Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 15-10-2022)

Nee een oude foto van mei 2011 op de eerste dag thuis is ook al even geleden. Roest was er destijds ook niet. Dat was een jaar later wel anders.

En als ik iets aan de lak laat doen is het inderdaad volledig overspuiten. Eerst goed voorbewerken, roest er uit slijpen etc.. Anders blijft het ook dweilen met de kraan open. Ik kan me ook wel enorm druk maken over die plek op de deur, maar bijna op ieder deel zit wel iets van slechte lak of een plekje. Steenslag op de voorzijde motorkap bijvoorbeeld. Dus eigenlijk is er maar 1 optie.

Wel nog een paar kleine dingen. Direct na het starten even een paar seconden wat op toeren houden, anders valt ie terug naar 500rpm stottert ie enorm en valt ie weer uit. Daarna loopt ie prima.

En had ik al gezegd hoe slecht de remmen zijn? Ja dat had ik al gezegd. Maar het gevoel dat er totaal niet is, werkelijk slecht slecht slecht. Even hard remmen en abs activeren? Forget it.
Normaal als je rustig remt, gaat een auto vertragen. Als je dan ietsje doortrapt remt je auto harder en begint te duiken. Ook voel je die verandering in je pedaal. Bij de HF ontbreekt dit alles volledig. Zal eens uitzoeken wanneer de remvloeistof voor het laatst gedaan is, daar maar eens mee beginnen.

Bij dit soort auto's zou je eigenlijk veel zelf moeten kunnen en willen sleutelen en daar ook echt lol in moeten hebben om ze echt interessant te houden. Zelfde categorie als mensen die intensief aan 4x4 rijden doen, circuitracen, etc. Maar vwb de waarde van de auto snap ik het gevoel van Zevens ook wel een beetje. Het is een inmiddels oude auto met bijbehorende kwalen als roest en geen auto met een echte racehistorie zoals de groep B Delta Integrale, dus waar de waarde precies in zit, afgezien van persoonlijke waarde? Een vergelijkbare motorisering in een, in mijn ogen bijzonderder ontwerp gaat wel voor de "Zevens-schatting" weg:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m993683761-fiat-coupe-2-0-16v-turbo-bj-1995.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Maar die koelvloestofslang verbaast me wel. Is er bij de revisie geen nieuw slangenpakket in gegaan?

Ik heb via Tuynder een aanvraag gedaan voor de juiste slang.
Toch denk ik dat ik morgen de slang er afhaal en even een rondje ga maken langs wat lokale garages om te kijken of iemand iets heeft liggen dat passend genoeg is.
Andere optie is een mede deltist die mij tijdelijk een slang kan opsturen.
Hopelijk kan op deze manier de stilstand iets beperkt worden.

Jeetje Paulus, wat ontzettend zuur zeg!

Voor je slang, neem eens contact met Willems in Emmer-Compascuüm, hij kan aan alles komen zegt ie, en is niet duur en je kan via internet "alles" bestellen!

Succes

Man man man, wat een pech kun je hebben. Ik ken het helaas. Veel succes met de hp. Blijven legendarische auto's deze. Daarom snap ik al te goed dat je hem rijdend wil houden.

Met de carrosserie aanpakken bedoel ik dus ook de gehele wagen spuiten , schrik er wel wat van hoe armoedig de hele wagen er bijstaat momenteel.
Trouwens balen van die waterslang man, jammer dat ze dit soort dingen ook niet allemaal vernieuwd hebben.

Begin van de middag even de slang gedemonteerd en langs de lokale Alfa garage gereden om te kijken of zijn mij konden helpen.
Origineel is de slang niet meer te leveren kennelijk, maar meneer ging even in het magazijn kijken voor iets dat er op lijkt.

Dat iets werd gevonden:
2rgz5g8.jpg

Slang ietsje in moeten korten omdat ie anders erg veel knakt en dat komt de flow vast niet ten goede.

En dan het resultaat:
2mma4o3.jpg

Hierna nog bijna 3 liter koelvloeistof moeten bijvullen.

Vervolgens een rondje gaan doen met de auto. Eerst door de wijk, daarna de polder, daarna stukje snelweg en als laatste de binnenstad. Dan hebben we alle soorten gehad. Bij het afremmen voor bv een verkeerslicht wil de motor nog weleens even kort schommelen tussen 500 en 1000rpm. De auto is ook 2 keer uitgevallen bij het stoppen.
Verder tja de remmen. Eigenlijk best link te noemen. Een auto voor je die plots remt en dan moet je zelf natuurlijk ook. Best apart als je werkelijk totaal geen pedaalgevoel hebt en het enige dat werkt enkel behoorlijk lomp het pedaal diep intrappen is. We hebben dan dus enkel rustig remmen en voluit lomp zonder enige dosering. Dat laatste is wel schrikken de eerste keer, want voor je gevoel duurt het allemaal te lang op zo'n moment.

Vloeistof vervangen is nu mijn eerste idee en stap.

In oktober 2013 is de hoofdremcilinder vervangen en is in ieder geval het systeem ontlucht.
Vanaf die datum kan ik eigenlijk ook niets meer terugvinden of er bv remvloeistof is vervangen of iets anders aan het systeem is gedaan.
Rond begin 2014 heb ik zelf de schijven en blokken voorzijde vervangen, maar verder niets met het systeem gedaan.
Weliswaar is er sindsdien niet veel meer mee gereden, maar er staat mij iets bij dat je de remvloeistof het best sowieso om de 2 of 3 jaar vervangt.
Maandag of dinsdag dan maar eens langs de lokale garage om een afspraak te maken.
Wat zal het kosten, 100 euro ofzo? Allicht het proberen waard. Kwaad kan het ook niet als hetgeen hierboven klopt. In tegendeel zelfs in dat geval, dan is het zelfs noodzakelijk onderhoud dat niet is gedaan.

Bofkont zei:
...Schrik er wel wat van hoe armoedig de hele wagen er bijstaat momenteel...

Dat vind ik ook eigenlijk wel... daar moet nog wel werk in. (Lees: veel geld) o_O

Mag ik vragen wat de totale kosten zijn tot nu toe?

Paulus0013 zei:
Vloeistof vervangen is nu mijn eerste idee en stap.

In oktober 2013 is de hoofdremcilinder vervangen en is in ieder geval het systeem ontlucht.
Vanaf die datum kan ik eigenlijk ook niets meer terugvinden of er bv remvloeistof is vervangen of iets anders aan het systeem is gedaan.
Rond begin 2014 heb ik zelf de schijven en blokken voorzijde vervangen, maar verder niets met het systeem gedaan.
Weliswaar is er sindsdien niet veel meer mee gereden, maar er staat mij iets bij dat je de remvloeistof het best sowieso om de 2 of 3 jaar vervangt.
Maandag of dinsdag dan maar eens langs de lokale garage om een afspraak te maken.
Wat zal het kosten, 100 euro ofzo? Allicht het proberen waard. Kwaad kan het ook niet als hetgeen hierboven klopt. In tegendeel zelfs in dat geval, dan is het zelfs noodzakelijk onderhoud dat niet is gedaan.

Dan zou ik zéker eerst een vloeistof verversen en goed ontluchten. Ik weet niet hoeveel werk het is met meerzuiger-systemen, dat heb ik nooit gedaan, maar een systeem met normale zuigers heb ik in een kwartier voorzien van nieuwe vloeistof. Meerzuiger-klauwen zullen niet heel veel meer tijd kosten.

Paulus0013 zei:
maar er staat mij iets bij dat je de remvloeistof het best sowieso om de 2 of 3 jaar vervangt.

Ik vervang het om de twee jaar max. Maar een vriend van mij die ook op het circuit rijdt, vervangt het soms al binnen een paar weken...

Er zitten op dit moment originele remmen op, dus erg spannend zal het allemaal niet moeten zijn.

Mag ik vragen wat de totale kosten zijn tot nu toe?
Van de vorige pagina:
En het totaalbedrag van dit project. Ik schat op ergens tussen 5 en 6000 euro. Met minder dan 5 gaan we het in ieder geval niet redden.
Meer precies zo'n 5800 euro. Dan hebben we het enkel over de huidige reparatie natuurlijk.
Het totaal aan facturen sinds mei 2011 zal al wel ruimschoots de 30k zijn gepasseerd. Dat alleen al is ruim de nieuwwaarde van de auto.
En dan hebben we daarnaast nog een berg proceskosten voor het een en ander gerelateerd aan de auto. Dat is ook nog zo'n 9-10k. Ook volledig weggegooid geld achteraf gezien.
En dan nog is de auto niet perfect. Als al die ongein niet steeds voorbij komt dan had de auto allang volledig opnieuw op-/afgebouwd kunnen worden.

30K in 4 jaar tijd :confused:
Allemachtig waar zit dat geld dan in als ik vragen mag.
Met strak maken van de wagen ben je ook minimaal 4k verder vrees ik.

Bofkont zei:
30K in 4 jaar tijd :confused:
Allemachtig waar zit dat geld dan in als ik vragen mag.
Met strak maken van de wagen ben je ook minimaal 4k verder vrees ik.
Aanschaf 3800 euro, direct daarna motorrevisie en wat upgrades ruim 6600. Dan zit je al ruim over de 10k in 3 maanden tijd.
Een uitlaatje: 1250 euro.
Andere remmen: 1000 euro.
Huidige reparatie: 5800 euro.
Andere schokbrekers: 450 euro.
Dat is al bijna 20k en dan hebben we het niet eens over regulier onderhoud in de afgelopen 4,5 jaar. Hier en daar nog wat accessoires zoals andere matten, flokken van interieurdelen, andere lampjes, einddemper, aanschaffen losse onderdelen.
Een strip onder de koplampen: 100 euro, moet dan nog gespoten worden en gemonteerd: kortom die kost dan opeens ruim het dubbele. Met zulke dingen gaat het rap.
Een HRC die stukgaat: 500 euro.
Een vervangen stuurhuis: 600 euro.
De jaarlijkse onderhoudsbeurt rond en met apk is al snel 1500-2000 euro.

Maar feitelijk bekeken als je alle ongein eens weghaalt en ook de upgrades zit je wel aan een totaal ander kostenplaatje dat vele malen schappelijker is. Misschien is ca. 2000 euro aan onderhoud op jaarbasis nog steeds veel, maar dat is wat het is als je zo'n auto dagelijks rijdt.

Dus grofweg... 1000 euro per maand?!?! o_O
Euh... oke... en hij staat al minimaal 20 maanden stil... en was al stuk na 1 dag...

Hobby mag zeker geld kosten.
Die van mij is ook alles behalve goedkoop met mijn perfectioneringsdrang, ik hou het alleen niet bij, wil het niet eens weten :)
Maar 2000 euro p/jaar onderhoud is vrij normaal met een wagen van dit kaliber.

Bofkont zei:
Hobby mag zeker geld kosten.
Die van mij is ook alles behalve goedkoop met mijn perfectioneringsdrang, ik hou het alleen niet bij, wil het niet eens weten :)
Maar 2000 euro p/jaar onderhoud is vrij normaal met een wagen van dit kaliber.

Ja. Duidelijk verhaal. Dat hebben we allemaal wel lijkt mij. Maar even doorrekenen met de getallen van Paulus...

-Kosten inclusief aanschaf: ruim 20 a 25k
-Jaarlijks kosten, onderhoud en apk in 4.5 jaar: 8k
-Rechtzaken en kosten: 10 a 12k

Zeg... 45k?

4.5 jaar is 54 maanden -/- de 20 maanden stilstaan = 34 maanden rijden.

45/34 = ruim 1300 eu per maand?
Zit ik er ver naast?

Tja... zou je dan niet een Infiniti Q70, Mercedes CLS/E Classe Cabrio, BMW 5 serie, Land Rover Evoque of zelfs bijna Porsche 911 leasen?

Oei, ik schrok echt van de bedragen! Ach er zijn mensen die duizenden euro's steken in een gammele auto en dit omtoveren tot rijdende boombox ofzo, dus iedere hobby kost geld.
Laten we hopen dat je vooral nu kan genieten Paulus.

Overigens, TinyK, eindelijk sla je een nette toon aan tegen Paulus, mooi om te zien(y)

Nette toon of niet, lezen blijkt nog steeds niet zijn ding.

Rechtzaken en kosten: 10 a 12k
En dan hebben we daarnaast nog een berg proceskosten voor het een en ander gerelateerd aan de auto. Dat is ook nog zo'n 9-10k.

Vergeet overigens ook de MRB en verzekering niet ;) Komt ook uit op zo rond de 100 euro per maand. In het begin nog iets meer zelfs, toen betaalde ik ruim 80 euro in de maand aan verzekering.

ik hou het alleen niet bij
Waarom eigenlijk niet? Een gedocumenteerde auto verkoopt makkelijker, plus je weet wat er wanneer is gedaan.

Ik heb speciaal even alles op een rijtje gezet:
2011: +/- 11500 euro. (Aanschaf, motor- en turborevisie, veerpootbrug, andere nokken, downpipe, mattenset, lampjes, olie en nog heel wat kleine dingen)
2012: +/- 3750 euro (Lambda, olie, remupgrade, onderhoud, luchtfilter, uitlijnen, rollenbank, stuurhuis, kachelkraan, laswerk, kleine zaken)
2013: +/- 4400 euro (kleppendekselpakking, schokbrekers, uitlaat, brandstofpomp, onderhoud, banden, olie, HRC, kleine dingen)
2014: +/- 2050 euro (onderhoud, laswerk)
2015: +/- 6000 (reparatie motor, onderhoud, accu)
(2016: +/- 1200 euro voor spruitstuk)
Totaal: +/- 27700 euro. En dan zijn er nog zaken waar ik geen factuur van in mijn map heb zitten, zoals banden, airco vullen etc.
Die 30k klopt dus wel aardig. Valt mij direct iets op, enkel de momenten dat de motor gedaan moest worden zijn de kosten veel hoger. De rest vind ik eerlijk gezegd nog redelijk aanvaardbaar. Zeker als je bedenkt dat er ook upgrades bij zitten die niet noodzakelijkerwijs nodig zijn om normaal te kunnen blijven rijden. De 2k per jaar als je niets geks doet klopt dan wel aardig. Met iets minder moet je ook wel toe kunnen komen.
Een groot deel van de hoge kosten zit hem dus voornamelijk in eigen keuzes.

Anderzijds heeft onze grote vriend wel een punt. Met gemiddeld zulke kosten lease je voor ruim 1000 euro in de maand ook een veel mooiere, nieuwe bak, waarbij je waarschijnlijk ook minder het risico loopt dat het stuk gaat. Maar goed. Als ik van alles vooraf had geweten, waren er ook totaal andere beslissingen genomen.

Wat ik best frappant is dat na zulke enorme kosten over een relatief korte periode er nog steeds geen goede auto staat. Zelfs technisch is 'ie niet helemaal in orde. Ik hoop echt dat de Delta ooit weer 100% wordt en je er niet het plezier in verliest.

Reactie van Tuynder is ook dat de slang niet meer leverbaar is.
Dan lijkt het er op dat de enige optie nog is om preventief wat slangen na te laten maken.
Gelukkig heb ik nog wat losse spullen liggen:
vhvwbc.jpg

Net even langs lokale garage gereden en afspraak gemaakt voor de remvloeistof. "we gebruiken Dot 4 meneer". Nou nee dan bestel je maar 5.1 voor mij, daar moeten jullie ook wel aan kunnen komen. "Dan wordt het iets meer dan 45 euro". So be it. Afspraak staat nu voor vrijdag. Wel nog het advies om toch eens een paar keer goed door te remmen.
Bij de afrit van de snelweg op de weg terug zat er niemand achter mij, dus eens flink geremd. Kost behoorlijk wat moeite om het abs in werking te krijgen. Altijd al dramatisch geweest in het verleden.

Heb dit draadje altijd meegelezen. Ff schrikken van de bedragen....o_O .

Wat zou je nog terugbeuren dan bij verkoop? 25%?

Even contact gehad met je oude garage, die hebben er 9 liggen waarvan 2 nieuw origineel Lancia. 7 gebruikt maar in goede staat.

Groeten,

Frank

Ik denk zelfs dat nog niet. De optische staat is niet helemaal super. Mensen hebben vaak moeite daar doorheen te kijken. Liever een glimmend ding met kapotte techniek, dan een technisch goede met wat plekken.
Alhoewel ik op dit moment nog niet helemaal tevreden ben over hoe de auto loopt.

En Frank bedankt voor de totale non informatie in dit topic. Wat moet ik er mee? Alsof ik daar nog iets ga bestellen... Waarbij het dan ook nog maar de vraag is of ze nog wel aan mij willen leveren. Er zijn vermoedelijk nog wel wat adresjes waar ze zoiets hebben liggen. Adresjes waar ook zij weer mee bekend zijn.
Ik houd in diverse kringen (facebookgroepen, forums, ebay) het aanbod wel in de gaten en probeer op termijn nog wat meer slangen (en ook andere onderdelen die ik denk te kunnen gebruiken) te scoren die ik dan zelf na laat maken. Kan dan ook gelijk mooi in kleur.

Paulus0013 zei:
Ik denk zelfs dat nog niet. De optische staat is niet helemaal super. Mensen hebben vaak moeite daar doorheen te kijken. Liever een glimmend ding met kapotte techniek, dan een technisch goede met wat plekken.
Alhoewel ik op dit moment nog niet helemaal tevreden ben over hoe de auto loopt.

En Frank bedankt voor de totale non informatie in dit topic. Wat moet ik er mee? Alsof ik daar nog iets ga bestellen... Waarbij het dan ook nog maar de vraag is of ze nog wel aan mij willen leveren. Er zijn vermoedelijk nog wel wat adresjes waar ze zoiets hebben liggen. Adresjes waar ook zij weer mee bekend zijn.
Ik houd in diverse kringen (facebookgroepen, forums, ebay) het aanbod wel in de gaten en probeer op termijn nog wat meer slangen (en ook andere onderdelen die ik denk te kunnen gebruiken) te scoren die ik dan zelf na laat maken. Kan dan ook gelijk mooi in kleur.

Hoezo totale noninformatie? Mij lijkt het juist bruikbare informatie, de slang is immers moeilijk te verkrijgen. Desnoods stuur je iemand anders op pad om de slang te kopen.

https://www.ebay.it/itm/Lancia-Delta-Integrale-FIAT-COUPE-2-0-16V-93-96-MOTORE-KIT-TUBI-SILICONE-RADIATO-/281193742485?hash=item4178740095:g:fkoAAOxyffZSZ9re

Wat stoterstangen zegt. Het mag toch wel volstrekt duidelijk zijn dat ik werkelijk helemaal niets meer met dat stelletje oplichters te maken wil hebben. Van mij krijgen ze geen cent meer. Ik snap dan ook werkelijk niet wat ik aan die info heb. Ze hadden ook vast iets korter gedaan over het repareren van mijn auto, ongetwijfeld. Maar na wat er gebeurd is, is het het beste dat onze wegen voorgoed scheiden.
Ik steek de auto dan nog liever in brand, dan dat ik bij hen voor ook maar een slang moet aankloppen.

De gelinkte slangenset is een begin. Echter de meeste sets van zowel de Coupe als de integrale zullen niet volledig zijn en een aantal slangen niet passen voor de Delta 2. Een aantal slangen zijn net weer iets anders. En het mooie is dat juist voor de integrale en Coupe er wél kant en klare sets zijn, maar voor de Delta 2 dan weer niet. Ik heb in het verleden diverse aanbieders benaderd en allen geven hetgeen hierboven aan. Met zo'n set ben ik dan ook maar deels geholpen en waarschijnlijk heb ik dan ook iets over dat niet past.

stoterstangen90 zei:
Paulus wil gewoon hoe dan ook geen handel met zijn oude garage. Ik snap dat wel.

Ik ook hoor. Ik zou net zo zijn, alleen bij auto's waar de onderdelen schaars van zijn, zou ik net iets sneller geneigd zijn mijn principes opzij te schuiven. Daarom vind ik dat dergelijk advies best gegeven mag worden en dat er naar mijn idee wat sympathieker op gereageerd had kunnen worden.

Paulus0013 zei:
De gelinkte slangenset is een begin. Echter de meeste sets van zowel de Coupe als de integrale zullen niet volledig zijn en een aantal slangen niet passen voor de Delta 2. Een aantal slangen zijn net weer iets anders. En het mooie is dat juist voor de integrale en Coupe er wél kant en klare sets zijn, maar voor de Delta 2 dan weer niet. Ik heb in het verleden diverse aanbieders benaderd en allen geven hetgeen hierboven aan. Met zo'n set ben ik dan ook maar deels geholpen en waarschijnlijk heb ik dan ook iets over dat niet past.

Dan zou je dus eigenlijk even een overzichtje/fotolijstje moeten hebben wat je precies nodig hebt. Maar je zou eens even contact kunnen opnemen met die Italianen, ze hebben wel meer van deze materialen liggen. Doorgaans is het geen gek idee om voor onderdelen op zoek te gaan in het oorspronkelijke land van afkomst.

Daarom vind ik dat dergelijk advies best gegeven mag worden en dat er naar mijn idee wat sympathieker op gereageerd had kunnen worden.
Dat mag jij vinden. Ik denk er helaas anders over en vind het zoals gezegd nutteloos en een beetje ongepast zelfs na hoe zaken gelopen zijn. Het is ook niet alsof zij het walhalla zijn op het gebied van Italianen. In de Coupe club zijn de meningen ook aardig verdeeld over deze garage.

Adviezen en ideeen in het algemeen vind ik helemaal top overigens. Zoals met de slangenset. Het is alleen jammer dat er bij veel van dit soort aftermarket dingen zoveel mitsen en maren komen kijken.
Als ik zelf alle slangen uit mijn motorruimte trek, dan zijn er ook in NL wel diverse bedrijven die van alles na kunnen maken. Het leek mij alleen zo onpraktisch, vandaar dat ik slangen van slopers heb gekocht. Dan kan de auto ondertussen blijven rijden en zit ik niet met stilstand en het klooien om alles te (de)monteren.
Laatst nog contact gehad met een Frans bedrijf. Daar wilde ik de hele bende naartoe opsturen. Vervolgens gaven zij aan dat alles eerst opsturen mij veel geld zou kosten. Ja uhh 15 euro ofzo aan verzendkosten op ruim 200 euro slangen is ook geen wereldramp.

Paulus0013 zei:
Als ik zelf alle slangen uit mijn motorruimte trek, dan zijn er ook in NL wel diverse bedrijven die van alles na kunnen maken. Het leek mij alleen zo onpraktisch, vandaar dat ik slangen van slopers heb gekocht. Dan kan de auto ondertussen blijven rijden en zit ik niet met stilstand en het klooien om alles te (de)monteren.

Is waar. Al heb je natuurlijk ook altijd nog de 1.6 als daily drive. Maar je hebt zelf nooit gesleuteld aan de HPE? Best een boeiende hobby. Als je er de zin en tijd voor hebt.

Hij staat hier gewoon thuis voor de deur op de openbare weg. Dus als er iets niet goed gaat of je krijgt het niet voor elkaar/af, wat dan?
Ik heb ook veel te weinig goed gereedschap. In een garagebox kan je nog zeggen van ik gooi de deur dicht ik kijk morgen wel weer.

Goed de remmen voorzijde heb ik dan zelf gedaan 2 jaar geleden. Een slangetje gaat ook nog wel. Maar bv olie wisselen wordt al een gedoe als je niet iets hebt waarmee de auto omhoog kan. Je zult er toch onder moeten om die plug er uit te trekken. En mocht ik iets afbreken of beschadigen tussendoor dan hang ik ook. Een garage heeft meestal wel iets in het magazijn liggen om je weer op weg te helpen.
Gelukkig kan je overal ook fantastisch goed bij in de motorruimte. :rolleyes:

Dus ik bespaar mijzelf graag zoveel mogelijk van deze ellende. Is er iets dat ik niet vertrouw, dan rijd ik wel langs een garage voor een diagnose en, indien nodig, een afspraak voor reparatie.

Wat dat sleutelen betreft kan je beter een oude Opel ofzo hebben, daar kan je zowat nog naast de motor gaan staan in de motorruimte zelf.

Da's inderdaad een groot nadeel van (relatief) zwaar gemotoriseerde auto's. Doorgaans is het dan het grootste waar de motorruimte voor ontwikkeld is. Of het nu een 1.6 in een Twingo of een V6 in een Golf is. Maar zelf sleutelen is wel voor een groot deel een kwestie van lef. Goed gereedschap is een vereiste, maar ik heb alles in huis voor ongeveer 90% van al het sleutelwerk aan een auto en dat heeft me bij elkaar minder dan 1000 euro gekost. Klinkt als een rib uit het lijf, maar ik hou er al bijna 10 jaar lang heel wat auto's mee op de weg. Dat is geen slechte investering geweest. En een vriend van mij heeft zelf zijn eigen Speedster Compressor gebouwd in een partytent in het bos... Waar een wil is ;) Maar zijn er geen DHZ garages bij jullie in de buurt?

Ikzelf kijk bij kleine dingetjes altijd of ik het zelf zou kunnen. Inlezen op fora, YouTube. Als ik gereedschap niet heb, koop ik het. Van het geld dat je dan uitspaart heb je dan het gereedschap.

Maar... het gaat niet altijd goed. Een rubber stripje boven de voorruit viel duur uit toen de voorruit scheurde... Begrijp wel dat je een garage wil hebben. Ondanks dat ik in het verleden op straat heb gelegen (met twee wielen op de stoep parkeren geeft extra ruimte), is een garage toch wel een pre.

Mocht je iets aan slangen zoeken, deze zit hier in de buurt en lijken wel de nodige soorten te hebben: https://www.rubbermagazijn.nl/

Weer mooi dat je kan rijden, laten we hopen dat het topic word gevuld met plezierige gebeurtenissen, zoals het topic van oa sketcher en smarter en de oerdegelijke Ypsilon.

Paulus0013 zei:
Nette toon of niet, lezen blijkt nog steeds niet zijn ding.

Zoals ik al dacht. Het maakt niet uit hoe of wat je zegt. Zolang het niet in Paulus zijn straatje is, is het niet goed genoeg....

Laten we maar kijken of je Delta eerste 1000 km heel kan houden...

De 1000km heeft ie niet gehaald.
Vanmorgen ging ik even de polder in, alwaar de slang die ik had vervangen weer bleek te lekken. Aangezien de polder dicht bij huis is ben ik terug gereden naar huis.
Hier heb ik de slangklem aangedraaid, wat vloeistof bijgevuld en dit leek in orde.
Plots brandt er ook een olielampje. Ook hoorde ik de blow off niet meer werken als ik met de hand gas gaf.
Ik dacht eerst aan een lekke slang dus ik even zoeken rondom het blok, maar zag zo snel niets raars.
Plots terwijl ie zo stationair stond te draaien voor de deur geratel en de motor viel uit.
Ik vrees het ergste. Ik heb de auto niet eens meer geprobeerd te starten en heb hem direct een parkeervak ingeduwd en de garage gebeld.
De auto is zojuist opgehaald, waarschijnlijk morgen enig nieuws over of er een probleem is en wat het probleem dan is.
Ca. 500km gereden, het benzineverbruik was 1 op 9,3 wat aaardig overeenkomt met voorheen. Daarin zie ik dus niets raars op dit moment.

En TinyK jouw gebrek aan begrijpend lezen hoef je niet op een ander af te schuiven.

Allemachtig wat een pech o_O:cry:
NU niet te hopen dat het gezeur van voor af aan begint, duidelijke afspraken wbt garantie zul je wel gemaakt hebben lijkt me.
Hoop dat het een kleinigheid is.

Ik hoop ook op dat het meevalt, maar geratel tijdens het uitvallen geeft mij een ander gevoel.
Hoe dan ook eerst maar even afwachten alvorens voorbarige conclusies te trekken.
De mail die ik heb gestuurd ergens bij aanvang reparatie heb ik volgens mij eerder in dit topic gepost.
In ieder geval is de voorpijp van de uitlaat niet volgens afspraak aangepast. Dat heb ik vanmorgen nog via een bericht laten weten voordat ik de polder indook, net als het verbruik dat naar mijn idee in orde lijkt.

Mogelijk is het de oliepomp, doorgaans als het lampje aangaat is het al laat of bijna te laat. De oliepomp schijnt lastig te controleren te zijn werd mij net nog verteld. Die er in zat stamt van 2011, toen is er een nieuwe ingegaan bij de motorrevisie. Geen idee hoe lang die dingen doorgaans meegaan.

Pfff ik duim voor je Paulus, je zou onderhand eens moeten gaan genieten van die wagen.
In ieder geval weer veel succes.

Terug
Bovenaan