Sjef 3583687
Wegverkenner
4e dus. En daarboven 208-jes. Dus de rebadge 208 stond niet op het podium. Idd niet echt het vermelden waard.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
4e dus. En daarboven 208-jes. Dus de rebadge 208 stond niet op het podium. Idd niet echt het vermelden waard.
Ik heb een Ypsilon nog helemaal niet gezien hier op de weg. Ik zit toch regelmatig op de A4 en A44 enzovoort. Wel voor het eerst de nieuwe C3 gespot op de A4 bij het brugrestaurant.Dat de Ypsilon een flop is en dat alle promoties niks hebben uitgehaald
Ah, ben jij die klimaatactivist?Ik zit toch regelmatig op de A4 en A44 enzovoort.
Wat zijn die Delta Integrales toch een tijdloze rally-schoonheden!Rally Regione Piemonte
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Rally Regione Piemonte
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sociale netwerken (en dus ook het Autoweek-forum),een vruchtbare bodem voor vernietigende opmerkingen en overhaaste oordelen, staan meer dan eens vol met sarcastische observaties en vernietigende kritiek. Veel "liefhebbers" verwachten namelijk een onmiddellijk succes in het Rally4 kampioenschap én als het kan ook een terugkeer naar het WRC.4e dus. En daarboven 208-jes. Dus de rebadge 208 stond niet op het podium. Idd niet echt het vermelden waard.
De eerste officiële race van de Trofeo Lancia vond dit weekend plaats op Sicilië.
![]()
![]()
You are sooooo lucky.Gave velgen!
Ik kwam gisteren trouwens een Ypsilon tegen, dat gebeurt me niet vaak!![]()
Waarom zou Lancia in vredesnaam moeten exporteren naar de Engeland en Duitsland? Dat zijn toch marginale markten? Alsof Italiaanse auto's op die markten groot zijn.... Dat zijn ze niet, en ook nooit geweest. Er waren tijden dat de Lancia afzet in Nederland groter was dan in het veel grotere Duitsland.....Export loopt, maar het volume blijft beperkt.
Zolang Duitsland en Engeland niet mee doen zal dat amper verbeteren.
Mij m.n. een raadsel waarom DUI geen Yp verkoop heeft. Afwerkings issues?
MG was ook 20 jaar van de Europese markt verdwenen, maar doet het nu wel aardig. Andere merken zijn zonder naamsbekendheid alsnog succesvol op de markt gekomen. Ik denk dat mensen prima binding willen met een Lancia of Alfa, maar niet met de omgebouwde 208 of zoveelste saaie crossover die ze proberen te slijten.Wie kent lancia dan ook nog? Zeker mensen die een dergelijk klein autootje kopen/leasen, zijn vooral starters? Net na hun studie? Die zijn begin 20,
toch ook alleen omdat het een goedkoop hok is? Een onbekend merk en dan een premium prijs gaat natuurlijk niet werken.MG was ook 20 jaar van de Europese markt verdwenen, maar doet het nu wel aardig.
Als zo'n aanpassing echt peanuts gekost zou hebben, zou bijvoorbeeld ook de Renault Twingo van de eerste generatie (technisch verregaand op de toenmalige Clio gebaseerd), een auto die nota bene veel kansrijker was op de Britse markt, wel rechtsgestuurd gebouwd zijn. Idem voor de Lancia Ypsilon uit de jaren 90.Tavares zij dank rijden er reeds honderduizenden rechtsgestuurde Corsa's en 208-en.
De Yp is een gepimpte 208 waardoor aanpassingen peanuts kosten.
Dat gaat never nooit lukken in Nederland helaas.Er wordt zelfs gesproken over een versie met een 1,2-liter benzinemotor en een handgeschakelde zesversnellingsbak. De prijs zou in dit geval onder de 20.000 euro kunnen zakken , en de 17.000-18.000 euro van de vorige generatie benaderen.
Als zo'n aanpassing echt peanuts gekost zou hebben, zou bijvoorbeeld ook de Renault Twingo van de eerste generatie (technisch verregaand op de toenmalige Clio gebaseerd), een auto die nota bene veel kansrijker was op de Britse markt, wel rechtsgestuurd gebouwd zijn. Idem voor de Lancia Ypsilon uit de jaren 90.
Natuurlijk zal Lancia niet beschikbaar worden in Groot-Brittannie en dat hebben ze volgens mij ook nooit aangekondigd. Daar valt geen eer aan te behalen.
Wel bijzonder dat de Y zo slecht verkoopt in Italie. De auto is vanaf dezelfde prijs verkrijgbaar als bv een Yaris, maar die verkoopt beduidend beter.
Ik zie het dan ook somber in voor de Italiaanse merken. Alleen de Panda verkoopt nog redelijk, de rest verkoopt in de marge. Zonder een sterke thuisbasis kan je het wel vergeten.
De allergoedkoopste hybride uitvoering kost 19.999.- het oude model was er vanaf 14.5 geloof ik. 33% duurder dan het oude model is dan gewoon veel. Een yaris is kwalitatief natuurlijk veel beter, als particulier zou ik ook geen stellantis ding kopen.Wel bijzonder dat de Y zo slecht verkoopt in Italie. De auto is vanaf dezelfde prijs verkrijgbaar als bv een Yaris, maar die verkoopt beduidend beter.
Wel een enorm verschil in afmetingen tussen de oude en de nieuwe.... Niet helemaal vergelijkbaar, alleen de naam en 4 wielen.De allergoedkoopste hybride uitvoering kost 19.999.- het oude model was er vanaf 14.5 geloof ik. 33% duurder dan het oude model is dan gewoon veel. Een yaris is kwalitatief natuurlijk veel beter, als particulier zou ik ook geen stellantis ding kopen.
Wat betreft de Lancia Ypsilon zeker wel want ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt."als particulier zou ik ook geen stellantis ding kopen"
De vraag is of Stellantis uberhaupt aan GullDing wil verkopen
Waarschijnlijk niet omdat ze er te weinig verwachten te verkopen, want het stuur is niet het probleem omdat de gelijkwaardige Corsa er wel te koop is.Engeland zullen ze niet doen vanwege stuur aan de verkeerde kant. Lancia is al heel lang niet meer actief in de UK terwijl de ze dat op mainland nog wel waren.
Dat de Corsa er met rechtse besturing is wil niet zeggen dat dat bij de Lancia zomaar even gefikst is. Zo moeten er voor linksrijdend verkeer bijvoorbeeld ook koplampen worden ontworpen die de andere kant op schijnen.Waarschijnlijk niet omdat ze er te weinig verwachten te verkopen, want het stuur is niet het probleem omdat de gelijkwaardige Corsa er wel te koop is.
Ja daar heb je idd gelijk in.Waarschijnlijk niet omdat ze er te weinig verwachten te verkopen, want het stuur is niet het probleem omdat de gelijkwaardige Corsa er wel te koop is.
Natuurlijk moeten die aangepast worden, maar dat is klein geld in vergelijking met het stuur aan de andere kant.Dat de Corsa er met rechtse besturing is wil niet zeggen dat dat bij de Lancia zomaar even gefikst is. Zo moeten er voor linksrijdend verkeer bijvoorbeeld ook koplampen worden ontworpen die de andere kant op schijnen.
@Pietzoveel,
De links- en rechtsgestuurde Corsa's komen allemaal uit dezelfde fabriek in Spanje.
Dat de Corsa er met rechtse besturing is wil niet zeggen dat dat bij de Lancia zomaar even gefikst is. Zo moeten er voor linksrijdend verkeer bijvoorbeeld ook koplampen worden ontworpen die de andere kant op schijnen.