Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Onze tweede auto. Het is een Toyota Corolla 1.6 GTSI uit 1995. Meestal staat die in de garage omdat er amper 3000 km per jaar mee wordt gereden.

toyota021b_zpse45289ab.jpg

Ik werd een beetje enthousiast gemaakt voor dit kleuren-topic, dat ik er ook een beetje op ben gaan letten... Zo zag ik vandaag deze Arosa..

j9HOtJ6.jpg

Uit de tijd dat zo'n kleur nog wel redelijk gangbaar was natuurlijk.:) Leuke R5! Er hoort natuurlijk nog wel een setje mooie originele wieldoppen bij.;)

Dan zal ik mijn 106 er ook maar bij doen:

DSC_14421_zps5ab5c679.jpg

Kleur: Bleu Miami

Dit is dan ook gelijk de enige gekleurde auto bij ons thuis (tussen een zwarte mk1 aygo en mk2 laguna grand tour (ook noire)

929V6 zei:
Uit de tijd dat zo'n kleur nog wel redelijk gangbaar was natuurlijk.:) Leuke R5! Er hoort natuurlijk nog wel een setje mooie originele wieldoppen bij.;)

Had ie dan doppen?
Zou best eens gewoon stalen, zilveren, velgen kunnen zijn. toch?

Dan is een setje Clio doppen iets beter dan een volledig imitatie setje..

Mijn rode Panda. Ik ben niet zo van de rode auto's, maar in een klein autootje wil je toch wel enigszins opvallen...

Maar dat maakt toch niet uit, ze doorbreken de sleur wel (hoewel in die showroom een grijze FF en zwarte 458 Italia dat meer deden haha)

Deze staan hier in het dorp, de eigenaar heeft blijkbaar goed verdiend met z'n kapperszaak. :)

c773412072012175527_1.jpg

https://www.autogespot.nl/lamborghini-diablo-vt-roadster/2012/07/12

Deze foto geeft niet echt weer (in elk geval op dit scherm) hoe de kleur van deze auto is. In het echt is het puur paars, een kleur die je niet veel ziet en die aardig opvalt op een parkeerterrein.

Grotefoto-4TXR7DMM.jpg

Seat had in die tijd wat bijzondere kleuren: 'verschoten' oranje, lichtgeel, felgroen metallic...

Ik had volgens mij ook al eens dezelfde(?) kleur op een Lupo hier al eens gepost.

Rood is op zich niet zo bijzonder, maar ik denk toch wel op een BMW. Ziet er nog goed uit ook!
15625876739_58bf12fb98_c.jpg

Durashift zei:
929V6 zei:

Had ie dan doppen?

Die clio doppen zitten er tijdelijk op, orgineel zijn de stalen velgen met doppen in het midden.
Die zitten er ook nog op achter de clio doppen, alleen moet ik eerst de velgen opknappen voordat ze een beetje toonbaar zijn. Vandaar dus de clio doppen.

arthon zei:
Durashift zei:
929V6 zei:

Had ie dan doppen?

Die clio doppen zitten er tijdelijk op, orgineel zijn de stalen velgen met doppen in het midden.
Die zitten er ook nog op achter de clio doppen, alleen moet ik eerst de velgen opknappen voordat ze een beetje toonbaar zijn. Vandaar dus de clio doppen.

(y):)

Opvallende Volkswagens inderdaad!

Ik zag zojuist trouwens ook iets heel opvallends. En vreemd genoeg kan ik geen enkele foto ervan terugvinden, ondanks dat ik een aantal verkoopsites heb afgestruind en de configurator. Wat het dan was? Nou, een Polestar-blauwe Volvo XC70. Zo eentje dus, maar dan een XC.

20120905_141613.jpg

Dat is inderdaad bijzonder! Die kleur (Rebel Blue) wordt (voor zover ik weet) alleen maar op R-Design en Polestar uitvoeringen geleverd.

Ik kan 'm dan ook echt helemaal nergens terugvinden, terwijl ik er heel zeker van ben. De V70 in die kleur is trouwens ook een zeldzaamheid. Naast het exemplaar van Blik op de Weg vond ik er maar eentje op Autoscout24.

Daarom vond ik de kleur ook zo vreemd op een XC70. De kleur staat voor sportiviteit bij Volvo toch?
Ik vind het wel tof staan op de V70, maar zou het nooit aandurven. Daarvoor zijn er veel mooiere alternatieven te krijgen bij het merk.

Op een XC60 kan het trouwens ook...

vbpgimage.php

Zoiets?

15-14.jpg

Ik dacht eigenlijk aan een auto van Rijkswaterstaat, maar nu ik het zo zie inderdaad.

Buurvouw van een paar huizen verderop heeft haar felrode V50 R-design verruild voor een V40 in Vibrant Copper Metallic, heb er zo even geen foto van...
Ik vind het wel een fantastische kleur.

Dat is inderdaad een mooie kleur van Volvo!

Over mooi gesproken... Soms is de goede smaak volledig zoek.

15460297743_f5a8458c4a_c.jpg

15457654504_5a4bde13ff_c.jpg

Om maar bij VAG te blijven, vanmiddag zag ik deze Polo. Best opvallend in deze kleur!

15902743997_7cfd74280c_c.jpg

De Polo is gewoon leuk in deze kleur, de A4 is hopelijk maar een wrap...

Dit kleurige duo heb ik woensdag op de foto gezet:

Grotefoto-3XZTDRUN.jpg

Lijkt me gespoten, maar ik heb nog geen tweede in deze kleur gezien

Grotefoto-LT74DPBM.jpg

Grotefoto-YJHI6RNT.jpg

Terug
Bovenaan