Kristian: er is altijd wel wat

Of ze dat vergeten of niet, uiteindelijk ben jij verantwoordelijk ervoor.

Toch even een opmerking over die Hifly banden....
Ik en enkele mij bekende rijinstructeurs hebben zowel winter als zomerbanden van Hifly onder de auto.
Ik heb tot nu toe geen enkel negatief ding te melden mbt dit merk. Ze bevallen uitstekend, zowel qua rijeigenschappen als qua prijs. Van de collega's hoor ik ook niets negatiefs. Hifly valt onder de vlag van die hele grote Franse bandenfabrikant die begint met een M. Kan me niet voorstellen dat deze firma zich inlaat met een fabriek die troep verkoopt.

Testen zijn leuk, maar zijn ze te vergelijken met de praktijk? Ik denk van niet. De gemiddelde consument gaat toch anders met zijn auto om dan testers.
Staan goedkoop onder de auto? Ja en? De enige die daar last van hebt ben jezelf....
Een hi performance auto met babi pangang banden dat is goedkoop.

Heb net een vers setje op de winterwielen laten draaien en als ze het weer goed doen net als de vorige set ben ik tevreden.

Maar goed, dit is MIJN mening.

Ik vond ze op zich ook niet slecht hoor. Vind het alleen verkeerde bezuiniging op een auto van 35.000 euro.
Echt troep zal het ook niet zijn maar ik denk dat mijn Bridgestone zomerbanden al snel beter presteren bij nat weer.
En natuurlijk bij testen wordt echt de limiet opgezocht en dat doe je zelf natuurlijk zelden.

Hifly valt onder de vlag van die hele grote Franse bandenfabrikant die begint met een M.

ik kan daar niets over vinden?
https://www.hiflytire.cn/comcontent_detail/&FrontComContent_list01-001ContId=2d3e4e67-86eb-47b1-aaab-af362e796edd&comContentId=2d3e4e67-86eb-47b1-aaab-af362e796edd.html

Testen zijn leuk, maar zijn ze te vergelijken met de praktijk? Ik denk van niet. De gemiddelde consument gaat toch anders met zijn auto om dan testers.

een zomerbandentest van een maand geleden
zomerbandentest van vorig jaar

Ik lees altijd reviews van gebruikers voor banden. En als ik over Hifly lees zou ik die eerder vandaag dan morgen vervangen ;)

Carfanatic zei:
Hifly valt onder de vlag van die hele grote Franse bandenfabrikant die begint met een M.

ik kan daar niets over vinden?
https://www.hiflytire.cn/comcontent_detail/&FrontComContent_list01-001ContId=2d3e4e67-86eb-47b1-aaab-af362e796edd&comContentId=2d3e4e67-86eb-47b1-aaab-af362e796edd.html

Ik ook zo gauw niet. Als ik een bronvermelding heb kom ik er op terug.

een zomerbandentest van een maand geleden
zomerbandentest van vorig jaar

In extreme situaties zou het best kunnen ja. Ik vertelde ook mijn EIGEN ervaring.

Helaas heb je extreme situaties niet altijd in de hand. Bij een noodstop of een onverwachte uitwijkmanoeuvre heb ik toch liever wat kwaliteit onder de auto.

Rob0032 zei:
PauseBreak zei:
Schitterende auto zo'n Mazda6 hoor, maar besef je je wel dat je doordat je die 1 geel hebt gemaakt, je rondrijdt met vervalste platen en je dus een misdrijf begaat (zie art.41 WVW)? Dat is niet zo heel snugger. Beter haal je dat gele eraf of zorg je ervoor dat je met de juiste platen gaat rijden.

Waar haal je dat vandaan? Voor een misdrijf moet je juist het vervalste kenteken hebben. Dit kenteken kan hooguit beboet worden wegens het niet voldoen aan de geldende eisen. Kan me daar bij mij ook niet zo druk om maken.

Letterlijk uit art. 41 WVW. Je mag een kentekenplaat niet aanpassen en dat is hier wel gebeurd. De plaat zónder 1 is een andere plaat dan deze, waardoor je door hiermee door te rijden een misdrijf pleegt. De oude platen hoef je niet te hebben, het voeren van deze platen is al voldoende.

Ik zie echt nergens in dat artikel dat het een misdrijf zou zijn. Ik kan me voorstellen dat het kenteken niet meer aan de wettelijke eisen voldoet, maar een misdrijf...

Art. 41 WVW:
1. Het is verboden:

a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;

b. een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen enig teken of middel is aangebracht, waardoor de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken wordt bemoeilijkt;

c. op een motorrijtuig of een aanhangwagen een teken, niet zijnde een ingevolge artikel 36 aan de eigenaar of houder voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen opgegeven kenteken, aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk dat teken te doen doorgaan voor een zodanig kenteken dan wel met de kennelijke bedoeling dat teken te doen doorgaan voor een overeenkomstig de daarvoor geldende voorschriften opgegeven buitenlands kenteken dan wel een met toepassing van artikel 37, derde lid, opgegeven kenteken;

d. een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen een teken is aangebracht dat, niet zijnde een ingevolge artikel 36 aan de eigenaar of houder voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen opgegeven kenteken, door kan gaan voor een zodanig kenteken dan wel voor een overeenkomstig de daarvoor geldende voorschriften opgegeven buitenlands kenteken of een met toepassing van artikel 37, derde lid, opgegeven kenteken;

e. op een in het buitenland geregistreerd motorrijtuig of een in het buitenland geregistreerde aanhangwagen een teken, niet zijnde een aldaar voor dat voertuig of aan de eigenaar of houder daarvan opgegeven kenteken, aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk dat teken te doen doorgaan voor een zodanig kenteken;

f. een in het buitenland geregistreerd motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een in het buitenland geregistreerde aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen een teken is aangebracht dat, niet zijnde een in het buitenland voor dat voertuig of aan de eigenaar of houder daarvan opgegeven kenteken, door kan gaan voor een zodanig kenteken.

2. Voor overtreding van het eerste lid, onderdelen b, d en f, zijn aansprakelijk:

a. voor zover het betreft een motorrijtuig, de eigenaar of houder die het motorrijtuig op de weg laat staan of daarmee over de weg laat rijden, alsmede in het geval dat met dat motorrijtuig over de weg wordt gereden, de bestuurder, een en ander echter slechts indien de eigenaar, houder of bestuurder weet of redelijkerwijze kan vermoeden dat op het motorrijtuig een teken of middel als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, dan wel een teken als bedoeld in het eerste lid, onderdeel d of f, is aangebracht, en

b. voor zover het betreft een aanhangwagen, de eigenaar of houder die de aanhangwagen op de weg laat staan of deze met een motorrijtuig over de weg laat voortbewegen, alsmede in het geval dat de aanhangwagen met een motorrijtuig over de weg wordt voortbewogen, de bestuurder van dat motorrijtuig, een en ander echter slechts indien de eigenaar, houder of bestuurder weet of redelijkerwijze kan vermoeden dat op de aanhangwagen een teken of middel als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, dan wel een teken als bedoeld in het eerste lid, onderdeel d of f, is aangebracht.

Wat mij betreft ook einde discussie over de kentekenplaat. Ik neem het risico dat het niet helemaal volgens de eisen is en daarmee klaar. Omdat het 1tje ingestanst is, zit ie er ook gewoon nog op, ook al hoort ie dan zwart te zijn.
Heb het met diverse mensen werkzaam bij de politie al eens besproken en zij geven ook aan dat risico/gevolgen niet zo groot zijn.
Prima dus.

@Rob:

Zoek de artikelen over de strafvordering hieromtrent maar eens op. Dit valt onder de misdrijven. En ja, het is mijn auto niet, dus ook niet mijn risico. Het is alleen wel enorm lullig mocht er eens iets ernstigs gebeuren, dat mensen dat 1tje dan niet kunnen zien omdat de eigenaar van dat voertuig het (zo goed als) onzichtbaar heeft gemaakt. Persoonlijk zou ik dat risico niet nemen.

Grappig. Staat er op het parkeerterrein van het ziekenhuis in Zwolle nog zo'n witte Mazda 6 Sportbreak... Zelfde 19 inch wielen ook. Natuurlijk maar even naast geparkeerd. Deze was nog wel ietsje mooier want een GT-M met lederen bekleding etc.

Dank je. Nog steeds erg blij mee. Vorige week een set nieuwe winterbanden opgehaald. Hifly setje is inmiddels verkocht en de bandenboer heeft de nieuwe Goodyear Ultragrip performance 8 in de maat 225/55/17 om de velgen gelegd.
Binnenkort maar eens monteren. Ben wel benieuwd hoe ze het doen.

Komende weken andere bezigheden. Zwangere vrouw die al sinds het weekend in het ziekenhuis ligt en als alles goed gaat binnenkort een kleintje erbij. Ook weer erg spannend.

Zonet op terugweg van het ziekenhuis in Zwolle bij de stoplichten in de Swift ook nog even aangetikt van achteren door iemand die zonodig zijn telefoon moest gebruiken.... Morgen bij daglicht maar even kijken of er schade is. Lijkt goed te zijn gegaan.

Veel sterkte/succes met de vrouw/zwangerschap (y)
Hopelijk valt de schade ook mee, altijd vervelend weer als de auto naar de schadeherstel moet, tijd etc etc

Ik zie eigenlijk het verschil niet tussen die twee Mazda's... Hoe zie je dan dat het een GT-M is?

Dank je Bofkont!

Aan de buitenzijde onderscheidt de GT-M zich door de 19 inch velgen en de keyless-entry dingetjes op de handgrepen.
Mijn 6 heeft deze velgen ook (dure optie) dus onderscheid van buiten is minimaal.

Maar ik kijk natuurlijk ook even door het zijruitje en zie dan het GT-M interieur met mooi lederen bekleding. Met name dus het interieur wat verschilt. De sierstrip over het dashboard heeft ook een rode gloed en verder nog wat extra luxe.

Kristian zei:
Zonet op terugweg van het ziekenhuis in Zwolle bij de stoplichten in de Swift ook nog even aangetikt van achteren door iemand die zonodig zijn telefoon moest gebruiken.... Morgen bij daglicht maar even kijken of er schade is. Lijkt goed te zijn gegaan.

Potverdorie ik kan daar zo slecht tegen. Eigenlijk moeten ze in auto's gewoon een apparaat inbouwen waar je je telefoon in moet stoppen die op slot gaat en dan kun je de auto pas starten.

In de auto zet ik m'n internet uit, ik leg hem weg en klaar. Snap ook niet waarom ik dat anders zou doen!?

Buiten dat, succes met de vrouw en het komende kleintje (y).

Thanx. Helemaal mee eens ook. Al betrap ik me er de laatste dagen zelf ook wel op. Even snel kijken of dat Whatsapp-berichtje geen bericht is van mijn vrouw dat het niet helemaal goed gaat terwijl ik in de auto zit.
Normaal gesproken doe ik dat absoluut niet. Erger me ook aan de vele mensen die bellend achter het stuur zitten met de telefoon aan het oor.

Gelukkig was het de Swift maar die het tikje kreeg. Dat is iets meer het werkpaard die ook blootgesteld wordt aan het parkeerterrein bij de supermarkt. Overigens ben ik er zeker zuinig op hoor.
Wat dat betreft heb ik wel spijt van de prachtige witte lak op de Mazda. Naar wat ik lees schijnt het uitermate moeilijk te zijn om kleurverschil bij bijspuiten te voorkomen in geval van schade.... Maar goed dat zal bij Soul Red niet anders zijn. En bij zilvergrijs is het ook altijd drama.....

Zitten helaas toch wel een paar kleine vouwen in de achterbumper. Precies de kentekenplaat van degene die er tegenaan is gereden.
Vandaag even bij een schadehersteller informeren. Kunnen ze dat repareren of moet de bumper worden vervangen?
Foto is lastig omdat de reflecties van de lak de schade niet goed laten zien.

Kristian zei:
Thanx. Helemaal mee eens ook. Al betrap ik me er de laatste dagen zelf ook wel op. Even snel kijken of dat Whatsapp-berichtje geen bericht is van mijn vrouw dat het niet helemaal goed gaat terwijl ik in de auto zit.
Dat kan ik nog wel begrijpen, ook al zou het hypocriet zijn om te zeggen dat ik het goed keur. Maar je ziet ook mensen volledige berichten typen, dat begrijp ik vooral niet.

Balen van de Swift, hopelijk is het goed op te lossen. En ik hoop dat de bestuurder er van heeft geleerd.

Dan hoop ik dat ze met wat bijbetalen de voorbumper ook even kunnen aanpakken. Die heeft na 83.000 km de nodige steenslag en een paar lelijke plekjes. Schiet ik er tenminste nog iets mee op....

Is inderdaad mogelijk maar van de prijs werd ik niet direct vrolijk. Achterbumper repareren komt op 700 euro, voorbumper overspuiten (incl. schuren en primer, maar excl (de)montage kost me 275 euro.
Goedkoop is het naar mijn mening niet al snap ik dat het met name arbeidsloon is. Maar even zien wat ik ga doen. Voor bijna 300 euro kan ik ook veel andere leuke dingen doen....

Kristian zei:
Is inderdaad mogelijk maar van de prijs werd ik niet direct vrolijk. Achterbumper repareren komt op 700 euro, voorbumper overspuiten (incl. schuren en primer, maar excl (de)montage kost me 275 euro.
Goedkoop is het naar mijn mening niet al snap ik dat het met name arbeidsloon is. Maar even zien wat ik ga doen. Voor bijna 300 euro kan ik ook veel andere leuke dingen doen....

Ik weet niet waar je woont, maar ik ken een goed(koop) adresje in Enschede. Ziet er shabby uit, maar zijn top gasten met goede kwaliteit! Prijs voor alleen de achterbumper: ongeveer 150 euro.

Doe me dat adresje maar! Veroorzaker wil het graag buiten de verzekering om. Waar het mij om gaat is dat ik er niet de dupe van wordt en dat het netjes wordt gerepareerd.

Kristian zei:
Doe me dat adresje maar! Veroorzaker wil het graag buiten de verzekering om. Waar het mij om gaat is dat ik er niet de dupe van wordt en dat het netjes wordt gerepareerd.

Veroorzaker heeft niet te willen.
Voet bij stuk houden en prijs van jouw hersteller op tafel gooien.
Hij betaalt dit, of het wordt verzekering!
Even aan jezelf denken en voet bij stuk houden!!!

British Racing Green zei:
Kristian zei:

Helemaal mee eens! Buiten de verzekering houden, prima. Maar wel gewoon bij een gerenommeerde schadehersteller.

BMW Power zei:
British Racing Green zei:
Kristian zei:

Helemaal mee eens! Buiten de verzekering houden, prima. Maar wel gewoon bij een gerenommeerde schadehersteller.

Maar dan kan Kristian alsnog het goedkope adres kiezen. Kost de voorbumper hem mogelijk niets. ;)

Ondertussen weer een hoop gebeurt. Op autovlak wat minder maar inmiddels wel trotse vader van een zoon. Nu met twee kids eindelijk echt een stationcar-waardig gezin :)

Afgelopen weken eigenlijk alleen maar de Swift gebruikt. Eigenlijk een hele fijne auto. Heerlijk compact en wendbaar. Je zit er prima in en luxe genoeg. De stoelverwarming al regelmatig gebruikt de afgelopen weken. Soms denk ik weleens, waarom zou je meer willen.
Binnenkort wordt de achterbumper hersteld en wordt ook de voorbumper meegepakt. In het voorjaar dan nog even een polijstbeurt en dan staat ie er na 5 jaar en bijna 90.000 km weer als nieuw bij.

Gefeliciteerd, Kristian.
Ik hoor vaak (en heb dat zelf ook wel ervaren) dat van 1 naar 2 de grootste overgang/aanpassing vergt. Dus succes.:p

Die Mazda blijft een prachtbak. Er zat er laatst één achter me te drukken op de A50. Moest meteen aan jou denken.;)

Van harte gefeliciteerd met de uitbreiding van het gezinsgeluk! En zoals je zegt, gebruik die 300 euro op dit moment maar ergens anders voor. Met de winter voor de deur zit die steenslag er zo weer op.

Bedankt mannen! Gaat allemaal goed nu al had het wel wat voeten in de aarde (zwangerschapsvergiftiging, keizersnede etc.) Nu weer vooruitkijken en genieten.
Met twee wordt het vast anders. Hou vast nog weer wat minder tijd voor mijn eigen dingen over. Helemaal niet erg hoor maar een hobbyauto voor erbij moet ik nog maar eventjes uitstellen.

@Rembrandt: Mazda blijft zeker mooi al is ie nu op de standaard 17 inch met winterrubber net iets minder gelikt. Ik was het zeker niet die zat te drukken. Uwbuurman heeft me zelfs al eens gesnapt met krap 100 km/uur op de A32 ;-) Er rijden dus ook weldegelijk kranten in zo'n sportieve 6....

Vanavond dikke pech. Personeelsfeestje en als afsluiting gegeten bij een restaurant in Deventer langs de A1. Komen we terug bij de auto, is de zijruit kapot, hele auto overhoop gehaald en vol glassplinters. Verder niks weg maar ze hadden het waarschijnlijk gemunt op een tasje van mijn collega dat hij op de achterbank had liggen.
Zwaar balen. Zonet thuis meeste glas er maar uit gezogen en dan morgenochtend maar verzekering bellen en afspraak maken voor ruit vervangen.
Politie is er ook bij geweest en heeft aangifte opgenomen. Zal wel weer geregeld worden uiteindelijk maar hier wordt ik niet blij van.....

Vooreerst proficiat met de zoon.

En verder balen van gisteravond.
Nou, bij jou is de politie toch nog willen komen. bij een goede kennis van mij werd onlangs het raam van zijn Mercedes ingegooid en zijn GPS gepikt; politie had "geen tijd" om ter plekke te komen; als hij perse aangifte wou doen, moest hij maar naar het politiekantoor komen.

Vanmorgen de auto maar bij de Mazda-dealer gebracht. Leek me beter dan bij een of andere glasgarage....
Heb weer een nieuwe Mazda 2 automaat meegekregen. Red ik me wel mee. Begin volgende week zal de 6 wel weer gerepareerd zijn.

Gefeliciteerd met de kleine!

Balen van de ingeslagen ruit zeg.. Gelukkig wordt het goed geregeld. Geldt zoiets nou ook ten nadele van je no-claim?

Gaat niet ten koste van no-claim gelukkig. Hoop dat het alleen bij het raam blijft en lak en interieur verder onbeschadigd is.

Ratten! Dat tuig is echt hondsbrutaal. Is het geen kleinigheidje uit 't interieur, dan zijn het wel je wielen of inderdaad airbags. Hopelijk is er verder geen schade...

Terug
Bovenaan