Weet niet of je ook nog wat moet of gaat inruilen op de aanschaf van Clio of Fiesta en zo ja, wat voor auto dat is?
Want dan kun je ineens op een Clio met automaat van 15.950 onder de streep minder bij hoeven betalen dan bij een Fiesta van 14.995 of 13.640. En wie weet schakelt zo'n Fiesta wel net zo hakerig als een Clio. En hoe loopt de motor van zo'n 1.0 liter Fiesta? Het zijn niet meer de 2.0 liter ongeblazen motoren, zoals bijvoorbeeld Mazda ze wel nog levert.
Vind de eigenarenhistorie van beide Fiesta's overigens ook bijzonder. Lijken allebei kortere of langere tijd te zijn ingezet als demo, huur of leenauto. Zie hierna (stukje doorscrollen naar kopje eigenarenoverzicht):
Ik heb de Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium uit 2020 gespot op Finnik.
finnik.nl
Ik heb de Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium uit 2018 gespot op Finnik.
finnik.nl
Ik denk ook dat voor rond de 15k ook veel andere leuke(re) Fiesta's kan vinden als je niet zo eng blijft vasthouden aan die lage kilometerstand, zeker voor een 7 jaar oude auto.
Deze blauwe vind ik bijvoorbeeld zelf leuker (en heeft wel het winterpakket), maar zit op 55.000km:
2020, Benzine, Handgeschakeld, Hatchback, Blauw
www.autowereld.nl
En deze heeft gewoon netjes 1 particuliere eigenaar gehad, die de auto vanaf nieuw bijna 5 jaar heeft gereden:
Ik heb de Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line X uit 2020 gespot op Finnik.
finnik.nl
Dat zou dan een auto zijn, die ikzelf zou kiezen, zou ik voor de Fiesta gaan.
Of eventueel dit alternatief, met ook weer winterpakket, met iets meer kilometers (95.000km) voor een serieus stuk minder geld (€ 10.750):
2018, Benzine, Handgeschakeld, Hatchback, Rood
www.autowereld.nl
Ik heb de Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line uit 2018 gespot op Finnik.
finnik.nl
Maar ik vrees dat ik zo je keuzestress alleen nog maar lastiger maak. Maar ik doe dit om je te helpen.