Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Het bleek gisteren de dag van de felle (en zeldzame) kleurtjes, want 's middags reeds deze uni-blauwe Golf GTi voor me:

OnmVD7Kd.jpg

In het echt een stuk feller dan mijn (halfmislukte) foto doet uitschijnen. Kan het kleurtje iig niet terugvinden op de VW-configurator.

Ja, ik weet dat deze kleur precies is waar dit topic niet over gaat. Maar toch.

Ik kom beide auto's elke dag tegen, twee keer zelfs. En steeds denk ik weer: volgens mij heeft de eigenaar van die Hyundai meer plezier van zijn auto, die afgeschreven is en waar een goedkoop spuitbeurtje of misschien wel een eigen klus met twee potjes Action verf tot dit resultaat leiden, dan de Audi-eigenaar die mogelijk 3361 euro meerprijs voor een speciale lak heeft betaald of een soortgelijk bedrag om hem te laten wrappen.

sawaxw.png

Desalniettemin vind ik op beide auto's deze vuilnisbakkenkleur niet staan.

Zondag bij de Oldtimer Vereniging Leusden
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1206048006208136&set=gm.1431653630215074&type=3

Klassiekerrijder zei:
Ik zag zonet ook een A3 in hetzelfde geel. Je zou bijna zeggen dat Audi-rijders de saaie kleuren zat worden...

Mijn buren hebben sinds kort een rode Q2.

En ik natuurlijk mijn zwarte A3 Sportback vervangen voor een fel blauwe Leon! :D

12.jpg

Nog een gele. Zonde, of niet?

9th7vn.jpg

Dit is ook wel een moedige kleur voor je auto van 2 ton...

fbjbkx.jpg

Tja, Ferrari's rijden toevallig ook in het rood op de circuits. Porsches doorgaans niet.

Ik vind het persoonlijk wel gaaf (y) Wat te denken van deze bijzondere combinatie:

https://link.marktplaats.nl/m1220233877

$_86.JPG

Nog enkele kleurrijke spots van de afgelopen weken.

Lamborghini Huracan in 'Verde Ithaca'

CYIJlPkg.jpg

BMW 1M in 'Valencia Orange'

J4Z0tUJx.jpg

Bentley Continental GTC in 'Moroccan Blue'

Zd3JTTGy.jpg

BMW M2 in 'Long Beach Blue'

r9ipwRSd.jpg

Mercedes SLK (Designo?) 'Calypso Green'

4JZosuMt.jpg

Oehf, die Diablo. Ik heb eens in een paarse gezeten, toch een stukje mooier.

Escher, spaar jij eigenlijk nog gekleurde Pluriels? Heb namelijk nog een nieuwe kleur voor je.

RobEU zei:
Oehf, die Diablo. Ik heb eens in een paarse gezeten, toch een stukje mooier.

Escher, spaar jij eigenlijk nog gekleurde Pluriels? Heb namelijk nog een nieuwe kleur voor je.

Ja hoor, die verzamel ik nog steeds! Zet 'm maar in mijn topic, dan vul ik het overzicht verder aan!

Mooi blauw is niet lelijk, al is het niet helemaal (eigenlijk helemaal niet) mijn smaak.
Sinds een half jaartje staat hier ook zo'n half blauw/half wit hok, begin er steeds vaker over te denken om hem (al dan niet deels) een ander opvallend kleurtje te geven of met een leuke print te wrappen.

20aotxt.jpg

Net even gewassen en ziet er alweer een stuk beter uit, staat mooi naast onze blauwe Leon.

gewassen01.jpg

09.jpg

Prachtige foto's van hoe het ook kan, maar het zijn wel bijna allemaal oudere of exclusieve modellen. Ik moet er bij zeggen dat ik nog niet alles heb gezien, daar is het topic nogal lang voor.
En 7 jaar na het begin van dit topic is er nog steeds niets veranderd. Ik ben al een poosje op zoek naar een andere gebruikte auto, maar in het segment waar ik in zoek, is 95% van het aanbod zwart, wit of er iets ertussenin.

Opel had begin jaren '00 wel een paar aparte kleurtjes in de catalogus. Dit (lancerings?)kleurtje op de Vectra C was ik helemaal vergeten, tot ik vanochtend onderstaande GTS in 'Nepal Gelb' spotte:

Xyg04A33.jpg

https://www.autowereld.nl/peugeot/106/1-1-accent-meeneemprijs-apk-t-m-10-3-2018-26706270/details.html
peugeot-106-1-1-accent-meeneemprijs-apk-t-m-10-3-2018.jpg

peugeot-106-1-1-accent-meeneemprijs-apk-t-m-10-3-2018.jpg

Zie je ook niet dagelijks, een niet-grijs/zwart/bruin/donkerblauwe Panamera:

5SJTWjtj.jpg

En dit zie je (gelukkig) ook niet dagelijks:

n34wZb6Y.jpg

Terug
Bovenaan