Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

49945855616_e0fd53c756_c.jpg

Hmm, toevallig heb ik vanmiddag ook een gele model S gezien. Weet alleen niet meer ff waar precies in Utrecht. Of dat deze was?

Ik ben dol op auto's met een kleurtje dus mag in dit topic altijd graag meelezen. Even een rijtje van de leukste kleurtjes van dit jaar, auto's waarvoor een felle kleur normaal is laat ik even achterwege.

Zo mooi rood zie ik ze niet vaak.

Vermoedelijk niet origineel in het oranje geleverd. :)

20200609-102956.jpg

Omdat hij door die taartschep niet voldoende opvalt toch maar een wrap eroverheen gedaan.

20200614-170036.jpg

De eerste Smarts waren al in zo'n felle gele kleur leverbaar, en de twee reeks ook. Goed idee!

Zeker, de 208 doet het ook goed in die oranje (standaard) kleur. Kan je ook nog met zwarte deurklinken krijgen, zag ik laatst. :)

Die heb ik volgens mij nog geen gezien. Ik ben niet zo onder de indruk van (het uiterlijk van) de 208 zelf, ben benieuwd hoe die er in een kleur uit ziet.

Mijn voorgaande rode A6'en hebben al wel eerder in dit topic gestaan, meen ik. Ik heb even terug gescrolled tot februari 2019. Toen ben ik gaan rijden in deze:

Audi A6 4K limousine in Arablauw kristaleffect - Audi Individuallackierung ('kleur op klantwens')
20200317-165823-kopie.jpg

Naast het werkpaard nu alweer zes jaar deze voor de hobby in de garage:

Audi S4 B7 cabriolet in Sprintblauw pareleffect - regulier beschikbare kleur op Audi Sport modellen toen.

Het is leuk dat veel nieuwe modellen tegenwoordig in felle frisse kleuren gepresenteerd worden maar toch zie ik bv de nieuwe 208 meer in het zwart of grijs dan in het geel, zelfde voor de Clio. Zou een bepaalde kleur echt zoveel verschil maken bij eventuele inruil?

Ik snap overigens ook wel dat sommige mensen liever voor een onopvallende kleur gaan. Ik merk dat mijn gifgroene Hyundai veel aandacht trekt en zie veel mensen omkijken als ik voorbij rij, en krijg vaak opmerkingen en complimenten bij de supermarkt of tankstation. ik kan me echter best voorstellen dat niet iedereen dat prettig vind, al zijn er ooit tijden geweest dat zulke bonte kleuren gemeengoed waren

Misschien dat we voorzichtig aan weer een beetje uit de grijze kast durven te komen en ik over een x aantal jaren gewoon met mijn huidige auto anoniem door het verkeer kan:)

Het is leuk dat veel nieuwe modellen tegenwoordig in felle frisse kleuren gepresenteerd worden maar toch zie ik bv de nieuwe 208 meer in het zwart of grijs dan in het geel, zelfde voor de Clio. Zou een bepaalde kleur echt zoveel verschil maken bij eventuele inruil?

Ik denk eerder dat veel mensen liever incognito door het verkeer gaan dan steeds ergens herkend te worden met hun auto.

929V6 zei:
Ik denk eerder dat veel mensen liever incognito door het verkeer gaan dan steeds ergens herkend te worden met hun auto.

Als veel mensen een gele, oranje, knalrode, knalblauwe of knalgroene auto hebben (zoals in de jaren 70), ben je ook incognito in zo'n kleur en val je juist op als je in een grijze auto rijdt...

Renault15 17 zei:
Klassiekerrijder zei:
Slechte foto, maar dit had ik nog niet eerder gezien

https://i.imgur.com/6gXJFyc.jpg

Volgens de configurator online is dit de standaard kleur op een nieuwe A-klasse.
'Standaard' betekent zonder meerprijs? Dat geeft niet aan dat er veel mensen voor kiezen. Ik zie ze in elk geval niet rijden.

Lijkt wel dezelfde kleur als op de bovenstaande A-klasse. Heeft wel wat. Jammer dat de meeste kopers van nieuwe auto's zo terughoudend zijn qua kleuren. Zo heeft de tweedehands koper later ook weinig keuze.

Wat een geweldige V70! Snelle Volvo's zien er wel vaker leuk uit. Sinds kort heb ik het privilege bij een gloednieuwe V60 Polestar in de wijk te wonen, enige nadeel daaraan is het matgrijze...

Onze oprit past ook wel in dit topic. De Kever en Focus zijn niet bijzonder gekleurd, maar de Fiesta en Citigo wel:

Klassiekerrijder zei:
Ze zijn blijkbaar ook te koop in iets anders dan zwart...

8yTd5a7.jpg

DHntL4a.jpg
Gaaf! Die eerste lijkt me een heel basic uitvoering. Als ik me niet vergis was dit ook de enige kleur zonder meerprijs.
Die tweede kleur vind ik gaaf. Blijkbaar zijn er veel van die exemplaren in een saaiere tint gewrapt.

Klassiekerrijder zei:
De V70 kom je niet vaak tegen in een opvallend kleurtje. Het R-design pakket maakt 'm wel lekker af zo
Mag zo voor de deur hier.

Sterker nog: dit is nog een echte R met 300 pk. Dit is niet zomaar een bodykit of spoilersetje zoals het R-design pakket daarna wel was.

*Schup*

Iets overbelicht, maar hij is two-tone bruin met beige.

Beetje ingetogen, maar bruin is bruin!

Deze was in zijn boswachterstijd vast nog niet geel.

En mijn proefrit van vanochtend, wat een prachtig rood! Sowieso zie ik de nieuwe Yaris relatief vaak in mooie kleurtjes.

Klassiekerrijder zei:
De V70 kom je niet vaak tegen in een opvallend kleurtje. Het R-design pakket maakt 'm wel lekker af zo
NF8An5j.jpg

Mag zo voor de deur hier.

Wat late reactie misschien, maar R-design pakket? Dit is gewoon een V70 R, die vaak in dit kleurtje zijn geleverd ook:rolleyes:

Joop 5528328 zei:
Wat late reactie misschien, maar R-design pakket? Dit is gewoon een V70 R, die vaak in dit kleurtje zijn geleverd ook:rolleyes:

Nogal laat ja, op 25 augustus was dat al genoemd:

Jay DoubleYou zei:
Sterker nog: dit is nog een echte R met 300 pk. Dit is niet zomaar een bodykit of spoilersetje zoals het R-design pakket daarna wel was.

afentoe zei:

En mijn proefrit van vanochtend, wat een prachtig rood! Sowieso zie ik de nieuwe Yaris relatief vaak in mooie kleurtjes.

Ik vind het jammer dat ie niet in Hydro blue (C-HR) te krijgen is. Of gewoon blauw two-tone.

Lexarno zei:
afentoe zei:
[url]https://live.staticflickr.com/65535/50532517832_7b295b828b_c.jpg[/url]

Ik vind het jammer dat ie niet in Hydro blue (C-HR) te krijgen is. Of gewoon blauw two-tone.

Is dat hetzelfde blauw als de RAV4? Daarvan staat hier een in mooi echt felblauw in de buurt.

Pascal gefeliciteerd! Een blauwe Mazda zie ik niet vaak, ook meer in roodtinten. Het staat in elk geval goed.

afentoe zei:
*Schup*
(..) Sowieso zie ik de nieuwe Yaris relatief vaak in mooie kleurtjes.

Ja, uitlevering gaan rap, zal wel goed verkocht zijn in de aanloop naar de marktintroductie in NL. Wit, blauw staat het model goed, vind ik.

afentoe zei:
Lexarno zei:
afentoe zei:
[url]https://live.staticflickr.com/65535/50532517832_7b295b828b_c.jpg[/url]

Is dat hetzelfde blauw als de RAV4? Daarvan staat hier een in mooi echt felblauw in de buurt.

Pascal gefeliciteerd! Een blauwe Mazda zie ik niet vaak, ook meer in roodtinten. Het staat in elk geval goed.

Nee bedoel deze

IMG_2330.jpg

Toen we deze auto kochten waren er heel veel meningen over de kleur. In ieder geval was die toen opvallend. Nu zie je meer kleuren die hierop lijken. Volgens mij was Mazda hier een van de eersten, misschien wel de eerste met deze kleur? Officieel heet het autumn bronze. Nog heel zelden dat je een tweede Mazda3 tegenkomt in deze kleur. Zover ik me herinner één maal gezien ergens in Duitsland.

Opel leverde zoiets toen ook al op de Insignia, als ik het me goed herinner, en zo zullen er vast nog wel wat merken zijn geweest. De kleur op zich was natuurlijk eerder ook al populair in de jaren zeventig, ook met metalliclak.

929V6 zei:
Opel leverde zoiets toen ook al op de Insignia, als ik het me goed herinner, en zo zullen er vast nog wel wat merken zijn geweest. De kleur op zich was natuurlijk eerder ook al populair in de jaren zeventig, ook met metalliclak.

Als Mazda is ie zeker heel zeldzaam. Ik geloof dat deze kleur één jaar leverbaar is geweest. Ik herinner me wel jaren-70-bruin, meest was dat iets lichter en volgens mijn herinnering weinig metalliclak. Ik denk zo aan de Mercedes-Bens W123.
Jaren-70-kleuren konden best eens knalkleuren zijn: Helder Orange, Gifgroen waren even trendy, Die knalkleurenperiode gold van hoog tot laag: van Kevers en Eenden tot Mercedes & Co.

Terug
Bovenaan