Koers en reacties op AW homepage

@ Louisz, je gaat toch alsjeblieft niet een reactie met slechts de tekst "onzin" melden?

Dit is dus precies waarom ik onderstaande opmerking maakte:
met constant meldingen maken zit je zelf ook de regels te overtreden met een hoop spam voor de moderators.
Ik denk dat je dan dus vooral zelf een ban krijgt zodat de moderators rust krijgen...

Het middel is erger dan de klacht als je alles gaat melden.

Berichten die alleen"blablabla" of "onzin" bevatten hebben evident als enige doel aan te geven dat degene waarop ze reageren niet serieus genomen moet worden. Ik zie niet hoe je redelijkerwijs zou kunnen stellen dat dat niet respectloos is.
Niet zelden zijn ze reacties op berichten die zelf waarschijnlijk al 'respectloos' waren. Volgens mij is de gangbare woke rekensom "respectloos x respectloos = respect", als in "ik ben zo tolerant dat ik intolerant moet zijn naar intoleranten", wat dus die blablabla/onzin dus helemaal niet 'respectloos' maakt. ;)

Niet zelden zijn ze reacties op berichten die zelf waarschijnlijk al 'respectloos' waren. Volgens mij is de gangbare woke rekensom "respectloos x respectloos = respect", als in "ik ben zo tolerant dat ik intolerant moet zijn naar intoleranten", wat dus die blablabla/onzin dus helemaal niet 'respectloos' maakt. ;)
Als jij denkt dat die berichten waarop werd gereageerd zelf respectloos waren, dan staat het jou vrij om ze te melden. Ik zag het niet dus ik het ze niet gemeld. Het leek meestal om herhalingen van eerdere berichten te gaan, en dat het de herhaling (of het 'gedram') is dat dan stoort. Maar ik ga geen tijd steken in bijhouden wie wat post en of dat dan herhaald is of niet. Ik wilde gewoon de eenvoudige en duidelijke gevallen melden.
Het middel is erger dan de klacht als je alles gaat melden.
Alles bij elkaar gaat het om een handjevol meldingen in een tijdspanne van een week of zo. Als dat alles is, dan moeten we constateren dat per saldo iedereen zich eigenlijk wel aan de regels houdt, en dat er dus eigenlijk geen probleem is. En als dat niet alles is, dan is jouw stelling onjuist. Hoe dan ook kan het nooit een probleem zijn voor moderators met dit soort kleine aantallen en simpele gevallen.

Nogmaals, als jij ernstigere gevallen ziet, meld ze. Zo niet, dan snap ik niet wat het probleem is als ik een handjevol 'kleinere' meldingen doe, zeker niet als ik dat doe om te kijken of er überhaupt gemodereerd wordt.

Maar goed, ik heb nu wel gezegd wat ik er over wil zeggen.

Laatst bewerkt:
dan snap ik niet wat het probleem is als ik een handjevol 'kleinere' meldingen doe
Het probleem is dat je daarmee moderators vooral een hoop werk geeft om al die meldingen te bekijken, terwijl het slechts om kleine problemen gaat en ze zelf vaak nog niet eens de kans hebben gehad om de discussie door te lezen.

Vergeet niet dat moderators op het forum allemaal vrijwilliger zijn. En degene( n ) die iets van de frontpage modereren, doen dat niet als hoofdtaak.

Ja nietszeggende en on-onderbouwde berichten als "onzin" of "blablabla" zijn heel vervelend en een vorm van trollengedrag en daar moet zeer zeker wat aan worden gedaan. Daar ben ik het geheel mee eens.
Maar meld dan 1 bericht en geef aan dat er meerdere bijdrages worden geleverd binnen dat artikel/topic of van een bepaald lid welke niet passend zijn voor een fatsoenlijke, onderbouwde discussie. Desnoods meld je alle namen die in dat artikel lopen spuien. Je kunt een moderator/administrator ook gewoon een privebericht sturen met hee ik kom dat en dat tegen elke keer die en die persoon. Misschien moet er eens naar gekeken worden? Dan krijg je waarschijnlijk zelfs een persoonlijke reactie er op en weet je zeker dat er iets mee gedaan wordt.

Ik meld hier op het forum ook vaker berichten die trollerig zijn of gewoon totale onzin verkopen of doodleuk spam of reclame terwijl dat allemaal niet volgens de regels is.
Ook daar zullen mods lang niet altijd blij mee zijn, want dat kunnen er op bepaalde dagen meerdere zijn als er weer wat spambots actief zijn. Maar ik ga niet elke scheet die scheef wordt gelaten melden, om te checken of er wat mee gedaan wordt.
Dat schiet aan het doel voorbij, je bent dan zelf aan het trollen om een reactie uit te lokken van de moderators. En dat moet je gewoon niet willen.

Nogmaals, als jij ernstigere gevallen ziet, meld ze. Zo niet, dan snap ik niet wat het probleem is als ik een handjevol 'kleinere' meldingen doe, zeker niet als ik dat doe om te kijken of er überhaupt gemodereerd wordt.
Het probleem is, zoals Pobresh al heeft aangegeven, dat je het beheer van de homepage niet verder hoeft te belasten met het melden van berichten die misschien net niet aan de regels voldoen. En je hoeft niet te kijken of er überhaupt gemodereerd wordt want ik heb al eerder aangegeven dat dat onduidelijk is. Ik kan als moderator berichten op de homepage verwijderen, maar meldingen krijg ik niet te zien. Redacteuren zien die kennelijk wel en kunnen kennelijk ook berichten verwijderen. Daar moeten wat mij betreft intern nadere afspraken over gemaakt worden maar daar hoef jij nu geen controlerende functie in te nemen.

Ik meld hier op het forum ook vaker berichten die trollerig zijn of gewoon totale onzin verkopen of doodleuk spam of reclame terwijl dat allemaal niet volgens de regels is. Ook daar zullen mods lang niet altijd blij mee zijn, want dat kunnen er op bepaalde dagen meerdere zijn als er weer wat spambots actief zijn.
Dat moet je zeker gewoon blijven melden! Echte spamberichten zijn gewoon heel irritant en vervuilen het forum. Het kan soms even duren voordat het wordt opgeruimd maar juist dan is het handig als we een overzicht hebben van meldingen.

Oneens Wouter. De functie 'rapporteer' staat gewoon op de homepage bij elke reactie dus ook dat faciliteert AW zelf. Dan mag er ook gebruik van gemaakt worden. En het lijkt er niet op alsof louisz het tig keer gebruikt op een dag. Daarnaast is het toch echt de eigen schuld van AW die trollen vrijspel geven. Jan gooit in de E-308 video ook nog eens olie op het vuur door een grapje te maken over de Puretech-problemen die keer op keer (vooral pas en te onpas) worden herhaald door de VW-trollen.

• Leuk
Waarderingen: DBAA
@ Louisz, je gaat toch alsjeblieft niet een reactie met slechts de tekst "onzin" melden?
Ik had je bericht gezien en dacht 'daar ga ik niet op reageren'. Immers, ik had duidelijk uitgelegd waarom ik dat soort berichten meldde. Iemand die dan slechts reageert met 'dat doe je toch niet echt' zonder enige onderbouwing en zonder op mijn redengeving in te gaan; zinloos om daarop te reageren.

Maar nu zie ik dat jij moderator bent! Dan is het voor mij duidelijk dat meldingen doen geen zin heeft.

Even wat anders: bij vermoedelijke trollen kijk ik wel eens naar het profiel en zie soms het onderstaande. In theorie heeft deze persoon ruim 5000 posts gedaan vandaag en afgezien het feit dat dat eigenlijk niet kan, komt deze naam al langer voorbij. Ik vraag me af hoe iemand dit voor elkaar krijgt, want er lijkt gesjoemeld te worden met accounts volgens mij.

53361462752_e2cd44e6c5_o.jpg

Oneens Wouter. De functie 'rapporteer' staat gewoon op de homepage bij elke reactie dus ook dat faciliteert AW zelf. Dan mag er ook gebruik van gemaakt worden. En het lijkt er niet op alsof louisz het tig keer gebruikt op een dag. Daarnaast is het toch echt de eigen schuld van AW die trollen vrijspel geven. Jan gooit in de E-308 video ook nog eens olie op het vuur door een grapje te maken over de Puretech-problemen die keer op keer (vooral pas en te onpas) worden herhaald door de VW-trollen.
- Ik heb niet gezegd dat je geen gebruik zou moeten maken van de meldknop. Alleen hoef je niet álles te melden. Ja de mogelijkheid is, ja de regels zijn niet zwart-wit, maar houdt het bij berichten die echt over de schreef gaan.
- Ik heb (volgens mij) al eens aangegeven dat ik zelf ook de toegevoegde waarde niet zie van het kunnen reageren en ik zie het persoonlijk ook als een speeltuin voor de toetsenbordridders. Dus wat mij betreft moet daar iets aan gedaan worden en ik wil dat intern benoemen maar ik heb niet de illusie dat dat zal veranderen (want clicks en interactie met je community en zo).
- Zo'n grapje zou moeten kunnen maar helaas regeert de trol en moeten we ons daar naar voegen.

Even wat anders: bij vermoedelijke trollen kijk ik wel eens naar het profiel en zie soms het onderstaande. In theorie heeft deze persoon ruim 5000 posts gedaan vandaag en afgezien het feit dat dat eigenlijk niet kan, komt deze naam al langer voorbij. Ik vraag me af hoe iemand dit voor elkaar krijgt, want er lijkt gesjoemeld te worden met accounts volgens mij.

53361462752_e2cd44e6c5_o.jpg

Je doelt op Chewy? Ofwel Hanssolo? 5000 reacties in zo’n tijd is veel, maar hij reageert actief en als je het omrekent zit je op 15 reacties per dag. Valt dus opzich wel mee voor iemand die zo actief is.

Iemand die dan slechts reageert met 'dat doe je toch niet echt' zonder enige onderbouwing en zonder op mijn redengeving in te gaan; zinloos om daarop te reageren.

Er wordt jou, min of meer, een controlevraag gesteld.
Wát dient daar dan nog aan te onderbouwd te worden?

Naar mijn mening spreekt er in de reactie van Wouter verbazing uit en wenst hij te verifiëren of het klopt wat hij vermoedt, lijkt mij.

Dat jij dan eerst besluit om er niet op te reageren (zonder dit te laten weten) zou men ook als niet-respectvol kunnen classificeren. Er wordt je iets gevraagd en er volgt geen antwoord (in eerste instantie).

~~~~~~~~~~~~~~~~

Het wordt, vind ik, wel op eieren lopen als je geen korte reacties meer mag geven zoals blablabla.

Er wordt jou, min of meer, een controlevraag gesteld.
Wát dient daar dan nog aan te onderbouwd te worden?
Een controlevraag, zo had ik het niet gelezen omdat de stelling duidelijk onderbouwd was en m.i. niet voor mererlei uitleg vatbaar. Een reactie zou een herhaling zijn.
Het wordt, vind ik, wel op eieren lopen als je geen korte reacties meer mag geven zoals blablabla.
Je bent al de tweede die dat zegt. Samen met de controlevraag concludeer ik dat we kennelijk we al zo ver zijn dat reacties die vrij vertalen als 'klets jij maar een eind weg, ik neem je niet serieus' (zeg me hoe ik het anders kan interpreteren) al normaal/acceptabel worden bevonden, terwijl het alternatief zo simpel is: of niet reageren, of inhoudelijk reageren.

Ik ben voorstander van beetje pragmatisch. Hoeft niet alles te melden .

Structureel
- negatief trol gedrag
- een merk (of aandrijflijn) altijd negatief benadrukken
- politiek getinte teksten zonder normen en waarden

Mag van mij na paar keer waarschuwen een eeuwige ban. Die zijn er louter en alleen met een perverse prikkel en jagen continu het vuur aan. Daar zit imo 0.0 toegevoegde waarde

Daar hoeft geen melding eerst aan te pas komen. De schrijver mag prima als nazorg ook de taak krijgen om af en toe de stofzuiger er doorheen te halen en actief reacties te modden met een soort 80/20 regel: de ‘usual suspects’ qua artikelen vooral focus op leggen. Rest gaat altijd prima.

Ik zal de volgende keer ipv blablabla te commenteren het volgende antwoorden. Bedankt voor jouw input ik ben het daar niet mee eens, jij desinformatie-verspreidende-Nazi. ;-)

Laatst bewerkt:
Ik had je bericht gezien en dacht 'daar ga ik niet op reageren'. Immers, ik had duidelijk uitgelegd waarom ik dat soort berichten meldde. Iemand die dan slechts reageert met 'dat doe je toch niet echt' zonder enige onderbouwing en zonder op mijn redengeving in te gaan; zinloos om daarop te reageren.

Maar nu zie ik dat jij moderator bent! Dan is het voor mij duidelijk dat meldingen doen geen zin heeft.

Negeren van een vraag/verzoek van een moderator is overtreding van Regel 11. Je hebt geen antwoord gegeven op de vraag die Wouter gesteld heeft en je gaat er nog tegenin ook...
Ik druk je even publiekelijk op de feiten. Je lijkt het zelf namelijk niet in de gaten te hebben dat je zelf bezig bent met de regels te overtreden.

Je blijft ook constant doorgaan met je gelijk halen ipv te accepteren dat zaken anders liggen dan jou opvattingen. Dit zorgt voor onrust op het forum. Overtreding van Regel 2.
Dus we kunnen nu op basis daarvan een hoop berichten van jou melden....

Er zijn vele forums die je gelijk een waarschuwing of zelfs een ban geven als je op zo'n manier reageert op een bericht van een moderator of zo door blijft gaan met je gelijk halen.
Ik heb wat dat betreft enorm respect voor het geduld van onze moderators!

En ja ik speel hierin even direct op de man ipv op de bal. Ik kan ook alle berichten daadwerkelijk gaan melden.
Soms moet je mensen een spiegel voorhouden voor ze iets zien.

Laatst bewerkt:
De Dude & MCW:

Erik Huizen, Piet van Gelderen, J van Es, Lightman, Cliff een scheldende Rudolph (Citroën gebruikersreviews, daar raust hij onbedaarlijk rond / plaatste er zelfs een lasterlijk nep-review) en inderdaad ook Lodbrok, Cabrio, KNH, Neu etc etc …. hij lacht er om.

“Niemand kan mij pakken” schreef hij. Spot met de regels. Provoceert, strooit met fake feiten, post manisch 10x dezelfde boodschap in 1 topic om VW te verdedigen. Bofkont dus.

Bij hem vallen alle andere “onderlinge stekeligheden” in het niet. Is hij close met de redactie? Hij rapporteert er op los, maar komt zelf overal mee weg. De startpagina zou enorm geholpen zijn met betere moderatie.
.
Case in point: ben nu in 2 weken 3x on hold gezet. Vreemd, want ik plemp de site vol met feiten, relevante links en dat alles met lichtvoetige ironie. Nietwaar Big Lebowski? ;) Maar zodra ik èèn maal om Bof moet lachen als hij wèèr een nieuwe auto heeft (wekelijks) knalt hij op de rapporteerknop. Als er een moderator meeleest … doe er je voordeel mee voor een betere ‘bezoekers-ervaring’.

Laatst bewerkt:
dat we kennelijk we al zo ver zijn dat reacties die vrij vertalen als 'klets jij maar een eind weg, ik neem je niet serieus'

Ja, als ik voor mijzelf spreek dan denk ik dat wel ja, bij diverse reacties en sommige vermoedens. Zoals in de post hierboven, waarin allerlei namen (accounts) worden gelinkt aan één forummer. Ik heb daar altijd sterke twijfels bij of dat nou de waarheid zal zijn.

Erik Huizen, Piet van Gelderen, J van Es, Lightman, Cliff een scheldende Rudolph (Citroën gebruikersreviews, daar raust hij onbedaarlijk rond / plaatste er zelfs een lasterlijk nep-review) en inderdaad ook Lodbrok, Cabrio, KNH, Neu etc etc …. hij lacht er om.
Wil je nou beweren dat dat allemaal alter ego's van Bofkont zijn? Flauwekul. Sowieso, die hele toestand rondom Bofkont is onderhand wel verjaard hoor. Anders @bofkontz4 gewoon direct er even op aanspreken ipv dit geroddel en gezever hier.

Het zal mij niks verbazen als die kerel nog met een 2de accountje, of 3de op de voorpagina zn gal loopt te spuwen.

Heeft iemand daarvan bewijs? Vage beschuldigingen nijgen naar een volksgericht. Ik vermoed dat de man lekker van z'n Z4 geniet en het poetsen als ik zijn reacties aan deze kant van het forum lees....

Och, mss dat Bofkont nog wel eens vanaf een trollaccountje wat doet hoor. Het zou in theorie zelfs kunnen dat 5 a 10 alter ego's tegelijk in de lucht houdt. Maar dan ga je wel van het meest vergezochte uit. Het meer voor de hand liggende en daardoor waarschijnlijkere verhaal is dat er gewoon een heleboel verschillende idioten met Autoweekaccounts zijn. En de hierboven genoemde Erik Huizen is sowieso nooit een bofkontcreatie geweest, sterker, het was niet eens een troll.

Ken er wel een in Frankrijk :p

Haha. Die verschrikkelijke narcist die tig plusjes krijgt op de meest nietszeggende one-liners en nog nooit een fatsoenlijke post heeft geplaatst met onderbouwing :ROFLMAO: Hoe zo'n simpel figuur geld kan hebben voor een Taycan in het Lot...

Ook hier hoef je niet op de man te spelen, zeker niet als diegene niet eens deelneemt aan de discussie.

Moderatie

Uitingen in strijd met de gedragsregels worden verwijderd, zo staat in de forumregels. Dus die post van MCW mag de kliko in zou ik zeggen.
En wat de FP betreft, daar mag ook wat meer gehandhaafd worden. Ik weet dat dat tijd kost, maar met het aanbieden van een forum en reactiegelegenheid komt ook verantwoordelijkheid.

Haha. Die verschrikkelijke narcist die tig plusjes krijgt op de meest nietszeggende one-liners en nog nooit een fatsoenlijke post heeft geplaatst met onderbouwing :ROFLMAO: Hoe zo'n simpel figuur geld kan hebben voor een Taycan in het Lot...
Dit is dan ook niet erg aardig ;). Het is bijna weekend hè.

Charles heeft zo z’n karakteristieken maar die hebben wel allemaal, ben zeker zelf ook niet de leukste reaguurder.

Vind het oprecht een aardige vent ondanks dat ik best vaak hard op hard ben met Charles.

Uitingen in strijd met de gedragsregels worden verwijderd, zo staat in de forumregels. Dus die post van MCW mag de kliko in zou ik zeggen.

Ga jij niet over.

We hebben het trouwens over (mogelijk fictieve) trollen buiten het forum. Sterke meningen ove een politicus bv mag toch ook gewoon?

Vind het oprecht een aardige vent

lol

Laatst bewerkt:
Tja vrijdag middag, vies weer, dus laten we maar weer voor de clicks gaan. De Cybertruck heeft ook al ruim 300 reacties… waarvan ik zonder het gelezen te hebben al inschat dat 90% de prullenbak in kan!

Meer rapporteren door ons kan maar je moet er maar zin in hebben.. je kan beginnen bij oppertrol CABRIO LIEFHEBBER aka Bofkont. Wat een idioot is dat zeg.
Pardon???idioot?? En dan heb jij het over trollen?? Trouwens enorm op de man en tegen de regels van AW.
Zelf toen je nog actief was op de homepage deed je niet anders dan trollen , pot verwijt de ketel.

Laatst bewerkt:
De Dude & MCW:

“Niemand kan mij pakken” schreef hij. Spot met de regels. Provoceert, strooit met fake feiten, post manisch 10x dezelfde boodschap in 1 topic om VW te verdedigen. Bofkont dus.

Bij hem vallen alle andere “onderlinge stekeligheden” in het niet. Is hij close met de redactie? Hij rapporteert er op los, maar komt zelf overal mee weg. De startpagina zou enorm geholpen zijn met betere moderatie.
.
Case in point: ben nu in 2 weken 3x on hold gezet. Vreemd, want ik plemp de site vol met feiten, relevante links en dat alles met lichtvoetige ironie. Nietwaar Big Lebowski? ;) Maar zodra ik èèn maal om Bof moet lachen als hij wèèr een nieuwe auto heeft (wekelijks) knalt hij op de rapporteerknop. Als er een moderator meeleest … doe er je voordeel mee voor een betere ‘bezoekers-ervaring’.
Ach Hans toch jij en feiten? Halve waarheden vooral.
En zelf ook al met nummer account hoeveel inmiddels?

Ga jij niet over.

Maar moderator Wouter82 wel. Mensen achter hun rug uitmaken voor 'verschrikkelijke narcist' en 'simpel figuur met geld voor een Taycan' en 'idioot' is naast dat het tegen de forumregels is (waarin ondubbelzinnig staat dat dergelijke bijdragen verwijderd worden) beneden alle peil.
En dan durf je ook nog te klagen over anderen... schaamteloos. ik zou voor Sinterklaas een spiegeltje vragen.

Toch grappig dat dat van jou afkomt. Anders ga je nog eens mijn LinkedIn opzoeken zodat je daar mij persoonlijk op kunt aanvallen ;)

Maar moderator Wouter82 wel.

Dat is dan aan hem.

Dat zeg ik niet. Je had mij eens opgezocht via Linkdin zodat je die informatie tegen mij kon gebruiken op het forum.

Wellicht een idee om iedereen z’n LinkedIn aan z’n account te koppelen, dan zal het er iet wat anders aan toe gaan op de voorpagina…

Mits je natuurlijk een LinkedIn ding heb, ik heb geen flauw idee wat het is.
Veel gebruikt in de zakelijke wereld om je eigen profiel/cv, te promoten of the openbaren. Je kunt ook makkelijk bedrijven volgen en reageren op zakelijk nieuws. Waar tegenwoordig steeds meer privé gespamd wordt of politieke standpunten en discussie “onnodig” gevoerd worden. Maar het is eigenlijk gewoon fijn om je online CV te hebben of je visitekaartje zo af te kunnen geven.

Precies zo kennen we je, geen enkele zelf reflectie.

Ik heb duidelijk aangegeven wat jij en andere trollen doen op de hoofdpagina. Ik heb nog nooit bepaalde merken tot de grond afgekraakt, dag in, dag uit. Je bijzondere posts over VW zullen we het maar niet over hebben :) Daarnaast heb ik mij nooit anders voorgedaan.

Dit topic gaat over de koers van AW en wat de reacties op de hoofdpagina voorstellen. Je gaat toch hopelijk niet ontkennen dat je daar aan het trollen bent?

• Leuk
Waarderingen: DBAA
Dan over de inhoud: als je *enige* reactie op iemand's bericht is "blablabla", dan is dat toch evident respectloos, en ook daadwerkelijk zo bedoeld?

Ik kwam, bij toeval, in een ander frontpage bericht een gelijksoortige reactie tegen: hahaha stond er, als reactie op een (in mijn ogen) doordnormale, inhoudelijke reactie van een poster. Ik moet zeggen: dat komt dan inderdaad wel raar over (bij mij). Slaat als een tang op een varken, zogezegd.

Ik begrijp nu iets beter wat louisz bedoelt met respectloos en de bedoeling van de reactie ervan.
Ik voel echter niet de neiging om dit dan maar te rapporteren, tenzij ik de schrijver ben van de reactie waarop zo gereageerd wordt. Dan overweeg ik dat , met de kennis van nu.

Aan de andere kant: de frontpage berichten en reacties daarop 'zakken' vanzelf naar onderen weg en dan wordt het haast niet meer gelezen (denk ik) en dus is de waarde van de reacties ook nihil. Wat doet het je dan nog?

Terug
Bovenaan