Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Warhamstr zei:
Klassiekerrijder zei:
1mKLkp7.jpg

Knalde er wel uit op de saaie parkeerplaats. Jammer dat de meeste mensen een saaie kleur kiezen als er iets leukers beschikbaar is.

Hoeveel Adams er wel niet volledig in donkerblauw of andere saaie kleur gezet zijn...ondanks de mogelijkheid tot leuke two-tone combinaties: r
Afhankelijk van de 2e hands prijs kan een wrap nog altijd;) Zelf zou ik nooit een grijze auto kopen

Zelfs zonder Eva weet Adam zich blijkbaar als een dolle te reproduceren.

(zie vorige pagina, ik ga maar niet meer quoten)

De afgelopen weken gespot!

"Cream Yellow" Volvo 850 T5-R:
spot151.jpg

Babyblauwe Porsche Cayenne, vermoedelijk een wrap, maar ook in dat geval een leuke kleurkeuze:
spot150.jpg

Nog een grote SUV, die voor een keertje niet in het grijs of zwart is uitgevoerd. In deze kleur en met zilverkeurige velgen nog best te pruimen:
spot154.jpg

Ik werd daarnet in het woonwerkverkeer ingehaald door een knalgele Porsche Carrera4s cabrio.
Enerrzijds schitterend,
anderzijds toch wel een gedurfde keuze met oog op kapitaalbehoud; de meesten zullen als puntje bij palatje komt tekenen voor een zwarte of zilveren.

Niet deze,
wel een volstrekt gelijkende: met Belgisch kenteken.

porsche-992-carrera-4s-cabriolet-c623123082020145913_1.jpg

brg zei:
Ik werd daarnet in het woonwerkverkeer ingehaald door een knalgele Porsche Carrera4s cabrio.
Enerrzijds schitterend,
anderzijds toch wel een gedurfde keuze met oog op kapitaalbehoud; de meesten zullen als puntje bij palatje komt tekenen voor een zwarte of zilveren.
Niet deze,
wel een volstrekt gelijkende: met Belgisch kenteken.
https://ag-spots-2020.o.auroraobjec...abriolet-c623123082020145913_1.jpg?1614066337

Spectaculair. Koop je zo'n ding als belegging of omdat je hem mooi vindt? (y)
In mijn autoboek van 2002 stonden de Porsches van de 996-generatie ook allemaal in tintje kanarie afgebeeld. Cooler dan cool.

Er kwam net een Leon 1 langs in een kleur die nog het meest leek op de kleur van deze Leon 3:

8TbkfQO.jpg

Ik kon er dus geen foto van vinden, kennelijk best bijzonder :)

Klassiekerrijder zei:
Dat staat ook goed op de nieuwe Mokka E, maar waarschijnlijk alleen op een demo
https://i.imgur.com/SS9KNBo.jpg
Ik heb goede hoop dat ze nog wel in kleurtjes verkocht worden, dat zou niet de eerste moderne elektrische/hybride crossover in een knallende tint zijn.

Twee iets minder recente bijdragen, maar ik vond ze ook naar standaarden van de jaren '70 zo knallen dat ik ze hier toch post.

Allebei leuk! Die Rapid achter de 208 mag er ook zijn, die zie ik ook niet vaak in een opvallend kleurtje.

Heerlijk kleurtje op die Opel. :cool: Het lijkt er op dat er nu langzamerhand meer en meer leuke, uitgesproken kleuren verkocht worden. Je ziet regelmatig gele en felblauwe 20(0)8-jes, A-klasses, BMWs en Opels. Leuk!

Klassiekerrijder zei:
Dat staat ook goed op de nieuwe Mokka E, maar waarschijnlijk alleen op een demo

Verwacht ik niet, dit groen is namelijk de enige standaard kleur voor de Mokka ( zonder meerprijs dus ) alle andere kleuren kosten wel extra ( zelfs wit ).
Bij de Corsa hebben ze exact hetzelfde gedaan maar daar is de standaard kleur Oranje.

Even over de Porsche nog. Jong gebruikt schrikt de kleur misschien af maar als ze ouder worden zijn dat soort kleuren juist veel gewilder. Ik merk het ook in mijn zoektocht naar een andere auto (o.a. 5 serie e39). Zodra er een opvallende kleur opzit zijn ze duizenden euro's duurder dan hun zwarte, donkerblauwe of 50 tinten grijs broertjes.

Total Loss zei:
Verwacht ik niet, dit groen is namelijk de enige standaard kleur voor de Mokka ( zonder meerprijs dus ) alle andere kleuren kosten wel extra ( zelfs wit ).
Bij de Corsa hebben ze exact hetzelfde gedaan maar daar is de standaard kleur Oranje.
Vandaar dat alle Corsa E dealerdemo's oranje zijn.

Klassiekerrijder zei:
Total Loss zei:
Vandaar dat alle Corsa E dealerdemo's oranje zijn.

Yep, en heel veel Mokka's zijn dus groen ( al zie je ook heel vaak de witte versie met rode en zwarte accenten )

Oei dat staat goed! Met zulke dunne banden (als in, zulke grote velgen) zou ik niet gauw alle M5-paardenkrachten in galop zetten aan het stoplicht, maar dat is een andere discussie.

Ik begrijp ook niet waarom het al die tijd weg is geweest. Het wordt een standaardkleur op de nieuwe Peugeot 308.(y)

Er wordt een overzicht bijgehouden van de Citigo e IV's. Er zijn nu 2.012 stuks geregistreerd, maar als je dacht dat kleur op zo'n klein model wel gewild is dan heb je het mis.

635 wit
563 zwart
333 grijs
191 blauw
136 geel (enige kleur zonder meerprijs)
119 rood
35 groen

Decennia geleden had o.a. Mercedes veel groene kleuren in het programma. In de jaren 70 en 80 waren vooral “zilvergroen” en het latere “zilverdistel” erg populair, volgens mij zouden deze kleuren ook heel goed staan op de huidige modellen.

oeKOJbm.jpg

Fijn dat groen weer aan een opmars bezig is. In het (verre) verleden heb ik een Opel Corsa B in Rio Verde gereden, opgevolgd door een Astra G in Jungle Green. Ik houd ervan (y)

Ik kwam van de week een nieuwe Swift in onderstaande two-tone kleurstelling tegen. (y)

lv

https://www.suzuki.nl/auto/samenstellen/?model=2017&step=color&color=D8A&edition=7751

Ik zie dat je een aantal kleurcombinaties kan maken. Is natuurlijk de grootste meerprijs.. dus of dat nu het meest gekozen gaat worden?

De lexus IS van het 'nieuwe model" ongeveer 2006, had ook een prachtige groene kleur.
De passat kwam in 2002 ook met een mooie groene kleur.
En idd in de begin jaren 80 was groen best wel in, opgevolgd door rood overigens.

Stif zei:
De lexus IS van het 'nieuwe model" ongeveer 2006, had ook een prachtige groene kleur.
Een soort olijfgroen inderdaad. In dezelfde soort tinten waren er ook champagnekleur en lichtblauw. De bordeauxrood was ook mooi. Daarnaast had je de standaard kleuren als zwart, antraciet, donkerblauw, zilvergrijs en daarnaast nog een mooie parelmoer wit. Wat een keus eigenlijk!

Eén van de leukste kleuren uit de JLR-stal vind ik momenteel "Madagscar Orange". Ik had het al een keertje gezien op een F-Type SVR...

spot171.jpg

... maar op een Range Rover - die vrijdag tegenover kantoor geparkeerd stond- is het helemaal te gek:

spot170.jpg

D Elzinga zei:
Dat vrolijke kleurtje kon in het buitenland kennelijk ook gewoon op de niet-ev's:

51153340169_857aa3ddb7_c.jpg
In Nederland ook. Zit al vanaf de facelift in het assortiment. Er rijden er meer rond met een benzinemotor dan als EV (in NL maar 30 groenkleurige EV's).

Transit in sublime, leuke kleur! Jammer dat dit exemplaar er wat minder bij staat. De velgen horen bij het pre-facelift model of hadden bij de facelift wieldoppen.

Klassiekerrijder zei:
Klassiekerrijder zei:
Er staat hier een Vitara in die kleuren, best leuk. Ik zal 'm binnenkort even op de foto zetten.

JkTfcl3.jpg

Lijkt alleen meer oranjebruin dan geel...

Vind een Vitara sowieso wel iets hebben, maar ergens vind ik die helaas nog niet overtuigend genoeg. Ik vind hem net niet breed genoeg (daardoor categorie Crossland X) en vergeleken met concurrentie mist er innovatie (zowel buitenzijde als interieur).

Zag zelf laatste een rode Astra geparkeerd te staan.
Juist door de zwarte sierstrips in plaats van die chromen elementen, viel deze extra op.
Vind zelf de laatste tijd rood sowieso een mooie kleur bij verschillende modellen.
Helaas dat m'n vrouw er nooit aan zou willen beginnen haha

Barri zei:
In Nederland ook. Zit al vanaf de facelift in het assortiment. Er rijden er meer rond met een benzinemotor dan als EV (in NL maar 30 groenkleurige EV's).

Oke!(y) Zie de VAG-drieling helaas zelden in leuke kleuren, eigenlijk.

https://www.autowereld.nl/bmw/8-serie-gran-coupe/m8-competition-individual-irish-green-carbon-brakes-34659602/details.html

bmw-8-serie-gran-coupe-m8-competition-individual-irish-green-carbon-brakes.jpg

Ik heb niet zo heel veel met moderne snelle Duitsers, maar dit is toch wel gaaf hoor.(y)

Terug
Bovenaan