Keuze luxe lease-auto's

P Klieder zei:
Topicstarter is weg? Zit ie in zijn luchtkasteel?
Sommige mensen hebben niet de tijd om alle dagen hier op het forum te kijken, hij is al 2 dagen niet actief. Dus niet zo overdrijven.
Maar vliegen is leuk, maar wat moet hij allemaal meenemen? Sommige dingen is handiger in de auto, misschien heeft hij wel vlieg angst.

Ha Mannen!

Ik was inderdaad even twee dagen niet beschikbaar, dit kwam puur omdat ik met 2 auto's had proefgereden ! Mijn excuses dus dat ik even niets liet weten.
Om al jullie vragen in een notendorp te beantwoorden, hieronder mijn argumentatie.

Ik las dat iemand dacht aan een fantasytopic, hoewel ik dat mij enigszins kan voorstellen, heb ik te maken met een werkgever in de Automative branche in de luxe sector, vandaar dat het vliegverkeer is uitgesloten. Het bedrijf waar ik voor ga werken is zeer modern en heeft echt alles uit de kast gehaald om mij binnen te halen, naast dat ik veel op pad ben, ben ik ook software engineer en ben ik zeer gewild bij bedrijven. Noem het uitsloverij.. het bedrijf had echt alles uit de kast gehaald en bood mij daarom zulke (voor mij) absurde auto's aan. Ik ga de Talisman heel erg missen, fantastische auto! Ik mocht deze auto helaas niet meenemen, omdat men mij liever in een klasse auto zag rijden..?! Sommige mensen gaan echt ver hahaha, ben zelf al snel tevreden:)!

Het ligt allemaal erg gevoelig in de media, maar het vliegverkeer is enorm luchtvervuilend en met de auto zou de uitstoot minder zijn, maar ik ben daar zelf niet zo mee bezig, echter het bedrijf waar ik voor werk heeft het e.e.a. uitgerekend. Ik snap zelf ook niet waarom een BMW X5 m50d dan tot het rijtje behoort.. maar dat is niet aan mij haha.

Ik heb voor mezelf ook al de 3 duurdere opties weggestreept, persoonlijk vind ik het veel te veel geld en ik hoef niet zo luxe te zitten.
Het belangrijkste voor mij is de zitpositie en alles op het gebied van comfortabel en veiligheid.

Maar om jullie niet langer in spanning te houden, het volgende:

Gisteren (4-mrt) had ik 2 uur lang proefgereden in een Volvo XC60.
Vandaag (5-mrt) had ik wederom 2 uur lang proefgereden in een Jaguar F-Pace (ja ja geen E-Pace... werkgever had E-pace gezet, maar moest een F-Pace zijn).

Ik ga er even voor zitten en dan deel ik vanavond mijn ervaringen over beide auto's!

Het sprookje is voorbij.
Mag dit fake topic dicht?
Slotje en weer door met de echte realiteit...

Jelle 8665467 zei:
.... Het ligt allemaal erg gevoelig in de media, maar het vliegverkeer is enorm luchtvervuilend ...!

Lol, alleen in Nederland is dat een topic, de rest van de wereld blijft gewoon lekker vliegen.

SSander zei:
Het sprookje is voorbij.

Ik vind het een goed verhaal, als je het niet gelooft kun je jezelf ook de tijd besparen door niet te lezen en reageren. (y) houd het geheel wat gezelliger. Dank u wel.

Jaguar F-Pace is wat mij betreft een heel ander verhaal dan de E-Pace. In tegenstelling tot de E-Pace wél een auto die zou overwegen in het genoemde rijtje. Wat zou de motorisering dan zijn?

Gisteren de eerste auto getest, in 1 woord: FANTASTISCH!

Merk: Volvo
Type: XC60 R-Design
Motorisering: D5 235 pk 8-traps Geartromic AWD
Diesel
Kleur: Fusion Red Metallic

De twee uur durende proefrit was geweldig.. wat een pracht van een auto was dat zeg. Ik ben niet zo heel goed technisch onderlegd w.b. auto's, maar ik zal het zo goed als mogelijk beschrijven. Bij de dealer stond bovenstaande auto voor mij klaar, daarbij was ik al op slag verliefd op de schitterende kleur, heel chique. De auto stond op 22'' wielen, mijn voorkeur gaat zelf altijd uit naar 20'' inch, daar ik dat comfortabeler vind. Ik vind 22'' overrated.

Het interieur bestond uit Nappa leder met ventilatie, zeer mooi. Verwarmbare voorstoelen die ook echt goed haar werk deed en een elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen zodat je het niet iedere keer weer opnieuw moet afstellen, erg prettig. Het toppunt was dan ook de zeer prettige stoelen, zelfs na 2 uur totaal geen last van mijn rug of gewrichten. Het was echt een genot om hierin te zitten. Het ging zelfs zover dat er ook een massagefunctie op de voorstoelen zat, zeer comfortabel en echt een genot om te rijden. Zelfs verwarmbare ruitenwisserbladen, erg handig als ik door de Scandinavische landen rijd. Wat een prachtige afwerking allemaal, was er echt onder de indruk van.

Qua veiligheid was het echt fenomenaal. Er zaten zoveel veiligheidssystemen op dat ik het niet eens allemaal heb kunnen testen. Wat ik erg handig vond waren de parkeersensoren achter, maar ook voor en zeker met fileparkeren erg handig. Naast alle systemen zat er ook een audiosysteem in van Bowers en Wilkins, zeer mooi geluid allemaal. Het rijden was zeer relaxed, er zat luchtvering voor- en achter op en tijdens het rijden had je de keuze uit 4 verschillende rijstanden, Comfort, Eco, Dynamic en Off-Road. Zeker in de comfort stand was het heel aangenaam en echt een genot, heb er zeer van genoten. Snelheid en zeker genoeg koppelvermogen, al met al gesproken moeten de concurrenten van ver komen, want anders heb ik mijn keuze zeker al gemaakt.

Kortom, naast alle extra functies beheerst deze auto alle basisfuncties tot het uiterste. Zo zit er een zeer goed, scherp en snel aanraakscherm op. Duidelijk scherm en aan niets ontbreekt je. Even uit mijn hoofd gezegd heb je een bagageruimte van ruim 500 liter en met de banken geklapt ruim 1400 liter dus perfect in orde. Ik vond de auto erg stil, wat een groot pluspunt is. De automaat schakelt heel soepel zonder haperingen, reageert erg direct! Ik vraag mij zelfs af of ik de luchtvering voor- en achter zou moeten nemen, omdat de auto van zichzelf al heel erg comfortabel is.

Minpunten:
- Panoramadak
- 22'' wielen
- Kleine brandstoftank van 60L

Vandaag kennis mogen maken met de Jaguar en hierbij mijn review.

Merk: Jaguar
Type: F-Pace Portfolio
Motorisering: Ingenium 2.0L 240 pk
Diesel/Automaat/vierwielaandrijving
Kleur: Caesium Blue

Ik blijf een zwak houden voor het uiterlijk. Ik vind het gewoon een onwijs stoere auto om te zien, erg robuust zeg maar. Lastig met vergelijken m.b.t. de Volvo XC60. De bekleding bestond uit Siena Tan Windsor leder, bruinachtig leer, heel chique. Helaas vond ik de bekleding echt totaal niet passen bij de interieurafwerking, deze was van een grijsachtige houtfineer, hele aparte combinatie. Het lederen sportstuur had net als de Volvo de beschikking over een verwarmbare stuurwielrand. Wat ik erg mooi in de afwerking vond was het 12,3'' digitaal instrumentenpaneel inclusief een 3D kaartweergave, visueel erg aantrekkelijk om te zien. Het sound system bestond uit het merk Meridian, maar dit vond ik in vergelijking met de Volvo minder helder om te horen.

Ik moest best wennen aan het navigatiesysteem, ze hield soms haar eigen kuren erop na. Soms bij kleine opstoppingen in het verkeer koos ze meteen voor een andere route terwijl dit helemaal niet nodig was, naar mijn idee iets te zelfstandig. Het zoeken naar de juiste positie qua zithoogte vond ik lastig, het duurde best een tijdje voordat ik de juiste zitpositie had. Daarnaast ondersteunen de stoelen goed en na 2 uur proefgereden te hebben, kwam ik nog fris achter het stuur vandaan. In vergelijking met de besturing vond ik dit minder direct, de Volvo was veel directer. Ik blijf het een prachtige wagen vinden, maar voor mij iets te afstandelijk in de besturing.
Mijn voorkeur blijft vooralsnog bij de Volvo liggen.

Morgen heb ik een proefrit met de Audi Q5, ben erg benieuwd hoe die auto zich verhoudt tot de bovengenoemde auto's.

Nico GTR zei:
SSander zei:
Het sprookje is voorbij.

Ik vind het een goed verhaal, als je het niet gelooft kun je jezelf ook de tijd besparen door niet te lezen en reageren. (y) houd het geheel wat gezelliger. Dank u wel.

LOL, volgens mij waren er onprettigere berichten.
Maargoed, geloof er nog steeds geen bal van.

Proefrit in de Q5 niet bevallen?
Of durf je geen review meer te maken?
Ben toch wel benieuwd naar je bevindingen. Wel verdacht dat het nu al 3 weken stil is rond de vorderingen :confused:

Gullwing zei:
Jelle 8665467 zei:
.... Het ligt allemaal erg gevoelig in de media, maar het vliegverkeer is enorm luchtvervuilend ...!

Lol, alleen in Nederland is dat een topic, de rest van de wereld blijft gewoon lekker vliegen.

Tsja...met zijn allen in de file voor de baustelle bij Osnabrück, Bremen en Hamburg is brandschoon. Ik wens TS veel succes op die grafroute.

Ben nu toch wel benieuwd wat het is geworden. De deadline 18 maart is nu al 3 weken verstreken, ik ben wel nieuwsgierig welke auto het is geworden en waarom.

Volslagen fake-topic. Volkomen onwaarschijnlijke auto's, zeker de later toegevoegde exemplaren voor iemand in loondienst. Bijtellingsverhaal is ook onzin, want als werkgever compenseert heeft dat ook (loon)belastingconsequenties.

Jelle 8665467 zei:
Gisteren de eerste auto getest, in 1 woord: FANTASTISCH!

Merk: Volvo
Type: XC60 R-Design
Motorisering: D5 235 pk 8-traps Geartromic AWD
Diesel
Kleur: Fusion Red Metallic

De twee uur durende proefrit was geweldig.. wat een pracht van een auto was dat zeg. Ik ben niet zo heel goed technisch onderlegd w.b. auto's, maar ik zal het zo goed als mogelijk beschrijven. Bij de dealer stond bovenstaande auto voor mij klaar, daarbij was ik al op slag verliefd op de schitterende kleur, heel chique. De auto stond op 22'' wielen, mijn voorkeur gaat zelf altijd uit naar 20'' inch, daar ik dat comfortabeler vind. Ik vind 22'' overrated.

Het interieur bestond uit Nappa leder met ventilatie, zeer mooi. Verwarmbare voorstoelen die ook echt goed haar werk deed en een elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen zodat je het niet iedere keer weer opnieuw moet afstellen, erg prettig. Het toppunt was dan ook de zeer prettige stoelen, zelfs na 2 uur totaal geen last van mijn rug of gewrichten. Het was echt een genot om hierin te zitten. Het ging zelfs zover dat er ook een massagefunctie op de voorstoelen zat, zeer comfortabel en echt een genot om te rijden. Zelfs verwarmbare ruitenwisserbladen, erg handig als ik door de Scandinavische landen rijd. Wat een prachtige afwerking allemaal, was er echt onder de indruk van.

Qua veiligheid was het echt fenomenaal. Er zaten zoveel veiligheidssystemen op dat ik het niet eens allemaal heb kunnen testen. Wat ik erg handig vond waren de parkeersensoren achter, maar ook voor en zeker met fileparkeren erg handig. Naast alle systemen zat er ook een audiosysteem in van Bowers en Wilkins, zeer mooi geluid allemaal. Het rijden was zeer relaxed, er zat luchtvering voor- en achter op en tijdens het rijden had je de keuze uit 4 verschillende rijstanden, Comfort, Eco, Dynamic en Off-Road. Zeker in de comfort stand was het heel aangenaam en echt een genot, heb er zeer van genoten. Snelheid en zeker genoeg koppelvermogen, al met al gesproken moeten de concurrenten van ver komen, want anders heb ik mijn keuze zeker al gemaakt.

Kortom, naast alle extra functies beheerst deze auto alle basisfuncties tot het uiterste. Zo zit er een zeer goed, scherp en snel aanraakscherm op. Duidelijk scherm en aan niets ontbreekt je. Even uit mijn hoofd gezegd heb je een bagageruimte van ruim 500 liter en met de banken geklapt ruim 1400 liter dus perfect in orde. Ik vond de auto erg stil, wat een groot pluspunt is. De automaat schakelt heel soepel zonder haperingen, reageert erg direct! Ik vraag mij zelfs af of ik de luchtvering voor- en achter zou moeten nemen, omdat de auto van zichzelf al heel erg comfortabel is.

Minpunten:
- Panoramadak
- 22'' wielen
- Kleine brandstoftank van 60L

Lekker dagdromen. Mag best. Maar verder een volslagen inconsistent verhaal.
En dan heb ik het niet over topicstarters carrière capriolen, onwaarschijnlijke autokeuzelijstjes en bijtellingsfratsen. Nee, deze proefrit, die rammelt.
Doet alsof ie onze hulp nodig heeft, want hij weet niet zoveel van auto's. Kan natuurlijk,

Maar arme Jelle
- Rijdt ondertussen wel in een Talisman TCE 200 PK (waarom toch de hele tijd die nadrukkelijke vermelding van al die paardenkrachten? - een beetje zoals wij kleine jongetjes vroeger de snelheidsmeters van geparkeerde auto's vergeleken welke het hardst kon... o_O )

- Prefereert zelf altijd 20" boven 22". Altijd (altijd is wel lang en wel vaak voor een zelfgeproclameerde leek) Want 22" is overrated. Door wie in vredesnaam? Niet door mij in ieder geval: persoonlijk vind ik 20" op zo'n auto al geen gezicht. En zeker niet iets om voor bij te betalen. Door wie dan? Zelfs auto-enthousiasten vermoedden tot voor kort nauwelijks dat het überhaupt kon, 22" op een XC60...

- Heeft kennelijk een Talisman zonder el. verstelbare memory seats. En ook zonder verwarmbaar stuurwiel. Zijn die er nog, lease-D-segmenters zonder? En waarom is dat voor TS zo belangrijk, die geheugenfunctie? En die geventileerde massagefunctie? Echt iets om eens rustig op je gemakje van te genieten tijdens een proefritje...

- Heeft niet eens alle - welke? - veiligheidssystemen uitgeprobeerd, want het waren er gewoonweg té veel. Te druk met de B&W stereo, in de nappa lederen warme massage stoel, en het verrukkelijk touchscreen waarschijnlijk. Trouwens, welke veiligheidssystemen heeft zo'n XC 60 méér dan die anderen?.

- Is zwaar onder de indruk van parkeersensoren achter én voor. Wow! Zouden er echt leasemaatschappijen zijn die Talismannen uitzetten zonder parkeerpiepjes rondom? Heeft TS nog niet begrepen dat 360° camera met auto-inparkeren inmiddels zelfs standaard is op topmodellen in het C-segment. Nooit van valet-parking gehoord?

- Twijfelt nog over luchtvering voor én achter - waarom? - maar weet - hoe? - al wel hoe deze XC-60 (van zichzelf) rijdt op normale vering.... Comfortabel genoeg kennelijk - maar waarom waren dan die 22" jetsers een probleem?

- Roemt de bagageruimte van 500 liter (perfect in orde) Och, arme.... 500 l is erg krap voor een SUV van 4.70 m. En minder dan een Talisman! En die 1400 liter max. is echt lachwekkend weinig.... Reden dat îk hem heb laten staan, die XC60. En dat vreselijke scherm met zijn Alfred E.Neuman flaporen van ventilatieroosters natuurlijk :p

- Vindt gelukkig ook een paar weliswaar verwaarloosbare nadelen: kleine brandstoftank. 60 l dunkt me "klassenüblich" . Maar, kan dat dan niet bij Volvo, een grotere? Vertel daar eens wat over. Staat vast in de folder.

- Legt niet uit waarom dat panoramadak een nadeel is.... Ik heb mijn auto gekozen juist vanwege zo'n schuifkantelpano dak. Omdat dat panoramadak door autotesters vaak een nadeel wordt genoemd ivm hoofdruimte misschien? En trouwens, anders bestel je er toch een zonder. Kan ook.
- idem voor die velgen...

TS Jelle vindt kortom alles mooi wat eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn aan zo'n wagen, maar vergeet te melden wat het kost, vergeet de dealer te bedanken, geen woord over de uitleg van de verkoper, noch waar ie heeft gereden, onder welke omstandigheden, welke dealer waarom een demo in fusion red heeft rondrijden. Te veel detail én te weinig detail, hét kenmerk van fantasten. Zeker van fantasten die alle AutoWeek XC60 video's kwijlend hebben bestudeerd.

Allemaal niet erg, deze luchtfietserij en napraterij. Zouden we daar echter - om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden - niet beter een apart hoekje op dit Forum voor kunnen creëren?

mvrgr, m'ns

Dat met die parkeersensoren vond ik meteen ook erg apart. Alsof je een 3000-delig zakmes krijgt en dan hoofdzakelijk gaat opscheppen over dat kurkentrekkertje dat er óók nog op zit.

DeeTwee zei:
Dat met die parkeersensoren vond ik meteen ook erg apart. Alsof je een 3000-delig zakmes krijgt en dan hoofdzakelijk gaat opscheppen over dat kurkentrekkertje dat er óók nog op zit.

:D Mooie vergelijking, Dee Twee !
(en die kurkentrekkertjes breken bij tweede of derde gebruik altijd af.... - toegegeven, bij Victorinox pas bij de vierde of vijfde keer)

mvrgr, m'ns

Terug
Bovenaan