Mazda 6 | Nieuw: update 2023

De BETERE, FRAAIERE Bimmer 3 komt tegenwoordig uit het land van de Rijzende Zon.;)

Goed werk van Mazda

Wat een geweldig mooie wagen is deze Mazda toch en nog heel redelijk geprijsd ook, interieur is idd goed op vooruit gegaan. De hele line-up van Mazda vind ik erg fraai met uitzondering van de Mazda 3, maar op zich ook een heel goede aanbieding. Jammer dat je relatief weinig Mazda's 6 ziet zeker de sedan, hopelijk komt daar met de facelift wat verandering in.

Prachtige update van het interieur. Ik was niet onder de indruk van de eerste generatie met dat aftermarkt model, maar dit is top. Ik heb de vorige generatie en ging uitkijken naar een ander merk. Maar dit is top.

Alleen welke motor? De mazda verdient veel beter dan een ongeblazen benzine motor. Mijn huidige 2.0 heeft 155 pk, maar de koets wil en kan veel meer. Dan toch maar eens dieselen? Daar zit tenminste een sterke turbodiesel in.

Live @ Los Angeles International Auto Show:
https://blogs.cars.com/kickingtires/2014/11/2016-mazda6-photo-gallery.html
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20141121_677189.html
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/la-autoshow/jp/636/

15806684676_77599dfa80_c.jpg

15645481640_1fd56b2543_c.jpg

15644893028_d190f48997_c.jpg

15644518079_e4b81b7a17_c.jpg

Mazda6 Sportbreak facelift live @ Autosalon Brussel:

mazda-6-wagon-autosalon-brussel-2015-foto-104.jpg

mazda-6-wagon-autosalon-brussel-2015-foto-103.jpg

mazda-6-wagon-autosalon-brussel-2015-foto-102.jpg

mazda-6-wagon-autosalon-brussel-2015-foto-100.jpg

mazda-6-wagon-autosalon-brussel-2015-foto-101.jpg

mazda-6-wagon-autosalon-brussel-2015-foto-105.jpg

Meer foto's:
https://www.autofans.be/nieuws/autosalons/31017-live-brussel-2015-mazda-mazda6-facelift
https://www.groenlicht.be/2015/01/16/autosalon-brussel-2015-live-mazda-paleis-6-mazda2-mazda6-mazda-cx5/

Had deze upgrade in Brussel ook gespot, best mooi. Beter dan de vorige, vond dat interior nogal ouwbollig in 2014 model.

Van de week via de lease de nieuwe Mazda 6 2.2D Skylease GT sportbreak besteld in Deep Crystal Blue uitvoering. Dan ziet die er van buiten zo uit
s6pqgk.jpg

5cy6bq.jpg

Kan hem ongeveer eind juni verwachten omdat de dealer hem al besteld had zoals ik hem wilde. Begreep dat de GT uitvoering op dit moment een flinke levertijd heeft. Heb ook nog even proefgereden in de skylease+ sportbreak. Qua omgevingsgeluid vond ik hem meevallen maar nog zeker niet super. Het rijgedrag en de motor zijn echter formidabel, daar ga ik zeker nog een hoop plezier van hebben. Qua ruimte voorin(voldoende ruimte voor thermobeker of fles) was die ook super, wel viel me op dat de versnelligspook vrij ver naar voren zit. In mijn huidige voorloop VW zit die heerlijk binnen handbereik. Er stond ook nog een sedan in GT uitvoering, qua interieur net iets luxer en samen met bose en elektrische verstelbare stoelen en lederen bekleding echt super. Nieuwe audiosysteem lijkt ook goed te werken, moet echter na 4,5 jaar blaupunkt weer even wennen aan TomTom. Lederen stuurwiel is net als bij VW van heerlijk glad en zacht leer en glijdt heerlijk door je handen na het sturen.

Uiteindelijk erg tevreden met de uitvoering en achteraf accessoires zoals ik hem besteld heb. Kan niet wachten totdat die er is.

@ c hoog: mooie wagen in een prachtige kleur, gefeliciteerd! Nog maar een paar maandjes wachten en dan rijden (y)
Als je 'm hebt zien we graag meer foto's :cool:

Prachtige wagen met nu ook een heel mooi interieur, eigenlijk een wagen met nauwelijks zwakke punten (tenminste uit bijna alle rijverslagen blijkt dat de Mazda 6 een heel goede wagen is), onbegrijpelijk dat je de wagen dan ook relatief weinig ziet en verkocht wordt. In mij optiek de mooiste D-segmenter van dit moment zowel als sedan en (zeker als) estate.

Het zijn inderdaad topauto's. Ik heb de vorige generatie, nooit iets mis mee. Geen olie hoeven bij te vullen, banden nooit hoeven op te pompen, super stuur en weggedrag en schakelt top. Ze zijn alleen niet zooo zuinig als geadverteerd, 2.0 benzine doet 1 op 11, misschien iets beter. En het geweldige onderstel verdient in mijn ogen een wat sterkere motor. Voor de opvolger zal ik ook zeker de Diesel eens willen proberen.

Karaat zei:
Het zijn inderdaad topauto's. Ik heb de vorige generatie, nooit iets mis mee. Geen olie hoeven bij te vullen, banden nooit hoeven op te pompen, super stuur en weggedrag en schakelt top. Ze zijn alleen niet zooo zuinig als geadverteerd, 2.0 benzine doet 1 op 11, misschien iets beter. En het geweldige onderstel verdient in mijn ogen een wat sterkere motor. Voor de opvolger zal ik ook zeker de Diesel eens willen proberen.

Helemaal eens. Die diesel is echt een geweldige motor. Ik heb zeker een half jaar lang alle reviews(Neds, Duitse, Britse en Amerikaanse) door zitten lezen/kijken en er komt overal uit dat het een geweldige combinatie van motor en auto is. Heb er 2 keer een proefrit mee gemaakt en dat was dus ook mijn ervaring. Alleen het geluid was wat luid, met de nieuwe zou dat een stuk verholpen moeten zijn. In vergelijking met de golf variant die ik nu heb is die niet veel luiddruchtiger meer of zo naar mijn idee. Toen ik de laatste rit er mee maakte zat ik er echter wel goed op te letten, in eerste instantie leek het me slecht maar toen ik over hetzelfde stuk met de golf reed viel me ineens op dat het geluid daarin vrijwel even hard is. Naar mijn ervaring zat er ook niet veel verschil qua geluid tussen de passat en de golf. Bij de passat kun je alleen nog extra isolerende ruiten erbij bestellen. Verder, de diesel is zeker aan te raden, zeker als je van een fijne druk in je rug houdt op zijn tijd. Ik kreeg het idee dat deze motor toch een stuk beter presteert tussen 100 en 180 dan vergelijkbare 2.0 tdi's van bijv vw, ford, peugeot. Die laatste vond ik qua motor per definitie tegenvallen. De rest presteert prima maar ik had het idee dat bij de Mazda de druk boven de 100 bij gas bijgeven toch meer aanwezig is. Ook het bochtenwerk is een stuk leuker, hij gaat veel gretiger, wat sportiever maar blijft uitstekend op koers. Zo gauw ik hem heb ga ik zeker nog even een review plaatsen.

c hoog zei:
Karaat zei:

Helemaal eens. Die diesel is echt een geweldige motor. Ik heb zeker een half jaar lang alle reviews(Neds, Duitse, Britse en Amerikaanse) door zitten lezen/kijken en er komt overal uit dat het een geweldige combinatie van motor en auto is. Heb er 2 keer een proefrit mee gemaakt en dat was dus ook mijn ervaring. Alleen het geluid was wat luid, met de nieuwe zou dat een stuk verholpen moeten zijn. In vergelijking met de golf variant die ik nu heb is die niet veel luiddruchtiger meer of zo naar mijn idee. Toen ik de laatste rit er mee maakte zat ik er echter wel goed op te letten, in eerste instantie leek het me slecht maar toen ik over hetzelfde stuk met de golf reed viel me ineens op dat het geluid daarin vrijwel even hard is. Naar mijn ervaring zat er ook niet veel verschil qua geluid tussen de passat en de golf. Bij de passat kun je alleen nog extra isolerende ruiten erbij bestellen. Verder, de diesel is zeker aan te raden, zeker als je van een fijne druk in je rug houdt op zijn tijd. Ik kreeg het idee dat deze motor toch een stuk beter presteert tussen 100 en 180 dan vergelijkbare 2.0 tdi's van bijv vw, ford, peugeot. Die laatste vond ik qua motor per definitie tegenvallen. De rest presteert prima maar ik had het idee dat bij de Mazda de druk boven de 100 bij gas bijgeven toch meer aanwezig is. Ook het bochtenwerk is een stuk leuker, hij gaat veel gretiger, wat sportiever maar blijft uitstekend op koers. Zo gauw ik hem heb ga ik zeker nog even een review plaatsen.

Leuk om te lezen. Ik rij alleen niet zoveel en het is me nog steeds niet duidelijk of veel korte ritjes in combinatie met korte ritjes niet veel technische problemen op gaat leveren.

De Mazda 6 blijft een mooi goed geprijsd alternatief naast vw, ford en peugeot.

Rij zelf nu een maand in een Mazda 6 Sportbreak 2.0 benzine 145 pk uit 2012. Bevalt super. Ben een Honda liefhebber maar de overstap is me zeker niet tegen gevallen. Fijne motor en echt zuinig!

Vind eigenlijk het dashboard voor de facelift mooier van vorm. Iets rustiger en voornamer. Oogt nu wat slanker, meer richting BMW 3er.
Nieuwe neus is wat boller en chiquer, de oude wat scherper en sportiever.

Zo, vanochtend eindelijk de auto opgehaald. Echt eindeloos plezier met de Mazda 6 Skylease GT. Hij rijdt heerlijk, de kuipachtige stoelen zitten heerlijk en als je het geluid een beetje aanpast klinkt de muziek ook echt goed. Het verbaasd me uitermate dat er niet veel meer rondrijden, aan de andere kant blijft je bakkie dan toch wat exclusiever. Maar werkelijk alles klopt aan deze auto. Bijgevoegd een aantal foto's.

bfoqqf.jpg

311rpz5.jpg

4uw9jo.jpg

Prachtig interieur zeg, vooral met dat leer. Het zal allemaal heus geen Audi niveau zijn maar zo oogt het op het eerste gezicht wel (y) Ook van buiten mooi maar donkerblauw vind ik persoonlijk de saaiste kleur, zeker voor zo'n auto als de Mazda6

mazda-6-kombi-skyactiv-d-175-dauertest-01.jpg

MAZDA 6 KOMBI SKYACTIV-D 175: DAUERTEST
MOTOR UND GETRIEBE TOPP!
https://www.autozeitung.de/dauertest/mazda-6-kombi-skyactiv-d-175

2018-Mazda6-01.jpg

2018-Mazda6-02.jpg

Nieuwe neus ala CX-5, CX-9 en komende Mazda3. Interieur oogt een stuk rustiger maar weet nog niet of ik het wel echt een verbetering vind. Hopelijk pakken ze de kont dit keer flink aan want die vind ik nogal druk. Wel apart dat ze met een 2e facelift komen.

ey changes include the adoption of new technologies and the addition of a new option in the powertrain range, with the Skyactiv-G 2.5-liter petrol engine gaining a cylinder-deactivation system for better fuel efficiency.

Mazda has also added the turbocharged Skyactiv-G 2.5T petrol unit that debuted in the CX-9. The performance figures of the new engine option, which makes up to 250hp and 310lb-ft of torque in the SUV model, are not yet announced but Mazda claims it offers “an effortless performance feel that is equal parts composure and excitement”.

A wider range of Mazda’s i-ACTIVSENSE safety technologies will also be onboard, including a radar cruise control that can bring the car to a standing stop and take off again and the latest 360-degree view monitor.

Die had ik niet aan zien komen. Dit is al de zoveelste wijziging. My2015 met andere neus en interieur, My2017 met diverse verbeteringen, ander stuur en G-vectoring en nu wederom een facelift. Interieur is wel erg gaaf. Wat minimalistischer.

Dit is dan ook geen facelift maar het compleet nieuwe model en dat is net als de CX5 een evolutie van het vorige model.

Nee hoor, 100% een facelift. Zie je sowieso ook gelijk als je de rest van de auto bekijkt. En natuurlijk op hun eigen perssite:

"Mazda Motor Corporation announced today it will unveil a thoroughly re-engineered and refined Mazda6 sedan. (...) The development team’s goal for this round of updates, the third since the model was fully redesigned in 2012 (...). The updated Mazda6 offers a wider range of....

Op zich wel verstandig, zo'n tweede facelift, want tijd voor een nieuw model is het nog niet echt. De Amerikanen willen maar niet warmlopen voor Mazda en zeker niet voor de 6, de vraag naar middenklassers daalt alleen maar in Europa, in Australië, een markt waar Mazda wel populair is, zijn middenklassers totaal niet in trek (op de Camry en Commodore na, maar de nieuwe generaties die niet langer lokaal van de band rollen en wellicht niet meer bij verhuurbedrijven worden gedumpt moeten zich nog bewijzen) en Japan is allang niet meer gecharmeerd van dergelijke auto's, die door hun breedte fiscaal niet aantrekkelijk zijn. De Mazda6 is bovenal nog steeds een erg goede auto die nog best een paar jaar meekan. De enige Aziatische concurrent van formaat is de Kia Optima, wat Toyota met de nieuwe Avensis doet is nog niet helemaal duidelijk, de Hyundai i40 krijgt nog een faceliftje maar is achterhaald. Tegenover de Passat, Insignia, Talisman, Superb, Mondeo en Optima kan de Mazda6 nog heel goed meekomen, zeker als de auto flink onder handen is genomen. Ik ben overigens benieuwd of die 2.5T hier ook leverbaar wordt.

Bird Nerd zei:
Nee hoor, 100% een facelift. Zie je sowieso ook gelijk als je de rest van de auto bekijkt. En natuurlijk op hun eigen perssite:

"Mazda Motor Corporation announced today it will unveil a thoroughly re-engineered and refined Mazda6 sedan. (...) The development team’s goal for this round of updates, the third since the model was fully redesigned in 2012 (...). The updated Mazda6 offers a wider range of....
Mazda Motor Corporation heeft tijdens de komende Los Angeles Auto Show een Wereldpremière met de onthulling van de grondig vernieuwde en verfijnde Mazda6 Sedan. Mazda's menscentrische ontwerpfilosofie vormde de basis voor de nieuwste versie van het vlaggenschip van het merk, met nieuwe aandrijflijntechnologie en meer premium ontwerpdetails

Er zijn FOTO'S, bekijk die nou eens gewoon goed. Plus het persbericht zegt het zelf ook al. Mazda zal nooit over redesigned, updated (of grondig vernieuwd) spreken als het een nieuw model betaamd. Een compleet nieuw model komt in 2020 pas.

Bird Nerd zei:
Er zijn FOTO'S, bekijk die nou eens gewoon goed. Plus het persbericht zegt het zelf ook al. Mazda zal nooit over redesigned, updated (of grondig vernieuwd) spreken als het een nieuw model betaamd. Een compleet nieuw model komt in 2020 pas.
Waar haal je dat persbericht vandaan? Mazda Nederland spreekt over een compleet nieuw model, iets wat ook niet heel gek is ze wisselen altijd na 5 jaar iets wat ook bij de CX5 gebeurt is, alleen de MX5 wijkt daar vanaf. De foto's waar jij het over hebt laten de nieuwe 6 zien een evolutie van het huidige model wat ze bij de CX5 ook hebben gedaan. Mazda wisselt altijd iedere 5 jaar van model iets wat ze bij de 626 ook al deden en dus is 2020 helemaal niet logisch.

Noord-Amerikaans persbericht: https://insidemazda.mazdausa.com/press-release/mazda6-to-debut-at-la-auto-show/ Ik hoef heus niet weer te quoten wat ik al heb gedaan.

Nederlands persbericht: https://www.mazda-press.com/nl/news/mazda-onthult-nieuw-vlaggenschip-op-los-angeles-auto-show/ "grondig vernieuwde", "nieuwste versie", "vernieuwde Mazda6" en "Wat styling en design betreft hebben de ontwerpers het kwaliteitsgevoel van zowel exterieur als interieur van de vernieuwde Mazda6 sterk verbeterd, waardoor het reeds bekroonde ontwerp meer volwassenheid en rust heeft gekregen."

Als het echt een nieuw model was dan gebruikte ze heel andere termen zoals "compleet nieuwe generatie Mazda6". Plus ze gebruiken het alleen maar in de kop, verder NERGENS. Dus LEES en BESTUDEER foto's eens beter voor je jezelf voor paal zet

Bird Nerd zei:
Noord-Amerikaans persbericht: https://insidemazda.mazdausa.com/press-release/mazda6-to-debut-at-la-auto-show/ Ik hoef heus niet weer te quoten wat ik al heb gedaan.

Nederlands persbericht: https://www.mazda-press.com/nl/news/mazda-onthult-nieuw-vlaggenschip-op-los-angeles-auto-show/ "grondig vernieuwde", "nieuwste versie", "vernieuwde Mazda6" en "Wat styling en design betreft hebben de ontwerpers het kwaliteitsgevoel van zowel exterieur als interieur van de vernieuwde Mazda6 sterk verbeterd, waardoor het reeds bekroonde ontwerp meer volwassenheid en rust heeft gekregen."

Als het echt een nieuw model was dan gebruikte ze heel andere termen zoals "compleet nieuwe generatie Mazda6". Plus ze gebruiken het alleen maar in de kop, verder NERGENS. Dus LEES en BESTUDEER foto's eens beter voor je jezelf voor paal zet
Mazda heeft het overal over de NIEUWE MAZDA 6, jij hebt een bord voor je kop en wilt dat gene lezen wat er niet staat, zoals al aangegeven het is ook tijd voor de nieuwe 6 en het klopt wel dat hij vernieuwd is, maar dat is iets wat gebruikelijk is bij een evolutie van een model, iets wat ze bij de VAG groep al jaren doen, alleen dan heet het wel een nieuw model, terwijl het ook niet meer is dan een grondige facelift.

Haha het zijn letterlijk woorden uit persberichten en jij ontkracht het gewoon omdat je je ongelijk niet durft toe te geven. Droom verder. Wat ga je doen/zeggen als er meer foto's komen en het blijkt echt een 2e facelift?

mooie bak hoor, helaas past hij niet in m'n budget (wil automaat), dus jaloers op de mensen die hem wel hebben.
Wat ik jammer vind is dat je hem niet enorm veel ziet. (Althans ik)

Hij wordt nu live getoond op hun facebook. Zoals ik al zei een facelift en geen nieuw model en interieur is vrijwel helemaal nieuw. Meer foto's zullen snel uitkomen.. het lijkt zowaar een beetje premium van binnen

CR-Cars-Inline-2018-Mazda6-int-11-17

hss-storage-midas-6cc8cf52186f5a394b6d665e3166ac98-205901064-1.jpg

new-mazda6-10-1.jpg

new-mazda6-04-1.jpg

new-mazda6-08-1.jpg

new-mazda6-07-1.jpg

new-mazda6-06-1.jpg

new-mazda6-11-1.jpg

new-mazda6-19-1.jpg

new-mazda6-20-1.jpg

new-mazda6-15-1.jpg

new-mazda6-17-1.jpg

new-mazda6-18-1.jpg

Mazda6 vond ik altijd wat druk en lijkt nu wat strak getrokken al lijkt de kont wel een stuk saaier. Interieur is wel echt prachtig gedaan zeg

Zoals ik al zei de hele nieuwe 6 en geen facelift iets wat er op hun facebookpagina net dus ook al duidelijk werd, een compleet nieuw model.

Zoals ik al zei de hele nieuwe 6 en geen facelift iets wat er op hun facebookpagina net dus ook al duidelijk werd, een compleet nieuw model.

Ga je nou serieus door met dit kinderachtig getrol?

2018-Mazda6-Studio-Shot-02.jpg

Mazda-6_Sedan-2013-1024-89.jpg

De frontpage van autoweek heeft het ook over een vernieuwde 6 en zo ziet ie er ook uit. Ik vind het een mooie auto, vooral het interieur ziet er strak uit!

Bird Nerd zei:

Ga je nou serieus door met dit kinderachtig getrol?

2018-Mazda6-Studio-Shot-02.jpg

Mazda-6_Sedan-2013-1024-89.jpg
Zolang jij onzin blijft verkondigen wel, leer eens Engels, want in het stuk op facebook gaat het toch echt over de NIEUWE 6.

Tuurlijk is het nieuw, er is nog nooit iets ouds geïntroduceerd. Maar zie je nou werkelijk niet dat het een facelift iso_O
Maak jezelf niet zo belachelijk, zombie.

Roder zei:
Tuurlijk is het nieuw, er is nog nooit iets ouds geïntroduceerd. Maar zie je nou werkelijk niet dat het een facelift iso_O
Het is net als de CX5 een evolutie van de vorige en lijkt dus sprekend op zijn voorganger maar dasrom nog wel een compleet nieuw model.

Blijkbaar heeft zombie last van zijn ogen en zijn oren. Foto's spreken voor zich en als hij de gehele presentatie had geluisterd (en bekeken) dan wist ie wel beter. Gelukkig staat het ook allemaal online ;) https://insidemazda.mazdausa.com/press-release/re-engineered-refined-mazda6/

Het is net als de CX5 een evolutie van de vorige en lijkt dus sprekend op zijn voorganger maar dasrom nog wel een compleet nieuw model.

De nieuwe CX-5 deelt niet eens de lijnen en raamstijlen van de oude CX-5 maar is qua design wel een evolutie. Dit is van de zijkant 100% gelijk gebleven muv de neus, achterkant en wielen

Toch triest dat bepaalde mensen koste wat kost hun ongelijk niet durven toe te geven. Ik hoop voor je collega's dat je niet veel inspraak hebt op jouw werk..

zombies zei:
Roder zei:

Yeah right, fan van fake news?
De CX-5 is een nieuw model, deze 6 een nieuwe versie van de huidige. oftewel; een facelift...

Wat een stel domne figuren dat ze het verschil tussen een faceluft en een nieuw model, het word duidelijk in de presentatie aangegeven dat het een nieuw midel, maar sommige zoals birdnerd hebben een bord voor hun kop en zien het niet duidelijk. Kunnen ze ook niks aan doen.

"Mazda Motor Corporation heeft vandaag op de Los Angeles Auto Show de grondig vernieuwde en verfijnde Mazda6 Sedan onthuld. Mazda's menscentrische ontwerpfilosofie vormde de basis voor de nieuwste versie van het vlaggenschip van het merk" https://www.mazda-press.com/nl/news/wereldpremiere-vernieuwde-mazda6-sedan/

Bird Nerd zei:
Hij wordt nu live getoond op hun facebook. Zoals ik al zei een facelift en geen nieuw model en interieur is vrijwel helemaal nieuw. Meer foto's zullen snel uitkomen.. het lijkt zowaar een beetje premium van binnen

CR-Cars-Inline-2018-Mazda6-int-11-17

Een beetje premium van binnen? Wat heeft ie nog meer nodig....een gouden stuur? Prachtig interieur man!!

Ben na de Tokyo Motor Show wel erg benieuwd naar generatie 7, dan valt dit toch een tikkie tegen:p

Dat interieur mocht ook wel geüpdatet worden, wat een enorme afknapper is dat in het huidige model. Misschien dat hij nu weer mee kan met de 'oude vandagen' in het segment.

Terug
Bovenaan