In het gemelde tesla artikel zie ik veel mensen op de man spelen in de comments. Met behoorlijk vergaande opmerkingen.
En wat zien we vervolgens in dit topic gebeuren?
Mensen die elkaar in de haren vliegen om een bepaalde manier van opmerken, rechtstreeks namen noemen enz enz.
Feitelijk gebeurt hier dus exact hetzelfde... Overtreding van regel 2.
https://www.autoweek.nl/vragen/community/
Alleen nog niet in zulke sterke mate als in dat tesla bericht, want daar worden meerdere regels overtreden op bepaalde plekken.
Maar als je het daar niet wilt hebben, moet je het hier ook niet gaan doen
Dat er overduidelijk momenteel een gebrek aan leiding is binnen de community is wel te merken.
Er wordt niet/nauwelijks gemodereerd op de homepage. (mogelijk alleen de berichten die ze zelf lezen en geen structurele controles?)
Het forum is half dood door alle inlog- en functionaliteitsproblemen de afgelopen maanden en het is te merken dat dit ten koste gaat van de gemoedsrust van de gebruikers.
Ik denk dat we daar nog boekdelen over kunnen schrijven, maar zolang er geen leiding is gaat er voorlopig weinig verandering in komen ben ik bang.
Dat de artikelen op de homepage een ander karakter krijgen kan ik met de veranderende belangstelling in tijdschriften wel begrijpen. Die trend kunnen we wel negeren, maar dan gaat het helemaal achteruit, clickbait is tegenwoordig vaak nodig om nog lezers te krijgen.
Maar het is wel zaak om hier een goeie mix te maken Een beetje nieuw een beetje oud.
Over de opmerking die ik eerder maakte met: als je elk afzonderlijk bericht te melden wat je niet aanstaat, overtreed je ook de regels: Feitelijk zit je dan te spammen. Ook een moderator hoeft dat niet te tolereren.
Met 1 bericht melden die "het meest" de regels overtreed en de opmerking dat er meer berichten soortgelijke strekking hebben, kan men er ook al een blik op werpen en zien dat er meer aan de hand is.
Ik denk dat 100en berichten melden juist averechts werkt. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Zeker niet als het interne meldingssysteem onhandig werkt. (en gezien de functionaliteitsproblemen van het forum, zou me dat niet eens verbazen)
Daarnaast kan jou interpretatie afwijken. Zo kunnen mensen die een voorkeur hebben voor bepaalde merken ook positieve uitspraken over merken die ze niet mogen allemaal gaan melden, omdat het toevallig in een artikel staat over hun favoriete merk.