackmotion Velgen!! cool smileyeye popping smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-09-2020 22:08 door Jay DoubleYou.
Gaaf project man. thumbs up
Idd bijzonder dat je iets met de Stilo hebt waardoor je er zoveel geld aan wilt/kunt besteden.

Heb destijds in de eerste jaren dat de Stilo op de markt was wel wat ritjes mee gereden met een collega, JTD met lamellendak. Inderdaad, die stond wel vaak in de garage met brandende storingslampjes.. (airbags enzo) drinking smiley
Jay DoubleYou
Kristian

Dat moet je dan melden bij de RDW zover ik weet. Bij een wrap hoeft dat niet. Nadeel is wel dat een wrap heel soms loslaat.

Blackmotion Velgen!! cool smileyeye popping smiley

Klopt idd! Ik ga de wrap zelf doen dus ik bespaar me op de kosten. Tevens is alle aanschaf van onderdelen verspreid over maanden en is het in Brazilie erg goedkoop.
4 wielkapjes kosten daar 12 euro en de gril was ook een keer 20 of 30 euro. Is dus allemaal wel te overzien!
Ik heb bijvoorbeeld de deurpanelen afgelopen januari al gekocht in Brazilie voor 100 euro , deze zijn in alcantara stijl. Deze staan bij iemand die ik daar ken en zijn pas afgelopen maand verstuurt. Zo merk ik het niet meteen in de portemonnee en ik had in de tussentijd genoeg te doen.
De blackmotion velgen zijn idd mooi echter heb ik vrij goedkoop "Schumacher" velgen op de kop kunnen tikken en die vind ik stiekem wat mooier EN exclusiever.

Maar zijn die Blackmotion velgen juist niet heel exclusief hier of heb ik dat mis?
Brent
Maar zijn die Blackmotion velgen juist niet heel exclusief hier of heb ik dat mis?

Zat ik ook te denken. Die zijn bij ons sowieso nooit geleverd dacht ik. Wat ik eigenlijk best jammer vind. Zijn mooie velgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2020 09:27 door Jay DoubleYou.
Ik heb ze begin dit jaar kort op marktplaats gezien ergens in het westen.... , zijn officieel "dualogic" velgen. Kon ze helaas niet meer terug vinden en ben toen maar voor speedline velgen gegaan die je op de foto ziet. Sinds kort dus de Schumacher velgen , die zijn ook lastig te vinden.
Een setje nieuwe velgen voor de Blackmotion kost in Brazilie 250 euro , zonder band. Eens uitzoeken wat verzendkosten zijn , denk dat dat erg veel is......
Moreno83, is die naam Moreno een aanwijzing dat je Braziliaanse roots of belangstelling hebt? Gaan we dan ook andere voor ons exotische Braziliaanse Fiats zien in jouw wagenpark, bijv. een Mobi, Cronos of Uno (type 327)? Of een Tempra Turbo (2-deurs!) of een Tempra F1 safety car uit 1993 (wie kan nu zeggen dat hij een F1 safety car bezit)?

Moreno83
Een setje nieuwe velgen voor de Blackmotion kost in Brazilie 250 euro , zonder band. Eens uitzoeken wat verzendkosten zijn , denk dat dat erg veel is......

Google geeft aan: 62 euro voor een pakket
Dualogic velgen zijn dan een betere optie, mocht je ze alsnog willen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2020 11:13 door Jay DoubleYou.
Ja idd , heb al nagevraagd wat het me exact gaat kosten! Ben benieuwd , tijdelijk zullen de Schumacher velgen er alsnog onder komen.
Begrijp me niet verkeerd: Als je de Schumacher velgen eronder wilt houden is dat natuurlijk ook een keuze. Wil je niet overhalen om die andere te kiezen, maar als het mijn auto was zou ik het wel weten welke ik gekozen had. winking smiley
Jay DoubleYou
Begrijp me niet verkeerd: Als je de Schumacher velgen eronder wilt houden is dat natuurlijk ook een keuze. Wil je niet overhalen om die andere te kiezen, maar als het mijn auto was zou ik het wel weten welke ik gekozen had. winking smiley

Haha ik snap je! Maar 4 velgen versturen vanuit Brazilie naar Nederland kost 234 euro en dan betaal je nog inklaringskosten.
Daarnaast moet je dus 4 velgen aanschaffen , dus rond de 500 euro moet je wel op rekenen. Wellicht in de toekomst!
Ik vind de Schumacher-velgen wel unieker qua design. Het antraciet van de Blackmotion-velgen vind ik dan wel weer gaaf. Misschien als tussenoplossing de Schumach-velgen in de kleur van de Blackmotion-velgen spuiten(/coaten/plastidippen). winking smiley

Jay DoubleYou
Kristian

Waarom zou je bij een wrap de kleur niet hoeven wijzigen? confused smiley
Voor zo ver ik kan zien moet je bij een wrap ook gewoon de kleur wijzigen. Is niet zo ingewikkeld en gratis, dus daarom hoef je het ook niet te laten.
[autorai.nl]
[www.rdw.nl]

Bij een wrap zullen mensen het denk ik meestal niet doen omdat het tijdelijk is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2020 18:24 door Nissan GTR R34.
Wauw, wat bijzonder hoeveel moeite je in zo'n voor velen doodgewone auto stopt. Heel leuk dat je er iets unieks van maakt, en gaaf om te zien hoeveel je zelf doet. thumbs up Daar moet je wel een portie durf en verstand voor hebben, zomaar de kabelboom van een moderne auto wisselen...
Nissan GTR R34
Voor zo ver ik kan zien moet je bij een wrap ook gewoon de kleur wijzigen. Is niet zo ingewikkeld en gratis, dus daarom hoef je het ook niet te laten.
[autorai.nl]
[www.rdw.nl]

Bij een wrap zullen mensen het denk ik meestal niet doen omdat het tijdelijk is.

Bedankt voor de info. Daar was ik niet van op de hoogte. thumbs up
MWH
Wauw, wat bijzonder hoeveel moeite je in zo'n voor velen doodgewone auto stopt. Heel leuk dat je er iets unieks van maakt, en gaaf om te zien hoeveel je zelf doet. thumbs up Daar moet je wel een portie durf en verstand voor hebben, zomaar de kabelboom van een moderne auto wisselen...

Bedankt! De kabelboom is 1 grote kabelboom , zie het als een kerstboom verlichting die je goed moet leggen. Hij leek vrijwel identiek op de oude alleen meer kabels in bijvoorbeeld de portieren dus het was vrij plug & play maar idd heel veel werk. Ik had de auto een x aantal dagen niet nodig en zodoende heb ik het maar gewoon gedaan........
Ik zal binnenkort wat meer foto's maken en uploaden van het hele proces! smiling smiley
Veel Italiaanse auto's , of het nu Ferrari , Alfa of Fiat is maken allemaal gebruik van de "soft touch" lak die uiteindelijk los laat en gaat plakken. Als je daar de verkeerde schoonmaak producten zoals alcohol voor gebruikt haal je de lak laag er ook af wat resulteert in van die witte knoppen wat dood zonde is.

Bij de Fiat Stilo hebben alle knoppen hier last van maar ook de panelen onder het dashboard zoals bijvoorbeeld het handschoenenkastje.
Bij de Action verkopen ze een oven/magnetron reiniger en deze is perfect om dit schoon te maken!

Dit was het originele kapje van de zekeringenkast links naast het stuur.

Goed ingespoten met de reiniger en zoals je ziet liet de laag meteen los met behoud van de originele verf lak.

En hier het resultaat na het schoonmaken , ik heb hiervoor ook een "melamine" sponsje gebruikt. (wondersponsje) Ideaal!

De Fiat brochures , die moet iedere Stilo liefhebber hebben!

De zwarte kappen opnieuw gespoten!

De optionele netjes origineel Fiat , vrij zeldzaam. Je gebruikt het waarschijnlijk nooit maar het doel was alle opties te vinden winking smiley
Subwoofer , ontbreekt hier nog.

De Stilo die ik heb heeft dezelfde geboortedag als ik , oftewel 24-4! Kwam dit tegen toen ik de Stilo aan het demonteren was.
Deze kwam met een mechanische bediening voor de luchtroosters en airco. Dit is een systeem met 2 ijzeren kabels die niks meer doen dan de kleppen heen en weer trekken.
Op de foto hieronder zie je de witte tandwieltjes zitten met onderin een wit haakje. Hier zit normaal gesproken een ijzeren kabel aan.

Deze kabel heb ik demonteert en vanuit de fabriek hebben de tandwieltjes al een bevestiging voor de servo's. De servo's heb ik gewoon van de sloop gehaald en gemonteerd op het bestaande kachelhuis. Was een beetje uitzoeken welk kabeltje waar ging maar alles werkt nu naar behoren.
Officieel is dit climatecontrol met een gescheiden systeem ( links rechts aparte temperatuur ). Mijn kachelhuis was daar niet op voorbereid echter gebruik ik dat toch nooit! smiling smiley
Aan de rechterkant zit ook een hevel , deze was bij mij afgebroken. Gaatje geboord en met een schroef vast gezet. Servo er op en ook die kant werkt!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2020 13:05 door Moreno83.
MBdoubleyou

Ik mis de chroomstrip achterop en de mistlichten naast de kentekenplaat. Komen die er nog op?

De chroomstrip aan de zijkanten en achterkant heb ik ook! Deze komen er op het eind op.
Spoiler ben ik nog naar opzoek maar dat is voor later , eerst even de basis in orde hebben!
Nooit geweten dat de Multiwagon een apart te openen achterruit had! Die zie je trouwens nooit meer, de Multiwagon.

Dat rubberlaagje op panelen heeft de Golf 4 ook. Dat wordt inderdaad vies plakkerig.

Kleur: mijn Kever is wit maar op het kentekenbewijs nog blauw. Ik heb m al ruim 11 jaar en het is nog nooit een probleem geweest.
Mijn hemel wat een project eye popping smiley Maar wat fantastisch om je zo te storten op een Stilo!
Barri
Nooit geweten dat de Multiwagon een apart te openen achterruit had! Die zie je trouwens nooit meer, de Multiwagon.

De multiwagon ben ik echt blij mee , ligt als een blok op de weg. Heb er van de zomer 3.5 uur in gezeten richting Zeeland en stapte fris uit. Van alle luxe voorzien en heeft idd een apart te openen achterruit.
Het enige wat ik niet mooi vind is de kont maar een paar 17inch velgen er op maakt hem al heel wat mooier!

Overigens op een kwart tank naar Zeeland gereden vanaf Enschede. Gemiddeld 1 op 17!
Gaaf project zeg! Ik kijk er naar uit om je voortgang te volgen.

Moreno83
Overigens op een kwart tank naar Zeeland gereden vanaf Enschede. Gemiddeld 1 op 17!

Begrijp ik nu goed dat je (ook) in Enschede woont? Dan moet ik eens gaan uitkijken naar je Stilo! smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2020 10:15 door BleuZ NL.
Leuk om de voortgang te kunnen volgen. Zelf heb ik helaas de vaardigheden niet, maar mijn favorieten op Marktplaats staat vol met onderdelen die ik graag aan onze Peugeot 107 zou willen toevoegen. Dus je enthousiasme herken ik wel. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2020 11:21 door Jay DoubleYou.
Moreno83
MBdoubleyou

De chroomstrip aan de zijkanten en achterkant heb ik ook! Deze komen er op het eind op.
Spoiler ben ik nog naar opzoek maar dat is voor later , eerst even de basis in orde hebben!

Die extra lampen naast de kentekenplaat zijn in 2004 verdwenen op de Europese Stilo maar in Brazilië blijkbaar niet. Komen die er nog op?
MBdoubleyou
Moreno83
MBdoubleyou

Die extra lampen naast de kentekenplaat zijn in 2004 verdwenen op de Europese Stilo maar in Brazilië blijkbaar niet. Komen die er nog op?

De lampen zitten er al op , ik zal van het weekend wat foto's maken van alles.

@BLeuz NL , ik kom idd uit Enschede dus als je een zwarte multiwagon of blauwe 5 deurs , dan ben ik dat want zoveel Stilo's rijden er niet meer rond haha
Moreno83

Bij de Action verkopen ze een oven/magnetron reiniger en deze is perfect om dit schoon te maken!

Werkt dat met elke ovenreiniger?
Wat een tof project zeg, heel erg vet dat je dit deelt hier!

Ik had ook bijna een Stilo gekocht, ik vind het een echt mooie auto. Ik las destijds teveel zwaar negatieve berichten dat ik FIAT Nederland heb gebeld, ik werd keurig geholpen en ik sprak met een meneer en die raadde het mij af, (van de 10 is er maar 1 echt goed, en de kans dat jij die koopt is niet zo hoog) . Ik was toen ook met een 5deurs bezig, 8 jaar geleden was die nog geen 2000 euro. Maar na een dure Lancia in onderhoud was een auto die niet altijd duur was ook fijn. Dus ik heb nu een Hyundai, gelukkig is het zo dat we als hobby-auto een Lancia Y10.

Erg leuk je updates, welkom op het forum ook!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.