Kristian: er is altijd wel wat

Tegenwoordig gebruiken heel veel merken pianolak voor de raamstijlen, Mazda weigert het maar toe te passen. Ziet er echt veel beter uit met pianolak! Sowieso heb je een schitterende 6, met de 17 inch vind ik hem al snel iel

Kristian zei:
Dank je Bofkont. Ben ook nog steeds trots op mezelf dat ik deze heb genomen i.p.v. een Focus, I40 of een Golf. Handgeschakeld vind ik geen probleem, ben ook nooit anders gewend. In vergelijking met de Civic ben ik er op comfort al enorm op vooruit gegaan.
Enige wat ik mis is de lederen bekleding. De stoffen bekledings is lastig schoon te houden (elk pluisje en haartje blijft er in hangen). Heb al eens gekeken naar achteraf inbouwen maar dat is wel erg prijzig. Andere optie is t.z.t. een interieur uit een sloop GT-M halen maar die is elektrisch verstelbaar en dat zal wel lastig worden qua inbouw....

En een sloop GT-M vinden is minder lastig? :D

Maar netjes met die raamstijlen hoor! Ziet er echt fraai uit. Toen ik begon te lezen dacht ik "wat een onzin, stel je niet zo aan". Maar nu ik het resultaat zo zie... Fraaie update. (y)

Ze willen het wel monteren, maar kost zo'n 300 euro bij de dealer. Ik heb er met verzendkosten slechts iets van 40 euro voor betaald. Zijn nog eens leuke prijsjes.
Maar had inderdaad af fabriek al gemoeten.

Toevallig nog iemand die in de buurt van Schinsveld woont?
Kan daar een complete achterklep kopen voor weinig.

Heb een klein scheurtje in de binnenbekleding van de achterklep en een achterlicht dat lekkage heeft. Omdat de achterruit bij de vorige eigenaar is vervangen, valt het niet onder garantie. Beide onderdelen samen kosten bijna 600 euro. De hele klep wordt voor 150 aangeboden.
Ik woon helaas niet in de buurt en mag de eerste paar weken nog niet autorijden met het gips.....
Eigenlijk te mooi om te laten schieten. Wellicht dat een forummer het ding kan ophalen en eventje wil bewaren voor me...... Onkosten worden natuurlijk vergoed.

een koerier regelen? op twitter zijn er zat die zich aanbieden als ze leeg zijn. zoeken op koerier + plaats in je regio.
nIpgOZo.jpg

IC9tfJF.jpg

Ik zie nu al je foto's pas, op m'n werk zie ik de foto's namelijk niet. Goed bezig zeg, met die trekhaak en die B en C stijlen. Het is een prachtige wagen en je maakt 'm steeds weer nét wat mooier (en praktischer)! (y)
Maar nu zit je in het gips begrijp ik?

Dank je Barri. Ja vorige week mijn dikke teen lelijk gestoten. Uit de kom en gebroken. Boel in het gips en dan wordt je toch wel heel erg beperkt. Ben al niet iemand die stil kan zitten en wordt nu wel aardig op de proef gesteld....

De achterklep is al voor me gereserveerd. Nu maar even kijken hoe ik deze z.s.m. deze kant op krijg.....

Kristian zei:
Haha thnx. Ja je pa heeft na twee keer grijs ook eindelijk kleur durven kiezen. Hoewel, wit is ook eigenlijk geen kleur.
Heb nog geen plaatjes gezien van je Clio Estate. Zijn ook mooie auto's

Trekhaak ga ik vanmiddag weer mee verder:

Kabeltjes moeten nog. Is nog wel even goed opletten. Meeste is gewoon met stekker verbindingen maar ook twee draadjes van kabelboom doorverbinden. Wordt dus knippen. Standaard zitten er van die blokjes bij maar solderen lijkt me net iets steviger....

Kristian, ik heb een vraag over de montage van de trekhaak, puur uit nieuwsgierigheid en omdat het me toevallig opvalt.

Klopt het dat de zwarte trekhaakbalk is gemonteerd op de plaats waar die witte horizontale balk zich eerst bevond? Op je foto's met trekhaak zie ik die witte horizontale dwarsbalk namelijk niet meer terug...

Wordt deze nog teruggeplaatst of heb je deze dan niet meer nodig?

Die witte bumperbalk is inderdaad komen te vervallen en wordt vervangen door de zwarte balk waar de trekhaak aan bevestigd is.
Heb dus weer wat kilootjes aan oud ijzer weggebracht.:)

Mijn buurman heeft van de week de achterklep voor me meegenomen. Binnenkort dus even het achterlicht wisselen. Heb er verder nog wat onderdelen af gehaald en de klep weer op marktplaats gezet. Zal wel niet veel vraag naar ding is te groot om op te slaan,

Goed geregeld met die klep!

Bumperbevestiging is qua concept echt gelijk aan dat van de Punto Evo. Leuk!

Vanavond de vouwwagen uit de stalling gehaald. Past qua kleur mooi bij de auto nu :)
Blijven dit jaar gewoon in Nederland dus de geweldige reiskwaliteiten van de 6 ga ik nu nog niet ontdekken.

Verder bevalt ie uitermate goed. Rijdt zo heerlijk comfortabel, stabiel en stil. Ondanks de dynamische kwaliteiten nodigt de auto ook iets minder uit tot een sportieve rijstijl vind ik.

Laatste tank benzine heeft ie gemiddeld 6.1 l/100 km verbruikt. Dikke prima dus!

Oja, onlangs een acteruitrijcamera geinstalleerd. Toch wel erg handig.

Weer terug van weekje Zeeland. Lekker weer gehad maar eerder vertrokken i.v.m. de aangekondigde zomerstorm. We stonden op de camping daar behoorlijk in de wind en die storm leek me niet zo'n goed idee.

De Mazda heeft het prima gedaan. Natuurlijk maar een klein stukje en zo zwaar is zo'n vouwwagen ook niet, maar ik kon wel goed het verschil met de Civic merken. Je hebt eigenlijk niet door dat er wat aan de trekhaak hangt. Zelfs het verbruik stijgt nauwelijks. Op zowel de heen- als terugweg 6.2 liter op 100 km verbruikt terwijl ik waar het kan tegen de 100 km/uur rijd.
Nou maakt me dat niet zo heel veel uit maar geeft wel aan dat het echt een mooi stukje techniek is van Mazda.

Ik had destijds ook met de MZ6 gereden, ook in het wit en 19 inch: https://www.autogetest.nl/autotests/tests/item/mazda/mazda6-sportbreak-20-skyactiv-g-gt-m.html?elementtabs=&elementtabs=0 Echt een plaatje. Mooie combi met die vouwwagen

Ben jij de zelfde mcw die hier een jaar of 10 geleden ook was, met je tweelingbroer Anton?

Sorry voor de offtopic, Kristian.

Ja de MCW met een oude bruine Mazda Coupe en Anton met z'n Civic Coupe. Dat waren nog eens tijden op het forum :)

De gesteste MZ6 is afgezien van de velgen die ik in het antraciet heb helemaal hetzelfde. Heb helaas wel de 145 pk maar ook die is vlot zat.
Je vond in de test de kwaliteit van het interieur wat matig. Heb de concurrentie in dit segment niet uitgebreid bekeken maar vind het eigenlijk wel oke.
Ja, de middenconsole laat zich wat bewegen als je er met de knie tegenaan beweegt en de armsteun is wat te gemakkelijk te verstellen. Over het algemeen is het wel netjes allemaal. Vind de kunststoffen onderaan wel wat krasgevoelig. Nee, een Passat of Superb zullen ongetwijfeld mooiere en dikkere materialen hebben. Past wel bij de Skyactiv-filosofie deze lichtgewicht-bouw en hij zet er voldoende moois tegenover.

In Zeeland even uit de auto gestapt om wat foto's te maken van het landschap. Ach en dan is het ook een kleine moeite om ook nog even de Mazda mee te pakken.

Zo'n Mazda 6 is toch wel een erg geslaagde auto! Die foto doet hem ook erg goed! (y)

Vandaag een lading Fluid Film en Perma Film besteld bij onze oosterburen. Voor de winter bodem, wielkasten en holle ruimten goed beschermen.

Afgelopen week de bodem ingesprayed met Fluid Film AS-R en gisteren begonnen om Perma Film aan te brengen. Dit is een transparante en elastische laag die tegen steenslag, zout etc. beschermt. Een flinke klus maar geeft wel een goed gevoel. Overigens is de bodem op wat lichte roestvorming aan de wielophanging na nog in perfecte staat. Moet ook wel na 2,5 jaar natuurlijk.

Blijft toch lekker een schone witte auto hè ;)
Ik ben benieuwd hoe je de winter doorkomt. Juist in de wintermaanden denk ik wel eens "waarom heb ik toch voor parelmoerwit gekozen" :)

Breng je die spray overigens gewoon zo aan de straatkant aan? Of zet je de auto op een brug?

Ik blijf aan het wassen hoor. Elke week netjes met de hand.
Heb voor de antiroest-behandeling een brug gebruikt. Op de oprit is niet echt handig. De wielkasten moeten nog en dat kan wel thuis.

Morgen met de auto naar Frankfurt. Nog even de stad in en overnachten in een hotel en dinsdag dan een volle dag IAA. Zin in!

Kristian zei:
Afgelopen week de bodem ingesprayed met Fluid Film AS-R en gisteren begonnen om Perma Film aan te brengen. Dit is een transparante en elastische laag die tegen steenslag, zout etc. beschermt. Een flinke klus maar geeft wel een goed gevoel. Overigens is de bodem op wat lichte roestvorming aan de wielophanging na nog in perfecte staat. Moet ook wel na 2,5 jaar natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Mijn Lexus SC400 is nog maagdeijk roestvrij aan de onderkant en dat wil ik graag zo houden. zijn deze produkten ook geschikt voor oudere auto's? Hoe ben je hier op gekomen i.p.v. tectyl o.i.d.?

Mooie foto trouwens, die laatste, je ziet heel mooi de belijning uitkomen. Blijft een prachtbak deze Mazda 6. (y)

Kristian zei:

Wat voor spul is dat Perma Film dan, als ik vragen mag? Hoe werkt dat ennuh... 'kost da?

Veel plezier in Frankfurt Kristian!

Rob zei:
Kristian

Wat voor spul is dat Perma Film dan, als ik vragen mag? Hoe werkt dat ennuh... 'kost da?
Hier is nog iemand die graag ALLES wil weten!! :)

Als ik thuis ben zal ik wel even wat vertellen over de Fluid en Perma film. Typen op 7 inch tablet gaat me niet fijn af. Zitten in hotel naast de Ferrari dealer. Wat een mooi spul en fijne geluiden zeg!

Vanmiddag heerlijk in het herfstzonnetje de Mazda op de oprit gewassen en voorzien van een vers laagje Collinite Insulator wax.
Mooie diepe glans en een prachtig parelmoereffect. Met het mooie licht komt dat helemaal goed tot uiting. Nog even snel een paar foto's gemaakt hier in het mooie buitengebied.

Verder vanmiddag nog een marterverjager onder de motorkap ingebouwd. Ik zie op de IP-camera zeer regelmatig een steenmarter onder de Mazda vandaan komen. Nog geen schade tot nu toe maar toch maar actie ondernemen.

Ik twijfel nog over winterbanden. Zit een set originele 17 inch lichtmetalen velgen bij maar met Hifly banden. Heb ik toen ik de auto kocht twee maanden op gereden en vielen me eigenlijk helemaal niet tegen. Zijn ook nog zo goed als nieuw. Maar het blijft chinese rommel en dat hoort niet op zo'n auto vind ik. Wellicht toch maar investeren in een set fatsoenlijk rubber van een A-merk.

Staat er weer top bij zeg!!

Blijft het een schitterende wagen vinden. Mazda is goed bezig. Een collega van me heeft net een nieuwe CX-5 gekocht, ook een erg mooie auto.

Skeep © zei:
Zo'n fraaie wagen verdient het om ook op deze pagina te zien te zijn; goede keuze, Kristian!! (y)

Kristian zei:

EDIT: typo

54 pagina's.... oef. Maar Civic gevonden en de sport-grille is top (y). Heb je die zelf gemonteerd of laten doen? Op welke pagina staat een foto van de aluminium tankdop? De door Honda gemonteerde is inderdaad een plastic prul.
Je Mazda 6 is een hele mooie opvolger, ook mijn keuze in deze klasse. En rijdt vast comfortabeler dan de Civic. Smaakvolle sportief ogende auto en wit kan ie prima hebben. Zie regelmatig een identieke in 053 rijden. De hele reeks Mazda-modellen zijn prima qua vormgeving, de Mazda CX-3 staat hoog op mijn lijst als de Civic moet worden vervangen. Als Honda verstandig is kopen ze een paar designers weg bij Mazda. Veel plezier met de 6.

Grille kun je zelf doen zonder de bumper eraf te halen. Vergt wat handigheid maar is goed te doen.
Tankdop foto heb ik zo niet meer. Je zou eens op Ebay kunnen kijken.

Kristian zei:
Vanmiddag heerlijk in het herfstzonnetje de Mazda op de oprit gewassen en voorzien van een vers laagje Collinite Insulator wax.
Mooie diepe glans en een prachtig parelmoereffect. Met het mooie licht komt dat helemaal goed tot uiting. Nog even snel een paar foto's gemaakt hier in het mooie buitengebied.

Verder vanmiddag nog een marterverjager onder de motorkap ingebouwd. Ik zie op de IP-camera zeer regelmatig een steenmarter onder de Mazda vandaan komen. Nog geen schade tot nu toe maar toch maar actie ondernemen.

Ik twijfel nog over winterbanden. Zit een set originele 17 inch lichtmetalen velgen bij maar met Hifly banden. Heb ik toen ik de auto kocht twee maanden op gereden en vielen me eigenlijk helemaal niet tegen. Zijn ook nog zo goed als nieuw. Maar het blijft chinese rommel en dat hoort niet op zo'n auto vind ik. Wellicht toch maar investeren in een set fatsoenlijk rubber van een A-merk.

Echt schitterend. Heb die wax ook staan, mooi spul en werkt echt abnormaal makkelijk!

Dank je! Geweldig spul. M'n 2e fles is inmiddels al bijna leeg.

Volgende week mag de 6 even bij de dealer langs. Lampje kofferbak doet het niet meer. Moet een module (BCM) in de kofferbak vervangen worden. Dus niet simpel een lampje vervangen....
Verder wat krakende rubbers in de voorwielophanging. Is een modificatie voor waarbij de veerpoten los moeten. Lijkt me dat ie dan ook uitgelijnd moet worden toch?
Zijn garantiedingetjes en aangezien de garantie op 28 december afloopt maar even regelen.

Stiekem kijk ik nog wel eens naar een leuke youngtimer voor naast de Mazda en ipv de Swift. Met de aanstaande gezinsuitbreiding staat de MX-5 in de ijskast (geen achterbank). Swift is een perfecte 2e auto maar niet echt een hobby-auto nu de Trabant weg is. Is op zich ook niet erg want mijn vrije tijd zal alleen maar minder worden met een tweede kind maar ik mis het soms wel.
Een perfecte Golf II of een Mazda 323 uit midden jaren 80. Zijn de auto's die we thuis vroeger hadden en zijn erg leuk en ook als 2e auto prima geschikt (op de veiligheid na natuurlijk).

Mocht ik een keer een hele mooie tegenkomen voor weinig geld (323 lijkt me betaalbaarder als een Golf) dan ga ik vast voor de bijl....
36406_446x311.jpg

Schitterende auto zo'n Mazda6 hoor, maar besef je je wel dat je doordat je die 1 geel hebt gemaakt, je rondrijdt met vervalste platen en je dus een misdrijf begaat (zie art.41 WVW)? Dat is niet zo heel snugger. Beter haal je dat gele eraf of zorg je ervoor dat je met de juiste platen gaat rijden.

Mooie 323, deze rode!
Kentekenplaten maak ik me niet zo druk om hoor. Is een risico maar dat neem ik dan maar. Ik vind zo'n 1tje gewoon heel lelijk.

Golfje is ook leuk. Misschien na de winter eens kijken wat leuk/handig is.

Vandaag met de Mazda bij de garage geweest voor wat kleinigheidjes binnen de garantie. Kreeg een nieuwe 2 automaat mee. Reed erg goed!

Wat een leuke 323, maar pff wat een bedrag willen ze hebben ervoor, zeker ook in combinatie met de kilometer stand.. Fraai is ie wel!

Trouwens, fraaie herfstplaatjes zeg!

PauseBreak zei:
Schitterende auto zo'n Mazda6 hoor, maar besef je je wel dat je doordat je die 1 geel hebt gemaakt, je rondrijdt met vervalste platen en je dus een misdrijf begaat (zie art.41 WVW)? Dat is niet zo heel snugger. Beter haal je dat gele eraf of zorg je ervoor dat je met de juiste platen gaat rijden.

Waar haal je dat vandaan? Voor een misdrijf moet je juist het vervalste kenteken hebben. Dit kenteken kan hooguit beboet worden wegens het niet voldoen aan de geldende eisen. Kan me daar bij mij ook niet zo druk om maken.

Schijnt dat nergens ook is vastgelegd dat het eentje zwart moet zijn. Zit ook weleens te denken om nieuwe platen te laten maken in de hoop dat ze het eentje dan misschien vergeten. Maar dat zal wel niet realistisch zijn.

Volgende week een set nieuwe winterbanden halen. Vorige eigenaar had een set origineel 17 inch lichtmetaal met daarop Hifly winterrubber. Reden zeker niet slecht maar het staat erg goedkoop, heb een slecht gevoel bij die chinese meuk en uit testen blijkt ook dat ze niet geweldig zijn.
Binnenkort hagelnieuwe GoodYear Ultragrip 8 Performance eronder in de maat 225/55/17. Kon ik via MP voor de helft kopen bij een particulier die ze verkeerd had gekocht.... Scheelt weer.

Terug
Bovenaan